Miele W1712

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W1712 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

FR 22-12-2019

minder duurzaam als voorspeld

Geschreven voor: Miele W1712

Miele gaat langer mee, 25 jaar moet geen probleem zijn. gezin, 3 personen en altijd gewassen zoals in de handleiding staat. aanschafprijs van bijna 1200€ is fors, dan verwacht je ook wat. maandelijks een hete was en regelmatig pluizenfilter, manchet etc gereinigd. na iets meer als 10 jaar breekt het aluminium trommelkruis. vervangen kost ruim 400€. een nieuwe wasmachine 200€ meer. dus waarschijnlijk een nieuwe, maar geen Miele meer.

Pluspunten

• vrij stil
  • wast goed

Minpunten

• levensduuur
  • manchet staat bijna altijd water in
  • prijs van losse onderdelen

Marieke 19-09-2019

Duurzame, fijne wasmachine!

Geschreven voor: Miele W1712

Deze wasmachine heb ik nu 14 jaar naar volle tevredenheid in gebruik en werkt nog steeds als een zonnetje! Ik ben Gastouder en heb ook mijn eigen gezin met echte buitenkinderen dus bergen met was, draai bijna dagelijks wel 2 wassen. Weinig onderhoud aan deze machine gepleegd en nooit problemen gehad enkel plezier en heel, heel veel schoon wasgoed!

Pluspunten

• Duurzaam
  • Diverse wasprogramma’s
  • Zuinig in energieverbruik
  • Prijs/kwaliteit

manipame 10-01-2012
Geschreven voor: Miele W1712

ik heb deze mielewasautomaat nu sinds 2008 en heb hier ook een onderhoudscontract bij gekocht.alleen na een half jaar gebruik brast opeens mijn raam van mijn wasautomaat,reden???????????lekker veel waterschade gelukkig heb ik deze opgegeven aan de verzekeringmaar het raam kon ik zelf betalen volgens miele mijn fout????????maar er zat niks scherps of bijzonders in alleen wasgoed.na veel getouwtrek omdat ik nog garantie had,moest ik de helft betalen,maar blij ben ik er nog steeds niet mee,ook vind ik het rubber wat de hoogte van je wasgoed meet soms erg veel lawaai maken bij het centrifugeren,klapt tegen het ruit aan,hiervoor bijna 10 jaar een miele gehad deze beviel beter dan de nieuwe,is de miele slechter geworden?of is de kwaliteit achteruit gegaan van de wasautomaten?

emmy77 04-10-2011
Geschreven voor: Miele W1712

ik heb de miele w1712 al 3 en half jaar geleden gekocht.
In het begin vond ik hem super maar nu ben ik niet te spreken over het apparaat en niet over de service van Miele!!
Al na 11 maanden gaf de wasmachine waterproofstoring aan!
Met miele een afspraak gemaakt dit gaat overigens erg snel! en net is er een chagrijnige miele monteur komen kijken, het grapje gaat me 210 euro kosten want het was onze schuld dat de de rubberen band van de wasmachine stuk was! dus de rekening betalen en hij zal worden gemaakt! dit heb ik niet gedaan, ik wil eerst uitzoeken wat mijn rechten zijn en dan kijk ik wel verder of ik die rekening wil betalen!!!! EEn hele boze redelijke klant!

HLA 02-11-2010
Geschreven voor: Miele W1712

Fijn machientje maar na een krappe maand was de ring bij de deur als stuk. Je zou verwachten dat dit onder garantie valt maar helaas volgens Miele is het gewoon een gebruikersfout. Volgens de chagerijnige 'technicus' kost zo'n grapje een ruime 200 euro om te repareren en als je het daar niet mee eens bent gaat hij gewoon weg. Lekker handig?! De 'technicus' toch maar even tegen gehouden en naar Miele gebeld En ook hier verteld de uiterst onvriendelijke telefoniste dat het mijn schuld is maar dat ze uit coulanse alleen de verkoopprijs van de onderdelen zullen rekenen. En dan kun je het slikken of stikken. Erg jammer ik had zeker van Miele betere service verwacht. Na een maand toch gauw 100 euro extra voor de machine moeten betalen. Overigens gekocht bij BCC maar als er problemen mee zijn stappen zij er volledig tussen uit en kun je het met hun leverancier uitvechten. Ook jammer.

