Miele W4146

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W4146 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

carla 57 24-09-2010
Geschreven voor: Miele W4146

Prima machine al 4 jaar, na 20 jaar een andere Miele wasautomaat die ook heel goed was.
Wat betreft het geluid, bij mij staat zowel de wasmachine en de wasdroger Miele op een stalen onderstel waar de machines precies oppassen 20 cm hoog
4 pootjes, en dan het vierkante gedeelte 5 cm laten maken bij een smid. Ik hoor bijna niets een beetje bij 1600 toeren. 1 x per maand een zakje ontkalker en de witte was op 95 graden regelmatig zeefje onderin schoonmaken en ik heb nergens last van

Miran1963 09-04-2010

Wij hebben de Miele 4146
sinds eind 2006 in bezit.
Wassen is prima,
maar het centrifugeren is drama!
Wat een herrie!
Ook zijn er al een antal keren Miele monteurs geweest,
deze vinden het "geluid" acceptabel!!
Het zou liggen aan de omgeving, waar al 20 jaar de wasmachine staat,
nog nooit zo'n dure gehad, en ook nog niet eerder zo'n herrie.
De bovenplaat trilt nu ook,
en wat er opstaat, trilt er ook zo af,
dus toch maar weer een service afspraak gemaakt ( heb 10 jaar garantie bijgekocht)
rn as maandag komt Miele weer!!
wordt wederom vervolgt...

hansje14 02-07-2009
Geschreven voor: Miele W4146

Na 3 jaar, 2 maanden deurmanchet (lees het wasafhoudertje aan de bovenkant)helemaal op. Valt niet onder de 10 jaar bijgekochte garantie. Hoopte op een Mercedes onder de wasmachines (had voorheen AEG Turnamat) met ruime hoeveelheden was van ons 6 persoons huishouden. Na kapotte dekbedhoezen en onderlakens eens gebeld: deurmanchet laten vervangen: kosten € 189,- (u heeft de machine veel te vol geladen mevrouw waardoor de manchet helemaal afgesleten is) en wasadvies erbij i.v.m. geurtje in de machine. Je moet volgens deze monteur:
- 1 x per week 95o was draaien
- kwaliteitswaspoeder gebruiken voor alles, behalve fijne was: daar mag vloeibaar bij. Vloeibaar is veel te vet.
- 2 x per jaar miele ontkalker en schoonmaakprodukt gebruiken à € 25,- per setje.
Dit moet in een lege trommel op 95o gedraaid worden per produkt. Calgonit werkt niet volgens hem. We hebben hier best zacht water..
- Vooral niet op 30o of minder wassen, laat zeepresten achter in de machine.
- Kort programma spoelt niet voldoende door, zodat het ook zeepresten achterlaat.

Kortom: hoezo milieu, hoezo besparen op je stroom. Je kunt helaas geen Turnamat meer krijgen.

Een ding is duidelijk: ik heb een Mercedes en de hoofdprijs voor reparatie erbij.

martijnv 17-11-2008
Geschreven voor: Miele W4146

Ook wij zijn helaas niet tevreden over deze wasmachine.
Er is een reparateur langsgeweest die een modificatie heeft gedaan aan de pomp en aan de montage voor de voorplaat, maar het probleem blijft en wordt zelfs erger: Nu trilt ook de bovenplaat mee en komt er een metalen tril uit het apparaat zelf bij centrifugeren!

