Miele W5933

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W5933 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marnix Peeteboom 25-10-2023

Nooit meer Miele!

Geschreven voor: Miele W5933

2e Miele die het na 11 jaar in 2 persoons huishouden begeven heeft. Is 6 keer een monteur bij geweest, godzijdank had ik 10 jaar garantie gekocht destijds. Gedegradeerd tot een belachelijk duur merk van zeer bedenkelijke kwaliteit. Ook de droger is na 21 jaar helemaal af. Laatste klacht: programma's werken niet meer, spoelt alleen handmatig, forse water lekkage en woningschade), sowieso ongeschikt voor vloeibare wasmiddelen (extreme wasluis vorming!). Nooit meer Miele.

Pluspunten

• Veel programma keuzes

Minpunten

• Gevoelig voor wasluis
  • Zeer storingsgevoelig
  • Dubbele aanschafprijs maar niet dubbele levensduur
  • Extreem dure service na afloop garantie
  • Water spuit eruit ondanks aquastop technologie

Marcel Bakker 09-06-2020

ALLES BEHALVE DUURZAAM, NA 9 JAAR

Geschreven voor: Miele W5933

Na 6 jaar begon de machine te bonken, en toen zat ineens de trommel los in de machine. Toen ik de machine open maakte schrok ik me dood. Miele heeft voor het trommelkruis een onjuiste metaalcombinatie geselecteerd, Aluminium en Roestvaststaal. In deze combinatie wordt het trommelkruis compleet weggevreten door electrocorrosie en zal uiteindelijk breken en de trommel en buiten trommel beschadigen. Een nieuwe trommel kost ruim €400 euro en moet er dan ook nog ingebouwd worden. Omdat dat weer een Aluminium trommelkruis met Roestvaststaal is ben je binnen de kortste keren weer aan de beurt. Ik heb al meerdere meldingen gelezen dat dit bij veel wassen al na 36 maanden gebeurt. Vroeger zat er een verzinkt gietstalen tromelkruis in, en daar gebeurde nooit wat mee. Ik had een W423, die na 31 jaar! gebruik vanwege een lekke afvoerpomp plaats moest maken voor de W933, dat noem ik nou Duurzaam. Miele gebruikt voor een heleboel wasmachines dezelfde trommelconstructie en heeft door deze metalurgisch foute keuze de levensduur van zijn product volledig om zeep geholpen. Het is nu een beetje B-merk met een hoog prijskaartje geworden. Als je belt met Miele hierover, dan zeggen ze dat het komt door gebruik van vloeibare wasmiddelen, of onvoldoende kookwasjes, oftewel een gebruikers fout, allemaal gezwets, het is gewoon een constructie fout door gebrek aan materialenkennis aan de zijde van Miele. Miele, als je wilt heb ik het bewijs bewaard, kom maar effe kijken naar die troep die je me verkocht hebt. De machine draait weer, maar nu met een trommelkruis van een Miele machine uit 1995, toen Miele nog Miele was.

Minpunten

• Levensduur wasmachines drastisch verminderd
  • reserve onderdelen niet beschikbaar

Fuselman 27-10-2013
Geschreven voor: Miele W5933

De Miele W5933 nu 3 jaar in bezit. De was ruikt niet fris, regelmatig verschillende wasmiddelen gebruikt. Het centifugeren is niet constant, soms komt de was er nat uit, terwijl 1600 toeren gedraaid ingesteld stond. Soms ligt er een plasje water voor de machine, lijkt alsof het uit de naad van de zijkant komt.
Vorige MIELE machine 15 jaar probleemloos gehad, met deze moderne na 3 jaar problemen die MIELE niet waardig zijn, het zijn dure machines, maar dat staat normaliter in verhouding tot de kwaliteit. Deze machine stelt teleur. De 2 jaar garantie zitten erop en de klacht is niet constant genoeg om een dure monteur te laten komen. Voor de aanschafprijs zou 5 jaar garantie niet onrealistisch zijn.

wasberry11 28-10-2013

Geachte Fuselman, enkele tips.

