AEG L86850

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L86850 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Hoven77 27-12-2015
Geschreven voor: AEG L86850

Ik heb dit product nu langer dan 5 jaar in bezit. Deze wasmachine bevalt mij erg goed! Het wassen gebeurt met weinig geluid. Het centrifugeren gaat daarentegen gepaard met wat geluid maar dat komt denk ik ook omdat dit model op 1600 toeren draait.
Tot nu toe nog geen problemen mogen ondervinden. Alle voorgaande was- en droogmachines waren ook AEG en geen storingen mee gehad.

Ik niet anders zeggen dat AEG zeer betrouwbaar is.

Meg1 08-06-2014
Geschreven voor: AEG L86850

Van een Siemens apparaat overgestapt op een AEG, mede door de mooie vormgeving maar dit is ons slecht bevallen! Eens en NOOIT weer!
Snel na aankoop al problemen met het geluid bij centrifugeren. 2x is er een monteur langs geweest. Deze gaf aan dat het vele geluid normaal is bij 1600 toeren. Het leek wel of er een Chinook overvloog. Maar de machine was ok.
Meerdere malen stopte de machine tijdens het spoelprogramma waardoor ik het water met de hand moest laten aflopen.
Kortom AEG kan geen goede wasmachine maken.
We hebben nu een Bosch WNAS324471. Dit is een fantastische machine, wast super, maakt weinig geluid en het voelt als thuiskomen.

c.out 28-04-2012
Geschreven voor: AEG L86850

Was altijd tevreden over de aeg l86850, helaas paar dagen geleden zetten de keuze schakelaar op programa 1
en display ging aan en daarna meteen weer uit en niks deed het meer, de stroom staat er op en de condensatot is zelfs inj orde.
Reactie van service monteur is dat mogelijk de ontstoringsfilter stuk is, maar als ik pech heb moet de module ( display waar je digitaal op afleest vervangen worden) wat een duure grap is.
Dus mijn mening over de aeg wasautomaat is dat de module wel erg snel defect is en hoor veel klachten over dat bij centrufigeren de trommel heftig beweegt en kabaal maakt waardoor ook de electronische module
best wel veel te verwerken trillingen krijgt.
Ik zou het op prijs stellen als er meer mensen dit
probleem hebben gehad en hoe dit opgelost is.
Alvast hartelihjk dank.

Houtertje 02-03-2011

---------- update review, 02-03-2011 ----------
Nogmaals een reactie van mij.
De fabriek heeft de machine gerepareerd. Er is een coulance regeling. De leeftijd bepaald het percentage van de rekening die je betaalt. Ik heb nu een nieuw binnenwerk en nieuw hang en sluitwerk. Dit kostte dik 800 euro waar we minder dan de helft voor betaald hebben. De tip van de monteur: Was vaker warm en gebruik poeder en geen vloeibaar wasmiddel. Doordat de zeep gaat klonteren en klevenworden de lagers weg gedrukt, krijg je lekkage en gaat hij stuk.

---------- 1e review, 08-12-2010 ----------
Ik heb deze machine nu 2 jaar en 6 maanden.
Precies uit de garantie. En.... hij is door de lagers heen. En nee ik heb hem niet te zwaar beladen. Hij maakt maand na maand meer lawaai. Ik ben zwaar teleurgesteld. Dit is de 2de aeg die geen 7 jaar werkt. Nooit meer een AEG voor mij!

Fam. Duffels 23-02-2011
Geschreven voor: AEG L86850

Ook wij hebben onze wasmachine 2 en een half jaar en zelfde verhaal. Door de lagers heen (en uit de garantie) Winkelier beroept zich op fabrieksgarantie en wil verder niets voor ons doen. Ik was erg verbaast een gelijke ervaring op kieskeurig te lezen!!

stiw 16-02-2010

---------- update review, 16-02-2010 ----------
In aanvang toch problemen met de machine gehad. Er zat al speling op het lager. Uiteindelijk heeft AEG-Electrolux het euvel prima verholpen. Binnen- en buitenkuip zijn vernieuwd. Machine is tijdens het wassen fluisterstil. Centrifugeren is een ander verhaal. In de machine hoor je wat rammels. Met name de linker zijkant. Dit heb ik zelf verholpen door tussen een regelunit en de zijwand een stukje vilt te plaatsen zodat dit niet meer resoneerde. Machine is ondanks enkele beginprobleempjes oké. Veel mogelijkheden en zit degelijk in elkaar. Inmiddels ook een wasdroger LAVATHERM 37850 gekocht. Deze machine ziet er van buiten hetzelfde uit: dus een mooie combinatie!

