Zanussi ZWG 6165

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWG 6165 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Judelien 05-05-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWG 6165

Ik heb deze wasmachine al een aantal jaren en hij heeft twee verhuizingen overleefd. Ik vind het een hele fijne wasmachine, alles wordt goed schoon. Heeft veel programma’s waarvan ik het grootste deel vaak gebruik. Zo heeft de 6165 handwas-, fijnwas- en wolwasprogramma’s op diverse temperaturen, bonte was kan op 30, 40, 60 en 95 graden en wordt dan op 1600 toeren gecentrifugeerd, een gordijnenwasprogramma, apart centrifuren of juist niet centrifugeren en een makkelijk strijken functie. Ook de uitgestelde start gebruik ik vaak. In de handleiding zitten wat spelfouten, maar verder duidelijk. Bonte was 60 graden duurt wel 2 uren, maar dit is voor mij persoonlijk geen probleem, vind het veel belangrijker dat de was goed schoon en goed gecentrifugeerd wordt, dan dat het snel klaar is. In zijn prijsklasse een mooi, goed, stil product! Een kennis heeft op mijn aanraden dezelfde machine gekocht, daar maakt ‘ie meer herrie tijdens het centrifugeren, mogelijk doordat ‘ie minder stabiel staat. Ik ben zo tevreden over Zanussi, dat ik hier ook een droger van heb gekocht!

J. Jansen 01-06-2010
Geschreven voor: Zanussi ZWG 6165

Ik heb dit apparaat nu bijna een half jaar in bezit. Gekocht in de aanbieding bij de Media Markt voor iets minder dan 340 euro samen met een Zanussi droger die er bovenop staat (met zo'n plankje ertussen.) Criteria bij aanschaf waren o.a. minimaal 1400 toeren en uitgestelde starttijd. Netjes vond ik het meegeleverde waterslot.

Het apparaat beschikt over allerlei programma's en standen, maar ik gebruik maar 2 programma's: 30 graden katoen en 60 graden katoen. Ongeacht wat ik er verder in stop. Meestal stel ik dan ook nog in dat de wasmachine "kort" moet wassen waardoor het programma van bijna 2.5 uur terugzakt naar minder dan 1 uur. Ook dan wordt de was prima schoon en komt de was er behoorlijk droog uit.

Het apparaat staat in een badkamer op een tegelvloer. Van het geluid hebben we (daarom?) geen last. Vergeleken met onze vorige wasmachine (AEG) is hij wel wat stiller.

Om alle ins en outs van het apparaat te ontdekken kan het wel zinvol zijn om even het boekje goed te raadplegen, zoals wel blijkt uit de andere reacties.

Alles bij elkaar bevalt het product prima. Ik heb nog geen serieuze minpunten kunnen ontdekken.

Juul2008 31-07-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWG 6165

Deze automaat heef zgn veel keuzes, maar je hebt er niets aan! Bij elk programma geeft hij zelf een maximaal aantal toeren. Dit kun je niet zelf veranderen. Ook al kan hij 1600 toeren aan, dit aantal 'mag' je alleen maar gebruiken bij katoenen was. Meeste is 900 toeren en daar komt de was half nat uit. Grootste irritatie: katoenen 60 gr was duurt normaal 2uur20min! Als je dit verkort komt ie op 1 uur, maar dan wordt de was niet schoon!! Bij optie 'jeans programma' (ik dacht dit is handig, maar nee): programma duurt meer dan 2 uur! Wie wil dit nou? Kan je niet zelf verkorten. Veel andere programma's (wol, handwas) kun je ook niet zelf verkorten. Minimale handwas duurt 50 min. Dit is niet goed voor je kleding! Dan kan hij wel allemaal foefjes hebben met uitgestelde start etc, maar wat heb je eraan. Was moet gewoon schoon eruit komen in een zo kort mogelijke tijd.
Advies: koop deze niet, tenzij je het prima vindt dat machine voor jou kiest en alleen maar lange programma's gebruikt en als je tijd hebt om erg natte was te laten drogen.