Siemens WM16S740

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16S740 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Avis 20-11-2015
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Stille moderne machine met koolborstels. Na 5 jaar intensief gebruik waren de koolborstels versleten F43 melding. Weer 2 jaar later na 7,5 jaar is de machine echt defect. De stop sloeg door weer een f43 melding nu blijkt de motor defect, koolborstels waren nog goed.

Ik vind 7,5 jaar een erg korte levensduur voor zo'n bekend merk.

Sita 23-09-2009
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Eigenlijk was ik zeer teleurgesteld in mijn Siemens vanaf de 1e dag.
Hij maakte veel herrie (ratelend geluid bij centrifugeren) en dit werd alleen maar meer.
Voor het 1e jaar om was heb ik er een monteur van Siemens bij gehad maar deze vond niet dat de wasmachine extra veel herrie maakte. Dit was trouwens voornamelijk met centrifugeren.
Dus teleurgesteld ben ik maar verder gaan wassen met mijn Siemens. Toen de machine zo’n 1,5 jaar oud was, was de herrie niet normaal meer. De buren vroegen ons zelfs om de buitendeur te sluiten, deze stond namelijk open vanwege het mooie weer, want zelfs zij hadden er last van.
Nu dacht ik even kijken op kieskeurig of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Maar nee ik was de enige. Na nogmaals de machine waterpas proberen te zetten (wel 6x gedaan uit wanhoop) hebben we het opgegeven. En hebben teneinde raad weer de Siemens gebeld. De machine zat per slot van rekening nog in de garantie.
Na bijna 3 weken wachten kwam de monteur langs. En ja hoor hij vond de herrie zeker niet normaal. De monteur is zeker een uur bezig geweest en vond meerdere mankementen aan de machine. Daarop besloot hij dat de machine terug ging naar Siemens en ik kreeg een nieuwe wasmachine.
Dus na bijna 2 jaar ontevredenheid was er toch nog een oplossing.
En nu draait de nieuwe wasmachine naar alle tevredenheid! Toch netjes opgelost van Siemens.

PetHan 10-05-2008
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Betreft de Siemens WM16S740NL 1600 toeren, Simpele bediening, heeft 2 programmeerbare standen, helaas voor de bestaande programma's om die aan te passen maar niet voor je eigen programma, jammer. Helaas hebben de meeste programma's een centrifugeer stand van 1200 of lager toerental, deze zijn niet te veranderen naar 1600 toeren in deze programma's, moeten dan helaas apart gecentrifugeerd worden op 1600 toeren en dat kost weer 13 minuten extra. Dit euvel hebben alle wasmachines zoals AEG-Siemens-Miele alleen in de bonte was en eco was komt hij met 1600 toeren en kan dan wel lager gezet worden, de was komt er goed droog uit bij 1600 toeren
Betreft centrifugeren, komt er een hoge fluit toon te horen dit komt door de type koolborstel motor, een directdrive silent motor (AEG) heeft dit niet die is echt fluister stil.

Robert E Lee 12-01-2008
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Wasmachine bevalt erg goed. Stil, uitstekend wasresultaat, ruime trommel. 1600 toeren nog niet hoeven gebruiken, omdat het op 1400 toeren ook al goed droog is. Wel 1600 toeren machine gekocht omdat deze niet veel duurder was. Machine draait 's nachts, naast de slaapkamer van de kinderen. Geen enkel probleem, zo stil is 'ie. Gebruiksaanwijzing één keer doorgelezen, daarna wijst alles zich vanzelf. Puik werk van Siemens! Duurzaamheid is moeilijk in te schatten, maar afgaande op eerdere ervaringen met Siemens zit dat wel goed.
Machine gekocht via internet. Ondanks dat het om een internetwinkel gaat, uitstekende service, machine keurig geplaatst op tweede verdieping en bij vragen snel terugbellen (binnen een uur na het verzenden van een mail, zelfs tussen Kerst en Oudjaar!