Voor wat betreft de onaangename geur:
minimaal 1x per maand een reinigingsprogramma draaien op 95 graden. Met bijvoorbeeld een vaatwastablet of soda.
Dit ontvet en reinigt de machine.

Waarschijnlijk gebruikt u veel vloeibare wasmiddelen en wast u op lage temperaturen.
Deze laten een vetlaag in de machine achter.

Hierdoor gaat de machine wellicht bij volgende wasbeurten ook meer schuimen en wordt het wasgoed niet goed gecentrifugeerd.

Voorheen had ik ook problemen met centrifugeren ivm vloeibare wasmiddelen. Voornamelijk extra geconcentreerde wasmiddelen. Het is handig maar super slecht voor je was en wasmachine.

Voor witte was poederwasmiddel gebruiken, dit spoelt beter weg en reinigt ook nog eens veel beter.

Ik ben benieuwd of je wat aan mijn tips hebt.
Het plasje voor de machine kan ik alleen niet plaatsen.

Succes!

Angie76 07-04-2013
Geschreven voor: Miele W5933

Beetje teleurgesteld. Te duur voor wat hij doet.

Wat ik fijn vind aan deze machine:
- hij is stil tijdens wassen
- je kunt extra water gebruiken indien gewenst
- veel programma's en extra's. Ik vind het inweekprogramma erg handig.

wat ik niet fijn vind aan de machine:
- het is een 7 kilo wasmachine, maar in mijn oude wasmachine van ook 7 kilo kon meer in en waste beter schoon bij een volle trommel.
- fijnwasprogramma wast matig schoon. Regelmatig moet ik bepaalde kledingstukken 2 maal wassen. Mijn oude LG had hier geen probleem mee.
- softcare? Mijn wasbolletjes komen er volledig gedeukt uit, ook nog nooit eerder last van gehad, dus vraag me af wat die softcare betekent...
- op 1600 toeren centrifugeren geeft een enorm kabaal, en ja, hij staat volledig waterpas op een betonnen ondergrond. Ook al wast hij dus stil. 'S nachts een wasje draaien zit er dus toch nog niet in.
- ook de bonte was (uitdagende was ivm 2 jonge kinderen) komt regelmatig niet fris uit de machine. Enkel als hij maar voor de helft gevuld is. Tja, daar heb ik niets aan.
- veel opties voor vlekken verwijdering, maar ja, dan duurt een wasje al snel 3,5 uur. Jeetje, dan mag ik hopen dat de vlek eruit is.

Al met al hoop ik dat deze machine lang mee gaat, anders is het een echte miskoop.
In ieder geval voor mij geen miele meer de volgende keer.

Gea00 06-03-2013
Geschreven voor: Miele W5933

lage score ingevuld vanwege lawaai-problemen: zelfde problemen als John. 10 jaar tot volle tevredenheid een Miele gehad, dit is echt een miskoop. erg veel lawaai en trillingen, met name tijdens centrifugeren. ook alles al geprobeerd,op rubber dopjes gezet, dan lijkt de trommel tegen de wand te klappen, dus er weer af gehaald. hij staat waterpas, hoog genoeg op de pootjes etc. volgens monteur is er niets aan de hand (?). probleem blijft, inmiddels klinkt het nu af en toe tijdens centrifugeren alsof de trommel tegen de wand tikt. productiefout?

Scream 07-03-2013

Lijkt me onwaarschijnlijk. Wat jij beschrijft, duidt op niet stabiel staan van de machine. Heb ik zelf ervaren. Oplossing: check met een papiertje tijdens het centrifugeren of de pootjes daadwerkelijk op de grond staan: probeer het papiertje onder de pootjes te schuiven. Is dat niet het geval, zelfs een halve mm is voldoende om hem te laten bonken. Het probleem wat je beschrijft is volledig te wijten aan het feit dat één of meerdere pootjes niet goed op de grond staan. Al is dat zo op het oog niet het geval. Controleer dat dus met een papiertje tijdens het centrifugeren. Tot slot: zet de machine rechtstreeks op de betonvloer. Succes en laat hier even een berichtje achter over je bevindingen! ;-)

