AEG Lavamat 76850A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG Lavamat 76850A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

bartp 06-05-2021

Fijne wasmachine, energiezuinig en geen kuren

Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Machine biedt veel waar voor de prijs die destijds gevraagd werd.
Inmiddels ruim 11 jaar in gebruik. Geen noemenswaardig onderhoud op hoeven uit te laten voeren.
Het probleem met de lagers dat in veel reviews genoemd wordt is ons gelukkig bespaard gebleven.
Hopen nog een flinke tijd met de machine verder te kunnen.

Pluspunten

• laag energieverbruik
  • geen reparaties
  • goede onderdelen
  • programmeerbare starttijd (nachttarief)
  • resterende tijd programma op display

drexel 03-03-2015
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Zeker een prettig te bedienen machine, maar binnen 6 jaar kapot (lagers) kan in mijn optiek niet. Dus op alle fronten ok, behalve duurzaamheid.

mewmew11 01-05-2012

Hallo
Ik heb zelf ook een AEG L76850A nu twee en half jaar oud ook de lagers er uit liggen .Gebeld met AEG .
Zou een monteur langs komen kosten 25 euro als het niet mijn schuld was moest voor vervanging 247 euro betalen. Moest een nieuwe trommel 362 euro in want lagers waren niet te vervangen.Ik vind dit geen tegemoetkoming van AEG.Als je zo leest op internet komt het geregeld voor
Dus voor mij ook nooit geen AEG meer
Ga zo door AEG

Harm1095 27-04-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Machine is nu 3 jaar in ons bezit,en van de ene op de andere dag zijn de lagers vastgeslagen.
Wij hebben van tevoren niets gehoord of gemerkt.
Ik heb de lagers bekeken en deze zijn van dubieuze kwaliteit,waarom geen SKF lagers gebruikt deze zijn kwalitatief veel beter.
Van ons komt er geen AEG meer in en ik houd mijn hart vast,want we hebben ook nog een AEG warmtepompdroger (gelijk gekocht met de wasmachine).
Wij zijn inmiddels overgestapt op een Samsung Eco Bubble machine.
Voor wie interesse heeft wij hebben de AEG nog staan voor onderdelen.

RiKo64 30-03-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Mooie machine maar net 3 jaar oud en de lagers zijn al versleten, de gehele kuip dient zelfs vervangen te worden. Niets anders dan problemen met AEG (Electrolux). Komen verschillende keren niet opdagen wegens het ontbreken van onderdelen. De zogenaamde coulanceregeling zou ruim €300,- gaan kosten. Na een boze email kon het een dag later voor ongeveer de helft! Nog voordat we een beslissing hadden genomen lag er een rekening op de mat van €76,- voor het bezoek van de monteur met de defecte onderdelen. In diverse mails aangegeven dat de serviceverlening en de communicatie zeer slecht is en wij nooit meer voornemens zijn een apparaat te kopen welke door Electrolux wordt vertegenwoordigd. Als het werkt is het prima, maar berg je maar als je service nodig hebt! AEG laat je niet in de steek? Vergeet het maar!

Roel Akkerman 18-03-2012
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Deze machine wordt met zijn hogetoerental en silent technology als bijzonder verkocht. Echter de was centrifugeren op het hoge toerental leidt tot een extreem laag frequent gedreun. Zeg maar de zware bastoon in een discotheek. Zelfs met een extra gekochte dreunplaat en het bezoek van onbeschofte monteurs van AEG hebben dit niet kunnen oplossen. We heb deze machine een jaar in huis en wat hebben we er een spijt van. Dit is 700 euro over de balk.

HeinB 19-12-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

We hebben deze wasmachine nu 1,5 jaar en de volledige kuip is al 2x compleet vervangen! Bij centrifugeren kwam er zeer veel lawaai, bleek dat de lagers kapot/verschoven waren.

Zo te lezen komt dit meer voor bij dit model.