trudygroen 07-12-2007
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Ik heb lang getwijfeld over de wasmachine siemens 1600 maar na lang beraad toch gekozen. Heb hem nu 2 maanden in bezit en moet zeggen dat hij me wel degelijk bevalt. Zelfs met centrigugeren, op 16 toeren is hij stabiel (droger staat er op). Woon inmiddels opeen 7 etage,s appatement een eiken laminaat vloer(wel een lekbak en zelfs een verhoging waar hij op staat) de er. Als ik hem aanzet hoor je wel wat maar in vergelijk met de vorige viel dit reuze mee. Tja centrigugeren dat hoor je maar niet zo erg dat je de tv niet eens meer hoort. Ook wast hij erg schoon en is zuinig met water. Zelf gebruik ik vloeibaar wasmiddel en bevalt prima. Gebruik zelfs geen bolletjes want dat hoor je maar ook als er een rits in zit of een beschermzakjje voor je bh. Prima wasmachine zou iedereen dit adviseren en is aanzienlijk goedkoper dan een miele. Dit is mijn 3e wasmachine in 26 jaar dus dit is een goed teken. Em via internet scheelthet aardig wat en toch garantie. (Veuilig kopen heel goed)
Oke je moet geluk hebben zeggen maar dat kan je niet af nooit afdwingen. dus kopen een dikke 10

ruward 23-11-2007
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Na eerst 7.5 jaar een Whirlpool is het dan nu een Siemens geworden.
Miele is nog steeds kwalitatief de beste, maar ik vind ze te duur voor wat je er voor krijgt. Bosch/Siemens zijn goedkoper en zijn kwalitatief niet veel minder. Ik wilde een 8kg 1600tpm wasmachine met uitgestelde start. De Bosch WAS 32740NL voldeed hieraan en zag er goed uit. Daar deze Siemens intern exact hetzelfde is als de Bosch, alleen +/- €50 goedkoper, was de keus dus snel gemaakt.

GELUID
Wat een verademing is deze machine ten opzichte van mijn vorige wasmachine. Hij draait vrijwel geruisloos en de kinderen (en mijn vrouw en ik) slapen makkelijk door de centrifugeergang van zelfs 1600 toeren heen als de wasmachine op zolder bezig is. Rammelen is er niet bij;als je een glas water op de machine zet trilt het oppervlak alleen maar lichtjes. Er is alleen een licht hoge fluittoon te horen bij het centrifugeren. Maar dit is niet irritant. Als de machine zich met water vukt wordt eigenlijk het meeste geluid gemaakt.

TROMMEL
De trommel is heerlijk groot, ik moet nog wel wennen aan het beladingsadvies. Je kunt de trommel met luchtig spul helemaal vol proppen en dan haalt de beladingsmeter nog niet 100%. Ik doe dit maar niet want was moet toch wel kunnen bewegen tijdens het draaien lijkt me.

ZEEPDOSERINGSADVIES
Zeepdoseringsadvies klinkt mooi maar betekent toch wel wat gereken. (6kg was: 70% wasmiddel. wamiddelpak dosering geldt voor 5kg was...dus hoeveel moet er nu in? even rekenen dan).

SIGNAALGELUID
Einde signaal en toetssignalen kun je gewoon uitzetten. dus 's avonds/ 's nachts geen hinderlijk gepiep.

TIPTOETSEN
Tiptoetsen werken goed, en in tegenstelling tot wat andere gebruikers meldden heb ik geen problemen met het dubbel aanraken ofzo. Het is natuurlijk makkelijker schoon te maken dan uitstekende drukknopjes.

PAUZE
Verder kun je de deur nadat je hem heb uitgezet nog snel even opdoen (hij gaat dan op pauze) om bv nog wat wasgoed toe te voegen zonder dat je 2min op het vrij komen van de ontgrendeling hoeft te wachten.

HANDLEIDING
De handleiding is wat summier en had wat duidelijker gekunt. Uiteindelijk staat alles er wel in.

WASRESULTAAT
Was komt er heerlijk schoon uit, eigenlijk zoals verwacht. De trommel is nieuw ontworpen om slijtage van de was te minimaliseren.

DISPLAY/WASPROGRAMMA
Als de wasmachine aan staat is de display mooi verlicht en dus goed leesbaar. Hij geeft precies aan in welke stap van het wasprogramma je zit en hoelang het nog duurt voor het programma is afgelopen. Je kun verder twee favorieten wasprogrammas samen stellen en die in het geheugen opslaan. Temp. en Toerental zijn onafhankelijk van het programma te kiezen.