John Bravo 07-03-2013

Tja Scream blijft stug doorgaan met steeds de zelfde melding neer te zetten. Toch blijken een aantal mensen de zelfde klachten te hebben.
Er is dus 4 maal een monteur van Miele geweest, en ga er maar vanuit dat er inmiddels vanalles al geprobeert is.
T/m 1200 rpm in een programma ingesteld gaat het goed, als ik hierna appart het programma centrifugeren kies op 1600 rpm dan gaat dit meestal goed. Dit is mede afhankelijk hoe heet wasgoed in de trommel verdeeld is.

Hieruit blijkt dat als het wasgoed wat droger is (eerst 1200 rpm) en dan 1600 rpm het meestal goed gaat.

Mijn inziens moet Miele het programma in de software dus aanpassen zodat er eerst meer water afgevoerd wordt d.m.v. 12.00 rpm en dan pas 1600 rpm.
Dit spaart de machine en minder geluids overlast.

Miele: wat vinden jullie van deze optie??

Scream 08-03-2013

@John Bravo:

De machine centrifugeert áltijd al eerst op de lagere toerentallen om zoveel mogelijk water af te voeren. Pas de laatste TWEE minuten van het wasprogramma gaat hij naar de 1600 toeren en dan is het merendeel van het water dus al afgevoerd. Jouw suggestie om de software aan te passen is onzin.

En ja, meerdere mensen hebben hetzelfde probleem, maar niemand meld of die machines met hun voetjes ook daadwerkelijk voor 100% op de vloer staat en dat getest volgens mijn "papiertjes methode".

Mijn ervaring was in het begin hetzelfde als al die anderen beschrijven: bonken, slingeren etc. Dat heb je met een 1600 toeren machine. Je moet eens weten wat voor krachten er vrijkomen om 8 kg nat wasgoed te gaan centrifugeren! Daarom: zorg ervoor dat die machine met àlle pootjes goed op de grond staat en de contramoeren goed zijn aangedraaid!

En heb je dat goed voor elkaar, dan heb je echt een heel stille en een probleemloze wasmachine!

Gea00 24-06-2013

Inmiddels zijn er 3 monteurs van Miele geweest. De laatste 2 namen onze problemen wel serieus, hebben verschillende acties ondernomen en nu is het geluid min of meer acceptabel. Het zou veroorzaakt worden doordat er een (te) grote trommel in de machine zit en er aan de ene kant 1 en aan de andere kant 2 schokbrekers zitten. Ik zou niet weer voor deze machine kiezen, maar een apparaat kiezen met een kleinere, 6 kg trommel. Helaas heeft Miele deze momenteel niet meer in combinatie met 1600 toeren.

MTvB 25-12-2012
Geschreven voor: Miele W5933

Wast vaak wel goed. Toch heb ik bij lichte was vaak zwarte strepen op de kleding zitten. Miele hierover gebeld en volgens hun moet ik mijn machine goed schoonmaken en vaak en kookwas draaien! Dit deed ik al minstens een keer per maand. Echt vieze kleding heb ik nooit en ik gebruik goede wasmiddelen. Bij mijn vorige Miele heb ik hier nooit last van gehad en ik heb in mijn wasgebruik niets veranderd.
Miele heeft een schoonmaakmiddel opgestuurd, die heb ik gebruikt. Maar na een tijdje tocht weer strepen.
Deur staat na wassen open. Machine is pas half jaar oud.
Spoelt de machine wel goed door de hele machine heen? Volgens Miele ligt het niet aan de machine. Hebben meer mensen hier last van?

