Hotpoint Aqualtis AQXGF 169 (EU) (O)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint Aqualtis AQXGF 169 (EU) (O) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Bee 21-01-2022

Eet wasgoed op

Was in 1e instantie súpertevreden, wast goed schoon, programma's duren geen úren, en de temperatuur, het aantal toeren voor de centrifuge, is allemaal apart in te stellen.
Ik zeg ik wás tevreden, want in de laatste maand heb ik 2 stukken kapot uit de wasmachine gehaald, w.o mijn nieuwe blouse, en een gastendoekje.
De stukken zijn op de één of andere manier tussen de trommel en de rubberring terechtgekomen, mgv dat de blouse, die 2 lange banden aan de kraag had om te strikken, nu nog 1 lange band heeft, de andere band is een stuk korter, en gerafeld, kon wel janken!!!!
Durf mijn goede goed er niet meer in te wassen, en ben al het "vertrouwen" kwijt, hard aan het sparen voor een andere wasmachine.

Pluspunten

• wast goed schoon
  • apart instellen temperatuur
  • apart toeren centrifuge in te stellen

Minpunten

• vreet mijn wasgoed op

Daan-m 31-08-2015

Waste prima totdat lagers binnen 3 a 4 jaar versleten waren. ding maakte het geluid dat een opstijgende straaljare niet misstond. Echter konden de lagers niet vervangen worden. Je hikt ertegenaan dat de lagers ingesloten zitten in kunststof behuizing die ultrasoon gelast is. Het enige dat je kunt doen is een compleet nieuwe trommel plaatsen (dus feitelijk nodeloos de binnen- en buitentrommel, het lagerkruis en de lagers waar het eigenlijk om draait).
Dus een reparatie waarvan de materiaalkosten normaal tussen de 6 en 10 euro ligt wordt meteen verhoogd met een factor 20 a 30 tot zo'n 250 euro.
Daar komen nog voorrijkosten a 50 bij en een uurloon bij van zo'n 75 euro. Kostenplaatje totaal rond de 375,- (en dan heb je 'n goedkope monteur!)
Lagers zijn veel te snel versleten, en vervanging leidt tot onnodige kosten omdat ze los niet te vervangen zijn.
Ik heb spijt van deze miskoop.

Jeroen 09-11-2015

Beste,

Ik zit denk ik met hetzelfde probleem. Lijkt of er een straaljager opstijgt. Je voelt het ook als je de trommel handmatig omdraait. Als het goed is heb je toch 10 jaar garantie op de motor? Lijkt mij dat de lagers daar ook onder vallen?

Groeten,

Jeroen

rutjens 19-01-2013

Heb nu ongeveer 3 jaar de wasmachine. De laatste 2 maanden kan ik om de 2 weken een nieuwe wasrib plaatsen. Deze breken steeds af. Blijkbaar zijn de orginelen niet te verkrijgen.

Corine07 06-07-2012

Ik heb in April 2009 deze maschine gekocht en heb toen een bericht geplaatst hoe tevreden ik was,
Was omdat hij vandaag is " overleden" , in het begin was ik er ook echt blij mee en zo stil als hij toen was was hij na een jaar al niet meer de afgelopen weken werd het alleen maar erger vorige week nog leek het of er iemand met een drilboor in mijn woonkamer stond niet normaal meer. Vanmorgen laatste was gedraaid een paar klappen gehoord en er lag allemaal zwarte steen gruis onder de machine.
Ik heb er 3 jaar en 3 maanden plezier van gehad een beetje te vroeg " overleden" vind ik.

witchie 27-09-2010

We zijn wel tevreden over deze machine maar... stil? Na een paar maanden hoorden we de centrifuge een vreemd geluid maken dat bij iedere wasbeurt steeds harder en verontrustender werd. Zo erg dat het nu dreunt bij ons (en bij de buren). We hebben de machine normaal gebruikt dus daar kan het niet aan liggen. Jammer, want verder voldoet deze machine zeker aan onze verwachtingen.
We zullen nu contact opnemen met de leverancier (hebben nog ruim twee jaar garantie).

rosella1983 14-03-2012

zorg ervoor dat de machine heel erg goed wordt nagekeken want qua garantie als je 1 dag erover heen bent doen ze niks voor je en moet je betalen.
Kijk even naar mijn review op hotpoint type AQ9F68U EU

Mvg Rosella1983

frusti1971 21-12-2011

Ook wij hadden op basis van de reviews deze machine gekozen...wat een drama is deze machine. Sinds de aankoop in januari 2009 zijn er al diverse reparatie's geweest i.v.m. het dansen en dreunen tijdens centrifugeren. Afgelopen januari zelfs een nieuwe gekregen, omdat men bij Indesit (fabrikant) het ook niet meer wist wat het kon zijn. Wij blij...niet voor lang. Ook de nieuwe machine had al gelijk hetzelfde probleem, daarop is de trommel vervangen, die zou ovaal-achtig geweest zijn. Geen succes, nog steeds dansen en dreunen. Hij staat nu werkeloos aan de kant, ik heb een jonge 2e hands machine gekocht die wél fluisterstil is en blijft staan waar ie staat.

