De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LR63842 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Sietse 05-12-2022

AEG Prosense wasmachine

Geschreven voor: AEG LR63842

Deze wasmachine heeft alle benodigdheden die je van een wasmachine zou willen.
Het korte programma van 20-30 minuten is ideaal voor wasjes tot 3kg. Voor grotere wasbeurten heb je geen korte mogelijkheden. Al kun je wel sommige programma inkorten van 3,5 uur tot ongeveer 2 uur. Wat het verschil in resultaat is, kunnen wij niet helemaal zeggen.

Enerzijds is het een voordeel dat hij de was afweegt, zodat hij de juiste tijd kan bepalen en niet te lang bezig is. Echter ten opzichte van onze vorige wasmachine zijn we toch ook wel gewend dat we weten wanneer hij klaar is, en je dus je overige dagplanning op kan aanpassen. Dit was voor ons dus nog even wennen.

Wij hebben de wasmachine geplaatst onder een werkblad. Het vulbakje was niet heel lang, hierdoor moest de wasmachine wat verder naar voren geplaatst worden.
Wat we verder als nadeel hebben ervaren was functionaliteit van de knoppen. Voornamelijk bij de temperatuur knop en het toerental knop, lijkt het soms alsof hij hem niet pakt of dat je twee maal drukt. Hierdoor zal het voorkomen dat je vaker moet drukken dan nodig.

Pluspunten

• korte programma

Minpunten

• knoppen

Mike 29-11-2022

Prima wasmachine!

Geschreven voor: AEG LR63842

Ik heb deze AEG LR63842 wasmachine nu een week in mijn bezit. Hij staat in de een afgesloten washok. Hierdoor heb ik geen enkel overlast van geluid van de machine. Zeker in tegenstelling tot mijn vorige wasmachine is dit echt een verademing. Alleen bij het centrifugeren hoor je deze. De wasmachine heeft verschillende standen en programma's die allemaal nog zijn te optimaliseren. Zo kan je tijd besparen en de temperatuur aanpassen. Ook is er een programma voor handwas. Dit is fijn voor de delicate was. Verder kan je de wasmachine tijdens het programma ook pauzeren en eventueel nog iets toevoegen. De startuitstelfunctie is zoals je die zou mogen verwachten.
Met de stand van 20 minuten was je wasgoed tot 3 kg in no time schoon. Dit is vooral handig voor shirt en overhemden die je maar een enkele keer heb gedragen. Een gemist programma is een stoomfunctie om kreukels tegen te gaan. Ik zou deze AEG LR63842 wasmachine zeker aanraden.

Pluspunten

• Startuitstel
  • Snel wasprogramma / 20 min
  • Verschillende programmas

Minpunten

• Geen stoomfunctie
  • Timer klopt niet altijd

i************@g******** 22-11-2022

Top wasmachine

Geschreven voor: AEG LR63842

Erg blij met deze mooie wasmachine. Het is een mooi design.
Erg stil ook en tevens handig in gebruik

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

e*********@g******** 22-11-2022

doet wat ie moet doen en doet dat goed

Geschreven voor: AEG LR63842

Sinds een week of 2 bezitten we deze nieuwe waskrachtpatser.
En wat zijn we er blij mee.
Voor ons gezin van 4 is deze 8kg machine groot zat.
De machine is eenvoudig te bedienen. De programma zijn wat je mag verwachten en gewoon goed en divers genoeg.
Heel fijn is, dat per programma de doorlooptijd aanpasbaar is. Hoe langer het programma, hoe zuiniger de machine. Maar soms wint de beschikbare tijd het van de zuinigheid. En dan is het heel belangrijk dat ik als gebruiker die keus kan maken. Top.
Zaken als startuitstel etc zijn allemaal aanwezig er werken zoals je mag verwachten.
De machine is in dat opzicht compleet.
Het geluidsniveau is prima en zorgt niet voor overlast. Sterker, beneden horen we m totaal niet, waar dat voorheen wel anders was. Dus voor ons specifiek een goede vooruitgang.
Conclusie: we zijn blij met deze aanschaf

Pluspunten

• gebruiiksgemak
  • degelijk
  • geluidsniveau
  • compleet

Minpunten

• (nog) niet kunnen vinden

Sabine 16-11-2022

Prima wasmachine

Geschreven voor: AEG LR63842

Na 15 jaar een Miele wasmachine gehad te hebben, nu over op deze AEG. De wasmachine oogt mooi. Wat ontzettend handig is, is het uitgesteld wassen (dit had onze vorige nog niet). Ook is de wasmachine vrij stil met zowel wassen als centrifugeren, een pluspunt! Ik vind hem wel wat minder solide aanvoelen dan onze vorige, met het openen van de deur of het uitschuiven van het wasmiddelbakje ben ik soms bang dat het breekt. Daarnaast valt het mij op dat de wasprogramma’s ontzettend lang duren, meeste liggen tussen 3 en 4 uur.

Pluspunten

• Stil
  • Uitgesteld wassen

Minpunten

• Voelt niet zo stevig
  • Meeste wasprogramma’s duren erg lang

Angela77 14-11-2022
Geschreven voor: AEG LR63842

Ik heb de wasmachiene nu 1,5 week thuis maar wat een heerlijke rustige wasmachine is het met verschillende wasprogramma's helaas wel maar 3 programma's voor 8 kilo wassen en dat Ijn de Eco, katoen en hygiëne. De rest kan 3 of 2 kilo in en met een groot gezin is dat niet handig.
Verder kan he per programme verschillende tijden kiezen en ook de graden instellen als je het anders wilt dat is wel ideaal vind ik.

Pluspunten

• Stille machine

Minpunten

• Niet elke programma kan 8 kilo gewassen worden

Gezelli 07-11-2022

Te gek apparaat

Geschreven voor: AEG LR63842

Top apparaat. Gebruik hem nu een week en ben super happy er mee. M'n wassen zijn binnen 20 minuten klaar en schoon. Hij is stil en de centrifuge hoor je amper

Pluspunten

• De was wordt goed schoon
  • Je hoort hem bijna niet
  • Centrifuge hoor je ook bijna niet

Minpunten

• Tot nu toe nog niets gevonden