John Bravo 07-12-2012
Geschreven voor: Miele W5933

Na 17 jaar de W918 probleemloos te hebben gehad (1600 toeren) heb ik een nieuw machine gekocht de W5933.
Het wassen gaat stil en goed echter het centifugeren op 1600 is een drama. Het lijkt wel een diesel wat er staat te draaien.
Hiervoor is Miele inmiddels 3 maal langsgeweest echter zonder resultaat. De machine staat op zeil welke op een betonvloer ligt. Hier is niets aan veranderd t.o.v. de W918.
Ook rechtstreeks op de betonvloer wat geadviseerd werdt heeft geen verbetering gegeven.
Handelingen zijn: programma kiezen, trommel laden, percentage gewicht aflezen, percentage wasmiddel toevoegen.
Of je nu een halve, driekwart of volle belading doet het maakt geen verschil.

De hoge pet welke ik 17 jaar op had heb nu afgedaan. Mijn advies zal daarom zijn: niet kopen voordat dit probleem is verholpen. Het is namelijk niet goed dat een machine zo in onbalans draaid voor de levensduur!

Ik heb ook een klacht geplaatst bij "klacht.nl" om dit aanhangig te maken, daar de monteur meent dat er verder niets meer te verbeteren valt.

Officiele reactie van Miele 10-12-2012

Vervelend om te vernemen dat u problemen heeft met uw Miele wasautomaat. Graag willen wij in contact met u komen om te kijken wat wij samen met u tot een oplossing kunnen komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare

HWD 19-01-2013

Wij hebben sinds 11 januari 2013 de Miele5933 wasautomaat,onze eerste Miele.
De verkoper vertelde ons dat deze machine zeer stil is en veel mogelijkheden heeft. De wasmachine staat waterpas op een betegelde betonnen vloer. Vanaf het begin trilt de machine heel erg tijdens het centrifugeren bij 1600 toeren en zelfs bij 1300 toeren. Ik heb met de verkoper gesproken en hij adviseerde een rubber mat speciaal voor wasmachines er onder te leggen, maar ook dit maakt geen verschil.
Ik neem weer contact op met de verkoper omdat hij zei als het niet helpt er een monteur van Miele langs moet komen.
Hopelijk kan dit probleem opgelost worden.

John Bravo 21-01-2013

@Scream: Dan kan je je een gelukkig man (of vrouw) noemen.
Inmiddels is er al 4 maal iemand van Miele geweest. Het enigste wat er gezegt wordt is dat de machine technisch in orde is. Echter zegt dit niets of het om een ontwerp fout gaat. Bij het laatste bezoek is een ander deurslot geplaatst echter zonder resultaat.
Ik kan mij niet voorstellen dat een machine van 10 kilo (kijk bijv. naar Samsung of LG)dit probleem ook heeft, het zal dan alleen maar erger worden.
Er wordt gezegt dat het zware geluid van de schokbrekers komt. Dit geloof ik ook wel maar is niet normaal Het gevolg is dat deze te zwaar belast worden en dus een kortere levensduur beschoren zijn.
Ik ben nu zelf aan het uitzoeken wanneer het wel goed gaat. En het gaat voorlopig goed op de volgende manier: de was eerst met de instelling op 1200 toeren. Hierbij is geen overmatig geluid waar te nemen. Hierna het apparte programma "pompen/centrifugeren" draaien op 1600 toeren. Tot dusver gaat het dan goed. Ik heb ook een aantal keren eerst verkort (4 min) op 1200 en daarna het apparte programma op 1600 geprobeerd, dit gaat ook goed. Dit probeer ik langer om niet een aantal keren een toeval te hebben.
Mocht dit goed blijven gaan dan zal Miele de programering van het centrifugeren moeten veranderen. De was moet blijkbaar tussen door wat droger worden op 1200, hierna de was losdraaien en dan pas op 1600. Deze procedure wordt nu ook gevolgd alleen op lagere en kortere toerentallen.

Scream 22-01-2013

@Johan Bravo: ik heb dat ook gehad, althans nu ik je berichten goed lees. Heb je dit al geprobeerd: Machine inderdaad waterpas, maar... let op: controleer of ook alle pootjes daadwerkelijk goed op de grond staan. Dat was bij mij het euvel. Ze leken allemaal goed de grond te raken. Niet dus! Controleer dit door een papiertje er proberen onder te schuiven. Raakt het de grond niet, wieltje iets uitdraaien en goed borgen met contramoer!

