Zanussi ZWF 1210 Toscana

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWF 1210 Toscana op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ruben 19-11-2020

Trouwe kameraad voor weinig

Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Inmiddels 13 jaar in bezit en wast nog steeds prima. 3 jaar geleden zelf een luchtslangetje vervangen toen de machine steeds helemaal volliep en toen was alles weer goed.
Voor 299 euro is dit een hele goede aankoop geweest.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Duurzaam
  • Wast prima schoon

Minpunten

• Niet de allerstilste
  • Geen 30 graden wol, alleen koud en 40

Janvr 14-10-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Prima machine, was is heel schoon en komt er behoorlijk droog uit. Machine maakt heel weinig lawaai, functionele vormgeving. Kortom: ik was behoorlijk enthousiast over deze machine, vooral als je z'n prijs vergelijkt.

Na een paar maanden maakte de machine ineens lawaai bij het centrifugeren. Het leek of de trommel begon te klapperen. M'n enthousiasme was ineens bekoeld. Ik was nieuwsgierig of ik wat zou kunnen zien als ik de bovenkant zou verwijderen. Dat bleek simpel te doen: twee schroefjes losdraaien. Een kabelbundel bleek te zijn losgetrild van z'n ophangklemmetje. Bundeltje weer opgehangen, klep weer gesloten en machine draait ook sindsdien probleemloos.

UTR030 05-06-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Als je een wasmachine in een niet al te hoge prijsklasse zoekt is dit een uitstekende aanschaf. Het wasresultaat is prima, tot nu toe is alle was die ik er instopte er schoon uit gekomen! In stilte blinkt deze machine niet uit maar storend valt het niet te noemen; het aantal decibellen valt denk ik als gemiddeld te omschrijven.

Veel mogelijkheden zitten er niet op maar dit kun je ook als een voordeel zien. Kort programma is erg handig als je snel weer over je was wilt beschikken, echter is de duur van het programma niet kort te noemen wanneer je de trommel flink vol hebt zitten, maar dit lijkt me logisch... Verloop van het programma is makkelijk af te lezen op de groene lampjes, zo heb je toch een indicatie hoe lang het programma ongeveer nog duurt!

Duurzaamheid van het apparaat is nog afwachten maar het eerste half jaar heeft hij prima doorstaan. We draaien zo'n 6 wasjes in de week dus tot nu toe nog 'maar' zo'n 150 wasjes gedraaid; we zullen het zien! Al met al; tevreden!

Batens Karim 05-03-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

De eerste 10 maand zeer goede machine maar nu al twee maand niks dan misserie, condensator, programeur, motor en aandrijving allemaal al vervangen maar werkt nog steeds niet naar behoren. Volgende week zou het hersteld moeten zijn. Aangekocht 27/02/2007.

ingridxxxx 09-02-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

App. 1 maand in huis. Gekocht nav reviews op deze site.
Erg leuke prijs.
Was wordt schoon en fris maar komt er lang zo droog niet uit als bij mijn vorige wasmachine. (vergelijkbaar app.)
Was moet een dag langer aan de lijn en langer in de droger.

Pieter en Anne 14-12-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Sinds half jaar in bezit, gekocht op basis van reviews en eerdere ervaring met Zanussi wasmachines in groot studentenhuis die nooit kapot gingen.

Zeer goede wasmachine voor lage prijs.
Wast snel, veel keuze uit programma's, het korte programma is ideaal: wast net zo schoon! Redelijk stil. Centrifuge met 1200 toeren is mijns inziens genoeg, was komt goed droog uit. Er is ook de zwf1410 die is net zo goed, met 1400 toeren die hadden wij in studentenhuis.

Inmiddels ook een Zanussi condensdroger aangeschaft. Hopelijk bevalt deze net zo goed als de wasmachine.

Mr floppy 19-11-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Wasmachine gekocht n.a.v. reviews op kieskeurig. Zeer tevreden! Lage prijs, product prima. Ik ben tevreden met de beschikbare wasprogrammas's, die mijns inziens ruimschoots voldoen aan de gebruikers - van huisvrouwen tot nachtwerkers -, ookal gebruik ikzelf enkel en alleen het programma bonte/witte was op 30graden.
Vormgeving boeit niet, cijfer 10 dus.
Duurzaamheid Zanussi is volgens de experts ok. Het is geen Miele, maar hij kost dan 1/4 van een Miele.

Nu ca. 3 mndn in bezit en nog geen vuiltje aan de lucht, laat staan in het wasgoed. Een aanrader voor de mensen die slim met geld omgaan!

handy 11-09-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

ik heb na de andere reviews gelezen te hebben overgegaan tot de koop.
Wasmachine doet het geweldig. Was even wennen om te werken met 1 knop, maar dat ging al snel goed.
Wassie doet ie prima en het geluidsnivo is prima, stil.

JeroentjeP123 25-07-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

zeer goede wasmachine. makkelijk in bediening. Was komt er goed schoon uit. machine maakt weinig tot geen lawaai, je kan hem gerust 's nachts laten draaien. Enige nadeel is het korte elektrasnoer.
Verder een prima machine!

Loco 17-07-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Zeer tevreden over het apparaat. Hij maakt weinig geluid, de was komt er bijna droog uit en hij verbuikt weinig. Daarnaast heeft hij een leuke vormgeving en met de led-indicatie is ook nog te volgen waar in het programma de machine is. Zeer tevreden

dieulacherie 22-06-2007

Prima machine!

Bijna geruisloos, was komt er praktisch droog uit, grote laadklep, weinig verbruik, goedkoop, mooi design (afgerond ipv vierkant).

Nu nog een apparaat om de was op te hangen en het is helemaal af!

Paulie 30-03-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

In zijn prijsklasse een hele goeie wasmachine. Het nadeel, in vergelijk met de vorige (een AEG), dat de verkorte programma's nog best lang duren. Het spoelprogramma alleen duurt ook erg lang, terwijl de helft korter al goed zou zijn om b.v. een (nieuw) kledingstuk uit te spoelen. Deze wasmachine heeft alleen een halveer knop van het toerental, je kunt niet op een eigen keuze centrifugeren. Erg praktisch is de vergrote opening.

NSDJ 24-02-2007
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Net een paar dagen in bezit, echt een prima wasmachine met voldoende mogelijkheden, alles zit er op wat je nodig hebt.
lekker stil met centrifugeren en de was ruikt weer lekker fris als het uit de machine komt.
kortom dik tevreden

Iet77 08-07-2006
Geschreven voor: Zanussi ZWF 1210 Toscana

Prima wasmachine, eenvoudig te bedienen.
Was is schoner dan bij mijn vorige wasmachine en een stuk stiller.