Zanussi ZWG 3123

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWG 3123 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

NansvV 11-12-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

We waren in het begin tevreden over dit apparaat.
De wasmachine is er echter na 4 jaar mee opgehouden.
De reparateur dacht dat het deurslot het probleem was, maar dat was het niet. Waarschijnlijk is er iets in het elektrische systeem niet goed en dat zou een duur grapje worden.

Wij doen 'm weg en kopen gewoon weer een goedkope 2e hands zoals we hiervoor altijd al deden. Die tweedehandsjes deden het langer dan dit nieuwe, dure rotding.

Dure reparaties na 4 jaar vind ik voor een apparaat van 450 euro ronduit belachelijk.
Duurkoop en slecht voor het milieu.

DOTR 07-12-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

Deze wasmachine heb ik nu drie jaar in bezit en is me vanaf het begin tegengevallen. In de eerste week de eerste foutmelding. Het elektronicagedeelte is in de eerste drie maanden 3x totaal vervangen. Hij geeft snel foutmeldingen, de was wordt niet goed genoeg schoon en pompt het water niet goed af. De was komt er behoorlijk nat uit. Maar het vervelendste is wel de ongelofelijke herrie die deze wasmachine maakt. Mens en huisdieren vluchten het huis uit met centrifugeren.
Wat ik verder aan bedieningsgemak wel handig vond was de makkelijk draaibare knop (ivm met reuma). Wel jammer dat je geen indicatie hebt hoe lang het wasprogramma nog duurt.

Panders 22-12-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

Een recht-toe-recht-aan-machine die makkelijk te bedienen is.

Enige minpunt is dat het apparaat moeite heeft om grote stukken wasgoed (bv. hoeslakens) te verdelen waardoor het tijdens het centrifugeren flink tekeer kan gaan, zowel qua geluid als qua trillingen. In ernstige gevallen wil ook de achterplaat gaan meeresoneren waardoor er een hels kabaal ontstaat (alsof er iemand op een pauk staat te ranselen).

Sinds ik hier met het wassen rekening mee probeer te houden door bv. hoeslakens te combineren met kleine kledingstukken als sokken etc, heb ik er geen last meer van. Afgezien van bovenstaande situatie is het apparaat relatief stil. Wel heb ik het bij plaatsing op rubberen trillingsdempers gezet, dat zal wellicht ook schelen.

Me-ander 03-05-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

Deze wasmachine heb ik nu bijna een jaar en ik ben er niet zo tevreden over. Er is altijd wat met dat ding. Hij maakt ook heel veel herrie. Er past wel wat meer was in dan mijn vorige, maar jij wast niet altijd even schoon en ik heb het idee dat hij het wasmiddel er niet goed uit spoelt.

W.v.d.Oever 18-04-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

Nog steeds dik tevreden en nog geen enkel mankement gehad met de machine. Zoals ik al eerder aangaf was mijn vorige machine een maandagochtend exemplaar van Bauknecht en qua prijs was die een factor 4 duurder doch eveneens een factor 4 slechter.
Nog steeds zijn wij zeer tevreden over de kwaliteit van de Zanussi en na ruim 1,5 jaar is er nog geen enkele klacht geweest en voldiet de machine ruimschoots prijs/kwaliteit in ogenschouw nemend. Vroeger een Miele gehad doch die presteerde niets meer of minder.

Drusla 18-04-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

Eerdere posting gedaan. Ik heb de wasmachine nu een half jaar in bezit en is al verschillende keren stuk gegaan. Al twee keer zijn alle modules vervangen, omdat die stuk waren. Tevens een interne lekkage en extern een poreuze afvoerslang.
Nu de wasmachine het weer doet blijft hij een slecht wasresultaat geven. Vlekken gaan er gewoon niet uit. Ook na centrifuge blijft de was druipend nat. De was ruikt niet fris en schoon.
Bovendien maakt de wasmachine erg veel herrie.
Al met al een enorme miskoop geweest.

Roland1 18-09-2006
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

Tot nu toe bevalt deze wasmachine erg goed. Hij was prima schoon en de
bediening is goed. Het geheel komt me als iets beter dan gemiddeld over, maar
daar is de prijs dan ook naar. De knoppen zijn eenvoudig gehouden, ze voelen
redelijk degelijk aan. Verder is er niks aan de machine wat makkelijk kapot
lijkt te kunnen gaan. Alleen bij de centrifuge beweegt hij best veel, zeker bij
1200 toeren trilt hij behoorlijk. Blijkbaar is de stabiliteit niet helemaal
perfect, ondanks dat hij precies waterpas staat. Maar ja, het is dan ook geen
Miele. Overigens staat er wel 6 kilo overal, maar dat kan alleen in de speciale
ECO-stand, bedoeld voor was die niet erg vies is. Bij alle andere standen kan
er gewoon 5 kilo in. Alles opgeteld is dit een prima machine voor relatief
weinig geld.

Ernst2 28-12-2005
Geschreven voor: Zanussi ZWG 3123

We hebben deze machine nu een paar dagen. Het wasresultaat is prima. Ook het
spoelen werkt prima, geen zeepresten. Deze machine heeft allerlei handigheidjes
zoals startuitstel en een regelbaar toerental voor het centrfugeren. Prima! Hij
voelt ook behoorlijk degelijk aan: geen wiebelige knopjes. De wasprogramma's
duren wel iets langer dan ik van mijn vorige machine gewend was. (Bauknecht van
13 jaar oud). Ik ben een beetje teleurgesteld over het geluidsniveau tijdens
het centrifugeren. Hij staat n.l. op zolder op een houten vloer en ik had
gehoopt dat een nieuwe machine stiller zou zijn dan mijn oude. Tijdens het
wassen en pompen is hij behoorlijk stil, maar tijdens het centrifugeren trilt,
wanneer het wasgoed in de trommel niet precies in balans is, de hele vloer mee!
Dit ondanks het feit dat de machine op trillingsdempers staat. Weet iemand
overigens of er machines zijn die er beter tegen kunnen wanneer ze op een
houten vloer zijn opgesteld of is dat altijd een probleem?