Hotpoint Aqualtis AQM8D 49 U (EU)/A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint Aqualtis AQM8D 49 U (EU)/A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

miemmie 09-06-2014

Wij zijn zeer ontevreden over dit apparaat. In nog geen 4 jaar tijd al 3 keer stuk geweest. Nu is hij voor de 4e keer defect en gaan wij over op een nieuwe wasmachine.
Het drogen duurt erg lang en de was is niet altijd volledig droog. Daarnaast ruikt de was niet lekker fris meer na het drogen door de brandlucht die erin gaat zitten.
Zeker geen aanrader.

BZ1 22-10-2013

Ik heb de reviews gelezen en die kloppen inderdaad. Ik droog er niet meer mee, omdat de was ontzettend heet werd, niet droog was na een enorm lange tijd, zo gekreukeld was dat het niet met een strijkbout te strijken was, enz. Ik heb zelfs kleding weg moeten gooien omdat die niet meer uit de kreukels kwamen! Waar hij staat, is het erg krap, dus de warmte (zo heet wordt het) kan bijna nergens heen en mijn sierboard op de muur was helemaal gebobbeld. Wat ik ook in een review las, is dat na het wassen het bakje van de wasverzachter vol stond met water, hier ook het geval. Als je het gehele bakje eruit wil trekken, valt er altijd water op de grond. Ik vind de was niet goed schoon worden, vele merken geprobeerd, maar geen verschil. De was vind ik ook niet fris uit de machine komen. Nu heb ik Silan en dat is wel een stuk beter. De programma's zijn erg lang, ik weet niet of dat normaal is, maar mijn vorige machines waren met een uur klaar en de was was schoon! Ik was met deze altijd op verkort programma, anders ben je nog veel duurder uit met stroom en water. De tijdindicatie klopt nooit, hij is veel langer bezig dan de tijd die op het display staat. Omdat ik niet de hele machine wil afkraken nog wat positiefs: hij was niet duur, ziet er mooi uit, handig en duidelijk display, erg stil met wassen, je hoort hem nauwelijks, alleen het centrifugeren geeft aan dat ie bijna klaar is, grote vulopening en ik heb er nog geen technische problemen mee gehad.

stel uit utrecht 15-10-2013

De machine hebben we nu 4 jaar en hij heeft het na 4 jaar ellende nu echt begeven..

Volgens verwachting wast de machine niet zo goed als haar voorganger die alleen kon wassen, dat kan je ook niet verwachten van een wasdroog combinatie. Maar wat hebben we een spijt dat we deze machine hebben gekocht en onze wasmachine hebben weggegeven.

Na 1,5 jaar ging de droger kapot, gezien de slechte droog capaciteit hebben we besloten geen gebruik meer te maken van de droog optie. Wanneer je gebruik maakt van de droog optie na het wassen, dan krijg je de kreukels niet meer uit je kleding gestreken en moet je opnieuw wassen. Het drogen duurt zo'n 5-7 uur en de was is dan nog niet droog, maar wel gekreukeld en heeft een vreemd plastic luchtje.

Ook het wassen levert een gekreukeld resultaat, ook op 1000 toeren. Erger nog is het aantal gaten in de kleding en kledingscheuren dat de machine veroorzaakt, terwijl het gekeurde wolwasprogramma voor ons de reden was om voor deze wasdroogcombinatie te kiezen.

We zijn een samenwonend stel, werken beiden 40+ uur p wk. doen gemiddeld 2 wasjes per week. Nu heeft de machine bijna alleen maar gewassen, niet gedroogd, hebben we 2 maal de monteur op de stoep gehad vanwege defecten en geeft de machine nu zelf aan volgens de monteur zeer intensief te zijn gebruikt...

Voor ons nooit geen Hotpoint of Indesit machine meer en al helemaal geen wasdroogcombinatie!

rasl 27-09-2013

Ik heb een hotpoint AQM8F. vreselijk slecht apparaat!
in 1 1/2 jaar al 3 keer stuk gegaan, steeds iets anders en nu voor de 4e leer.
Drama merk!