En het beste is de machine rechtstreeks op de betonvloer te plaatsen. Ik heb het geprobeerd op laminaat, maar dat gaat nooit werken!

Scream 20-01-2013

@John Bravo: ik herken mij totaal niet qua ervaring met de w5933, zoals jij de problemen beschrijft.

Scream 20-01-2013

@HWD: Dit probleem heb ik ook gehad. Machine inderdaad waterpas, maar... let op: controleer of ook alle pootjes daadwerkelijk goed op de grond staan. Dat was bij mij het euvel. Ze leken allemaal goed de grond te raken. Niet dus. Controleer dit door een papiertje er proberen onder te schuiven. Raakt het de grond niet, wieltje iets uitdraaien en goed borgen met contramoer!

Tineke25 05-10-2012
Geschreven voor: Miele W5933

Onze derde Miele in 38 jaar De vorigen ook weinig tot geen problemen gekend. Een super stille machine. Het programma is erg uitgebreid maar wel overzichtelijk.

Axboer 12-08-2012
Geschreven voor: Miele W5933

Mijn derde Miele. In vergelijking met de vorige: super machine. Goed resultaat vwb wassen en droogte na centrifugeren. Erg veel instel mogelijkheden. Eerst probleem met centrifugeren: machine erg instabiel/veel lawaai. Na echt goed waterpas afstellen (aan de randen van de machine)en van die rubber 'wasmachinevoetjes' plaatsen onder de pootjes, echt super stil en stabiel.
Heb eerst nog andere machine overwogen. Qua materiaal (bijvoorbeeld de deur en de bevestiging hiervan) komen deze niet in de buurt van een Miele.
Enfin, dit oordeel is op basis iets meer dan een maand wasresultaten

Scream 12-05-2012
Geschreven voor: Miele W5933

Na 18 jaar weer een Miele gekocht. Nu de W5933. Enorm degelijke machine, veel mogelijkheden met moderne wasprogramma's zoals buitensportkleding, donkere was, jeans, hoofdkussens en Express 20 minuten mini-was.

Wat ons opviel in vergelijking met de vorige, is dat hij zo ontzettend stil is: je hoort hem echt amper. Erg belangrijk is wel dat je hem echt goed waterpas afstelt: dit is echt nodig bij het centrifugeren op 1600 toeren! Verder komt de was er erg droog uit op 1600 toeren.

Ook de beladingsautomaat is erg handig: hij geeft precies aan hoe zwaar hij beladen is en geeft een wasmiddel doseringsadvies. Tevens past hij de wasduur en hoeveelheid water e.d. aan aan de de belading: kleine belading, automatisch korter programma.

Ook zit er een speciale vlekkenfunctie op. Hiermee kun je tot 3 vlekkensoorten (keuze uit 22 soorten!) programmeren, zodat deze er tijdens de was gewoon uit gaan. Te denken valt aan o.a. gras, bloed, make-up, ei en rode wijn.

Kortom: er zit een hoop intelligentie in!

Ook de trommelverlichting is erg handig: trommel mooi verlicht, waardoor je bij het uitruimen geen wasgoed over het hoofd ziet.

Al met al een dure wasmachine, maar enorm veel mogelijkheden, 1600 toeren en erg degelijk en robust gebouwd. Eenvoudig te bedienen. Een aanrader!

Anneke27 21-03-2012
Geschreven voor: Miele W5933

Heb deze Miele 5933 nu een maandje.
Ten eerste had ik hiervoor 21 jaren (praktisch probleemloos) ook een Miele wasautomaat.

Het feit dat-ie duur is, en dat is-ie, moet dan maar. Wat betreft de prijs, ga wel een beetje shoppen. Ik heb hem voor eur.150 onder de 'internetprijs'.
Ik wil voor dat bedrag helemaal geen 2 of 3 machines kopen, want dat betekent heisa
na een aantal jaren. En dat is, wat ik NIET wil. De oude (en ook de nieuwe neem ik aan) was praktisch niet te beschadigen. Mooie emaille buitenkant, alles gewoon solide.