Aangezien 2 jaar garantie beide keer binnen de garantie vervangen door Electrolux zelf, maar dit is niet echt wat je verwacht van een AEG.

angel1975 21-12-2011

mijn zusje net zo,na de garantie weer de lagers stuk.
maken te duur,houdt in ze gaan ongeveer maar 2 a 3 jaar mee.
ik had extra garantie gekocht,die je echter niet krijgt.
nu drie jaar oud,en al mijn was kapot.
geld voor een nieuwe is er niet als je minima bent. heb veel voor deze betaald denkende een goede machine te hebben die lang mee zou gaan.ook mijn electrolux droger en vaatwasser vanaf dag 1 problemen en moeten laten maken.
kies aub niet voor deze merken,service is ook waardeloos.
koop een miele of goedkoop merk wat je desnoods na 4 jaar moet vervangen.

wilbert62 18-11-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

we hebben deze nu 3 jaar, gezin bestaat uit 5 personen, gemiddels worden er 2 wassen per dag gedraaid, lager van de trommel in kopot gagaan, monteur ingeschakeld maar is niet meer te repareren, reparatie kosten lopen te hoog op, over een paar dagen komt een monteur van de AEG om hierna te kijken, wij vinden dat er een coulanse regereling getroffen dient te worden door AEG, zo niet dat is dit onze laatste AEG wasmachine, verder wast hij prima en erg gemakkelijk in het gebruik. voor een paar centen meer heb je een miele, (Tip)

wilbert 62 08-03-2012

inmiddels is de trommel kompleet vervangen door AEG, kosten (coelance regeling )350 euro, anders kwam het bedrag op bijne 500 euro, binnen een uur gemaakt, survice oke, niets van te zeggen, maar ik ga de volgende keer toch voor een miele, kijken of deze langer mee gaat.

jeffreylagrand 19-03-2012

Bij de laatste modellen miele ook de zelfde problemen, ligt ook eigenlijk niet echt aan de machiene goed en degelijk ontwerp lagers zitten echter bij deze machiene,s in de kuip normaal en al jaren nooit geen probleem geweest maar nu laatste jaren en met namen de vloeibaren wasmiddelen zie je dat de wasmiddelen steeds meer de keringen doordringen en de vetten uit de lagers weg wassen en dan kapot lopen, de anderen merken hebben ook vaak lagers buiten de kuip maar dan lekken de keringen ook en gaat er meestal ook wel watg stul waar het water over heen loopt mestaal motoren of electronica,m of hij lekt dan gewoon kort om het het is vaak te wijten aan het was middel ook bij rojaal gebruik zie je de apparaten zien der ogen achter uitgaan.

jeffrey

AM01 09-11-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Absoluut geen aanrader voor zoveel geld.
Wij (2 volw en 2 kids) hebben deze wasmachine nu iets meer dan 2,5 jaar in bezit. De lagers en de simmering zijn nu al stuk. We hebben biet overbeladen, staat waterpas, etc.
Kosten voor zelf reparatie met waarschijnlijk een dag werk 85 euro.
AEG laat een monteur komen voor 53 euro met misschien coulantie en daar gokken we maar niet op gezien de andere berichten. De eerste en de laatst kee AEG. Volgende keer gewoon een goedkope. Waar is de oude kwaliteit van de Zanker gebleven.

J. van Os 27-08-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Deze wasmachine is een perfecte wasmachine. Je moet wel even door de programma's heen lezen,veel mogelijkheden.
Alleen jammer dat er geen binnenverlichting in zit. Dat had mijn vorige AEG wel dus wel goed kijken of je alles eruit hebt gehaald. De veelzijdige programma's zijn erg fijn en bij sommige programma's kan je opties bijvoegen zoals tijd verkorten, extra vlekken, voorwas. enz. Het fijne van deze wasmachine is dat je hem kan instellen op tijd. Sávonds een was erin instellen en s'morgens gaat hij aan, en is hij klaar op een tijd wat jij wil. Ik ben zeer tevreden met deze machine en hoop dat hij weer lang dienst doet.