AvdHF64 09-02-2012

Volgens gebruiksaanwijzing enige machine die wolwaskeurmerk mag dragen... Mijn eerste wasmachine die wolwas laat krimpen, zelfs met speciaal wolwasmiddel. Trouwens bijna alle was krimpt in deze machine.
Wasbakje:
1X Per week moet ik een extreem vuile was draaien met biotex voorwas. Dit is bijna niet te doen omdat er wasmiddel achterblijft in de wasbakjes. Moet nu dus na de voorwas de machine pauzeren tijdens het vullen, zeep uit voorwasbakje en hoofdwasmiddelbakje met de hand in de wasmachine spoelen.
Na 9 van de 10 wassen blijft het wasverzachterbakje vol met water staan.
Bij bijna alle wassen pak hij water en pomp heel even af of begint met afpompen... Zonde van het wasmiddel! (Als dit niet in een wasbol zit die amper nog te krijgen zijn.

G. Brandenburg 09-11-2011

Prima was/droogcombinatie.
Dit is onze 3e was/droogcombinatie omdat we nu eenmaal geen plaats hebben voor 2 losse automaten, maar dit is veruit de meest gebruiksvriendelijke.
Makkelijk in te stellen op overzichtelijk display,
programma's in overvloed.
Tijdens wassen heerlijk rustig ( hij staat in een opne keuken !) en bij centrifugeren is het ook nog prima te doen.
De was komt er goed schoon uit, het drogen gaat ook naar wens, ideaal dat je 6kg ineens achter elkaar door kan wassen/drogen !
Wel heb ik geleerd bij eerdere was/droogcombinaties dat het erg belangrijk is om geen verschillende soorten stof gelijktijfig te dorgen, het gevolg is dat het erger kreukt dan bij een losse droger, ook dit is wel logisch, een losse droger heeft ook een wat grotere trommel.
Apparaat ziet er ok nog een prachtig uit, wat normaal niet erg belangrijk is voor een wasautomaat maar bij ons staat hij in de open keuken dus is het mooi megenomen.

AvdHF64 03-07-2011

---------- update review, 03-07-2011 ----------
Wasresultaat:
Extreem slecht, ik heb nog nooit zoveel Shout vlekkenspray moeten gebruiken. In 6 jaar LG intellowasher nog nooit gebruikt.
Wasprograma's:
Enige programma's die iets doen zijn de katoen programma's en eventueel, omdat ik wol op deze programma's niet durf te wassen, wolwas. Is de was maar een beetje vuil dan moet je power wasch aanzetten. Maar zelfs met een biotex voorwas en vanish word de was nog niet schoon. (Zelfs extreem vuile was kreeg in schoon in de LG.)
Centrifugeren:
Het lukt de machine zelden de was goed te verdelen! Nadeel daarbij is dat hij het eeuwig blijft proberen zonder fout melding! (Laatst heeft hij een hele nacht staan te proberen.)
Gevolg: uitzetten, was verdelen, centrifugeren, uitzetten, was..., etc. tot na 1 uur was droger is door al het gerommel en het hem eindelijk lukt.
Even je dekbed wassen!? Tegen de tijd dat je klaar bent en het in de losse wasdroger zit is het al weer avond...
Wasdroger deel:
Machine maakt de was eng heet. Zo heet dat je de handen er aan brand. Droogte instellingen zijn een fars. Op strijk droog komt de was er kurk droog en extreem zwaar gekreukt uit.
Algemeen:
Weet niet of het aan deze machine ligt maar ik heb nog nooit een Einde signaal gehoord. Memory functie werkt niet. Programma's zijn erg inefficient met tijd, veel 'pauzes'. Machine is niet 'slim'. (Stop de machine met het laatste sop er nog in, kies drogen en start. Machine begint gelijk te drogen... Uhh moet eerst het water niveau niet omlaag!? (Afpompen ho maar.))
Ook begrijp ik nu pas dat de LG echt intelligent was. Jammer dat zijn lager elke 3 jaar vernieuwd moesten worden.
Al met al, miskoop van de eeuw. Wist dat de kwaliteit van vroeger niet meer bestaat, behalve dan misschien in de auto industrie.

