Whirlpool Atlantis 1400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool Atlantis 1400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Britty1969 17-09-2008
Geschreven voor: Whirlpool Atlantis 1400

Ik heb 2 jaar geleden een wasmachine gekocht van Whirlpool Atlantis 1400.
Al vanaf dag 1 heb ik al problemen met dat ding.
Sokken komen onder de trommel terecht,waardoor de trommel vastloopt,of de filter verstopt raakt.
Kleding of ander wasgoed komt tussen de manchet en trommel vast te zitten tijdens het wassen waardoor het wasgoed aanvreet,en/of gaten maakt.
Sokken moet ik dus in een waszakje wassen.
Wanneer een sok per ongeluk tussen het wasgoed is terechtgekomen,moet ik het filter schoonmaken want dan is het in de slang van de filter terechtgekomen,of in het ergste geval onder de trommel,en daarvoor moet het voorfront van de wasmachine eraf gehaald worden,om de slang te ontkoppelen zodat ik onder de trommel met mijn vingers de sok eruit moet halen.
Het pluizenfilter is echter ook een probleem; het zit te laag in de wasmachine en daardoor kan ik niet eens fatsoenlijk het water opvangen wat eruit stroomt, zodat mijn laminaat op de overloop omhoog gaat staan omdat het daar niet tegen kan.
Whirlpool of de contactpersoon ervan heet een keer gratis een monteur gestuurd en die heeft het manchet vervangen,zodat volgens die monteur het wassen dan beter zou gaan.
Dat is dus niet zo,als er per ongeluk een sok tussen het wasgoed zit (omdat ik die dan over het hoofd hebt gezien),komt het nog steeds onder de trommel terecht of in de slang van het pluizenfilter.
Beide partijen; Whirlpool en de winkel denkt dat daarmee de kous af is,en niemand heeft het over een schadevergoeding.
Mijn man heeft een klachtenformulier ingevuld,en toen mijn man over de schadevergoeding begon moest hij er nog een invullen.
We zijn echt heel boos;wij zijn slachtoffer en klant maar worden behandeld als fraudeur of dat we het hele verhaal uit onze duim zuigen,zoveel bewijs moeten we aanvoeren.
Dat neem ik Whirlpool heel erg kwalijk,ik ga voor een Miele sparen en koop nooit meer een Whirlpool.
Het personeel van de winkel neem ik het ook heel kwalijk en vind hun deskundigheid op gebied van wasmachines maar niks. Voor een wasmachine voor 2 personen is het misschien een aardig ding, de winkel in Hellevoetsluis heeft de wasmachine aan ons, een gezin van 4 personen verkocht.
Dus heb ik besloten om daar ook nooit meer iets te kopen.

*Mike 25-01-2008
Geschreven voor: Whirlpool Atlantis 1400

Wij zochten een nieuwe wasmachine. En we hadden een paar eisen. De wasmachine moest goed schoon wassen, een hoog centrifuge toerental (1400 toeren), korte was programma's, geen mechanische bedieningsknoppen.

Ik was al aan het ronkijken tot wij op de Whirlpool Atlantis 1400 stuiten. Via Internet besteld, wat mij opviel is dat de helpdesk veel kennis bezat (dat is wel eens anders). Een vraag was waar gaat U de machine plaatsen, op zolder dan heeft U een voordeel want er zit een aquastop en waterbeveiliging op.

De levering was zeer snel op de site konden wij zelf aangeven wanneer wij geleverd wouden hebben, over 2 dagen was vrij, ik dacht eerst nog dat gaat nooit lukken maar het planningsvakje was groen dus ik kreeg binnen
2 dagen de wasmachine uitgelverd.

De eerste wasbeurt hebben wij zonder was gedraaid. Hierna het echte werk aangezien de was voorraad al behoorlijk was opgelopen. De resultaten waren uitstekend zwaar bevuild wasgoed werdt keurig schoon.
Ook de fijne was en wolprogramma's gaven een goed resultaat. De was ruikt ook heerlijk fris en wit is ook echt wit bijvoorbeeld bij lakens en sokken.
Wat ook goed werkt is de centrifuge gang van 1400 toeren de was is bijna helemaal droog.
Wat ook zeer handig is zijn de led's die aangeven in welke fase van het wassen de machine bezig is. De machine bezit ook een uitgebreid aantal waarschuwingslampjes die indien nodig gaan branden en aangeven waar er een storing is (bijvoorbeeld pomp schoonmaken).
Bij het hoge centrifuge toerental blijft de wasmachine keurig op de plaats staan.

De wasmachine is met wassen zeer stil. Bij 1400 toeren centrifugeren is het geluidsniveau aanvaardbaar.

Wat mij betreft een prima up to date wasmachine met prima totaal resultaten.