Edy W 212

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Edy W 212 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

m****@l****** 03-07-2024

Merk niet populair maar wassen als de beste

Geschreven voor: Edy W 212

Ik heb deze wasmachine gekocht in 2003, omdat toen de echte merknamen veel te duur waren, hij is nu 21 jaar oud is nog nooit iets mee geweest en hij doet het nog steeds goed. Echt een top Maschine.

Jacqie 10-10-2014
Geschreven voor: Edy W 212

1-9-2008 hier ook een revieuw geschreven en nu 6 jaar later ik heb hem nog dezelfde wasmachine en hij doet het nog steeds goed!

spijlbus55 18-05-2013
Geschreven voor: Edy W 212

Ik heb de wasmachine nu 7 jaar en er nooit problemen mee gehad. kocht hem toen voor 220 euro. nu is de kabelveer gebroken die het rubber van het glas bij elkaar houd. Ik ben er zeer te vreden mee geweest, zeker gezien de prijs die ik er voor heb betaald. Zou hem de volgende keer weer kopen.

mirian85 25-02-2010
Geschreven voor: Edy W 212

We hebben net 2 jaar geleden een Edy w212 wasmachine gekocht en we gaan er netjes mee om. Maar hij is nu al kapot en onderdelen kun je nergens meer krijgen omdat ze failliet zijn.
We konden de bon natuurlijk niet meer lezen dus we kunnen niet meer naar de winkel terug. En nu zitten we met een kappote machine voor ons nooit meer een Edy !! gewoon waardeloos!

jellet98 20-09-2009

---------- update review 20-09-2009 ----------
In Mei 2006 review gegeven, had 'm net.
Was op eerste gezicht machine, welke voldeed.
garantie 3 jaar. 4 Maanden na verstrijken van die 3 jaar, klapt de kuip uit elkaar.
Edy failliet, geen garantie meer. Ik had 'm toendertijd gekocht omdat dit de beste keuze was van de Consumentenbond. Daar vertrouw ik dus nooit meer op.Ik heb nu'n betrouwbaardere (uiteraard duurder) machine gekocht (AEG)met 5 jaar garantie en 10 jaar op de motor.

---------- oude review 29-05-2006 ----------
Machine oogt goed en wast goed.
Programma's zijn ruim voldoende beschikbaar, en machine is vrij stil i.v.m.
onze vorige machine.
We hadden een Bauknecht, maar steeds problemen met waterpomp, en nu na 7 jaar
deed ie helemaal niets meer.

Roesie 15-07-2009
Geschreven voor: Edy W 212

Ik heb de machine 3,5 jaar gehad. Zonder grote problemen. Ik moest alleen het deurtje aanduwen voor de machine wilde starten en nu na 3,5 jaar doet de machine helemaal niets meer.
Hij neemt water en hij pompt het water weg en verder helemaal niets!!! Het eventuele onderdeel waar het aan zou kunnen liggen kost ongeveer € 180,00.
Ik koop wel een nieuwe, maar nooit van me leven een Edy!!!

plientje 25-06-2009
Geschreven voor: Edy W 212

ik heb aug 2008 de edy 212 gekocht en eigenlijk direct sloot de deur niet goed (ik kreeg de wasmachine niet eens aan).. en er begon ook nog eens water te lekken uit de deur.. ik dus naar de winkel waar ik hem heb gekocht en die vertelde mij dat edy failliet is in nederland!! ik moet een nieuwe deur hebben en dat kan weken duren voordat ze die binnen hebben.. ik vind het een ramp deze machine! je moet eerst een flinke ram tegen de deur geven voordat ie eindelijk aangaat. koop deze machine niet!!