DUURZAAMHEID
Over duurzaamheid kan ik niets zeggen, al heb ik wel vertrouwen in Bosch/Siemens. Ik verwacht eigenlijk wel lang plezier van de machine te hebben.

ZEEP INZETSTUKJE
Wat ik wel mis is een inzetstukje in het wasmiddelbakje voor vloeibaar wasmiddel. Nu gaat het in een bolletje in de trommel, alleen met weinig was rammelt dat bolletje zo. Voor de prijs van deze machine had dat er wel bij kunnen zitten. Wellicht los verkrijgbaar, dat moet ik nog eens uitzoeken.

Robbrummen 24-10-2007
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Ik heb ook een Siemens WM14E460 op proef gehad, maar deze had tiptoetsen, wat een ellende, ook Bosch heeft dit.
Als je gevoelig voor bent, is het hopeloos.
Ook werkte deze toetsen onder het draaien, als het programma klaar was stond deze op nul, maar als je dan de aan/uit tiptoets aan raakte en je had de deur nog dicht, dan ging de machine opnieuw draaien.
Leuk als je kleine kinderen hebt.
Ook wordt de deur slecht aangegeven, Siemens deed hier over ± 1 min., om dit aan te geven,dus als je al weg bent, weet je dus niet of deur goed dicht zit.
Ook de melding F 16 !!!!, omdat de deur niet goed dicht zit, komt raar over.
Helaas maar teruggedaan en een Samsung gekocht.

zkh 23-10-2007
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Vorige week aangeschaft, vooral vanwege het feit dat er 8 kilo in kan. besteld via Internet, service super! levertijd ook super, eigenlijk binnen 24 uur, de volgende dag dus, via andere winkel goedkoper, maar die hadden m niet op voorraad, zelfde gold voor nog een andere winkel die dan ook goedkoper was.

tot nu toe tevreden, doet het goed, alleen jammer dat je geen kort programma's hebt, dus voor bijvoorbeeld een halve was. er is alleen een programma, SUPER kort van 15 min, dat lijkt mij weer iets TE kort

nogmaals tot nu toe tevreden

An10 31-05-2007
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Ik vind dit een hele fijne machine, vooral die grote trommel is superhandig, wat ik anders over twee wassen moest verdelen kan nu in een keer. Ook een eenpersoons dekbed past erin. De bediening was even wennen maar is erg makkelijk, bij de eerste keer wassen had ik per ongeluk het kinderslot aangezet, en moest toen in het boekje opzoeken hoe dat er weer af kon. Ik heb geen last gehad van de lucht van smeltend plastic. Deze machine maakt een stuk minder geluid dan mijn vorige wasmachine. Ik vond de was een keer niet helemaal schoon, maar dat kwam waarschijnlijk door te weinig wasmiddel i.v.m. de grotere trommel, nu gaat het prima.

Barry M 29-01-2007
Geschreven voor: Siemens WM16S740

Wat een geweldig apparaat. Bediening is kinderlijk eenvoudig, zonder dat de mogelijkheden er minder om worden. Vanwege de korte duur dat ik het apparaat in bezit heb, kan ik hier geen oordeel over geven.
Het geluid bij deze wasmachine tijdens het centrifugeren is nog steeds aanwezig, maar zeker een stuk stiller dan je van een gemiddelde wasmachine zou verwachten.

Deze machine is zeker een aanrader.

Pietro33 05-01-2007

Even een kleine rechtzetting voor dit apparaat: wasmachine zwiert wel 1600
toeren in wit en bont wanneer u opteert voor een vlekkenprogramma en/of de
vervuilingsgraad normaal of sterk kiest. Centrifugeert steeds 1600 t/m in het
prog. Bont eco.

tony23 04-12-2006

Deze machine beloofd wat hij doet, namelijk goed schoonwassen! De grote 8 kilo
trommel maakt het mogelijk om in één keer alle was te doen!
De vlekkenprogramma's werken goed (keuze uit 14 programma's), express een paar
vlekken gemaakt op witte shirts en inderdaad alles weer als nieuw. Het
centrifugeren is niet zo luid, dus 's nachts kan je rustig doorslapen.

Over de duurzaamheid kan ik nu nog niet zoveel zeggen, maar ik heb er alle
vertrouwen in dat dit wel goed zit.