LG DD148P2WM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DD148P2WM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

metam64 26-12-2022

Prima machine, zou hem zo weer kopen

Geschreven voor: LG DD148P2WM

Ik kwam om te kijken hoe oud mijn wasmachine eigenlijk is. Ik gok dus op een jaar of 12 gezien de startdatum op Kieskeurig. Apparaat heeft altijd prima gewassen. Afgelopen zomer kreeg hij wat kuren na twee verhuizingen kort op elkaar. Hij maakte enorm lawaai tijdens het programma op willekeurige momenten. Heb er niets aan gedaan en nu doet hij dat niet meer. Wel nu gedoe met de deur. De deursluitcontrolesensor werkt niet meer goed wat betekent heel vaak de deur sluiten tot hij “pakt”. Maar even nadenken of een reparatie nog zinvol is.

Pluspunten

• Gaat lang mee
  • Veel programma’s
  • Zuinig

mar-ine 16-07-2016

geluid is een dingetje

Geschreven voor: LG DD148P2WM

wij hebben deze machine nu 8 jaar en hij maakt nu echt HERRIE. de deur van de badkamer moet dicht anders ...
Ik was al aan het kijken voor een nieuwe want reparatie zou niet haalbaar zijn.
Ik heb me daar toch niet bij neer gelegd. Nog eens een beetje rond gezocht en ik heb lagers en een afdichting besteld. We gaan het zien. Als de machine dan weer 8 jaar werkt ben ik er blij mee.

zeeuw2 28-11-2013
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Helaas een grote afrader. Na 3 jaar gebruik van deze machine ben ik weer eens op kieskeurig om...u raad het vast al...een andere wasmachine te zoeken. Ik ben erg enthousiast geweest over deze machine. Ik vond hem lekker groot, handig, mooi en stil. Vanwege mijn enthousiasme toen hebben ook 2 vriendinnen hem aangeschaft. We hebben inmiddels allemaal ervaring met de monteur vanwege 1 en hetzelfde probleem: Het ertussen draaien van wasgoed. Ik heb vele keren een monteur laten komen daarvoor. Ik stopte mijn trommel inmiddels minder vol, deed alle sokken en kinderondergoed in waszakken, maar zelfs dat mag niet baten. 2 weken geleden nog een shirt weggedaan omdat de lange mouw tussen het rubber was gedraaid, gat er in. Nu is er weer iets tussen de trommel gedraaid en ik ben benieuwd wat het is. Maar ik zal het nooit weten. De kosten van nóg een reparatie vind ik het niet waard. Überhaupt had ik aan deze machine liever nooit een cent uitgegeven. Hij is trouwens ook niet zo stil als dat hij zou moeten zijn. In de loop van de tijd ging hij bij ons alle 3 steeds meer herrie maken.

zeeuw2 07-01-2014

Een reactie op de reactie van Doeve: De symptomen zijn dat de trommel niet of nauwelijks met de hand te draaien is als de was er niet in zit. Je merkt duidelijk dat hij ergens overheen schuift of klem zit. Kosten voor het voorrijden en opzoeken van het probleem waren in 2013 85 euro. Kosten van de reparatie 150 euro. Ze noemen standaard het bedrag wat de reparatie normaalgesproken gaat kosten. Als ze over dat bedrag heen gaan zeggen ze dat van tevoren en betaal je als je de reparatie niet wilt dus 85 euro voor het opzoeken van het probleem.

Na de eerste reparatie kwam het probleem na bijna 1 jaar weer opnieuw. Daarna werden de tussenpozen steeds korter. Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd, anders hoor ik het graag.

Doeve 05-01-2014

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Wat waren de symptomen? En wat kost de reparatie?

ECvD 09-05-2012
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Prima wasmachine, zeker voor deze prijs. Hiervoor kan ik in theorie elke 5 jaar een nieuwe kopen ipv 1x per 15 jaar een Miele.

Voordelen:wast goed, centrifugeert goed droog. zie ook consumentengids test. Grote opening 8kg!!, maar werkt ook prima met halve trommel. Water inname wordt hier op aangepast. Favorieten knop voor snelle instelling, gebruik ik zelf vaak. Directdrive, dus zonder V-snaar, 10jaar garantie op motor deel. Kinderslot, de selectieknop maakt een voor kinderen aantrekkelijk bling,bling geluid, het kinderslot voorkomt het uitzetten door geintrigeerde kindervingertjes. Geluid kan natuurlijk ook uitgezet worden.

