LG ST149PWN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG ST149PWN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

VincentR 24-02-2012
Geschreven voor: LG ST149PWN

Machine nu 2 jaar en 2 maanden in bezit. In eerste instantie zeer tevreden, maar net nu de garantie is verlopen zijn de lagers kapot!!! Reparatie zeker € 350,= Doordat LG gebruik maakt van een 1 externe (zeer dure) servicepartij duurde het een week voor er een monteur was om naar de machine te kijken. Moet toch niet mogelijk zijn bij zo'n dure machine. Blijkt regelmatig voor te komen. Volgende machine wordt zeker geen LG!

PCM001 16-11-2011
Geschreven voor: LG ST149PWN

LG ST149PWN gekocht op 27012009, na 2½ jaar beginnen de lagers problemen te geven en nu in november 2011 moeten deze vervangen worden. Kosten € 330,00 de garantie is 24 maanden en LG laat ons, echtpaar zonder thuiswonende kinderen, gewoon in de kou staan en dat terwijl deze machine hooguit 300 wasbeurten heeft gedraaid waarbij er altijd zeer nauwkeurig op het gewicht werd gelet. Géén coulanceregeling niets van dat alles volgens hen is dit: Eigen schuld, dikke bult. Voor ons dus helemaal nooit meer iets van de fabrikant LG!!

puntjeprecies 25-08-2010
Geschreven voor: LG ST149PWN

Ons gezin bestaat uit vijf personen waaronder drie kinderen van respectievelijk vier, drie,en anderhalf jaar oud. Onze wasmachine van 5 kilo is te klein geworden en dus na veel wikken en wegen en reviews e.d gelezen te hebben zijn we tot het besluit de LG ST149PWN aan te schaffen.
Wij hebben een week of zes geleden deze machine aangeschaft, hij ziet er prachtig uit.
De handleiding vind ik niet al te gebruiksvriendelijk vanwege de summiere uitleg van de symbolen e.d. De pieptoon uitzetten lukt ons niet. Monteur gekomen en heeft het ook geprobeerd, dit lukte hem ook niet, zijn conclusie moederbord zal stuk zijn. Deze werd besteld. Het begin deuntje kan niet worden uitgezet vertelde de monteur. Als de wasmachine leeg is en je zet deze toch op start gaat deze de trommel wegen om het wasprogramma aan te passen een de hoeveelheid was in de trommel. Als deze LEEG is verwacht je dat de machine nul kg zou aangeven, dit doet hij niet. Hij geeft één kilo aan, raar vind ik de trommel zou gekalibreerd moeten zijn op nul als deze geen was bevat. Gooi je de machine vol geeft hij vijf kilo aan, gooi je er één baby hemdje bij in dan geeft hij zes kilo aan haal je het kledingstukje er uit geeft hij weer vier kilo aan!? Erg verwarrend allemaal, zeker als je in je achterhoofd weet dat het wasprogramma zich aanpast aan het gewicht van de was in de trommel. Dit resulteerde dan ook in was die droge plekken vertoonde, was die zeep-resten er in had zitten, of was die muf en niet schoon rook, ondanks da wasverzachter en de wasmiddel in een speciaal bolletje in de trommel(ook wij hebben eerst in het speciale zeepbakje de wasmiddel laten wegspoelen net als meerdere gebruikers hier)Weer gebeld met LG, het moederbord was binnengekomen en de monteur verscheen enkele dagen later met de onderdelen,... dacht hij. De verkeerde onderdelen zaten in de juiste doos! Je raad het al, daar wordt je niet vrolijk van (bekende uitspraak van een tv bekende)LG weer gebeld, de juiste onderdelen worden nu besteld. Na een week wachten werd ik gebeld door LG met de mededeling dat misschien aan het einde van de week of anders volgende week de onderdelen binnen zouden komen. Dit pikte ik niet langer meer! Tussenpersoon gebeld (verkoper die al meerdere keren ook met LG had gebeld) en geijsd dat ik een nieuwe wasmachine zou krijgen. Deze beloofde mij dat de week er op de nieuwe machine geleverd zou worden met alle voorwaarden van een nieuwe machine (netjes geregeld) Vandaag binnen gekregen, aangesloten en natuurlijk als eerst die vervelende pieptoon uitgezet. DIT LUKTE NIET! Ik ben er klaar mee met die machine. We gaan nu de programma's testen om te kijken of de was er nu wellicht wel schoion en fris ruikend uitkomt. Bevalt dit nog steeds niet, dan gaat hij rechtstreekd naar de verkoper terug.
Oh ja, voor één van de stilste wasmachines ter wereld maakt deze toch een behoorlijke herrie wanneer deze centrifugeerd. Mijn vrouw wordt er s'nachts wakker van (speciaal gekocht vanwege de uitgestelde start) Als hij wast is hij redelijk stil. We hebben hem dus erg weinig gebruikt.
Over twee weken zal ik weer een review schrijven over hoe we er dan over denken.