LoekiO 07-04-2009
Geschreven voor: Edy W 212

Na aanraden van Consumenten bond gekocht.Direct na aanschaf bleek de deur niet goed te sluiten. Monteur was er vlot. Die heeft scharnier iets verbogen en probleem was opgelost! Bijna 2 jaar vol tevredenheid mee gewassen, maar kregen toen lekkage.Monteur was er weer snel.Bleek de kuip lek te zijn.Wasmachine moest gratis vervangen worden(3 jaar garantie)Toch maar AEG gekocht! Daar hadden we voorheen 15 jaar mee gedaan!Dit is de derde keer dat ik iets aanschaf op aanraden van de Consumentenbond wat een sof bleek te zijn!

S de L 25-03-2009
Geschreven voor: Edy W 212

Deze wasmachine bevalt absoluut NIET GOED!!! geen Edy weer!!!!
In november hebben we hem 3 jaar en ondertussen in er ook al 3 keer iemand langs geweest (zelfs een hele nieuwe gekregen vorig jaar) en afgelopen maand een nieuwe printplaat wegens kortsluiting.
Ook moet de wasmachine niet te vol of te zwaar want dan trekt de centrifuge het niet!! (dus geen kussens o.i.d., laat staan een dekbed!!!)
absoluut niet geschikt voor veelvuldig gebruik naar mijn mening.

gerardenkamala 27-12-2008
Geschreven voor: Edy W 212

Een rampapparaat. pompt bijna niet af,problemen met deurtje,wasmiddel lade sluit niet goed,komt geregeld wasmiddel uitgelopen,geen zeef aanwezig in filter.lekkages op div plaatsen,losgetrilde stekkers,gescheurde slangophanging enz enz. en dat alles binnen 15 maanden.
heb hem zojuist de deur uitgeschopt en een (hopelijk) degelijke bosch gekocht.

Jacqie 01-09-2008
Geschreven voor: Edy W 212

Klopt je moet precies op de juiste volgorde het wasprogramma instellen, dat is heel belangrijk anders gaat het mis. Electronische apparaten zijn nu eenmaal heel gevoelig en raken snel ontregeld als je verkeerde volgorde doet.
1 drukknop aan/uit indrukken
2 wasprogramma instellen
3 start tiptoets
Deze volgorde is heel belangrijk.

En net zoals ik hier las is het wasprogramma afgelopen eerst knop op stop zetten en dan drukknop aan/uit uitdrukken
Ik heb de wasmachine sinds zapril en nog geen problemen meegemaakt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen woon en hem niet zo intensief gebruik als een gezin.
En ik hoop dat ik met deze wasmachine nog jaren kan doen want van deze recenties wordt ik niet vrolijk van.

AJB 09-08-2008
Geschreven voor: Edy W 212

We hebben deze wachmachine 2,5 jaar in bezit en zijn er zeer tevreden mee. Nooit problemen gehad! Een enkele keer wel gehad dat het wassen van een dekbed niet goed ging, maar dit zal waarschijnlijk te groot zijn voor deze machine. Het is een kwestie van de wachmachine juist gebruiken en niet over belasten en dan gaat hij goed mee.

Madmum 31-07-2008
Geschreven voor: Edy W 212

Wat een ellende deze machine. Kennelijk tobt iedereen met dezelfde problemen zoals weigeren om te starten of knopjes die in de plaat verdwijnen. Een half jaar in gebruik. Als je hem aan de praat krijgt doet hij zijn werkje goed. ( me maar niet aan bijzondere toetsen gewaagd) Heden na starten van de machine is hij begonnen met centrifugeren om daar vervolgens nooit meer mee op te houden. Ik heb er genoeg van NOOIT meer EDY en de testen van de consumentenbond geloof ik niet meer.

alex 1963 20-06-2008
Geschreven voor: Edy W 212

ik heb de machine anderhaf jaar in bezit
in het begin wat problemen gehad met de toetsen , dit zijn tiptoetsen en als je er te hard opdrukt verdwijnen ze in de machine
ook de manchet was niet goed gemonteerd gevolg waterlekkage
deze euvels zijn netjes opgelost door EDY
monteur is volgens afspraak snel gekomen en de reparaties goed uitgevoerd
hiervoor een Bauknecht gehad een veel duurdere wasmachine 5 jaar niks dan problemen mee gehad
volgende wasmachine is dus ook van EDY