---------- 1e review, 14-05-2009 ----------
Zeer goed produkt. Machine werkt geruisloos. Mag ook wel voor de prijs. Ik hoor gezeur over kabaal en dribbelende machines. Geen last van. Wel is het belangrijk de machine op een stevige ondergrond te plaatsen en waterpas. De automatische stelpoot is erg handig. Machine heeft volop mogelijkheden.

fdorst 04-09-2009
Geschreven voor: AEG L86850

Wij hebben de 86850 nu ongeveer een jaar, nadat onze vorige AEG te vroeg was overleden (net 4 jaar oud).

De machine wast prima maar maakt bij centrifugeren een enorm lawaai. Alsof een straaljager opstijgt. Het wassen zelf is echt stil, maar die 10 minuten centrifuge zijn echt verschrikkelijk.

De wasmachine staat waterpas op het beton. We hebben zelfs rubber dopjes geprobeerd, zonder succes.

Vandaag is de reparateur geweest. Die heeft het apparaat helemaal doorgekeken en zegt dat het geluid normaal is. Een vaag verhaal over dat alle machines tegenwoordig zoveel geluid maken omdat er geen beton meer in zit. En dat 1600 toeren nou eenmaal heel veel is.

Wij vinden het verschrikkelijk en zullen - ook vanwege de vorige wasmachine - niet snel meer een AEG kopen.

Jolande28 25-05-2009
Geschreven voor: AEG L86850

Er is inmiddels 2x een monteur geweest.
Wij blijven problemen houden met onze (nieuwe!) AEG wasmachine.
Alle tips zijn vele malen in de praktijk gebracht en nog heeft de was zeep/zandresten (grijze vegen, goed zichtbaar op witte en zwarte was).
We kloppen alle was uit voordat we het in de machine doen en gebruiken de warmste en langste programma's, met extra spoelen.
De rubberen ring in de deur is gereinigd, zo ook in en om het zeepbakje. Waterdruk is goed.
Een grote trommel en zuinige machine maar met veel vuile kinderwas (vuil en zand) blijkt deze machine het slecht te doen. Wij hebben spijt van onze aankoop

Leanne 08-05-2009
Geschreven voor: AEG L86850

Ik gebruik deze wasmachine nu een aantal dagen, en ik ben er zeer blij mee.
Zeer stil in gebruik. Ik heb er een droger bovenop staan en alles blijft keurig staan. Geen trillingen dus.
Groot display en heel duidelijk wat de opties per wasbeurt zijn.

LW 23-04-2009
Geschreven voor: AEG L86850

Hele degelijke wasmachine. Aansluiten was een fluitje van een cent. Je hebt geen apart waterslot meer nodig, omdat deze al aan de slang zit. Verder even de transportbeveiliging eraf, waterpas zetten (op een harde ondergrond) en hij staat als een huis. We moeten vaak even gaan kijken om zeker te weten dat ie aanstaat, zo stil is ie. En van dansende machine hebben we geen last hoor. Onze droger staat er bovenop en ook dat werkt prima.

Het display op de wasmachine is erg handig en je kunt zo'n beetje alles handmatig instellen (temp, tijd, wel/niet centrifugeren, tere weefsels etc.).

Dus voor ons echt een top machine.

Yvette 05-03-2009
Geschreven voor: AEG L86850

Het wassen gebeurt geruisloos, het centrifugeren is echter werkelijk dramatisch.

De machine maakt een hels kabaal en stuitert werkelijk alle kanten op. Tussen het moment dat wij ons kapot schokken van het lawaai en boven kwamen om te kijken stond de wachmachine ruim 40 cm verderop.

We hebben getest kwartvol, halfvol, driekwartvol en vol, in alle gevallen hetzelfde resultaat. Enorm kabaal en de machine begint uit zichzelf te wandelen.

Centrifugeren met een lege trommel is redelijk, maar maakt net zoveel kabaal als het met onze oude Zanussi met een volle trommel was.