Sandra63 30-01-2010

Omdat onze LG er na krap drie jaar plotseling de brui aan had gegeven en niet meer te repareren was, moesten we op zoek naar een nieuwe machine. Helaas lieten de financiën het niet toe om een Miele te kopen en omdat het uitstapje naar een goedkoper merk de laatste keer erg slecht was bevallen, heb ik met heel veel twijfels uiteindelijk toch maar gekozen voor de Hotpoint-Ariston.
We hebben de machine nu vier dagen in ons bezit en ik heb er inmiddels vijf flinke wassen mee gedraaid, variërend van 30 gr. bonte was tot 60 gr. witte was.
De machine heeft een prachtige vormgeving, maar dat is het minst belangrijk natuurlijk. Wat wèl heel belangrijk is, is dat hij makkelijk te bedienen is, goed schoon wast een heel erg stil is. De machine komt heel degelijk over en is enorm zwaar (net als een Miele). De was komt er bijna droog uit.
Ik kan natuurlijk nog niets zeggen over de duurzaamheid, maar wat mij betreft is deze wasmachine een aanrader!

Rico 17-11-2009

Naar aanleiding van de reviews hier op kieskeurig besloten om deze wasmachine aan te schaffen en wat een spijt tot nu toe!

Op 6 november 2009 is de machine bezorgd en de afhandeling met de leverancier was goed, het enige wat ik minder vond van de bezorgdienst was dat ik voor full service had gekozen en er dus ook vanuit ging dat ze het verpakkingsmateriaal ook zouden meenemen (mag je toch verwachten voor €49,- dacht ik zo?) nou niet dus. ze zetten hem voor dat geld alleen op de 2de verdieping en pakten hem niet eens uit...

Nu dus de wasmachine, zelf aangesloten op de bestaande aansluiting, keurig de transport beveiligingen er af gehaald, handleiding aandachtig doorgelezen, wasje er in en draaien maar. Aangezien het programma aangaf dat het wel meer dan 2 uur kon duren zijn we weggegaan wat boodschappen doen. Toen we terug kwamen ging ik gelijk naar boven om te kijken hoe het er mee was, wat ik zag was dat er nog steeds 1 minuut op de klok stond en de pomp de hele tijd draaide. Ik heb er nog zeker 5 minuten bij staan wachten maar die minuut bleef er staan en hij bleef pompen, ik heb hem toen uit gezet. Ik voelde dat de was nog warm en nat was.

Lang verhaal wat korter te maken: Maandags pas kunnen bellen met de leverancier, die melde dat ik bij de fabrikant moest zijn voor garantie! (nieuwe machine!!) fabrikant gebeld, afgelopen Woensdag een monteur er naar gekeken en het blijkt dat de aanstuur module kapot is! hoe dit mogelijk is snapt hij niet want hij was juist geinstalleerd, geen transportschade en geen foutmelding in het systeem...
Onderdeel natuurlijk niet op voorraad dus we hebben de wasmachine een week in bezit en nog niet 1 keer kunnen wassen!!

Als hij gerepareerd is zal ik weer een review schrijfen om de rest te beoordelen maar dit is al een hele slechte start natuurlijk!

Bianca 1977 18-10-2009

Paar weken in bezit....ben er erg blij mee!
Super handig en makkelijk in te stellen....gebruiksaanwijzing in het nederlands.
Droogt super en de was komt er schoner dan voorheen uit!
Echt een aanrader!

kaatje010 27-08-2009

dankzij de positieve reacties hier heb ik deze wasmachine gekocht.
En...ik heb er geen moment spijt van !
Inmiddels heb ik het afgeleerd om even te controleren of hij écht wel aan staat , moest er nogal aan wennen dat een wasmachine zo goed als geruisloos kan draaien ;)
En wat betreft 'het uiterlijk' : eindelijk een wasmachine die zelfs in een kleine keuken op een leuke manier opvallend is.

Joost74 17-07-2009

Prima prijs kwaliteit verhouding. Bediening is duidelijk. De 9 KG aan was is zeker een voordeel. Ook mogelijkheid tot halve belading. Enige min puntje is een hoog irritant geluid dat vrijkomt tijdens het wasprogramma. Verder ziet de machine er cool uit.

ronaldwvos 30-05-2009

Heb de wasmachine pas een week geleden gekocht,dus wasresultaat en duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.

Wel kan ik zeggen dat de service van jullie geweldig is. Korte levering, prima afspraken, keurig op tijd bezorgd, net personeel.
Machine werd netjes aangesloten en proef gedraaid.Oude machine meegenomen,verpakkingsmatreaalnieuwe machine meegenomen.In een woord perfect.Een dikke 10

D.F. 22-05-2009

Wasmachine paar dagen in bezit. Ziet er prima uit, voelt allemaal degelijk en ben het eens met de andere beoordelingen hier.

