Edy W-5115

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Edy W-5115 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

M. Wienke 09-05-2013
Geschreven voor: Edy W-5115

Ik ben dik tevreden. Ik heb de EDY nu 12 jaar. Eén maal de pomp moeten vervangen. Het deurtje moet je altijd goed aandrukken, anders gaat 'ie niet aan. Kabaal bij centrifugeren valt mee. Voor een klein huishouden voldoet deze wasmachine prima.

CatwomanRia 23-08-2009
Geschreven voor: Edy W-5115

De Edy 5115 doet waarvoor wasmachines in 1e instantie gemaakt zijn; de was goed schoon wassen en spoelen. Alle andere foefjes en elektronische snufjes zijn daaraan ondergeschikt.
Ik heb de wasmachine nu 5 jaar, daarin moest wel de pomp 2 x vervangen worden maar dit is de enige klacht. De wasmachine is vrij simpel maar je kunt er alles mee; hij heeft een normale (lange) wasstand, een fijnwasprogramma en een wolwas.
Als je de machine gewoon zó gebruikt wordt je was prima schoon en voldoende gecentrifugeerd. Als je prijs stelt op een echt schone was dan geeft deze machine die niet meteen van slag afraakt als je tussentijds iets anders wilt, je daar alle gelegenheid toe.
Er zit een aparte temperatuurtoets op die vele andere fabrikanten er inmiddels allang weer van hebben afgehaald zodat je hun aparte programmaatjes wel móet gebruiken. Ik kan het lange wasprogramma zowel op 30 als op 90 graden draaien, hetzelfde geldt voor de fijnwasstand, ook op 30,40,50,60 70,80,90. Wat een keus!!
Wij hebben geen kleine kinderen meer dus ook geen heel erge vieze bijna niet weg te krijgen vlekken meer. Daarom was ik bijna alles op de fijnwasstand maar.....wél met voorwas (weekt ook vast lekker in!)
Ik doe ook niet aan 's nachts wassen. Bij mij werkt het als volgt....
Was op de voorwas (7)van het fijnwasprogramma, water wordt lekker 40 graden warm, kwartiertje wachten (de wasmachine is dan inmiddels aan het hoofdwasprogramma begonnen, dit is mijn tussenspoelprogrammaatje),uitzetten, doordraaien naar stand 11(centrifugeren, ik laat alleen het water weglopen), uit zetten, doordraaien naar stand 8 en opnieuw het hoofdwasprogramma aanzetten. De wasbeurt loopt zo lekker af, is heerlijk schoon met de voorwas en tussenspoelbeurt.
Ja, het kost wat meer water maar dat is van erg ondergeschikt belang (vind ik)
Het kost ook wat meedenken en de tijd in de gaten houden maar volgens mij heb ik hier een schonere was mee dan al die superdure wasmachines bij elkaar kunnen wassen. Die raken helemaal van slag als je zelf nog wat mee probeert te denken of tussentijds iets aan het programma wilt wijzigen.
Bij al die dure machines staat je was wel mooi - en uitstekend gecontroleerd -in zweet, pies en poepwater te wassen, en dat 2 uur lang. Die paar spoelbeurten daarna met zo zuinig water zouden dat verder allemaal moeten verwijderen? Ik heb daar grote vraagtekens bij. Ik wens iedereen de wasmachine die hij wenst en betreur het oprecht dat niet iedereen zo tevreden over deze wasmaschine is als ik. Ik zag Dat Edy inmiddles ook begonnen is met allemaal aparte programmaatjes en géén aparte centrifugeknop meer. Jammer!!
ps: de verwarmde voorwas (bij het fijnwasprogramma, die pakt meer water) doet ook uitstkend dienst als kortwasprogramma.

wasmaatje 03-06-2009
Geschreven voor: Edy W-5115

Nou dan heb ik goed nieuws, ik heb deze wasautomaat al vanaf 1996 en het is nu,.....ja 2009 dus.....gaat goed mee....af en toe bij centrifugeren maakt die wel wat kabaal en je moet het stofzeefje erg goed op de juiste manier terug plaatsen anders krijg je overstroming. Nog een nadeel als je de deur niet goed sluit gaat deze machine wel zijn was beurt draaien dus opletten dat de deur goed dicht zit.

veel sucses!!!!

knorrie 01-08-2005

Heb de wasmachine nu 4 jaar en kan hem weggooien! Maakte altijd een hels
kabaal, je werd er bijna bang van. Heb nu een LG gekocht (7 jaar garantie) Ik
hoop dat ik hier meer geluk mee heb!!