Dit is werkelijk een zeer slecht product, morgen eis ik het volledige aankoopbedrag terug van de levernacier en koop vervolgens een wasmachine van een goed merk.

Corry789 15-02-2009
Geschreven voor: AEG L86850

Eind december 2007 heb ik een AEG 86850 gekocht. Al 30 jaar gebruiker van aeg wasmachines, deze wast ook weer prima, maar het centrifugeren is vergelijkbaar met opstijgende vliegtuigen, staat waterpas, de monteur is ook al 4 keer geweest, met tijdelijk resultaat. Het centrifugeren geluid is vergelijkbaar met de vorig 2 aeg machines niet GEZOND.

rreedijk 29-12-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Wat een verademing vergeleken bij onze vorige wasmachine (LG). Deze is superstil, stabiel en wast als een zonnetje.

+ korte programma's
+ lampje in trommel
+ je ziet het spoelwater
+ goede balans
+ gebruiksvriendelijkheid

- nog niet gevonden.

Een echte aanrader!!
Sinds september 2008 in bezit.

Misterkilobyte 10-11-2008
Geschreven voor: AEG L86850

We hebben de Aeg 86850 nu net dit weekend gekregen, en met het wassen is ie zeer stil.
Alleen wanneer ie van het spoelen naar het het centrifugeren gaat dan schud de trommel nog al heftig de manchet die wrdt echt in alkaar gedrukt, en onze droger van Aeg staat er boven op, en die vliegt er bijna van af.
Alles staat prezies waterpas maar staat op een laminaatvloer met ondertapijt in een hoek van de berging.
Zal nog eens proberen tijdens het centrifugeren om hem dan te verstellen.
Wat zijn jullie bevindingen (trillingsdemper of zoiets heeft dat zin)

rleeraar 10-10-2008

Mooie wasmachine.

+ erg veel instelmogelijk heden per wassoort.
+ wasmotor heel erg stil tijdens het wassen en centrifugeren. (Centrifugeren maakt natuurlijk lawaai en is op topsnelheid net als bij alle andere wasmachines ook bij de buren hoorbaar. ;-))
+ was komt er vrij droog uit 1600 tpm.
+ Deur kan bijna altijd worden geopend tijdens het wassen. Niet bij te hoge temp en hoog waterpeil.
+ Groot en duidelijk display.

- Wast niet alles helemaal schoon. Slabbertjes ect. Kan natuurlijk ook aan het wasmiddel liggen ;-)
- Circulatiepomp produceert tijdens het wassen een goed hoorbare constante 50Hz brom.
- na afpompen is een gorgelend geluid hoorbaar.

Aanschaffen via een van de goedkopere webwinkels. Dit scheelt erg veel geld. Wel opletten dat je een nederlands exemplaar besteld i.v.m. 10 jaar motor garantie.

M.Z. 19-09-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Na 10 jaar trouwe dienst van mijn bovenlader AEG oko lavamat sensortronic 4940 (deed het nog steeds hoor)vond ik het tijd voor een nieuwe.

Ik wilde zuiniger en ik was op zoek naar een wasmachine waar meer kilo's in konden. Omdat ik tevreden ben over AEG zocht ik weer een AEG. Ik ben ook bij winkels geweest. Die begonnen gelijk over Miele. Maar ik wil een AEG!!!! Dus via internet gekocht.

Zeer fijne en mooie wasmachine. Ik ben er erg blij mee. Wast uitstekend. Is zeer stil. Absoluut geen spijt van! Kind kan de was doen, omdat je door het programma wordt geleid.

Via internetwinkel gekocht. Prima gegaan allemaal. Zelf opgehaald en geinstalleerd.

De persoon die een slecht cijfer geeft, begrijp ik niet. Vooral het gezeur over niet kunnen kiezen van wit en bonte was. Katoen = wit en bont = mix. Er zijn genoeg mogelijkheden om uit te kiezen. Lees even je boekje zeg of had je dan wat beter laten voorlichten!

Ik heb een gezin en was veel! Prima wasmachine voor een prima bedrag. Mijn vriendin heeft er ook een (76860) en ook erg tevreden over haar wasmachine!

Centrifugeren maag helemaal niet zoveel geluid voor een wasmachine. Gewoon normaal, wat je mag verwachten en in vergelijking met die 10 jaar oude van mij is het zelfs stil te noemen.