AvdHF64 07-06-2012

Niet echt een daverende machine zo te lezen.
Zijn de lager nog goed!?
En helaas maken alle machine zelfs de stille Hotpoint herrie bij het centrifugeren om maar te zwijgen als hij katoen droogt. Eerlijk gezegd denk ik dat de LG's stiller zijn dan de stilste machine een hotpoint die er is...

iFloris 05-07-2010
Geschreven voor: LG ST149PWN

Deze wasmachine na een tijd wikken en wegen besteld.

Bij alle fysieke winkels waar ik en mijn vrouw kwamen werd ons iets verteld in de geest van 'LG heeft een zeer slechte naam heeft als het om wasmachines gaat, de helft van al onze reparaties is een LG wasmachine, het stomen is slechts een marketing truc, de direct drive motor gaat snel stuk, de apparaten zijn ingewikkeld te bedienen, als je zoveel (?) geld wilt uitgeven koop dan een Miele of een Siemens' en nog meer van dat soort afschrikwekkende verhalen.

Toch hadden we het gevoel dat het een goed apparaat was en nadat een verkoper liet doorschemeren dat er ook niet zoveel marge op de apparaten van LG zit besloten we deze wasmachine toch te kopen.

We hebben hem nu een week in bezit en hebben de niet onaanzienlijke berg was die we in vijf weken wasmachineloosheid hebben opgebouwd in twee dagen weggewerkt. Enkele zaken die ons tot dusver zijn opgevallen:

. De was komt er bijzonder schoon en fris weer uit.
. Glimmende stofjes en details 'Glimmen' ook echt weer.
. Fijne stoffen als lamswol en zijde voelen zeer zacht en plezierig na het wassen.
. De opfrisfunctie is een ware uitkomst
. Het apparaat is makkelijk te bedienen, de menustructuur is logisch en doordacht
. Het apparaat is stil en (tamelijk) trillingsvrij
. Op 1400 toeren centrifugeren blijft luid
. De wasmachine weegt de was erg nauwkeurig en past de duur en intensiteit van de was aan op de hoeveelheid was.
. 9 kilo was intensief wassen duurt zo'n 3.5 uur
. De stoomfunctie werkt zeer goed en overhemden en pantalons komen er vrijwel ongekreukt uit
. Het apparaat heeft ongebruikelijke signaalgeluiden, bij het aan- en uitgaan speelt hij een korte melodie en als het wassen voltooid is speelt hij een vrolijk liedje.
. De draaiknop waarmee door de menu's wordt genavigeerd gaat soepel en voelt niet goedkoop, al zou de knop wat mij betreft nog steviger en iets zwaarder mogen zijn.

Wanneer we nieuwe zaken tegenkomen zullen we, als we eraan denken, hier een nieuw bericht plaatsen.

Marianne1952 09-06-2010
Geschreven voor: LG ST149PWN

De wasverzachter liep bij mij ook gelijk weg de ene keer in de wasautomaat en de andere keer op de grond er lag een hele plas Ik ben sinds 26.4 bezig geweest met de klanten service diverse personen aan de tel gehad 1 maal is er een monteur bij geweest en die vertelde mij dat het een bekend euvel was bij dit type hij zou voor ons een nieuw wasbakje met buitenkant bestellen maar al wat ik zag geen monteur meer en hoorde hierover niets meer op 28.5 iemand van het hoofdkantoor gesproken en vandaag 9 juni staat mijn nieuwe wasautomaat binnen en resultaat hij het wassen loopt de verzachter weer weg het hoofd kantoor gebeld en antwoord apparaat ingesproken voor mij nooit geen LG meer
bij het pompen heel veel herrie en de trommel loopt niet niet mooi rond jullie horen nog van mij hier voor een Miele gehad 30 jaar geen problemen