En hoe bevalt hij ? Voor mensen die van zelf-instellen houden, perfekt. Praktisch ieder programma (en er zijn er vele !) kun je zelf nog wat aanpassen. In watertemperatuur, centrifugetoeren en totale wastijd. Hoe raar het ook klinkt, ik heb ook het idee dat hij wat schoner wast. Is me een raadsel hoe dat kan trouwens.

Een nadeel : ik heb de indruk (lastig vergelijken achteraf) dat het wat langer duurt voor het water op de ingestelde temperatuur is. Zal met energiezuinig te maken hebben. Voor het wasresultaat maakt het dus niet uit. Lampje in de trommel, aan het begin een paar minuten, en aan het eind als je de deur open doet, is toch wel praktisch. En de machine, je hoort hem gewoon niet ! Speciale motor, je hoort alleen het water en wasgoed heen en weer gaan, alsof je een handwas doet.

Temprens 02-01-2012
Geschreven voor: Miele W5933

Wat ik nu allemaal leest van deze miele verbaast mij echt. Hij maakt enorm veel herrie heb je grote lakens of badlakens komt hij niet op toeren. Het liefst gaat hij aan de wandel. Gelukkig hebben wij garatie bij gekocht want hij is nu 6 jaar oud. Wij zijn zeer verbaast dat hij het nog steeds doet. De monteur kan niets vinden hij heeft ons geadviseerd om gaten in onze dure laminaat te zagen. Dit hebben wij van ellende maar gedaan, Herrie ie maakt hij noeg steeds. Wij hebben hier voor een Siemens was automaat gehad. Deze heeft 15 jaar op zijn gemak staan draaien. En ik kan niet zeggen dat de miele schoner wast. Als ik de prijs van de automaat toch vergelijk met een ander merk kan ik wel 4x een nieuwe kopen. Miele wie wil hem kopen net als de condensdroger die heb ik al verkocht. Weer gewoon een aeg staan die droogt in 1 uur de meile droger had er 4 uur voor nodig. Hoe toch op met er is geen betere.

MaxGV 23-04-2012

Ik begrijp niet helemaal dat je een 6 jaar oude Miele hebt als deze pas in 2009 uit is gekomen. Weet je wel zeker dat het dit type is?

Ron_de huisman 12-12-2011
Geschreven voor: Miele W5933

Eerste miele voor mij nu, altijd AEG gehad. Maar, de doorslag gaf dat miele nog een metalen buitentrommel heeft. En, ook de 15% aktie van saturn, hielp mee, om eerlijk te zijn. Nu ongeveel 10 keer gebruikt; Begint me echt op te vallen, dat de was gewoon schoner wordt, dan mij AEG's voorheen deden.

Het kost wat, maar... hij 's zn geld waard!

Henkie5 11-02-2011
Geschreven voor: Miele W5933

Goede wasmachine, heerlijk stil en was wordt goed schoon. Ook heeft de wasmachine een degelijke uitstraling. Wij zijn er erg tevreden over.
Wat mij, net net als bij de t8937, wel opvalt is dat het lijkt of ook dit apparaat in 2011 toch aardig wat duurder is geworden. Zelf de wasmachine in de tweede helft vorig jaar gekocht bij de mediamarkt gekocht voor € 1199. Nu zie ik een gemiddelde prijs op internet van € 1499.

Totaljoy 12-06-2012

Die stijgende prijs! Dat viel mij ook op.
Het lijkt trouwens ook wel alsof ze tegenwoordig prijsafspraken maken want hij is op internet overal dezelfde prijs.

m.p.mol 13-12-2010
Geschreven voor: Miele W5933

Na 20 jaar trouwe dienst hebben wij onze miele ingeruild voor uiteraard weer 'n miele. wij zijn zeer tevreden met deze wasmachine,is zeer stil en wast zeer schoon. Het gebruiksgemak is zeer goed.Hij ook zeer zuinig met water en stroom dus dat zijn goede pluspunten. Wij kunnen hem iedereen aanraden. We hopen met deze miele ook weer 20 jaar te wassen.

