LG DD148MWN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DD148MWN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Echte Bredaasche 04-02-2012
Geschreven voor: LG DD148MWN

Nog steeds zeer tevreden over de wasmachine.
Vind 't alleen jammer dat er eigenlijk geen vloeibaar wasmiddel gebruikt kan worden, omdat die vaker in de aanbieding zijn. Verder geen aanmerkingen.

Kara00 06-02-2012

Ik gebruik alleen maar vloeibare wasmiddelen en heb nog nooit problemen gehad, heb de was machine al bijna 2 1/2 jaar. Mijn enige minpunt is: ik vind de wasmachine helemaal niet geruisloos, waar iedereen het dus over heeft. Had hiervoor een AEG, die hoorde je echt niet.

Echte Bredaase 17-10-2011
Geschreven voor: LG DD148MWN

Prima wasmachine, voldoet aan alle eisen.
Vooral snel programma van 30 min is zeer handig.
Heb diverse programmeringen uitgeprobeerd en wassen allemaal goed. In tegenstelling tot de vorige LG (die naar mijn zoon is verhuisd) klopt de tijdsindicatie beter.
Kan 'm zeer zeker aanbevelen.

PetervdS 28-09-2011
Geschreven voor: LG DD148MWN

Na half jaar nog steeds tevreden over de LG. Trillen doet hij nog wel eens als hij uit balans is maar de LG regelt zich de balans dan weer zodat hij zonder trillen verder gaat. Is na aanschaf en GOED waterpas gesteld te hebben geen cm meer van zijn plaats gekomen. Dus LG is uiteindelijk goede keus geweest. Hopelijk kan ik dat ook zeggen na vele jaren meer, maar het gevoel is goed.

PetervdS 06-06-2011
Geschreven voor: LG DD148MWN

Ben na veel overwegingen en reviews te hebben gelezen toch voor de LG DD148MWN gegaan. Waar ik voorheen vrijwel standaard zou kiezen voor de gevestigde
"duitse merken" ben ik tot nu toe heel tevreden over deze wasmachine. Het trillen is inderdaad even een kwestie van goed waterpas zetten wat het beste gedaan kan worden (las ik elders) tijdens het centrifugen met een lege trommel. Ik denk dat zonder draaiende trommel ook lukt, maar dan kun je wel goed zien/voelen wanneer hij volledig in balans is. Daarna ook met volle (8kg) trommel komt hij niet van zijn plaats. En hij staat bij mij op zolder in een lekbak op tapijt op een betonnen vloer. De bediening is eenvoudig maar toch compleet in te stellen voor aanpassing toerental en wastemperatuur, waar het bij enkele programma's begrijpelijk beperkt is (bv wolprogramma wat niet op 1400 tpm kan worden ingesteld). Tijdens het wassen is hij zeer stil. Je hoort wel het watertoevoer en de motor maar zeker niet storend. Tijdens centrifugeren maakt hij natuurlijk meer geluid maar ook dan zeker acceptabel. Je moet in dezelfde ruimte zijn of wanneer het verder stil is in huis, wil je hem echt in een andere kamer horen. Ondanks mijn twijfels die ik eerder had vanwege het weglopen en het gebonk bij centrifugeren ben ik zeer tevreden over het resultaat (wassen en geluid) tot nu toe. Qua prijs/kwaliteit verhouding dus zeker een aanrader.

