Whirlpool NEWYORK1400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Whirlpool NEWYORK1400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

lalex 31-12-2012
Geschreven voor: Whirlpool NEWYORK1400

Een mooi uitziende wasmachine met een magneet motor en een lampje binnen in.
Met een handige functie om te laten meten hoeveel wasmiddel je nodig hebt (helaas niet voor wasverzachter) waarbij tevens het programma wordt aangepast op de was hoeveelheid.
Je moet deze functie wel telkens handmatig activeren. Waarom kan dit niet standaard aan voor alle programma's? Je kunt wel 1 programma favoriet maken, maar die wasmiddel meting wil ik altijd hebben.

Gemiste kans dat je het lampje niet zelf aan kunt zetten. Omdat de deur donker is, kun je de was binnen in zonder lampje vrijwel niet zien. Lampje gaat alleen aan voor start programma en tijdens wasmiddel meting en als hij klaar is eventjes.

Ja en dan die timer die de tijd laat zien die nog te gaan is. Klopt maar weinig van. Zo kan ie opeens van 1u10 minuten naar 1u27 springen (net nog gezien, vandaar).
En regelmatig blijft ie op 9 minuten hangen 20 minuten lang of zo. Dan lijkt ie eindeloos bezig om de was zo goed mogelijk te verdelen voor het centrifugeren. uiteindelijk begint ie dan eindelijk. iets teveel intelligentie... Hij trommel rammelt bij centrifugeren toch ook best veel. Staat goed waterpas, maar toch.

De whirlpool machines hebben heel onhandig de wasverwachter in het midden zitten, smal bakje, in het laad klepje. Je moet heel voorzichtig zijn wil je niet in de andere bakjes knoeien.

Concluderend. Een prima wasmachine met veel mogelijkheden tot 10KG capaciteit. Maar er had iets langer over de gebruikers interface nagedacht moeten worden en er lijken nog wat software nukken in te zitten (timer, centrifugeer voorbereiding).

lalex 14-02-2015

Net binnen 1 jaar de magneet motor en water pomp moeten laten vervangen. Was een dure grap geweest als dat buiten garantie was geweest. Monteur zei dat dat de eerste keer was dat hij een motor stuk had zien gaan. Trommel draaide niet meer rond, wiegde wat heen en weer. Na een paar minuten wel rond draaien.
Waterpomp maakte vanaf begin vreemd geluid tijdens katoen programma. Dus die ook maar meteen vervangen.
Ook al heb je 10 jr garantie op de motor, je moet wel voorrij en reparatie kosten betalen als het buiten de normale garantie is, begreep ik van de monteur.

Marskie 10-01-2014

Ons Whirlpool New York 1400 is 3 maand oud.Is het normaal dat bij Centrifugeren maakt meer lawaai dan wassen? Ik ben zo ongerust.