AEG Lavamat 74850

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Lavamat 74850 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

gerrit 11-05-2020

na 9.5 jaar lager kapot

Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Nou, ik vond het een zeer goede machine, echt stil, je moest kijken of ie draaide.
helaas vorige week dacht ik,, wat hoor ik nou en trok t zeepbakje open en nog meer kabaal. machine klaar en ik draaide aan de trommel, ja lager stuk.. jammer zeg, alles werkt verder nog prima maar in week tijd van niks naar opstijgende straaljager, jammer hoor...

Pluspunten

• stil
  • goed wasresultaat

Minpunten

• centrifugeren mag beter
  • na 9.5 jaar lagers stuk..

gerritfavian 22-01-2018

Na al die jaren nog steeds zeer goed!!

Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Ik heb m denk in 2010 gekocht en hij doet het nog steeds zoals in t begin, ruim 8 jaar terug.
Super stil, je moet ff kijken of ie aan staat. bij centrufugeren hoor je wel iets maar is te verwaarlozen. Ik heb/had een pompdroger van siemens (2.5 jaar oud) die ik eruit doe omdat ik een AEG droger weer heb.
Ik heb nog nooit enig probleem gehad, op een ruikende rubber ring na, maar dat los je op door een kookwasje met een vaatwastablet. Kortom. blijft gewoon goed..
Ik wilde een nieuwe kopen omdat ik dacht dat dit een 1200 toeren was maar is gewoon 1400,, hij blijft dus gewoon.

Pluspunten

• stil, echt stil!!
  • wast goed, alles kan erin
  • betrouwbaar na 8 jaren

Minpunten

• mag iets beter centufigeren.

Phiep 20-03-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Wij hebben de wasmachine nu bijna 2 jaar in bezit en zijn erg tevreden. Het is de opvolger van een Whirlpool die niet beviel. Deze laat alle kleding netjes heel en wast stil en schoon. De wasmachine hoor je alleen bij centrifugeren, maar niet hinderlijk. Wat ons betreft een aanrader.

melbor 25-02-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Wij hebben de 74850 nu iets meer dan 2 jaar.
Het is een onding.
Eerst was hij inderdaad heel stil maar na enkele maanden rammelden we uit bed. Omdat we in de garantietijd zaten de monteur gebeld. We kregen nieuwe schokbreker pennen. Volgens de monteur wordt het apparaat in het buitenland gemaakt tegenwoordig en wordt er op deze dingen bezuinigd door ze van kunststof te maken. Hij heeft betere, die voorheen gebruikt werden gemonteerd. Inderdaad, het geluid is minder maar nog niet zoals in het begin.
Nu tot 3 keer toe hetzelfde probleem gehad. Het apparaat neemt geen water, blijft afpompen en geeft geen fout aan. Het blijkt een bij electrolux bekende fout in de moduul te zijn vertelde de monteur. Op de moduul staat een nummer met B 09,deze moduul heeft een fabricagefout dus. De moduul is vervangen. Na een half jaar was het weer mis. Pomp vervangen, zelfs het deurslot. Gelukkig steeds gerepareerd binnen de garantie maar ik heb geen vertrouwen meer in het ding omdat hij het weer niet doet. De garantie is nu voorbij en deze keer is de software er opnieuw opgezet. Gelukkig nog garantie op de reparatie want de wasmachine is net iets meer dan 2 jaar oud. Je zou toch zeggen dat er bijna niets meer vervangen kan worden, de trommel misschien? Elke keer wordt er weer gehamerd op het gebruik van wasmiddel, je durft er bijna niets meer in te gooien. Regelmatig spoel ik met azijn en voortaan doe ik alles in een wasbolletje, dat was beter. Telkens doet hij het weer na de reparatie maar elk half jaar is het weer mis. Als het nu dus weer mis is gaat het ons zowiezo geld kosten. Een nieuwe krijg je niet, wel de dagwaarde, volgens de garantie (als na 3 keer repareren het apparaat weer defect is) Met bijbetaling kun je dan een nieuwe kopen maar dan betaal je natuurlijk de adviesprijs en dat is relatief gezien duur.
Volgens de monteur komen zulke fouten bij elk merk voor maar daar heb ik nu niets aan.
Hij dacht dat het deze keer echt opgelost moest zijn. Ik wacht af.