joviool 26-07-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

ik heb de machine nu 2,5 jaar in bezit.
na 4 maanden bleek dat er gaatjes in mijn was zaten.
trommel vervangen,nog gaatjes.
manchet vervangen en het was over.
omdat ik al na zo`n korte tijd gedoe had besloot ik extra garantie te kopen.
sinds paar maanden weer gaatjes in de was.
monteur erbij zegt dat er niks is en dat de gaatjes door het wasmiddel zou komen.
slijtage enz enz.
nieuwe kleding van gaastra ralp lauren replay enz. vaag verhaal.
maar goed neutral voor de was gekocht,nog gaatjes.
halve machine,30 graden enz.
nog gaatjes,scheuren en winkelhaken.
weer met mijn apperaten .nl gebeld dat ze maar weer moesten komen omdat al mijn was eraan gaat.
gaat er heel in en komt er kapot uit.
belt de monteur van de vorige keer,dat hij vind dat er niks is en als ie nu komt de garantie vervalt.
komt erop neer dat ik voor niks garantie heb gekocht en dat er kabouters in de wasmachine zitten die de was stuk maken.
heb een uitkering en omdat mijn andere machines met zo`n 3 a 4 jaar stuk gingen besloten om extra te investeren zodat ik er jaren mee kon doen.
nou nooit en nooit weer een aeg voor mij.
als ze nu niks aan de machine doen betekend dat ik hem weg moet doen als ik mijn kleding heel wil houden.
heb echter geen geld voor een nieuwe machine.
en mensen de service en monteurs van mijn apperaten.nl zijn waardeloos.
mijn schade is met de vorige keer erbij inmiddels opgelopen tot boven de 1000 euro.
had je een miele voor kunnen kopen.

Mike1069 30-06-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Na 2,5 jaar is mijn wasmachine kapot. Helaas net buiten de garantie.
Printplaat stuk (geexplodeerde chip).
Reparatie is 300euro. (toemalige aanschafprijs was 730euro)

Had daarvoor ook al een AEG en deze is na 7 jaar ook kapot gegaan. Destijds op advies van de witgoed reparateur maar een nieuwe aangeschaft ivm te hoge reparatie kosten.

Nu is deze AEG ook weer kapot, het vertrouwen is nu weg in AEG.

Ben het nu beu om dure wasmachines te kopen
Heb nu voor 400 euro een Samsung gekocht met 5 jaar garantie. Kan ik nu 5 jaar gegarandeerd wassen voor 80 euro jaar ipv 292euro per jaar met AEG

deman kris 15-06-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Gisteren thuis gekomen met de gloednieuwe machine aangekocht bij Electromania.

Eenvoudige installatie, water toevoer en afvoer en elektriciteit, zo gefikst.

Eerst proefdraaien zonder iets in, perfect.

Proefdraaien met kleine was, bij het centrifugeren begon de wasmachine rond te lopen in de wasplaats, een hels lawaai.

nachtje wakker gelegen van dit probleem.

Een vriend daarover aangesproken en die vroeg me, heb je de bouten die de trommel vasthoud tijdens transport verwijdert ?

Neen, vlug naar huis, de drie schroeven die achteraan de machine zitten verwijdert, PERFECT !!!

De machine blijft op haar plaats staan, weinig geluid, perfect !

groeten,

Kris

davi 16-04-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Je hoort hem niet zo stil dat is echt geweldig zit erg veel mogelijkheden op en mooi overzichtelijk allemaal en mooi vind ik ook dat er wat grijs in de voorfront is bewerkt en dat is net als bij de droger mooi
Ik had hiervoor een Zannussi was nog maar 3 jaar oud maar daar zat een lawaai in en was ook een 1600 toeren maar centrifugeerde lang niet zo goed als deze

Edwin129 14-04-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Super apparaat. Staat nu 2 weken te draaien. Super stil. Erg veel mogelijk maar toch overzichtelijk. Vooral de trommel verlichting vind ik fijn.

Batch22 04-03-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Fijne wasmachine. Na 15 jaar heeft mijn oude AEG Lavamat het begeven. In die tijd heb ik 1 defect gehad van 75,-. De oude deed het nog wel maar kreeg kuren. De electronica in verhouding te duur om te maken. Liever een nieuwe, omdat de oude machine al 15 jaar was.
Na veel google heb ik toch weer gekozen voor een AEG Lavamat.
Ben er erg blij mee. Merk meteen het verschil en ik vind hem lekker stil. Sommige mensen vinden hem niet stil. Maar dat ligt aan de ondergrond waar de machine opstaat. Als hij begint te centrifugeren hoor je hem wel, maar dat is ook niet gek met 1600 toeren. Ik vind het niet vervelend. Maar ja wij zijn de awacs gewend. Je kunt het centrifugeer programma uitschakelen snachts en dan blijft de was staan in het water. Lekker handig tegen kreuken.
Voor de rest heeft hij goede wasresultaat en is mijn was veel zachter als het droog is.
Levensduur kan ik nog niet zeggen, daar is het te vroeg voor. Maar ik hoop dat hij net zolang mee gaat als mijn oude machine.