Nadeel:Bij een standaard wasprogramma (bijv. katoen) de timer gebruiken met een wasbol gaat niet werken. Er wordt vooraf 'gewogen', hierdoor gaat de bol met geconcentreerd wasmiddel al om voordat het programma echt zal starten, beetje jammer. Oplossing, timer alleen gebruiken bij programma's waarbij niet gewogen wordt, bijvoorbeeld bij programma: 'halve trommel'.
Vertraging/Timer kan alleen ingesteld worden op de eindtijd, beetje lastig rekenen, wanneer je hem over een x aantal uur aan wilt hebben, maar ook daar valt mee te leven.
Summiere handleiding. Spoelknop wordt totaal niet uitgelegd. Ook de speciale spoeling (1 van de nog meer extra programma's) wordt onvoldoende uitgelegd.

LG servicedesk (€0,10/m)had alleen de beschikking over dezelfde summiere handleiding en kon me niet verder helpen.

Na wat speurwerk blijkt deze speciale spoelknop volgens de engelse handleiding na te spoelen op 40C, wordt ook wel "Medical Rince button" genoemd. Wordt in de NL handleiding nergens benoemd, maar het witte kruisje wat er bij staat doet wel iets medisch vermoeden. Zal nog eens checken of de was er dan ook warm uitkomt. Deze extra functies in afgelopen jaar nog nooit gebruikt.

Voor mij was het goede was- en droogresultaat uit de test het belangrijkste, en klopt ook in de praktijk. Ik gebruik standaard 1 extra naspoeling, omdat er in de consumentenbond test er nog wat te veel zeepresten werden gemeten, wat de score drukte. Dat krijg je met al die wasmachines die zo min mogelijk water moeten gaan verbruiken :-)

ECvD 02-05-2012
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Summiere handleiding. Spoelknop wordt totaal niet uitgelegd. Ook de speciale spoeling wordt niet uitgelegd. Na wat speurwerk blijkt deze speciale spoelknop volgens een engelse handleiding na te spoelen op 40C, wordt ook wel "Medical Rince button" genoemd. Wordt in de NL handleiding nergens benoemd, maar het kruisje wat er bij staat doet wel iets medisch vermoeden. Zal nog eens checken of de was er ook warm uitkomt. Deze functie in afgelopen jaar nog nooit gebruikt.

Voor mij was het goede was- en droogresultaat uit de test het belangrijkste, en klopt ook in de praktijk. Ik gebruik standaard de extra spoeling, omdat er in de consumentenbond test er nog wat te veel zeepresten werden gemeten, wat de score drukte. Dat krijg je met al die wasmachines die zo min mogelijk water moeten gaan verbruiken.

komtiedan 10-10-2013

Tip: op jouw probleem mbt de wasbol.
Selecteer je programma (stop de wasbol er nog niet in)
Laat de machine de was wegen
Druk daarna weer op play / pauze knop
Open de deur, stop de wasbol er weer in
En druk weer op play / pauze
Nu gaat de trommel niet meer draaien, hij heeft tenslotte al gewogen. Werkt perfect!

Robert19651 16-07-2011
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Prima machine, veel stiller dan mij AEG die het na 4 jaar begaf. Ik heb me verbaast over de te beknopte handleiding, waar mij de diverse functies niet helemaal duidelijk worden. Een uitgebreidere handleiding in het Engels kan je downloaden op: http://elektrotanya.com/lg_f1-47td%5B1-9%5D_f1-47-td_dd148p2wm%5Bpm%5D%5Bwb%5D%5Bpb%5D.pdf/download.html

jolanda231 20-03-2011
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Goede stille machine,was komt er goed schoon en mooi droog uit op 1400 toeren.Heb maar 1 keer meegemaakt dat een katoenprogramma bijna 3 uur duurde,normaal gooi ik de trommel aardig vol en doet hij er ongeveer 1.5 uur over.Dus op het snelle programma heb ik hem nog niet hoeven te zetten.Wel heb ik 3 schokdempers moeten laten vervangen door een monteur omdat de machine na een paar weken kabaal begon te maken bij het centrifugeren op 1400 toeren.Probleem is daarmee opgelost,waarschijnlijk een productiefoutje.Machine heeft ook altijd goed waterpas gestaan en staat op stenen vloer.Service van monteursbedrijf was trouwens prima.Vind het eindriedeltje bij afloop van het wasprogramma wel erg leuk.

aad b. te g 13-01-2012

Jolanda,
Hoe bevalt de LG momenteel
Hoe is het met de snelheid van het programma van 30 graden. Hoe lang duurt dat ongeveer en is er snelwasprogrammafunctie aanwezig.
Mis je de knop resttijdindicatie niet of heb je daar een foefje voor?