Mdeboer 04-12-2007
Geschreven voor: Edy W 212

Schone was, niet veel lawaai en redelijk zuinig. Niet duur en nu nog afwachten hoe lang hij het vol houdt. Maar met 3 jaar garantie hoef ik me 3 jaar lang geen zorgen te maken

Stephanie Witte 03-11-2007
Geschreven voor: Edy W 212

Voor deze machine heb ik eigenlijk maar een benaming; een Drama!
Ik heb hem nu een half jaar in bezit en na 2,5 maand wilde de machine alleen nog maar centrifugeren. De monteur kwam langs en verving de computer ( printplaat).
Nu ging de machine gisteravond weer stuk. Exact hetzelfde probleem! Ik ben het beu en heb ze meteen een mail gestuurd die ze hun hele leven nog herinneren.
Ik eis mijn geld terug en voor nooit meer een EDY in huis!
Verder raad ik iedereen deze machine af!

Joro 22-09-2007

Ik heb de Edy W212 een half jaar en de monteur is al 3 x geweest, omdat:
- er water uit de deur lekte (deur bijgesteld)
- blouse gescheurd uit wasmachine kwam (machet bijgesteld);
- zeepbakje tijdens wassen open sprong (bijgesteld).
De tweede keer gaf ik aan, dat de wasmachine vrij veel lawaai maakte, de monteur zei, dat dit normaal was. De derde keer kwam er een andere monteur. Hij heeft de wasmachine geheel nagekeken en geconstateerd dat de schokbrekers foutief bevestigd waren, hij heeft deze vervangen. Nou, ik hoop dat ik vanaf nu probleemloos kan wassen. Ik durf echter niemand aan te raden ook een Edy W212 aan te schaffen.

ilonkava 17-09-2007
Geschreven voor: Edy W 212

Ik heb inmiddels al verschillende merken wasmachines gehad zoals AEG, Bosch, Indesit en Whirlpool. Ik heb al deze wasmachines gemiddelsdbinnen 5 jaar moeten vervangen omdat ze defect waren en de reparatiekosten bijna net zo duur waren als een nieuwe machine. Daarom heb ik besloten om een goedkope Edy aan te schaffen. Ik heb deze wasmachine nu ongeveer een jaar en ik ben tot nog toe heel tevreden. De kwaliteit doet absoluut niet onder voor alle andere, veel duurdere machines die ik tot nog toe heb gehad. En mocht deze machine het ook binnen vijf jaar begeven, dan heb ik jaarlijks voor minder dan 75 euro kunnen wassen! Ik overweeg nu zelfs ook om een Edy condensdroger aan te schaffen.

M.L. 08-09-2007
Geschreven voor: Edy W 212

Een beroerd aankoop! Binnen drie maanden is deze wasmachine al 3 keer stuk gegaan. De printplaat waarmee de wasmachine is geprogameerd, brandt keer op keer door. De knoppen die er uitzien als drukknoppen zijn tiptoetsen, toetsen die je heel licht moet aan tippen anders verdwijnt, wederom, de printplaat ergens anders in de wasmachine. De Edy W 212 is voor mij een regelrechte ramp en ik raad zelfs mijn vijand deze wasmachine niet aan.

willie007 08-06-2007
Geschreven voor: Edy W 212

We hebben de Edy w212 nu twee weken in bezit en het ding lekt nu al water aan de voorzijde tijdens het wassen. Bovendien wordt de was niet echt schoon. Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik de Edy gekocht heb. Ik ga nooit meer af op hetgeen de consumentenbond schrijft en koop de volgende keer gewoon weer een Bosch. Het servicecenter van Edy is een ramp. Hoewel het geen 0900 nummer is, maar een ' gewoon ' telefoonnummer duurt het heel lang voordat je iemand te spreken krijgt. Die neemt de klacht op en zegt dat je binnen 5 min. teruggebeld wordt. Dan wordt je teruggebeld en krijg je een computer aan de lijn die pas drie weken later de eerste service afspraak maakt. Je kunt dus drie weken niet wassen en kunt pas de avond voor de geplande afspraak bellen (weer een computerstem) die zegt tussen welke uren de monteur komt. Je moet dus de hele dag vrij nemen. Bovendien is de monteur niet op de afgesproken dag gekomen en lekt het ding dus nog steeds. Koop deze machine niet....!!

