De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bosch WGB25419NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Remco 09-07-2024

Fijne machine, een aanrader. Bosch service helemaal top.

Geschreven voor: Bosch WGB25419NL

Inleiding:
Sinds 2020 waren wij in het bezit van een Bosch Serie 8 Exclusiv wasmachine, welke helaas begin 2024 problemen gaf en de trommellager kapot bleek te zijn. De machine viel buiten de normale garantie en het euvel zou dan 'gewoon' botte pech zijn, maar wij gaven bij Bosch aan dat wij daar geen genoegen mee namen en aanspraak wilde maken op de wettelijke garantie cq. het conformiteitsbeginsel. Een dergelijke machine moet bij normaal gebruik toch wel meer dan 3,5 jaar meegaan.

Oplossing Bosch:
Er werd een gratis monteur gestuurd en die gaf direct aan dat Bosch 50% van de reparatiekosten voor zijn rekening nam en uiteindelijk bleek een nieuwe trommel niet leverbaar, waarbij Bosch aanbood om alsnog voor het zelfde bedrag als de reparatie een nieuwe Bosch Serie 8 Exclusiv wasmachine te leveren. Daar konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen.

Ervaring:
Wij hebben deze nieuwe Serie 8 Exclusiv machine nu een paar weken in gebruik en het is weer een verademing. Super stil en via het HomeConnect (wifi connectiviteit) super handig om te bedienen, diverse wasvoorkeuren in te stellen en het ontvangen van berichten als de was klaar is, of de trommel gereinigd dient te worden.
Het enige verschil en daarom ook een 9 en net geen 10, is dat deze machine 1400 toeren centrifugeert, waar onze vorige Serie 8 Exclusiv met 1600 toeren kon centrifugeren. Daarmee komen bijvoorbeeld handdoeken wat minder droog uit de machine, maar eigenlijk is dit redelijk te verwaarlozen. Even in de droger of een (mid)dagje op het droogrek en de klus is geklaard.
Dan oogt de machine ook nog eens mooi modern met het zwarte bovenfront en als de machine uit staat dan zie je ook niets op het front, behalve de aan/uit toets. De machine is dan ook geheel met touchbediening uitgevoerd. Luxe hoor.
Kortom, ondanks de noodzakelijke investering toch weer zeer tevreden en mede door de coulance van Bosch.

Pluspunten

• Stil
  • Bedieningsgemak
  • Uiterlijk
  • Eco stand

Minpunten

• 1400 toeren ipv 1600 toeren