Bosch WAE241K0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bosch WAE241K0 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

bugaboofrog 18-03-2007
Geschreven voor: Bosch WAE241K0

Mijn vorige en relatief jonge Bosch-wasmaschine gaf het na 6 jaar intensieve gebruik op.
Maar toch heb ik weer voor Bosch gekozen.
Miele was te duur en de rest van de aanwezige merken stel ik nog minder op prijs dan de Bosch.
Tegenwordig zijn ze allemaal in China of Turkije gemaakt met alle gevolgen van dien.
Miele en slechts sommige Bosch en AEG apparaten worden nog steeds in Duitsland gemaakt en dat is volgens monteurs en reparatiebedrijven bewijs van betere kwaliteit.

Deze Bosch is volgens de verkoper ook in Duitsland gemaakt.

Minpunten.
1.Wat me tegenviel - al die nieuwe elektronische toetters en bellers met licht en geluid.
Laat het maar simpel en duidelijk houden, zoals het bij AEG en Miele is, ik heb weinig vertrouwen in al die pippende en (ziekelijk)gevoelige electronica.
2. Veel meer plastic onderdelen. Daardoor krijg je gevoel dat je een soort chinese goedkope en breekbare speelgoed hebt aangeschaft.
3. Zeer onhadige en onduidelijke handleiding.
Slechter kan gewoon niet.

Pluspunten.
Stil en supersnel.
Mijn vorige wasmachine was urenlang bezig met wassen.
Deze is gauw klaar met perfecte was- en droogresultaat.
Als die klaar is geeft ie elk vijf minuten gedurende ongeveer halfuur een pieptoon.
Dat is handig, zeker als je nog meer wassen heb.