aad b. te g

komtiedan 02-03-2011
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Na veel zoeken en vergelijken kwam ik uit op de LG DD148P2WM.
Ik was vooral op zoek naar een stille en zuinige wasmachine. Deze LG voldoet aan alle eisen. Wat een verademing, zo stil! Was komt er perfect schoon uit! Heel veel opties om in te stellen. Beschrijving is wat kort, maar prima. Kind kan de was doen. Veel extra opties voor extra spoelen / extra vuil en kreukvrij enz.Ik heb de wasmachine op een betonnen vloer staan en hij gaat niet aan de wandel.
Maakt opstart en afsluit geluidjes evt uit te zetten. Normale was katoen duurt ongeveer 1,5 uur naar gelang hoe vol ie zit. Meestal doe ik snelle was das 1 uur. Was komt er bijna droog uit als je hem op 1400 toeren laat staan.
LG geeft sowieso 10 jaar garantie op de motor, mijn oude whirlpool had het al na 4 jaar begeven. Eens kijken of deze minimaal het dubbele haalt. Tot nu toe geen miskoop. Was ruikt ook heerlijk schoon als het eruit komt. Zeker aanrader!
Zorg wel voor een goede afvoer aangezien ik het idee heb dat de LG een vrij krachtige afvoer pomp heeft in de machine.

olmeijer23 18-12-2010
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Na het bestuderen van de Consumentenbond resultaten en de beoordelingen op Kieskeurig besloten om deze wasmachine aan te schaffen. Belangrijke redenen waren de 8kg capaciteit en het Direct Drive mechanisme met 10 jaar garantie (ipv koolstofborstels die ik in de oude wasmachine al een paar moest vervangen).
We zijn zeer te vreden over het wasresultaat, het bediengemak en bovendien is hij erg stil. Ook centrifugeren is geen enkel probleem en erg stil in tegenstelling tot wat in andere reviews staat.
Handige tip: ipv het standaard katoen programma (3 uur) gebruiken wij het katoen snel programma. Prima resultaat in iets meer dan een uur.

berge 28-06-2010
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Na 8 jaar heeft de motor van de bosch het begeven. Met 2 opgroeiende kinderen was een grote trommel ook zeer welkom. Daarnaast moest de nieuwe wasmachine zuinig en stil zijn.
We hebben voor de LG gekozen. Voorlopig een prima keuze. Minder vaak wassen en inderdaad erg stil (door de speciale motor zeiden ze).
Goed waterpas zetten is wel belangrijk. Staat niet heelduidelijk in de gebruiksaanwijzing.

chris01 06-06-2010
Geschreven voor: LG DD148P2WM

na jaren een blomberg gehad te hebben (11 jaar!!)nu deze LG,moet zeggen wat een verbetering was weer lekker schoon.en wat is deze stil.wel goed waterpas zetten!.zit er ook mooi uit met chromen deur, deze is extra groot .maschine wast makkelijk 8 kilo,alleen met heel programma doet hij er bijna 3 uur over.voor de rest prima apparaat.duurzaamheid kan ik niets over zeggen alleen dat er 10 jaar garantie op motor zit.

Blake 28-02-2010

---------- update review, 28-02-2010 ---------
Inmiddels heb ik machine #2 ontvangen omdat de monteurs de herrie van het apparaat bij het centrifugeren niet konden verhelpen. Deze machine produceerde niet het lawaai. Althans, de eerste drie weken. Toen begon het circus opnieuw. Ik had inmiddels mijn buik vol van dit merk en onderhandelde met MediaMarkt om het apparaat om te ruilen tegen een ander merk. Echter, LG wou nog eenmaal een monteur langssturen. Deze monteur was van LG zelf. Hij heeft de machine uitvoerig getest en nauwkeurig de stelpoten afgeregeld tijdens centrifugeren. Wat blijkt: de machine werkt nu perfect en de onbalans correctie werkt ook beter. Geen spoor meer te bekennen van de oorverdovende herrie die het ding eerst produceerde tijdens maximaal centrifuge toerental! Daartoe moesten we wel de plastic lekbad verwijderen. De machine staat dus nu op de kale betonnen vloer.

Conclusie: deze machine is kritisch ten aanzien van de stelpoten: waterpas zetten is niet genoeg. Men moet de machine tijdens centrifugeren opnieuw stellen (voorpoten zijn voldoende) op een minimum aan trillingen. Dat was de hele truuk. LG: het zou wenselijk zijn -en voor jullie kostenbesparend- als dit door alle monteurs gechecked wordt!