---------- 1e review, 18-06-2011 ----------
1ste Bevindingen:
Machine is niet echt stil, voor een moderne wasmachine. Tijdens wassen iets meer geluid dan onze LG. Echter tijdens centrifugeren laat de machine zich goed horen. (Niet geschikt, in mijn oren, voor klein behuisde en/of gebruik naast slaapkamer.) Je moet iets rechts tussen de top afdekplaat en de zijwand stoppen, propje papier of zo, anders vergaat horen en zien je tijdens het centrifugeren. (Bij ons geen probleem omdat de wasdroger erop staat.)
Wasgoed verdelen is niet de sterkste kant van deze machine. Wasmachine schud erg gedurende hele centrifuge proces, wat hij ook doet tussen en tijdens wassen door. Zo erg dat alles van de wasdroger afvalt. (Ga kijken of antislip matje kan helpen.) En ja, hij staat waterpas en alle 4 de poten raken de grond. (Op zelfde plek als zijn voorgangers, zanussi (15 jr) en lg (6 jr).)
De opstaande rand aan de voorkant van de trommel is erg laag hierdoor word een volle belading, bv 2pers. dekbed, tijdens het centrifugeren langs het rubber manchet gewreven. Gevolg onnodige slijtage, lijkt mij. Trommel lijkt, in mijn ogen, zo wie zo meer op een wasdroger- dan een wasmachine-trommel.
Programma's:
Leuke standaard programma's. Maar Jeans op 800 toeren centrifugeren!? Niet echt droog. Mis een snel programma voor 7kg en op 40° (lg was ‘maar’ 7kg). Nadeel is dat de standaard programma’s niet genoeg zijn aan te passen.
[Net een extreem vuile bonte was gedraaid met Biotex voorwas op 60°, resultaat slechter dan lg + 35 minuten langer dan lg.]
Machine staat ook vaak, naar mijn gevoel, te niksen. Lg ging alles non-stop verder. Misschien is de lg daarom sneller klaar met de zelfde soort was!?
Droger:
Handdoeken op Kast droog komen er Hanger droog uit. Dus Extra droog = Kast droog.
Droger temp. is niet los aan te passen bij non-stop wassen en drogen. Temp. is gekoppeld aan het type wasprogramma, ook al pas je de laatste aan. Dit is geen probleem als je ‘los’ droogt.
Machine is slecht geïsoleerd, gevolg de kamer (4m x 3m met deur open), waar hij bij ons in staat, woord erg ‘onaangenaam’ heet. Hij condenseert de lucht af en toe een klein straaltje water langs de trommel te laten stromen. Niet echt efficiënt. (Kan volgens mij slimmer en beter Indesit.)
Eindconclusie:
Als de machine langer dan 3,5 jaar meegaat is de prijs/kwaliteit verhouding redelijk. (bv: Lg’s lagers geven het na 3 jaar op.) Verwacht wel dat deze machine qua echt energie- en water-verbruik duurder is als lg. Ook kan je, door gebrekkige mogelijkheid om de programma’s aan te passen, minder wassen per dag draaien.
Durf nog niet mijn handwas in deze machine te doen en hou mijn hart vast voor mijn delicate was. In de lg deed ik zelfs was die alleen maar gestoomd mocht worden, volgens het label. De tijd zal dit leren.
Eindoordeel:
Ik zou hem niet weer kopen. Ook zou ik geen lg meer kopen, lagers met 3 jaar kapot en dat is geen garantie.
Bij verandering van of meer observaties zal ik dat toevoegen aan deze beoordeling.

Rudi Reinders 24-03-2011

Heeft altijd goed gewerkt, alleen bij het drogen komt het er met meer kreukels uit dan bij een losse droger.

Maar. Binnen 2 jaar (!!!) is hij stuk. Oorzaak van binnen uit. (kennelijk een ontwerpfout) Mijn leverancier steggelt nog met de fabrikant over een coulanceregeling Maar daar hebben ze bij de fabrikant nog nooit van gehoord. Intussen zit al 5 weken zonder wasmachine.

Voor mij dus geen Hotpoint-Ariston meer !!!

de heer handel 22-03-2011

Wij hebben nu dit apparaat een paar weken in gebruik, wij zijn hier zeer tevereden mee, wast goed, droogt goed, duurt wel even voor het klaat is maar dat is bij alle wasdroogcombi,s zegt men, verder is dit apparaat heel stil wat ook erg prettig is, makkelijk te bedienen en hij wast 9 kg maar liefst, en hij kan 6 kg wassen en 6 kg drogen in 1 keer perfect voor ons.
weet niet hoelang hij meegaat vandaar een 9 op dat punt.
voor de rest een echte aanrader!