Alleen ik moet zeggen dat ik hem toch best lawaaierig vind. Zeker om er nu een slaaplogo op te zetten is wat overdreven. Je hoort hem continue bezig. Maar misschien heb ik het tijdperk niet meegemaakt toen wasmachines écht lawaai maakte..

Verder top ding!

lucida 11-05-2009

Het is een geweldig apparaat. Die 1600 toeren zijn ongelooflijk. En dan nog zo stil ook. Het wasresultaat is prima, ik was nu alles op 30 graden en ook wit komt er witter uit dan bij mijn oude machine (Indesit) die het 21! jaar heeft gedaan. Deze komt uit hetzelfde nest als Indesit, dus mijn vertrouwen in dit apparaat is groot.
De veelzijdigheid is groot, maar ook voor normaal eenvoudig gebruik is hij makkelijk te bedienen. En hij ziet er nog leuk uit ook.

Corine07 14-04-2009

Een geweldige machine en ziet er nog mooi uit ook, 9 kilo wasgoed doen is zo fijn eindelijk dekbedden en spreien kunnen wassen, bij een kleinere was gewoon knopje halve was indrukken.
Alles komt er heerlijk ruikend schoon uit en droog (hiervoor had ik een 1400 toeren)
Veel keuze in div. programma's bijv.. overhemden zodat ze makkelijker te strijken zijn, donzen dekbed programma handdoeken spoel programma, te veel om allemaal op te noemen.
Ben erg blij met deze machine, Qua geluidsniveau ook prima hij staat bij ons beneden.

moos1964 28-08-2012

Bij mij liggen de lagers er uit.Had gelukkig extragarantie dus na een week wachten kwamen ze de hele trommelunit wisselen.Bij mij is het betonblok ook gescheurd maar had de monteur niet bij zich.Deze wordt as maandag gewisseld.Heb jij de jouwe nog laten repareren?
Gr moos

moos1964 05-08-2012

Maar waar is hij aan "overleden" dan?Ik heb op het moment het zelfde probleem denk ik.
Bvd Moos

roosmah1962 30-10-2011

Bent u nu nog steeds zo tevreden over de wasmachine?

Corine07 07-08-2012

@moos64'
Hij is "overleden" doordat de bouten die het betonnen gewicht aan de trommel vasthouden afgebroken waren en het betonnenblok was zelf ook in 2 blokken afgebroken.

moosie 19-03-2009

Heb de machine uitgezocht vanwegen de inhoud en toerental en de prijs natuurlijk.Hebben de machine vandaag binnen gekregen en onder tussen 6 draaien gedaan,machine is mooi om te zien en is erg stil ook bij het centufigeren(1600 toeren)
Tot nu toe alles nog ok
Als hij dit blijft doen ook na nog een periode van een paar jaar dan ben ik zeer te vreden.ook nog goede garantie voorwaarden op het moment krijg je 1 jaar extra dus 3 jaar.(heeft mijn vorige zanussi trentino niet gered)

moos1964 28-08-2012

Lager liggen er uit naar 3 jaar intensiev gebruik (11 draaien per week)Kuip unit compleet vervangen nu alleen nog het betonblok wat gescheurd is.Is een 'kwaaltje'volgens monteur.Lager zijn overleden omdat het afdichtings rubber door schimmel was aangetast.reden is te koud wassen.TIP v/d monteur 1x per mnd wassen op 90 graden met vaatwas tablet.
Gr moos

moosie1964 05-08-2012

Ben nu 3 jaar verder en de machine gaat steeds meer lawaai maken.Maandag de service-desk maar bellen voor reparatie.Had gelukkig de airbag garantie van 5 jaar gekocht voor 69 euro.Nu maar hopen dat het mee valt.
we zullen wel zien ik hou U op de hoogte.

DePieterman 20-01-2009

Op zoek naar een stille wasmachine met 1600 toeren. Dat was nog niet gemakkelijk. We hadden deze twee eisen omdat we graag een optimaal droogresultaat wilden en omdat we de machine naast onze slaapkamer hebben staan.

We kwamen met deze vraag bij verschillende winkels en kregen bij een van deze winkels een demonstratie van Hotpoint Ariston. Het resultaat viel ons erg goed. We hebben gehoord en gezien wat deze machine allemaal kan en we hebben besloten hem te nemen. Naast de uitstekende specificaties bied deze machine ook nog eens een uitstekende after sales. 3 jaar volledige garantie en 10 jaar op de motor!! Fantastisch.

Ik hoop dat we over een aantal jaar nog net zo tevreden zijn als nu. Top machine !!

josje33 29-10-2008

Het apparaat is erg gebruiks vriendelijk. Mede door de ruime trommel is het zuinig in gebruik doordat je minder vaak hoeft te wassen. De mogelijkheid blijft bestaan om met een speciale knop een half wasje te doen wat ook nog energie bespraart. Door de temperatuur te verlagen wordt de wastijd ook nog verkort, zodat je nog zuiniger kunt wassen, zonder dat de kwaliteit van het wasresultaat minder wordt.
Een prima apparaat met een mooi uiterlijk!