Coby 50 22-04-2010

Hallo,
Nog een extra bericht mijn laatste bericht is van 15-3, ik ben altijd nog heel erg tevreden met deze stoomwasmachine nu is ook het probleem opgelost wat ik in een bericht heb geschreven van 15-3 ik had gebeld naar de servicedienst voor mijn vraag waarom dat de wasverzachter gelijk met het hoofdwasmiddel was verdwenen een monteur geweest en heeft uitgelegd dat je niet teveel wasverzachter in het bakje moest doen maar tevens gaf hij het advies om helemaal geen wasverzachter te gebruiken dat was niet goed voor wasmachine en droger.Ik heb al heel veel programma uit geprobeerd en alles is lekker schoon dus erg tevreden en geen spijt van deze wasmachine en ook wat centifugeren betreft ondanks beknopte handleiding erg gemakkelijk.Ik zal over een paar maanden weer een review schrijven.

leovandamme 26-02-2010
Geschreven voor: LG ST149PWN

Heb hem nu een maand. Geweldig apparaat en wast prima schoon, maar sinds vanmiddag doet het apparaat het helemaal niet meer. Deur kan gewoon open terwijl hij vol met water zit.
LG laat weten vanaf 5 uur gesloten te zijn en ook het hele weekend. Daar zit ik dus met mijn wassen voor het weekend. Daarom toch een slechte score van mij.

PZMG 18-02-2010
Geschreven voor: LG ST149PWN

In tegenstelling tot wat het bedieningspaneel van de LG ST149PWN stoomwasmachine suggereert; dat een 'alléén centrifugeren programma' er niet op zou zitten, kan dit in 3 simpele stappen:

1) zet de machine aan (een wasprogramma kiezen en/of andere optieknoppen indrukken is niet nodig!)

2) kies het gewenste centrifugetoerental (kleine ronde draaiknop geheel rechts)

3) druk op start

De klok geeft 15 minuten aan en het centrifuge symbool licht op. De machine centrifugeert nu op het gekozen toerental. Ontdekt door zelf experimenteren want ook over deze mogelijkheid staat geen woord in de slechte gebruiksaanwijzing.

Bloemeke 13-01-2010

---------- update review, 13-01-2010 ----------
Nu gebruik ik de LGst149PWN al maanden. Ik ben er zeer over tevreden. Ik gebruik de stoomfunctie veel en ik ben van mening dat de was toch beter schoon wordt. Het water voor de stoom krijgt de machine gewoon automatisch aangevoerd via de waterslang die aan de wasmachine zit.Drogen doet hij ook prima. Ik heb mijn was nog na-gecentrifugeerd in een centrifuge van 2800 toeren en misschien kwam er op heel de was (ca. 6kg) nog ongeveer een bodempje water in een koffiekopje uit. Dus, dat is ook niet iets waar je je druk over moet maken. Ook staat de wasmachine zeer stil op een tegelvloer.Al met al, ben ik zeer tevreden.

---------- 1e review, 12-09-2009 ----------
Toch ondanks geen reactie te hebben gekregen van Superfons een LG st149pwn gekocht. Tot op heden heb ik hier geen spijt van. (Heb hem dan ook pas een week.) De beschrijving is werkelijk heel summier.
Nog snap ik er niet alles van. De icoontjes! Hij wast prima schoon en staat als een rots, ook bij kleine wasjes. De stoomfunctie bij wassen is niet zichtbaar, maar ik vertrouw erop dat die wel werkt. Ook heb ik, na een middagje in een rokerige ruimte, mijn kleding met de stoomfunctie behandeld. Daar ben ik prima over tevreden.
Wanneer iemand de hele uitleg kan geven van de icoontjes zou ik daar zeer dankbaar voor zijn.
Verder zou ik nog even willen vragen aan degene die deze machine heeft, of je er ook alleen in kunt centrifugeren. Daar ben ik nog niet achter.
In afwachting dan maar!

Poppedein 12-09-2009

In afwachting dan maar!

Superfons 11-04-2009
Geschreven voor: LG ST149PWN

Prima apparaat. Door de grote inhoud van de trommel past zelfs ons dekbed er in. Wasmachine is erg stil zowel bij het wassen als bij het centrifugeren.