Amanda Labij 08-08-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Heb deze machine nu ongeveer 1 jaar en ben NIET tevreden. Ik vind dat deze machine een zeer slecht wasresultaat heeft m.n. vlekken van de jongens 6 en 11 jaar. Ik gebruik voldoende (niet te veel) en duur wasmiddel, vlekkenverwijderen en gebruik standaard de extra spoelgang. Bij witte was met modder- en of grasvlekken gebruik ik altijd voorwasprogramma en vlekkenprogramma met betreffende schoonmaakmiddelen.
Helaas gaan deze vlekken er zelden helemaal uit, zo hebben diverse shirtjes en broeken grasvlekken en bruine vlekken van zand en modder. Heb je gewone was(zonder vlekken) handdoeken of spijkerbroeken dan merk je er niets aan. Tevens is deze machine zo zuinig dat hij slecht spoelt, vaak vreemde vlekken op de was, wat je eraf kan krabbelen. Regelmatig was ik met chloor en op 90 graden, dat mag niet baten!!! Tevens maak ik de ring en pluizenfilter vaak schoon. Ben je naar de kapper geweest of ergens met dieren dan gaan de haren NIET uit de was. Daarnaast heeft mijn oudste zoon eczeem sinds ik deze machine heb krabt hij altijd zijn benen kappot, altijd bloed in bed e.d. Hier helpen de smeersels van de dokter, hormonenzalf hydrocortison, niet meer tegen. Vreemd dat niemand iets over het slechte spoelen schrijft!!! Kortom heb je kinderen die zich nog vies maken of mensen met eczeem klachten dan deze machine een AFRADER!!!

katja71 05-06-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Wij hebben op aanraden van de verkoper deze machine gekocht. Hij zou hem zelf ook hebben thuis(verkoperspraat?)Hij zou heel stil zijn en dat stond mij heel erg aan. Ik heb hem nu 1 dag staan en het wassen doet die inderdaad heel stil, maar het centrifugeren vind ik absoluut niet stil te noemen. Hij maak veel meer herrie dan mijn vorige machines (whirlpool) en baal daar goed van. Had die verkoper gezegd dat die naast me slaapkamer in de badkamer staat dus het geluid zo stil mogenlijk. Nou zelfs beneden als ik tv zit te kijken hoor ik hem. Ga van de week ook even langs de winkel om dat tegaan zeggen. Verder vind ik het een mooi en fijn apperaat. Veel mogenlijkheden tot instellen wat ik heel fijn vind.

nelbrands 28-05-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Ik heb al verschillende wasautomaten gehad.
Maar tot nu toe ben ik met dit apparaat zeer tevreden.
Het heeft mijn was, (die door 2 andere wasautomaten zeer grauw was geworden)
weer witter gemaakt.
Ik ben nu iedere keer weer blij, als ik de was uit de trommel haal.

Koppelbaas 29-04-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Ik heb de wasmachine nu een paar maanden en dit is echt een topper.

Hiervoor had ik een indesit (stuk goedkoper) maar op het laatst waren de lagers op denk ik want met centrifugeren leek het wel of er een helicopter op steeg.
Geluid is voor ons een issue en daarom na uitvoerige orientatie (mn via kieskeurig) voor deze AEG gekozen.

Je hoort hem haast niet en we kunnen nu ook 's nachts centrifugeren (er is geen deur tussen de wasmachine en mijn bed!)

Het afstellen ging snel en stond in een keer goed.

Bediening is er intuitief. Je hoeft de handleiding niet door te lezen. Wil je echt alle programma's benutten dan is het wel handig. Ook de verlichting in de trommel is ideaal.

Kopen!

fred93 25-04-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Inmiddels hebben we deze machine al enkele maanden.
Prima wsaresultaat, echt extreem weinig geluid en erg eenvoudige bediening.
Over de levensduur kunnen we weinig zeggen, maar de ervaring tot nu toe stemt ons positief.

scholing 24-03-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Na de goede recensies op Kieskeurig toch besloten om deze wasmachine te kopen. Na 17 jaar probleemloos te hebben gedraaid met een Blue Air (hier blijkt al dat goedkoop ook goed kan zijn!)en een Zanussi welke na 3 jaar al naar schroot kon!!! Heb deze machine gekocht om 1.het gebruikersgemak (verschillende programma,s) 2.10 jaar garantie op z'n motor en
3.geruisloos wassen.

Ervaring tot op heden: punt 1 en 2 okee. Maar dat geruisloos wassen valt me vies tegen en dat voor een duurdere machine. Heb al 2x een monteur langs gehad om z,n stelvoetje af te stellen....ja dat moet toch niet mogelijk zijn! Okee wassen doet ie stil maar pompen van water, centrifugeren....etc. Nee dat doet ie absoluut niet geruisloos en valt mij erg tegen!
Nee, ik zat te twijfelen tussen de beste koopvan LG ook een silent motor en deze en ben na adviezen, LG is geen wasmachine merk, overstag gegaan om deze te kopen maar.....ik had de LG toch beter kunnen nemen ook al gezien het prijsverschil!
Nou de levensduur zal het dan moeten uitwijzen!