HuibF 31-08-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Zou deze machine een goede vervanger zijn voor onze oude getrouwe halfautomaat? Best wel spannend zo'n nieuwe hi-tech machine. Na twee dagen en diverse malen wassen is de vraag voorlopig wel beantwoord.

De AEG L86850 was schoon en de was ruikt fris. Het centrifugeren levert een resultaat op, dat zich kan meten met een 2800 tpm. centrifuge. De bediening valt best mee en de machine helpt ons zelf ook nog door de menu's heen. Het is een kwestie van durven en even opletten.

Na de installatie toch nog even zelf een controle uitgevoerd. Omdat AEG dit aanbeveelt toch maar de schroeven van de transportrail teruggeplaatst en de gaten van de transportbeveiliging afgedicht met de bijgeleverde dekseltjes. Wellicht heeft dit een functie bij het voorkomen van lawaai. Voor de zekerheid met het waterpas gecontroleerd op het waterpas staan. De machine stond goed waterpas zonder ingewikkelde instellingen.

De machine is bijzonder stil. Zacht ruisen van het water en het klotsen van het wasgoed in de trommel.
Het water nemen en het pompen is duidelijk hoorbaar. Wel horen we een lage zoem/brom toon, die wordt veroorzaakt door het waterdoseringssysteem. Storend is dit niet. De motor is perfekt stil en trekt heel soepel op en remt ook weer geruisloos en keurig af.

Het centrifugeren maakt wel meer geluid. Gezien de krachten, die hierbij ontstaan geen wonder. De machine gaat bij een bepaald toerental wel stevig trillen maar staat verder onwrikbaar op zijn plaats. Let wel op, dat alles wat er op de machine staat kan gaan meetrillen en resoneren. Toch blijft het geluid, ook op 1600 tpm. alleszins aanvaardbaar.

De machine is zwaar, staat als een huis en ziet er degelijk uit. De vul- en afvoerslang zien er een beetje goedkoop uit maar zijn voldoende stevig. Het filter/waterslot op de vulslang is wel weer een pluspunt. Na een paar de degelijkheid beoordelen kan eigenlijk niet. Daarom een waardering uitgaande van een eerste indruk en verwachting.

Na 26,5 jaar wassen met de Zanker Intimat zag mijn vrouw er wel een beetje tegenop om te moeten veranderen. Nu vindt ze, dat we jaren eerder zo'n fijne wasmachine hadden moeten aanschaffen! Een mooier compliment had ze niet kunnen geven.

Closetoyou 18-08-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Sinds tijden vind ik het weer leuk om de was te doen. Deze machine is superstil, de was is schoon en hij heeft ook nog eens een mooie, luxe uitstraling. Wat wil een mens nog meer.....
De grote trommel is ideaal, voor grote wassen. Maar ook voor kleine wasjes, waar je dan weer een snel of supersnel programma voor kunt kiezen.
Makkelijk te bedienen en veel keuze in verschillende programma's, die je ook weer naar eigen wens kunt aanvullen/aanpassen.
Maw... ik ben zeer tevreden

a.j 16-08-2008
Geschreven voor: AEG L86850

hierbij wil ik toch graag even U berichten dat ik een aankoop heb gedaan op de AEG lavamat 86850

Hij moet als een van de beste uit komen maar er zijn veel gebreken op deze machine.

Hij geeft weinig water (10 lt) en is dan energie zuinig. Maar het stroomverbruik is langer en meer dus weer duur

1 Hij wast niet echt schoon en helder.
2 Heeft langere tijd nodig om een beetje schoon te wassen.
3 Kan op de meeste progamma's niet eens korte wassen draaien. Dit moet kunnen
op elk wasprogamma.
4 En is niet op alle wasprogamma's zelf instelbaar.
5 Zelfs in het begin als je hem aan zet en je bent bv een ding vergeten erbij in te doen dan
kan je de deurvergrendeling niet meer openen dat is heel lastig.
6 Plus de centrifuge heeft een te lang tijd bestand die je vaak ook niet korter kan maken van
tijd
7 En geen duidelijk wit of bont aanduiding buiten alle progammas van waskleding