Lavinchi 23-10-2008
Geschreven voor: Miele W4146

Wij hebben precies dezelfde klachten als hieronder beschreven, een Miele gekocht vanwege zijn kwaliteit maar deze machine is echt een drama qua geluid. Centrifugeren is 's nachts eigenlijk onacceptabel : het hele huis dreunt. Ook bij ons een monteur van Miele ter plaatse geweest en je raadt het al : volgens de man is onze laminaatvloer de oorzaak ! Waarom we er met de vorige machine totaal geen last van hadden kon de man ons echter niet vertellen. Echt van alles geprobeerd : rubber doppen van de Handyman, een rubbermat van de Praxix maar niets helpt. Zitten er hard over te denken om deze machine van nog geen twee jaar oud op marktplaats te zetten en er èèn van een ander merk aan te schaffen !!!

ceebee 02-09-2008
Geschreven voor: Miele W4146

Een fantastische machine. Ik had vroeger een bauwknecht en dat was HEEL veel lawaai. Daarom heb ik besloten om een miele te kopen. Tot nu heb ik dit zeker niet beklaagt, Het wassen en centrifugeren is zeer stilletjes, een heel groot verschil met mijn andere wasmachine.
Hopelijk heb ik er veel geluk mee

van Scheveningen 19-04-2008
Geschreven voor: Miele W4146

teleurstellend veel lawaai bij centivugeren, de hele bovenetage trilt en de buren hebben last van ons als wij wassen (lees centrivugeren).
Na 15 jaar met de vorige Miele wasmachine gedaan te hebben, besloten we een nieuwe te kopen, maar de oude machine deed het nog steeds.
Tot onze grote schrik veroorzaakte de MIELE W 4146 wel 5x zoveel trilling in het huis als de oude machine.
Ook bij ons beweerde de leveranctier dat het aan de locatie lag. (de zolder ) op aanraden van de monteur de machine verplaast en grote betonnen tegels er onder. Resultaat: nog steed de zelfde overlast in huis en bij de buren. het vreemde is, dat als je naast de machine staat hetlawaai wel meevalt. De trilling die in het huis veroorzaakt wordt is echter onaanvaardbaar!

Erik Joling 05-03-2008
Geschreven voor: Miele W4146

Na een kleine 20 jaar tevreden en storingvrij wassen met een Miele W485 (bovenlader) uiteraard weer een Miele gekozen. Dit keer een voorlader omdat de moderne bovenladers toch echt niet kunnen, zo lelijk.
Na negen maanden was het dunne randje rubber dat de deur afsluit (een klein stukje van de manchet) zo ver uitgelubberd dat er af en toe een straaltje water onder de deur uit droop.
Voordat de Miele-monteur aan de slag ging vertelde hij dat ik die manchet wel moest betalen, want de garantie zou niet voor onderdelen van rubber en glas gelden. Daar was ik het niet mee eens, want volgens mij betreft dat de garantie op een reparatie (op reparaties van Miele zit een jaar garantie). Na wat heen en weer gepraat belde hij zijn baas, die toestemming gaf om het eenmalig dan maar gratis te doen. Als oorzaak van de schade schreef hij klemschade op de bon, terwijl het volgens mij gaat om inferieur rubber dat kennelijk niet bestand is tegen vet / heet water / wasmiddel. Hopelijk hoeft dat manchet niet elke negen maanden vervangen te worden...
Maar verder is het een prima machine: geruisarm, makkelijk te bedienen (helaas kan je geen programmaonderdelen herhalen of overslaan zoals met de oude W485), met een goed wasresultaat.