HJK57 02-08-2010
Geschreven voor: Miele W5933

Nadat onze Bauknecht het al na 8 jaar had begeven (al na 6 jaar een nieuwe motor)toch over gestapt op een echt merk en wat een verschil. De Miele staat als een huis, beweegt niet of nauwelijks (alleen iets bij 1600 toeren) is geruisloos en wast goed, is zuinig met water en waspoeder, dit door het weeg systeem, veel programma's om uit te kiezen en een vlekkenprogramma. Licht in trommel is ideaal en softcareetrommel prettig, de bauknecht vrat broeken. Gewoon gekocht in de winkel (S&F) voor een veel lagere prijs als op internet. Via Miele gelijk 10 jaar garantie gekocht. Al met al wel duurder als de andere merken wasmachines maar met dit heb je ook wel iets in huis.

a-darkditch 08-06-2010
Geschreven voor: Miele W5933

Mijn oude AEG had het ineens na 15 probleemloze jaren begeven. Eigenlijk had ik een Siemens op het oog, maar die bleek door problemen met de productie niet op korte termijn leverbaar. Daarom voor deze (aanzienlijk duurdere) Miele gekozen.
Het blijkt een supermachine. Hij is erg stil (mn door koolborstelloze motor) en wast superschoon. Er blijken zelfs oude vlekken uit kleren te verdwijnen, die ik er met mijn oude AEG niet meer uit kreeg.
Er zit een ongelofelijk groot aantal wasprogramma's en andere keuzes op maar in de praktijk zal ik er maar een paar van gebruiken.
De verlichte trommel is ook erg handig op mijn wat schemerige zolder.
Er kan erg veel wasgoed in en de trommelopening is ook lekker groot.
Erg tevreden dus. Ik heb hoge verwachtingen van de duurzaamheid maar kan die nog niet in de praktijk beoordelen.

iov 14-11-2009
Geschreven voor: Miele W5933

Deze keer uiteindelijk een Miele gekocht. Voorheen Bauknecht en AEG topmodellen gehad, maar de levensduur was te kort: 6-7 jaar gezinsgebruik incl een reparatie onder garantie voor beide. Na alle goede berichten over besloten ruim 50% meer te willen betalen. Indruk na één week: veel beter dan wat we eerder hadden. We zijn hoopvol dat 'ie zijn geld waard zal zijn. De machine lijkt alles te kunnen, en doet zijn werk uitstekend. Gekocht "in de straat" waar na wat overleg een lagere prijs dan op internet werd gevraagd.

Donna13 20-10-2009
Geschreven voor: Miele W5933

Deze Miele wasmachine is pas kort op de markt. Ik heb hem nu bijna 14 dagen in huis en ik ben verbaasd over stilte waarmee hij zijn programma's draait. Het kost even moeite om hem waterpas te zetten, maar daar krijg je dan ook een super stille machine voor terug. Zelfs bij het centrifugeren hoor je de machine nagenoeg niet. Deze machine heeft legio wasmogelijkheden en is bovendien eenvoudig te bedienen. Dat de keuze op deze machine viel was toeval. Dit was het enige showmodel van de nieuwe serie dat (net) in de winkel binnen was. Door een kortingsactie ging er bovendien ruim 200 euro van de prijs af. Mijn oude Miele, die 13 (tropen)jaren achter de rug had, was op. Duurzaamheid valt (uiteraard) niet te beoordelen.

Riesk 19-10-2009
Geschreven voor: Miele W5933

Een prima apperaat. Staat op 1 groep met de gelijk aangeschafte warmtepompdroger T 8937 WP. Veelprogramma's en mogelijk heden. De was is schoon en voldoende droog voor de droger. Is de iets hogere prijs zeker waard.