Larisa 23-03-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Ik heb de machine nu ongeveer 6 weken. Heb deze gekocht via een internetwinkel. De wasmachine werd op de 3e verdieping geplaatst en aangesloten en de oude werd meegenomen.
De wasmachine werkt perfect en maakt weinig lawaai. Ook heeft deze machine een prettige bediening en een ruime keus in programma's. Ik kan deze machine zeer zeker aanraden. Kwaliteit voor een mooie prijs!

wv 10-03-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

De machine staat nu ongeveer een maand bij ons in huis en bevalt prima. Er zijn veel mogelijkheden, dus in het begin wel even de meegeleverde handleiding bij de hand houden. De machine wast prima schoon en is mooi stil.
Gekocht bij via een internetwinkel. Deze machine was heel licht beschadigd (was bekend, maar dat scheelde meteen ook ruim 50 euro. De machine werd op de afgesproken tijd geleverd, werd netjes geplaatst, aangesloten en getest. Verpakking + oude wasmachine werd gewoon meegenomen.

Gita 16-02-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Een prima wasmachine, echte aanrader, wast goed, is heel stil, alleen bij het centrifugeren hoor je hem wat meer, maar voor de rest is het een prima machine voor een prima prijs als je via kieskeurig.nl doet.

Pedor123 04-02-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Prima machine, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. In tegenstelling tot eerdere berichten op dit forum geldt de verlengde garantie van 10 jaar op de motor voor alle modellen, dus ook voor de niet Nederlandse. De garantie kan binnen de EU voor consumenten niet worden beperkt, in strijd met NL en Europese wetgeving.

allright 03-02-2009

- - - - - - - - - - update review - - - - - - - - - -
blijf er bij dat het de beste keus blijft mede gezien in het licht van de prijs kwaliteits verhouding en heb je er iets mee dan is de service van aeg electrolux er binnen no time mits je een nederlands model hebt aangeschaft is wel iets duurder dan het duitse/eu model maar dat verdien je makkelijk terug via kieskeurig site scheelt minimaal 100 euro bezorgd en geplaatst op tweede etage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- - - - - - - - - - oude review 05-11-2008 - - - - - - - - - -
na uitvoerig onderzoek via internet en winkels uiteindelijk besloten voor de AEG nederlands model 10 jaar garantie op motor lavamat 74850 bepalend voor de uiteindelijke keuze direct drive systeem koolborstelloze motor minder slijtage onderhevig voldoende progameer mogelijkheden hoef geen programma's die ik toch niet gebruik en een stukje gevoel dit is em. aangeschaft 4-11-2008 uiterst scherpe prijs via kieskeurig site scheelde 100 tot 350 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skeorb 31-01-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

fijn om te lezen dat jullie allen zoveel plezier aan deze machine beleven.
wij hebben hem vandaag geinstalleerd. 1ste was ging prima, 2de was bleef het water er instaan.
Afpompen ging niet uiteindelijk al het water via de onderkant laten weg lopen.
en nu doet de machine dus helemaal niets. Zeer telleurstellend. Ga maandag bellen met AEG kijken hoe we dit gaan oplossen want 1 was en dan niets meer gaat er bij mij niet in dat kan niet!
Hoop dat ze een goede en vooral snelle service hebben.

sssthva 26-01-2009
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Onze vorige wasmachine was een miele bovenlader. Deze machine hebben wij 2e hands gekocht. Deze machine had een beperkte capaciteit, en centrifugeerde niet meer nadat de was klaar was. Tevens waren de lagers helemaal op. Eerder hebben wij 2 keer de koolstofborstels laten vervangen. Tevens maakte deze machine een behoorlijk kabaal tijdens het wassen. De machine was dus diudelijk aan vervang toe.

Bij het zoeken naar een nieuwe machine keken wij naar:
-een grotere capaciteit.
-een stille machine.
-liefst geen koolstofborstels
-water en energie zuinig.

Met deze speciaficaties kwamen wij op de merken AEG, LG, Hoover en Samsung. Na diverse tests en reviews te hebben glezen hebben wij gekozen voor de AEG. Helaas was de 1600 toeren machine slecht leverbaar, dus gekozen voor de 1400 toeren variant.

