Zanussi ZWG 3163

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWG 3163 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Rob L 27-04-2023

Goed en betrouwbaar

Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

Goede machine, gekocht in 2007 en draait nog goed. Ongeveer 2 à 3 wasjes in de week. Op 30 graden ook schoon en kort programma en iets meer dan een uur. Centrifugeert op 1600 rpm, daardoor komt de was heel droog eruit.

Pluspunten

• betrouwbaar
  • centrifigeert heel drrog

Minpunten

• geen resttijdindicatie
  • ooit een sok tussen trommel en kuip kunnen halen.

anja1972 10-06-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

Waardeloze machine. Nog geen 2 jaar oud, al 3 maal gerepareerd (oa pomp, wasverdeler enz) maar nu echt opgegeven. Er komt een nieuwe. Maakte ook behoorlijk veel herrie. Wasresultaat vond ik ook tegenvallen in vergelijking met vorige machines.

Irene3 09-09-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

Een fijne machine voor een goede prijs. De was komt er ook op 1200 toeren redelijk droog uit.
Een normaal programma duurt erg lang. Dit ivm de energieklasse A. Hoe beter de klasse van de machine, hoe langer hij draait, raar genoeg!
Zelf was ik altijd op kort of extra kort. Mijn was komt er altijd goed schoon uit, en het programma duurt een stuk korter. Op 30 graden is de was ook schoon!
De machine maakte in het begin veel herrie. Hij liep over de gladde vloer. Waterpas zetten en wasmachine noppen (verkrijgbaar bij een bouwmarkt) hebben dit probleem opgelost. Hij trilt nog wel bij het op snelheid komen met centifugeren, maar staat mooi stil.
Gebruiksgemak is goed, de bediening is eenvoudig en met twee drukken is de machine gestart. Het is niet te zien hoe lang de machine nog bezig is, dat is een nadeel.
Wasmachines die geen herrie maken, zuinig wassen, redelijk geprijsd zijn en er geen uren over doen zijn er gewoon niet. Dit is een prima machine als hij eenmaal goed stevig staat.
Nog geen gebreken gehad.

Loes Halberstadt 30-01-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

Een heel goede wasmachine. Zeker in vergelijking met mijn oude Bosch maar die heeft ook 22 jaar gewerkt. Ik heb een tijd gezocht naar de juiste machine en met deze heb ik dat gevonden. Ik ben echt tevreden. Wast erg schoon en maakt weinig lawaai. de 1600 toeren zijn voor mij heel belangrijk geweest met maken van de keuze. Mijn droger doet er 20 minuten korter over. Kijk eens wat dat scheelt aan elektriciteit in 1 jaar? Wat ik ook erg prettig vind is dat er een tijdklok op de macine zit zodat je hem kunt instellen op goedkope stroomtijd in de nacht. Het is wel even wennen dat de machine over een was 2 uur doet. De Bosch deed dat in 55 minuten maar dat is wennen. Als je van plan bent om deze machine aan te schaffen, kan ik je aanraden om dat te doen bij een internet winkel. kortom hier spreekt een heel tevreden klant.

Braun 14-12-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

Fijne machine maakt weinig herrie heb hiervoor een bauknecht gehad maar na 8 jaar dienst lager kapot. enigste nadeel is dat deze machine geen resttijd indicatie heeft maar de tijd moet het leren. We wennen er wel aan

G.J.v.d.Geest 02-06-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

Mijn vrouw heeft deze machine de ZWG3163 van Zanussi nu 2 weken in huis.Daarvoor hadden wij een Miele .Deze machine(ZWG3163)is een heel stuk rustiger en de wasresultaten zijn goed ook de bedienings mogelijkheden zijn ruim voeldoende we zijn er dan ook tevreden mee.De aflevering via ITS verliep ook goed zij namen de oude machine mee.Ook de diverse tijdinstellingen zijn handig dus over het algemeen scoort deze machine goed.

Nattiepetattie 21-05-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

In verhouding een goedkope machine met veel mogelijkheden en een 1600 toeren centrifuge, wat voor mij een 'must' was. Goed was- en droogresultaat, eenvoudig te bedienen. Ik heb totaal geen last van een 'dansende' machine; hij blijft gewoon netjes op zijn plaats staan. Enige nadeel is dat er geen resttijd indicatie is, dus je weet niet hoe lang je programma nog gaat duren.

sonneveldt 28-12-2006

Ik ben sinds 10 dagen in het bezit van deze wasmachine ,als hij gaat
centrifugeren gaat ie lopen (gaat wel 5 tot 10 cm. van z`n plaats af.)Er is mij
geadviseerd om er `n houtenplaat van 5 cm onder te plaatsen ,daar de machine op
`n houten vloer staat. het heeft niets geholpen de wasmachine loopt nu van de
plaat af bij het centrifugeren.

Mevr. M. Janssen 06-10-2005
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3163

Ik heb zelf mede aan de hand van de vele positieve reviews over wasmachines van
Zanussi deze wasmachine gekozen, en daarom wil ik ook andere mensen weer helpen
om een goede keus te kunnen maken.

Het maximum laadvermogen is 6 kg; echter dit geldt alleen voor het ecoprogramma
B op 60C. Voor de gewone programma's is dat 5 kg.
Deze wasmachine wast op het ecoprogramma al schoner dan mijn oude wasmachine op
95C. Dat was een Philips/ Whirlpool waarvan de klok kapot was.
Ook ben ik heel tevreden over het centrifugeren; hij staat alleen als hij nog
op toeren moet komen heel even een beetje te trillen (mijn vaatwasser staat
erop), maar als hij harder gaat draaien is hij heel stabiel.