Pietert76 19-01-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Ik heb de wasmachine nu een paar weken. Hij heeft ontzettend veel wasprogramma's. Helaas kun je maar bij een paar programma's de tijd verkorten. Verder is hij erg stil, maar niet zo fluisterstil bij het centrifugeren als ik hier op het forum lees. Ik ga nog wel proberen om de wasmachine meer waterpas te zetten en de bodem wat te verharden met een houten plaat ofzo.

Tasj 19-01-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Ik heb geen beter wasmachine kunnen kopen! De mogelijkheden zijn zeer ruim. Het gebruiksgemak is op zich niet moeilijk, maar je hebt zo een ruim aanbod in verschillende programma's dat je echt moet kijken welk programma je wilt, voor welke was. Wat wel erg fijn is dat je kan kiezen of je de wasduur lang of kort wil. Tot dusver nog geen problemen gehad!

febjeted 03-01-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Sinds een aantal maanden heb ik deze aeg wasmachine.
Mijn andere aeg wasmachine had het na 12 jaar begeven. Ik was veel met 3 kleine kinderen en vindt het een superfijne machine. Hij is superstil, moet af en toe kijken of hij wel aanstaat. De wasresultaten zijn prima en hij is erg fijn en eenvoudig te gebruiken. Tot nu toe alleen maar lof.

Willeke7 02-01-2011
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

24 december besteld bij electro-magazijn en 28 december in huis. Machine al aardig wat keertjes laten draaien en bevalt prima. Maakt echt heel weinig geluid en is makkelijk te bedienen en de grote trommel is natuurlijk ook een pluspunt. Maar ik had hem vooral gekocht om de stille motor en tot nu toe heb ik daar helemaal geen spijt van, ik moet af en toe even op zolder gaan kijken of hij nog draait.

Greenzer 28-11-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Hij was uitstekend maar maak ontzettend veel lawaai bij het centrifugeren hij wandelt door de badkamer.
Hebben al drie monteur bij gehad zeggen dat het gewoon is. Nou volgens mij niet als je beneden zit dan hoor je niet of er een helikopter achter in de tuin land.
AEG wil maar niet toe geven dat we problemen mee hebben.
We denken dat we een echte miskoop hebben.
Nooit weer een AEG

kp 29-08-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

Prima apparaat, kost wat meer, maar wel stil, veel mogelijkheden en schoon wassen. Het energie-zuinige zit vooral in het aantal minder wassen te hoeven te draaien. Twijfel je nog in deze prijsklasse, of ben je bereid iets meer uit te geven? Dan deze doen!

sanna 29-08-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

De machine kent veel programma's waar je weinig zelf aan kunt wijzigen. Alleen het programma 40-60 graden is instelbaar wat betreft de centrifuge. Het blijft op de andere programma's 1200 toeren en dat is toch wel nat als je het daarna wil drogen in je droger (kost meer stroom). Mag de machine wel zuinig zijn.. wil je daarna de droger pakken kost het meer geld. Het programma van 40-60 minuten (het hoofdwasprogramma) is 2 uur en 25 minuten en dat vind ik erg lang en onnodig. De machine is stil en werkt verder naar behoren.

Lux gebruiker 28-08-2010

Hallo,

Wij hebben deze wasmachine nu ongeveer 3 maanden en draait bij ons zo'n 2 keer per week. In het begin vond ik de wasmachine fluisterstil en was er ook erg tevreden mee. mMaar nu 3 maanden verder begin ik de wasmachine te horen. Niet alleen tijdens centrifuge, maar ook tijdens de wasbeurt hoor je de wasmachine in werking.
Hebben meerdere mensen hier last van?

anne jz500 09-08-2010
Geschreven voor: AEG Lavamat 76850A

super machine hebben hem nu een maand en het is een groot verschil met onze oude aeg deze is lekker stil en het komt er super schoon uit!!
heb hem bij mokio besteld en is prima thuis afgeleverd dus ben dik tevreden over hun!