Dus in het gebruik totaal niet zo goed als beschreven is en een heldere was word hiermee juist grijs en grauw en echt niet schoon. Plus 2½ uur wassen is te lang per was.zeker in grote gezinnen is dit zeer lastig. Voor een kleine was die niet echt vies is is de hoogtegraad van warmte temp en de tijd ook veelste lang

(ps) heb al van meerder mensen klachten over deze machine gehoort die ontevreden waren erover net als ik met de aanschaf van de AEG lavamat 86850

Dave2007 09-08-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Na lang vergelijken over gegaan tot de aanschaf van deze machine. Hebben hem nu 2 weken in huis. Tot nu toe niets dan lof. We wilden altijd een Miele maar deze machine is volgens ons meer waard voor het geld. 7 kg laadvermogen is voor ons ideaal met 4 intensief sportende gezinsleden. De was is schoon, de machine erg stil en door de 1600 toeren ook goed droog. Aanschaf via een webwinkel via deze site was prima geregeld en scheelde € 300 vergeleken met een landelijk bekende keten.

mzeebregts 16-07-2008
Geschreven voor: AEG L86850

besloten tot de koop van deze wasmachine na vergelijkingssites bekeken te hebben. Geen spijt van. Zeer luxe apparaat met zeer veel mogelijkheden. Zeer stil. Bijna droge was die mooi schoon is. gaat voorzichtig om met fijne was etc. Programma Hygiene 60 gr. duurt 2,5 uur, maar dat heeft vast te maken met energiezuinigheid. Er zit ook een kort intensief programma op, dat is ook 60 gr is en duurt maar 1 uur.
TIP:koop via internet, scheelt je honderden euro's!

CindyM 06-07-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Veel programma's vinden wij erg handig. Moest wel een paar keer het boekje lezen voordat ik snapte welke combinaties er in een programma's gemaakt konden worden. Voor elk type wasgoed is er wel een speciaal programma. Wel iets lawaai bij het centrifugeren maar nog steeds vele malen stiller dan onze vorige wasmachine (Zanussi). Vooral gekocht vanwege de grote trommel en het gunstige energielabel.

R. Bouwman 22-06-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Heb de machine nu al 3 dagen in huis.
Wast uitstekend, en is erg stil.
Het centrifugeren maakt wel wat lawaai, maar dat is normaal bij 1600 toeren.
Heb hiervoor een Bleu Air gehad, maar dit is een verademing.
Vele instelmogelijkheden, maar heb nog niet alles geprobeerd.
Bent u op zoek naar een degelijke machine, dan is deze zeker een aanrader.

m.coppen 24-03-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Wij hebben sinds een week de aeg 86850 in ons bezit een prachtig wasmachine met zijn 1600 toeren komt de was bijne droog uit de machine.je hoort de machine niet ben in begin gaan kijken of hij het nog deed.Na 17 jaar met een blue air te hebben gewassen is dit een hele vooruitgang ook met zijn korte programmas en het minder water verbruik.we hopen nog heel lang van deze wasmachine plezier temogen hebben .

Toos 01-03-2008
Geschreven voor: AEG L86850

Eenvoudig te bedienen wasmachine met duidelijk LCD scherm. Ook de trommelverlichting waar we tijdens de koop het nut niet zo van zagen is toch handig.
Echt een verademing hoe stil hij is. Het hoge geluidje wat je hoort is de aansturing van de direct drive motor. Familie van ons heeft een ander merk maar ook direct drive en heeft het zelfde hoge geluidje. Kortom normaal en altijd nog beduidend stiller dan een riem aangedreven/koolborstel wasmachine.
Elke wasmachine heeft tijdens het centrifugeren lawaai, verwacht daar geen wonderen van. Echter kan ik vergelijken met diverse werklocaties waar ze o.a. vrij nieuwe Miele en Bosch wasmachines hebben. Nou ik kan zeggen deze AEG is minstens zo stil of bijna nog stiller, ook tijdens het centrifugeren. Waar je wel op moet letten is dat je de trommel voldoende vult! Vol, maar niet proppen. Er is meer lawaai/trillingen tijdens het centrifugeren wanneer de machine niet volledig gevuld is maar dat hebben de andere merken op mijn werk ook.
De was is goed schoon en super droog! Onze droger heeft nu nog maar de helft van de tijd nodig om de was “kastdroog” te krijgen.