Whirlpool TEXAS 1400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool TEXAS 1400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Ammie 05-08-2017

Goede wasmachine voor klein prijsje

Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Ik gebruik deze wasmachine al jaren op lage temperaturen. Ik ben onlangs begonnen met regelmatig op 90 graden wassen om de wasmachine schoon te houden. Nooit mankementen vertoond, komt niet van zijn plaats en maakt niet veel herrie. Voor een een a twee persoons huishouden is deze wasmachine prima!

Pluspunten

• Startuitstel functie
  • wasprogramma's duren niet te lang

Minpunten

• Geen scherm om minuten af te lezen

Yimming 30-10-2015
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Al meerdere keren defect geweest en al 2x nieuwe trommel. Slecht wasresultaat en deze machine maakt al vanaf dag 1 verschrikkelijk veel lawaai. Slechte service wirlpool nooit nee nooit meer een whirlpool machine

Semm 20-06-2012
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Heb de machine nu ruim drie jaar in mijn bezit en was er een paar keer in de week mee. Nog geen problemen ervaren met de machine. Ik was altijd op de ecostand bij katoenwassen en de was komt er mooi schoon uit.
De machine is erg makkelijk in gebruik en redelijk stil. Ik ben vooral heel tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.

M. Kramer 24-02-2012
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Ik heb deze machine nu bijna twee jaar, hij beviel mij niet, ik vond het wasresultaat niet zo schoon en minder droog uit dan uit mijn vorige machine. De knoppen zijn moeilijker, het is lastig een was die bezig is te annuleren bijvoorbeeld. Hij is nu aan de voorkant gaan lekken, de service van Whirlpool valt nog binnen de garantie maar wordt alleen vergoed als het geen gebruikersfout is. Hoe kun je dat na twee jaar nog bewijzen? Het gaat zoiezo meer dan honderdtien euro kosten voor de monteur, daarom ga ik liever weer een betere machine kopen, dat betekent; geen Whirlpool meer.

Fam. Kelder 05-10-2011
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

De machine wast op zich prima en doet wat het moet doen. Onze grootste ergenis van deze machine, is dat het lager in de trommel snel defect raakt. Inmiddels al voor de 2e keer onder garantie vervangen. De service van Whirlpool is uitermate slecht. Voor dat men je serieus neemt en de machine repareert ben je zomaar enkele weken verder. In ons geval wordt het NOOIT meer een Whirlpool, al krijg ik hem voor niets.

ProperJob 13-07-2010
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Na ruim 3 maanden is mijn machine al stuk. De service is zwaar beneden peil, sterker nog: ik heb het nog nooit zo slecht gezien.

Ondertussen al 8 keer gebeld met de Whirpool-service afdeling en 8 keer is mij beloofd dat ik binnen een dag teruggebeld zou worden. Nu, 17 dagen na de 1e melding heb ik nog niet één enkele keer een telefoontje gehad van Whirlpool. Overigens erg vervelend dat de gemiddelde wachttijd van de serviceafdeling 10-15 minuten is, maar dat terzijde.

De service-afdeling wist overigens zonder ook maar te komen kijken al direct wat er mis is met mijn machine. Dit vind ik persoonlijk niet alleen vreemd, maar het getuigt ook niet echt van een betrouwbare machine lijkt mij dus. Defect, en dat al binnen 4 maanden.

Ik hoop dat ze nog iets kunnen doen voor me; ik ga ondertussen maar een nieuwe machine uitzoeken want zo lang kan ik niet zonder wasmachine met deze tropische temperaturen.

Sorry Whirlpool, maar dit is echt een ontzettende slechte ervaring geweest met jullie merk. Voor mij nooit meer!

RichieB 23-06-2010
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Wij hebben deze wasmachine nu zo'n 3 maanden in bezit, ter vervanging van een 12 jaar oude Miele.
Hij bevalt uitstekend, is erg zuinig en erg stil, behalve het 'slikkende' geluid tijdens het water pompen.

OK, de programma's zijn vrij apart. Géén 30 graden Katoen (oftewel 1400 toeren), alleen 30 graden 'snelwas' op 1400 toeren. Is overigens wel lekker snel klaar én goed schoon.

De stand 'fijnwas' is zoals bij vele andere wasmachines perfect voor overhemden en shirts, het bespaard je strijken en is niet té nat. Handwas daarintegen wel té nat, deze zorgt voor een flinke plas water onder het droogrek, in tegenstelling tot het nog vrij droge resultaat bij de Miele.

Samengevat een goede aankoop.

Ruben123 11-06-2010
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Was goed, maar doet erg lang over het programma (2 uur katoenwas 40 graden).

Veel geprogrammeerde programma's, maar hiervan kan helaas niet worden afgeweken.
Als ik op 30 graden iets wil wassen bij 1400 toeren, kan dit dus niet.
Op het katoenprogramma is geen 30 graden, op het synthetisch programma wel. Echter kan ik hem dan niet op 1400 toeren krijgen, want hij springt automatisch op 1000 toeren max.
Op minder toeren zetten kan wel, maar dan niet meer omhoog.

MD1972 27-01-2010
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

Wij hebben deze machine enige maanden geleden gekocht omdat wij klaar waren met dure merken, want de dure Miele W1712 was al verscheidene malen gerepareerd zonder resultaat. Deze machine wast erg goed schoon en is redelijk stil met centrifugeren. Gebruiksgemak is ook prima en vooral startuitstel is fantastisch. Zuinigheid is ook erg goed en de progammaduur is normaal. Kortom: nog steeds gelukkig met deze aankoop en hopelijk gaat hij langer mee als die Miele. (je weet maar nooit)

g.meevis 05-09-2009
Geschreven voor: Whirlpool TEXAS 1400

prima machine, wast erg schoon,stil en vooral zuinig. genoeg programma`s voor verschillende soorten was. kan er (nog) niks negatiefs over zeggen.