Van Pelt 01-01-2008
Geschreven voor: Miele W4146

Een prachtige machine. Niet alleen om te zien, maar ook om te gebruiken. Daarvoor moet je wel diep in de buidel tasten: de adviesprijs gaat richting een parttime maandsalaris. Shoppen op internet is zeker de moeite waard.
Tijdens het wassen hoor je nagenoeg niets, bij het centrifugeren verandert dit, maar daarover later meer.
Voor een gezin is het een groot voordeel dat er toch een kilo extra in kan ten opzichte onze vorige machine, een zeer lawaaiige Whirlpool. Maar die was dan ook een stuk goedkoper.
Veel mogelijkheden, maar daardoor ook weer beperkingen. Want bij veel programma's daalt het maximale toerental en de maximale belading. De beloofde 1600 toeren is daardoor vaak niet haalbaar, maar gezegd moet dat dit niet voor alle soorten wasgoed even goed zou zijn. En alle opties ten spijt: na een maand gebruik selecteert de bedieningsknop toch vaak hetzelfde programma: witte /bonte was.
Bij zestig graden spoelt de machine standaard maar twee keer en ik vraag me soms af of dat voldoende is. Wel is de optie Extra Water in te stellen voor een extra spoelbeurt.
Ook jammer is dat je niet kunt kiezen voor een apart programma om te spoelen.
Prettig is dat het bedieningspaneel in wezen in het bovenblad verwerkt is. Daardoor kun je geen wasdroogzuil plaatsen, maar dit zou van te voren bekend moeten zijn.
Bij het centrifugeren stijgt het aantal decibellen al snel. Bij mijn machine raakt het pluizenfilter dan de behuizing van het apparaat (het plastic gedeelte), waardoor er resonanties optreden. Irritant voor een machine van dit kaliber. Graag wil ik weten of er meer mensen last hebben van dit probleem.

oomtheo 22-07-2007
Geschreven voor: Miele W4146

Uitstekende machine, wast perfect, geruisloos, zeer duidelijke programma.
Een nadeel, de deur van de machine had van mij andersom gemogen, dus het scharnier naar de andere kant. Het is af en toe ongemakkelijk om de was eruit te krijgen. Ligt aan mijn washok. Mijn vorige miele heeft het 12 jaar uitgehouden.

melissa2007 03-02-2007
Geschreven voor: Miele W4146

Ik ben zeer tevreden over deze machine. Hiervoor hadden we een 18 jaar een AEG Turnamat.
Dag en nacht verschil met het geluid. De miele is zeer stil met het wassen en het centrifuren.
Ook de vele programma's keuze is ideaal.
Alleen als ik een was draai zonder te centrifuren, en ik wil dit na de wasbeurt doen, moet ik eerst de machine uit doen om via de draaiknop het programma centrifuren te kiezen.
Ik kan dus niet direct na de wasbeurt het programma centrifugeren kiezen. Dan geeft het display deze optie is niet mogelijk.

Ivan Verschoote 11-10-2006
Geschreven voor: Miele W4146

Onze eerste Miele na 17 jaar Olympia.

Uitstekende machine, zeer degelijk, nagenoeg geruisloos.
Ruime frontlader en tal van mogelijkheden qua wasprogramma's.
Wel vrij duur.

kyle 06-10-2006
Geschreven voor: Miele W4146

Voor de 2e keer is Miele langs geweest, nu met 2 monteurs.
De hele machine is open geweest, nieuwe dempers geplaatst, maar geen
verbetering.
Nu komt de uitleg van Miele:
Het ligt aan de omgeving ( badkamer) en aan het aantal 'Newton'wat deze Miele
produceert!!! dit is geen goede combinatie volgens de monteur!!!
Niets aan te doen, het hele huis trilt, 's nachts wassen is zo niet mogelijk,
alles wat er op staat trilot er af, helaas.
Dure machine van 1300 euro, maar dit is volgens de monteurs 'gewoon '!!!!!!!
Vreemd verhaal, nooit eerder gehoord.
Dan maarweer naar de winkel waar de machine is aangeschaft,
daar had men nog nooit van deze bewering gehoord,
zij nemen nu verder contact met Miele op,
dus wordt weer vervolgd!

Lucas_nl 24-09-2006

Deze machiene sinds 4dagen in bezit werkt naar mijn idee uitstekend
centrifugeren geeft echt iets lawaai maar beslist niet onaxeptabel wassen doet
hij ook goed.De vrouw heeft uitgevonden dat je dus gewoon 6kg spijkerbroeken
kunt wassen door gewoon witte/bontewas met 40graden en extra water te
programeren.Ik wens een ieder er suxes mee.Als deze het net zo lang doet als de
vorige miele dan ben ik in de 80.