rob1957 14-03-2007
Geschreven voor: Edy W 212

Heb deze machine gekocht daar de Consumentenbond dit apparaat meerdere malen heeft aanbevolen als beste koop. Heb inmiddels in 27 jaar 2 Bauknechts versleten. Waren degelijke machines, heb echter niet het idee dat de Edy daarvoor onder doet. Zeer eenvoudige bediening (het kind kan de was doen) met goede wasresultaten. Nog nooit zo'n goedkope wasmachine gekocht, heb er echter wel vertrouwen in.

kalico 16-02-2007

@ingridingrid,
Je slaat de spijker op z'n kop, ik heb precies dezelfde problemen.
Tweemaal heeft de monteur de toevoer van de water hoeveelheid verhoogt zonder enig resultaat.
De derde keer is er een geheel nieuwe regel unit in geplaatst maar ook dat had geen resultaat. Ik heb nu de leverancier een aangetekend schrijven gestuurd.
Het ligt dus niet aan de hoeveelheid water en ook niet aan de regel unit. Ik denk overigens dat de oorzaak gezocht moet worden in de buiten trommel.
In deze machine is de buiten trommel van kunststof gemaakt en nu vermoed ik dat de zeep resten door statische lading in die trommel achterblijven en met het volgende spoelwater weer vrijkomen. Je moet dus oneindig veel spoelen om die zeep resten weer kwijt te raken.
De machine wast goed en centrifugeert goed alléén dat spoelen is een groot probleem en het kost je handen vol water en grote ergernis.

Assy54 20-11-2006
Geschreven voor: Edy W 212

Vier weken in mijn bezit en ik ben uiterst tevreden! De was is schoon , de
machine maakt weinig lawaai. Hoop dat ik zo tevreden blijf als ik nu ben, het
is per slot van rekening de beste koop 2005 van de consumentbond en ik ga
ervanuit dat dat toch wel goed mag zijn. Het blijft moeilijk om een
wachmaschine of welke machine dan ook te kopen zo in de winkel. Op het moment
dat je hem gaat gebruiken weet je pas goed of hij wel of niet bevalt.

seeya56 17-11-2006

niet te stabiliseren, veel lawaai, alleen kort wasprogramma voor 35 graden was

newdeep 01-11-2006

Nadat onze zanussi zafiro(5 jaar) compleet was ingestort hebben we deze
machine,Edy W212, aangeschaft.
U begrijpt dat er voorlopig geen zanussi meer inkomt.
Een plaatselijke witgoed specialist adverteerde met deze machine voor een
aantrekkelijke prijs en dat stond ons wel aan.
Door de consumentenbond was deze machine nog verkozen tot BESTE KOOP....dus
slecht kan ie niet zijn.
De oude wasmachine stortte op een zaterdag in en de nieuwe Edy W 212 diezelfde
dag zelf opgehaald.....meteen handelen,want een gezin zonder wasmachine.....dat
kan niet.
Hij draait hier nu een kleine maand en naar volle tevredenheid.
Hij maakte tijdens het centrifugeren een irritant kloppend geluid,dat bleek een
kunstof blok wat aan de rechterzijde bleek te klapperen dat heb ik verholpen
door een stukje isolatiemateriaal tussen de wand en het kunstof blokje te
proppen.
Dit was het enige minpuntje wat ik kan bedenken.
Ik vind het dan ook ongelofelijk dat ingrid(2x) totaal niet te spreken is over
deze machine......bedenk wel,er zit 3 jaar garantie op deze machine...omruilen
voor een andere...ik denk dat je het zwarte schaap heb gekocht.