De machine werkt stil en de was komt er schoon en fris uit. Gelukkig dat er een alarm op zit dat aangeeft dat de was klaar is, anders merk je dat niet, zo stil is het. Wat ik jammer vind is dat je bij het aanzetten van deze machine een draaiknop en de tiptoetsen moet gebruiken, om temperatuur, toeren p.min met het centrifugeren inte stellen etc. Liever had ik een enkele draaiknop gehad. Wat ook perfec werkt is de uitgestelde start. Gebruik ik vaker an ik had verwacht. Verder zijn er zoveel mogelijk heden met deze machine dat ik niet eens de helft van al die programma's gebruik.

Al met al een prima machine!

01olivier 02-11-2008
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Praktisch geruisloze machine, die behoorlijk degelijk aanvoelt. Wasresultaat is beter dan mijn 15 jaar oude Miele. Hoop dat ie net zo duurzaam is. Leuk dat je op NL modellen 10 jaar garantie op de motor krijgt, alleen gaat daar wel een verplichte registratie aan vooraf. Vervolgens blijkt uit het certificaat dat die garantie geen arbeidsloon betreft.

JanNouwens 11-10-2008

Apparaat:
- Stil (moet je gehoord hebben)
- Praktisch in de bediening (NL-uitvoering gekozen, let op!)
- Lijkt vooralsnog goed schoon te wassen
- 7 kg vulcapaciteit
- 1400 toeren; was komt er bijna droog uit
- trommel verlichting is erg handig

Enige opmerking:
Volgens AEG is dit een A+, verschillende websites laten zowel A+ als A zien. Bij levering ontvangt men het label met A.

JannesB 25-07-2008
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Een prima machine voor een prima prijs. Even kort mijn bevindingen op een rij:

Zeer stil! Wast goed schoon. (heel veel beter dan onze oude marynen) Veel mogelijkheden met allerlei handige functies. Na wat zoeken en uitproberen is de bediening vrij eenvoudig. Display is uitgebreid en goed afleesbaar. Handig lampje in de trommel. Machine ziet er degelijk uit.

Kortom: Geen enkele spijt van deze machine. De duurzaamheid kunnen we nog niet beoordelen dus dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Aan de garantie kan het niet liggen. (2 jaar op machine, 10 jaar op motor)

Een absolute aanrader dus!

Jorg Zoetebier 09-07-2008
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Zeer goede wasmachine, de Nederlandse voor een zeer goede prijs verkregen. Erg handig is de grote trommel, en de verscheidenheid aan programma's. Centrifuge gaat ongelovelijk stil, en de was komt een stuk lekkerder ruikend uit de wasmachine (vergeleken met oude Indesit die binnen 5 jaar kapot ging, met maar 3 wasjes per week!). Een echte aanrader!

H_N 10-06-2008
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Perfect apparaat! Veel verschillende wasprogramma's en mogelijkheden. Machine voelt degelijk aan (knoppen, deur) en is heel stil. Bij was draaien bijna niet te horen, centrifugeren gaat ook mooi trillingsvrij en stil.

Vleming 10-05-2008
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Na lang wikken en wegen en bestudering van veel oordelen over machines van andere merken voor dit apparaat gekozen. De vorige machines waren AEG (25 j oud) en Whirlpool (15 j oud). Eerlijkheidshalve haalden zij die leeftijd doordat ik zelf (ingrijpende ) reparaties had verricht. Het laatste merk zal ik nooit meer kopen.
De AEG Lavamat Caret 74850 is geruisloos. Men hoort de machine niet, alleen de beweging van het wasgoed en soms het klotsen van het water. Tijdens de was draait de trommel naar links en rechts. Niets bijzonders, maar het draaien wordt afgewisseld met langzaam en snel waardoor het wasgoed niet tegen buitenwand blijft plakken, meer van plaats verandert waardoor het wasresultaat beter is. De centrifuge is redelijk geruisloos.

Peters57 28-04-2008
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

We hebben de AEG gekocht na de goede reviews.
De machine werkt zeer naar behoren.
Vooral het centrifugeren gaat bijna geruisloos.
Jammer alleen van de duitse display.
ook het instructieboekje is duits.
Prima machine dus.

Nu 1 maand in huis.

Es2205 17-03-2008
Geschreven voor: AEG Lavamat 74850

Supermachine. Ben er nu een weekje mee aan het wassen en doet alles prima. Grote opening, veel vaste optie, die ook weer optie hebben. Overzichtelijk met het digitale display! Lang gezocht naar een machine die aan mijn eisen kon voldoen, en hier is 'ie dan! En er zit wel degelijk een lampje in de opening, reuze handig!