Inmiddels herzie ik mijn eindoordeel voor de machine als volgt:

---------- 2e review, 10-01-2010 ---------
Onze ervaring met deze machine is minder positief en wel dermate dat ik contact ga opnemen met de winkel c.q. LG om te kijken welke mogelijkheden er zijn om dit apparaat alsnog om te ruilen.

De hoofdreden hiervoor is dat hij steeds meer herrie gaat maken bij centrifugeren op hoog toerental, eerder was dit bij kleinere beladingen maar nu ook bij willekeurig welke belading. Ik heb er al drie keer een monteur bij gehad die als remedie enige kabels wat vaster heeft gezet maar dit bood uiteindelijk ook geen soelaas. Volgens mij is de oorzaak een ontwerpfout (of exemplarisch, als ik hier lees dat verder "niemand" dit probleem heeft), n.l. de combinatie van een 8kg machine, 1400 toeren centrifuge en te lichte constructie. De herrie is een oorverdovend geratel, waarbij de trilling voelbaar is in de houten vloer op de benedenverdieping (machine staat op een betonvloer op de tweede verdieping). Nog nooit zoiets meegemaakt.

Duurzaamheid krijgt een 3 omdat de controller al een keer is vervangen omdat het front paneel ging knipperen tijdens centrifugeren (na vervanging doet ie dat nu zelfs tijdens gewoon wassen).

Men krijgt de indruk dat de machine zichzelf aan het slopen is.

---------- 1e review, 25-05-2009 ----------
Machine enkele dagen in bezit. Hij wast stil en schoon. DirectDrive motor maakt inderdaad een groot verschil. Dat is niet zo met centrifugeren: dan is ie goed te horen, zij het minder dan mijn oude snaar-aangedreven Bauknecht. Ruime keuze aan programma’s. De bekende eind-riedel kann men bij deze machine uitschakelen, alhoewel ik dat niet nodig acht want als je door het centrigureren heen kan slapen zal deze korte melodie je echt niet wakker maken.

Uitvoering en afwerking is prima, de chromen rand om de deur geeft een luxe uitstraling.

Opmerkingen: de lange wasduur van het katoenprogramma (3 uren) is eigenaardig te noemen in vergelijk met andere merken machines. Zelfs met mindere belading blijft het 3 uur. De machine moet perfect waterpas staan om hem zo stil mogelijk te laten centrifugeren. 1 graad uit het lood geeft bonkende en resonerende bijgeluiden. De moeite waard dus om even goed af te stellen (klusje van niks). De voorbereiding voor het centrifugeren duurt enkele minuten lang (mijn 13 jaar oude Bauknecht was sneller en centrifugeerde even zo stabiel op 1200 toeren). Misschien achtten de ontwerpers dit nodig voor het goed losmaken van de was i.v.m. de 8Kg inhoud, geen idee.

Al met al blij met deze aankoop. Duurzaamheid moet nog blijken…

sharpeye 24-01-2010
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Sinds 3 maanden deze machine in huis. Wast prima, de was komt goed droog uit de machine. Bij elke wasbeurt wordt de was gewogen. lekker grote opening en grote trommel, dan heeft de was de ruimte om te wassen.Je kan zelf een favoriet programma instellen met tijd, temperatuur, extra spoelen, strijkdroog, centrifuge toerental, kortom top! uitgestelde start werkt prima. Hij staat in de badkamer en is erg stil ook met centrifugeren. Je gooit je was erin, zeep en wasverzachter en je drukt op favoriet en hij begint, kan niet anders zeggen toppertje

Theresia1967 03-01-2010
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Nadat onze wasmachine van het merk Brandt het al na 5 jaar heeft begeven, (2x koolborstels en een nieuwe waterpomp en nu ook nog een versleten lager)hebben we gekozen voor de koolborstelvrije machine van LG. Gekocht op advies van een witgoedreparatiebedrijf. Bij LG bestaat de motor en trommel uit één geheel dus als er iets stuk gaat in de aandrijving wordt de gehele unit gratis vervangen tijdens de garantieperiode van 10 jaar. We zijn nu al zeer content met deze machine. Grote vulopening die ook geschikt is voor bijv. slaapzakken.

Raymond49 09-10-2009
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Na lang vergelijken met AEG toch voor een LG gekozen. Koolborstelloze motor. Luxe machine met veel techniek. Veel instellingen mogelijk.
Eenvoudig te bedienen. Erg mooi uiterlijk van machine, knoppen en display. Hij draait fluisterstil en wast erg goed schoon.

Repsol 08-06-2009
Geschreven voor: LG DD148P2WM

Enkele weken in huis en geen dag spijt. LG komt zijn belofte na. Stille machine met een perfect was resultaat.
Het wasgoed komt goed droog uit de machine.