Zanussi IZ 12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi IZ 12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Loes 13-03-2023

Zanussi IZ12 uit 2002

Geschreven voor: Zanussi IZ 12

Mijn Zanussi IZ 12 is nu 21 jaar oud. Hij begint wat te piepen en te kraken. Ben nu een goed alternatief aan het zoeken. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over deze machine, maar zoek nu een energie zuinigere machine.

Pluspunten

• Perfect
  • 21 jaar trouwe dienst

MTK2008 15-03-2008
Geschreven voor: Zanussi IZ 12

Heb deze machine nu ruim 4 jaar in bezit maar het laatste 1,5 jaar krijg ik om de zoveel maanden de foutcode E90 in het display. Na enig gesurf op het net was ik er snel achter dat er slecht contact is tussen bedieningpaneel en de hoofdprint. Na het openschroeven van de machine en schoonmaken van de stekkertjes op de prints (corrosievorming) deed ie het weer. Helaas kwam de klacht steeds terug en heb ik uiteindelijk zojuist een andere machine aangeschaft, dit maal een LG. Verder geen klachten over de IZ12, waste prima, droogde ook best aardig en had veel mogelijkheden. Misschien had ik gewoon een pech apparaat...

sandra.36 17-01-2008
Geschreven voor: Zanussi IZ 12

Wij hebben deze machine nu ruim 5 jaar in ons bezit. Sinds 2 maanden blijft hij in het spoelprogramma hangen. Moet de machine eerst 10 min. uitzetten voordat hij weer verder gaat. Kan natuurlijk een reparatuur laten komen, maar weet niet of dit voordelig is t.o.v. een nieuwe machine.

Ik vind het een erg slechte zaak dat een wasmachine na amper 5 jaar al kuren begint te vertonen, en hebt dit ook nooit eerder meegemaakt!

Gonny1 17-07-2007
Geschreven voor: Zanussi IZ 12

heb de machine vanaf jan. 2002 dus nu 5,5 jaar, in jan. 2004 had hij een defecte lager en moesten kuipdeel en trommel vervangen worden (ik kreeg 153 euro korting op de reparatie) wat een totaal te betalen bedrag opleverde van 270. een jaar later moest er een pen van een schokbreker worden aangedrukt (kostte me niets omdat het garantie op de vorige reparatie was).
Inmiddels is het juli 2007 en is het verwarmings element stuk. we hebben besloten nu maar een nieuwe te kopen. ik ben dus helemaal niet te spreken over de duurzaamheid!

Christiaan1981 15-01-2006

Ik heb deze wasmachine nu ongeveer 2,5 jaar en heb er nooit problemen mee
gehad. Super apparaat, wast perfect en is vrij stil. Mooie en makkelijke
bediening. wat ik verder mooi vind is de timer. Klasse apparaat.