rogerlm 04-01-2011
Geschreven voor: LG DD148MWN

We zijn nu een jaar in het bezit van deze machine. Hiervoor een indesit gecombineerde wasmachine en droger. Wat een verschil. Deze gekozen vanwege de 8 kg laadvermogen de koolborstelloze motor en de uitgebreide programma's. Deze is echt muis stil zelfs als je ernaast staat kun je elkaar verstaan als je fluistert. Soms komen we in de bijkeuken en dan denk je 'o ja de was machine staat aan'. Hij heeft wel eens gebonkt maar dan zat de was niet goed verdeelt. Even opnieuw verdelen en klaar. Veel programma's. De was komt er gewoon schoon uit. Zelfs als hij helemaal vol zit. Makkelijke bediening. De duurzaamheid is uiteraard nog niks van te zeggen maar voor alsnog ziet alles er degelijk uit en doet het gewoon goed. Uiteraard tegen de tijd dat ik daar wel iets over kan zeggen wordt dit model al lang niet meer verkocht. Wij wassen in ieder geval veel met twee kleine kinderen en tot nu toe geen problemen. Ik zal over een jaar mijn review bij werken. Wie weet wat er dan is. In ieder geval 10 jaar garantie op de koolborstel loze motor. Hopen dat de electronica het ook zo lang vol houd.

Janamsterdam1960 25-10-2010
Geschreven voor: LG DD148MWN

Wast goed schoon, voldoende programma's en per programma nog temperatuur en centrifugeren in te stellen, maar ja wil je dat wel, uiteindelijk gebruik ik 2 programma's dagelijks met vaste instelling en af en toe nog een derde. Gaat heel veel was in, wat met veel sporters in huis er prettig is. Heel erg stil, maar pas nadat ik de maschine nog een keer waterpas gezet heb. Is hij wel gevoelig voor.

reddingsvestje 25-09-2010
Geschreven voor: LG DD148MWN

na 8 jaar een Indesit met kapotte lagers gehad te hebben is deze wasmachine werkelijk fluisterstil.
We hebben wat problemen gehad met het eerder genoemde gebonk, maar toen hebben we de machine waterpas gezet en hij is weer heerlijk stil. We hebben meer "last" van het centrifugeren van de wasmachine van de buren.

Wij hebben twee kleine kinderen en we staan verbaasd hoe schoon sommige kledingstukken uit de machine komen. Natuurlijk niet alles, want voor sommige vlekken heb je een wonder nodig. Maar alweer, na 8 jaar een budgetwasmachine als een Indesit zijn we misschien wel niets gewend.

De machine is bijzonder gebruiksvriendelijk. Onze kleuterdochter kan hem bedienen. Een draaiknop en een paar losse drukknoppen.
Wat we heel prettig vinden is dat de machine echt uit gaat als het programma afgelopen is. Je kan met een gerust hart op pad gaan (wij hebben ooit kortsluiting en daardoor brand gehad door een wasmachine).
Ook het muziekje als de machine klaar is vinden wij prettig, maar ik kan me voorstellen dat anderen dit hinderlijk vinden.

Er kan verschrikkelijk veel in. Ik had niet verwacht dat ik zo'n grote trommel vol zou krijgen, maar dit gaat met gemak.

We hebben de machine met name gekocht omdat hij zuinig zou zijn. Omdat de machine erg droog centrifugeert besparen we in ieder geval een boel op droogkosten, want met even aan de lijn is de was vaak al droog en de droogtijd in de droger is ook een stuk korter.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zinnigs zeggen. We hopen het beste van de koolstofloze borstel, ze geven niet voor niets 10 jaar garantie op de motor zullen we maar hopen.
Ik ga er maar van uit dat ik voor de prijs van deze machine maar een halve Miele zou hebben kunnen kopen.

bliepje 02-09-2010
Geschreven voor: LG DD148MWN

Ik vind de wasmachine idd ook niet erg stil hoor... Idd gebrom tijdens het wassen en met centrifugeren dan hoor je het toch echt wel hoor... Dus echt niet zo stil als dat ze beweren... En met centrifugeren bonkt de trommel bij mij heel vaak, en dat terwijl ik er dus al minder in ben gaan doen juist door het bonken maar als ik op 1400 toeren centrifugeer dan bonkt de wasmachine nog! Ik vraag me echt af waar dit aan ligt... Ik moet toch gewoon mijn handdoeken kunnen wassen en centrifugeren ?!?!?!