Huflo 19-04-2010
Geschreven voor: Miele W1712

Nadat mijn Bauknecht het na tien jaar had begeven een Daewoo Direct Drive Machine gekocht. Blijkbaar was ik daar aan toe.
Niets dan problemen. Na vier jaar afscheid van genomen. Hup, de schroothoop op met die rommel. Wat dan? Een Miele dan maar. Heb dat altijd een beetje onzin gevonden want zo moeilijk zit een wasmachine nou ook niet in elkaar. Maar... blij verrast. Apparaat is inderdaad geniaal. Was schoner, machine stiller en als je ziet hoe hij werkt is hier inderdaad heel goed over nagedacht. Staat doodstil bij het centrifugeren en alles voelt heel erg degelijk aan. Dus ook maar de bijpassende droger er bij kopen en je kunt de komende tien-vijftien jaar vooruit. Super, Miele, ik denk dat er inderdaad geen betere is...

Sander14 25-05-2009
Geschreven voor: Miele W1712

We hebben deze wasmachine ruim een half jaar en hij is perfect! Alles wordt keurig schoon en redelijk droog. Ook kreukt de was niet zo erg. We gebruiken alleen het 30 minuten programma, dus over de mogelijkheden kan ik niet veel vertellen. Ook nog geen mankementen ontdekt.
Een echte aanrader!

carlasem 21-10-2007
Geschreven voor: Miele W1712

ik ben zeer tevreden over deze wasmachine.hiervoor had ik een samsung,verschrikkelijk gewoon.
Bij deze machine komt mijn wasgoed er erg goed schoon uit en vrij droog,en dat voor een 1200 toeren.
super gewoon.ik hoop dat de duurzaamheid ook goed is.
Want bij de samsung was hij elk jaar stuk,en ik had hem 7 jaar.Als ik geen extra garantie had gekocht dan had het me 1700 euro gekost.Dus we zullen zien of deze zonder problemen langer meegaat.

Imix 10-07-2007
Geschreven voor: Miele W1712

Ik heb deze Miele ruim een half jaar geleden gekocht ter vervanging van een 9 jaar oude Bauknecht. Over die oude machine was ik overigens bijzonder tevreden!

Miele, er is geen betere, maar toch ben ik regelmatig ontevreden over het wasresultaat. Soms is zelfs de kookwas niet voldoende om vlekken in één keer te verwijderen. Ik heb met de hoeveelheid wasmiddel en het merk al eindeloos geëxperimenteerd: zonder gewenst resultaat. Mijn vermoeden is dat het wasprogramma soms [veel] te kort is, omdat de machine denkt dat hij niet volledig beladen is. Dat scheelt soms 40& minuten op het wasprogramma. Volgens mij wordt [vooral] de kookwas hierdoor te kort gewassen. Ik hoop dan ook dat er een update komt waarmee deze functie uitgeschakeld kan worden en de machine alleen nog maar volledige programma's draait.

Jan038 13-10-2006
Geschreven voor: Miele W1712

Een uitstekende wasmachine. Wast zeer schoon, en lekker geruisloos.
Ik hoop dat de levensduur bijzonder lang is, maar dat is meestal wel het geval
met een Miele.
De programma's zijn werkelijk bijzonder eenvoudig in te stellen.

Tim Tiek 01-08-2006

Ik heb de Miele W1712 net in huis staan. Heb gekozen voor deze machine omdat ik
hem erg scherp geprijsd vind en het design me ook erg aanspreekt.

Ik zou niet weten waarom je een Miele model met de oude look voor dat bedrag
zou kopen in plaats van dit model, tenzij je misschien een hoger
centrifugetoerental op prijs stelt.

De eerste wasjes zijn gedraaid en het ziet er allemaal prima uit. Hij is lekker
stil en trilt nauwelijks tijdens centrifugeren. Het alfanumerieke display geeft
o.a. de resterende tijd weer, erg handig. Een normaal programma kost zo'n
kleine 2 uur, een kort programma 1.5 uur.

Nog 4 opmerkingen:

1 -Uitgestelde start is niet mogelijk (misschien later via softwareupdate? Hij
kan infrarood geupdate worden)

2 -1200 toeren lijkt weinig maar de was komt er toch redelijk droog uit. Voor
ons niet zo belangrijk, er staat een goede condensdroger naast.

3 -De W1713 kost ruim 100 euro meer en heeft volgens mij als enige verschil
1300 ipv 1200 toeren. Lijkt mij de meerprijs niet waard.

4 -Ik overweeg 10 jaar garantie bij Miele te kopen voor ruim 130 euro. Iemand
ervaring daarmee? Is het echt 100% volledige garantie en komen ze altijd gewoon
langs als er wat is?

Als ik er aan denk zal ik een update geven na een poosje gebruik. Tot nu toe
geen seconde spijt gehad.