Beko WTV8735XS0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beko WTV8735XS0 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

W*********@k********* 02-04-2022

Geschreven voor: Beko WTV8735XS0

Waardeloos wast niet schoon en spoelen is helemaal een drama. In een woord grote miskoop

Bart verkerke 09-10-2019

Zeer complete machine.

Geschreven voor: Beko WTV8735XS0

Sind een paar dagen deze Beko WTV8735XSO in bezit ter vervanging van onze Siemens machine.
Erg tevreden, wasgoed is zeer schoon (ook de zeer vieze dingen) belangrijk is om je even goed in de handleiding te verdiepen hierin staat (ja echt) hoe je welk programma het beste kan inzetten voor welk product en vuilgraad. Je moet even wennen aan hoe je je was deed tenopzichte van de oudere machines. Dit heeft denk ik te maken met dat ze heel energie zuinig zijn. Machine heeft tot onze grote verbazing verlichting in de trommel. Verder zeer compleet geleverde met een aansluitslangen met waterstop en losdraai beveiliging. Machine is heel stil en bied ontzettend veel mogelijkheden voor dit geld. Voelt goed degelijk aan, heeft nu 5 jaar garantie en 10 jaar op enkel de motor. Ik geloof niet dat je voor deze prijs ergens zo'n mooie machine kan vinden die tot nu toe heel goed bevalt. Een klein puntje van kritiek is dat er onderaan het zeepbakje bij warme programma's soms een druppel water blijft hangen. Deze krijg je dan op je voeten bij het openen na de wasbeurd. (alleen gehad na gelijk na de beurt weer een was te doen)

Pluspunten

• Stil
  • Trommel verlichting
  • Heel compleet
  • 5 jaar garantie op machine
  • 10 jaar op de motor

Minpunten

• Soms Druppels aan het wasbakje bij openen

Dirk van der Made 17-09-2019

Prul

Geschreven voor: Beko WTV8735XS0

Ongeveer 3 maanden in bezit.

Wat een prul.
Nou ben ik altijd Mieles gewend (de goedkoopste, dus een kleine 300 euro duurder dan deze Beko), dus misschien geen eerlijke vergelijking. Maar als ik de extra tijd die ik aan deze machine kwijt ben over de jaren dat hij meegaat optel en dat omreken naar geld met een uurloon van een tientje ben ik met deze Beko waarschijnlijk even duur uit als met een Miele, misschien wel duurder. Dat nog afgezien van het ongemak.

Een eerste probleem is dat zelfs met extra spoelen de was nog steeds naar wasmiddel ruikt, ondanks dat ik vrij kleine hoeveelheden gebruik. Dus ondanks dat deze een grotere trommel heeft dan ik gewend ben doe ik vaker de was, met kleinere hoeveelheden per keer. Dat helpt, maar het is wel extra werk. Maar soms doe ik nog een korte wasbeurt erna (zonder wasmiddel natuurlijk).

Een tweede probleem is dat de was regelmatig nog nat is. Soms te vochtig maar soms echt kletsnat, vooral na zo'n extra wasbeurt. Dus centrifugeer ik nog een keer, wat dat probleem oplost, maar wederom, het is extra werk.

Verder is de bediening erg onhandig met traag reagerende knoppen, maar dat went wel een beetje.

Trouwens, die garantietermijn van 5 jaar is een wassen neus. Een wasmachine hoort veel langer mee te gaan, maar soms zit er een productiefoutje in, dat zich ruim binnen een jaar zal manifesteren. Dus een garantietermijn die langer is dan dat heb je niets aan.

Pluspunten

• goedkoop in aanschaf (maar niet in gebruik)

Minpunten

• spoelt slecht
  • centrifugeert slecht
  • onhandige bediening

martinus83 12-03-2020

Even inhakend op jou uitspraak: "die garantietermijn van 5 jaar is een wassen neus".
Beko zijn garantie termijn is uitzonderlijk met 5 jaar. Momenteel (helaas) enkel nog op de selective modellen maar toch. Ik zit nu een nieuwe machine uit te zoeken omdat onze Siemens het na 4 jaar en 2 maanden heeft begeven (stinkt naar verbrand rubber, trommel hangt scheef).

Het is inderdaad zo dat fouten vaak al in het eerste jaar te merken zijn, zo klapte bij ons de trommel kapot na 3 maand. 3x in 1 jaar siemens over de vloer gehad en helaas is het nu weer feest. Geen garantie meer dus 600 euro afgeschreven in 4 jaar.. Had ik maar 5 jaar garantie gehad.

Dus wassen neus? kan ik het met mijn ervaring helaas niet mee eens zijn.
Miele er is geen betere, de leus uit de jaren 80 is ook achterhaald, heb het idee dat je meer geluk moet hebben met je machine, net als met een auto.