Als ik het centrifugeren op 800 toeren doe met een wat zwaardere lading zoals handdoeken dan bonkt ie meestal niet... Maar dit blijft erg vervelend!

rogerf 16-05-2010
Geschreven voor: LG DD148MWN

We hebben deze machine gekocht bij veilig kopen.nu en we zijnerg tevreden. De machine loopt erg stil. Ook zijn we tevreden over het wasresultaat. We hebben een kleine en zijn kleertjes komen er goed schoon uit. Er gaat echt mega veel was in. Daarnaast is de wasmachine ook echt stil. De direct drive is een uitkomst. Als ik in de bij keuken kom dan merk ik pas dat er een was gedraaid wordt. Veel instel mogelijkheden en een prima handleiding. Het enige waarvoor ik nog wil bellen met LG is het verhaal van het wasmiddel. Dit zou alleen poeder mogen zijn. Beetje vreemd. Over de duurzaamheid durf ik nog niks te zeggen want we hebben hem pas een paar maanden. Maar tot nu toe super tevreden.

Kara00 16-12-2009
Geschreven voor: LG DD148MWN

Deze wasmachine is NIET stil. Bij het centrifugeren lijkt het wel een vliegtuig en ik hoor een irritant gebrom in de trommel tijdens het wassen. Het gebrom is niet hard, maar ik kan 's nachts mijn wasmachine niet meer aan doen want dan hoor je het gebrom en het centrifugeren vooral omdat alles dan stil is in huis. Buren hebben geklaagd over het centrifugeren.....Voordeel is dat de wasmachine niet trilt, hij is heel stabiel. Maar ik heb spijt dat ik niet gewoon weer een AEG heb gekocht, die was nog stiller dan deze LG en ze adverteren op hun site dat deze wasmachine superstil is door de DirectDrive, nou niet dus!! Heb er zo'n spijt van, monteur is geweest en die zegt dat de geluiden gewoon zo horen....Mensen, koop deze wasmachine niet, of je moet niet gewend zijn aan een stille wasmachine.

virus_59 06-10-2009
Geschreven voor: LG DD148MWN

Ik heb deze wasmachine al 3 maanden. Ben echt tevreden over.

Wat eerst opvalt is stilte, alleen bij centrifugeren hoor ik iets. Voor de rest is gewoon superstil.

Wasresultaat is ook heel goed. Ik gebruik wel alleen Ariel in tabletten en gooi die rechtstreeks in de trommel. Dus dat afvoerleiding blijft mooi schoon. Bij maximale toerentaal bij centrifugeren komen spullen bijna helemaal droog uit.

Ik vind design ook mooi, alleen jammer dat ze geen zilverkleurige versie hebben. Bij mij staat wasmachine in de keuken en ander witgoed is ook van LG maar wel zilverkleurig.

sperberr 11-08-2009
Geschreven voor: LG DD148MWN

Mooie machine met veel mogelijkheden. Veel verschillende programma's waarbij je zelf elke temperatuur of toerental kunt kiezen. Toch heel gebruiksvriendelijk. Handleiding is OK, maar heb je eigenlijk niet nodig. De trommel heeft een zee van ruimte voor 8 kg was en toch zorgt de koolstofborstelloze motor voor een heel stil programma. Heel stil en stabiel tijdens centrifugeren. De was komt er tot zover schoon en fris uit. Betere dan onze dure AEG die het ook al na 6 jaar begaf. Ik hoop dat deze wat langer meegaat. Leuk deuntje aan het eind van het programma. Installatie was eenvoudig. 2 kleine minpuntjes tot zover: het korte programma doet er toch nog bijna 90 minuten over (het normale programma 2 uur). Er is ook nog een ultrasnel programma van 30 minuten. Volgens de handleiding mag er alleen poeder in de wasmachine, zodat we met een voorraadje vloeibaar zitten.