LG ST147PWM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG ST147PWM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Robin 25-05-2024

14 jaar oud en still going strong

Geschreven voor: LG ST147PWM

Wasmachine gekocht in 2010 en nu 14 jaar later wiebelt hij nog steeds vrolijk rond tijdens het centrifugeren. De wasmachine is al zelfs een keer meeverhuisd en ook dat heeft hij overleefd. En de laatste 3 jaar wordt de wasmachine intensiver gebruikt vanwege gezinsuitbreiding.

Nu anno 2024 wordt het wellicht wel eens tijd voor een nieuwe, maar zal die ook zolang meegaan als de LG ST147PWM?

LG gebruiker 2009 24-11-2011
Geschreven voor: LG ST147PWM

Sinds 2009 eigenaar van een deze LG wasmachine, altijd tevreden geweest over het wasresultaat en prestatie zonder het idee dat dit een enorme hoogvlieger is.

Vorige week een storingsmelding gehad op de display die duidde op interne lekkage. Nu in een zeer traag service proces terecht gekomen (genoeg klachten op internet te vinden dus zijn niet de eerste). Model is in 2009 geintroduceerd maar blijkbaar zijn bepaalde onderdelen niet meer leverbaar. De status is nu dat onze machine moet worden omgeruild met bijbetaling (hoogte nog onbekend maar vrees het ergste wat tijd en geld betreft).

Meest verwonderlijke is wel dat de lekkage te vinden is in de plastic kuip waarin de ketel draait, je vraagt je af waar deze van gemaakt is dat er na 2 jaar al klachten ontstaan. Erg fijn dat er 10 jaar garantie op de moter zit maar als de (in mijn ogen) eenvoudige onderdelen na 2 jaar al kapot gaan is dit van weinig nut.

henkvanginkel 27-03-2011
Geschreven voor: LG ST147PWM

Wasresultaat is goed, droogresultaat is normaal zoals verwacht, maar dan dat stomen. Als je de opfriswas doet met stoom en de was is klaar hang ik de blousen gelijk aan een kledinghanger. Voor mij is strijken dan niet meer nodig. Dat had ik gehoopt, maar kon het niet duidelijk opmaken uit de andere reviews. Kreukvrij aan de kledinghanger.....wat wil een man nog meer.

Miecsamin 12-12-2010
Geschreven voor: LG ST147PWM

na lang wikken en wegen en raadplegen vn diverse sites gekozen voor deze machine. We hebben hem nu een paar weken in gebruik en we vinden 'm geweldig. Over het algemeen komt de was er in ruim 1 uur schoon en redelijk droog uit. Alleen bij volle machines heeft hij wel eens 2 uurtjes nodig maar het resultaat is er dan ook naar. wij gebruiken vloeibaar wasmiddel in een doseerbol en dat werkt prima. De meerwaarde van de stoomfunctie hebben we alleen nog niet ontdekt. Stomen frist op maar haalt eventule lichaamsluchtjes er niet uit

ad147 26-10-2010
Geschreven voor: LG ST147PWM

Ik heb mijn 15 jarige Bosch ingeruild voor deze LG ST147PWM.
De machine zit er mooi uit maar dat heeft met smaak te maken dus is erg persoonlijk.

Ik ben direct gaan experimenteren en dus werd het wassen van T-shirts met zweetvlekken. Mijn oude machine had daar problemen mee maar hier waren ze er allemaal uit.
Ik had gekozen voor een katoenprogramma met Stoom.

De gebruiksaanwijzing valt erg tegen dus heb ik het.e.a. zelf uit te zoeken.
Uiteindelijk wijst alles vanzelf de weg maar dat is altijd zo… als je het eenmaal weet is het erg simpel!
Hier heeft LG dus een steek laten vallen.

Over het algemeen vind ik de machine best rustig en zeker bij een stoom-wasje.
Wat het geluid betreft is het een beetje relatief.
Als je een oude wasmachine had die nogal veel lawaai maakte en vooral bij het centrifugeren, dan is deze machine best stil.

Maar als je oude machine al stil was… ja dan maakt deze best wat geluid.
Mijn Siemens droger staat boven op de ST147PWM en maakt 3 keer zoveel geluid.

De was komt er prima schoon uit en dat kan mijn vorige machine al jaren niet meer..
Stomen doet hij ook prima en vind dat een welkome uitbreiding.
Ook het opfrissen werkt erg goed.

Ik vind het wel jammer dat alleen waspoeder gebruikt kan worden.
Staat ook in de gebruiksaanwijzing blz. 25.
Bij mijn vorige wasmachine kon ik een schotje plaatsen in het zeepbakje.
Dan loopt het vloeibare niet vanzelf weg.
Bij deze machine is geen uitbreiding (schotje?) aanwezig dus vloeibaar loopt direct weg de trommel in.

Ik zal morgen wel een pak zeeppoeder halen.
Bij mijn supermarkt hebben ze wel 30 soorten vloeibaar zeep en maar 5 soorten poeder dus hier blijft deze LG achter.

Ik las bij de ST148PWM dat het gewicht wordt gemeten van het geladen wasgoed en zichtbaar gemaakt in het display.
Bij deze ST147PWM laat hij niets van gewicht in het display zien en ik weet ook niet of hij weegt. Ik kan er niets over vinden.
Vraag me dan ook af of een kleiner wasje korter duurt en minder water gebruikt dan een grote was.
Zo niet… dan is die A+++ ook relatief.

De zelfreiniging functie lijkt mij zeer bruikbaar en behoud van de machine.

Over het totaal genomen ben ik best tevreden.
+ mooie machine
+ geluid is rustig en voor mij acceptabel
+ Stoom functies zijn erg goed bruikbaar ook in combinatie met wassen.
+ Machine wast mooi schoon.
+ Veel functies en instelbaar.
+ PrijsPrestatie

- Alleen waspoeder en geen vloeibaar in zeepbakje.
- Gebruiksaanwijzing kan veel beter en duidelijker.

gaagie 10-11-2011

Dit is een review waar je nog eens wat aan hebt. Wij zijn van plan om deze machine te gaan kopen, maar wij twijfelen nog....

MN3000 18-10-2010
Geschreven voor: LG ST147PWM

Deze wasmachine word geadverteerd als extra stil, dat is hij absoluut niet. Het lijkt meer op een laagvliegende helicopter.Het geluid van de afvoerpomp is ook niet bepaald subtiel en ondanks de waterpas plaatsing op een betonnenvloer is hij al een paar keer aan de wandel gegaan. En nee ik wil geen randje om m'n wasmachine metselen ( zoals de monteur voorstelde ) omdat LG te laks is om hun apparaten fatsoenlijk te stabiliseren met deugdelijke schokdempers zodat hij, naar behoren, gewoon rustig op zijn plaats blijft staan.

Verder is het wel een mooi apparaat wat een frisse schone was oplevert. De stoom functie en het allergie programma doen wat ze beloven. De zelfreinigings funtie is ook handig. Qua duurzaamheid wekt hij niet de indruk dat hij de probleemloze 15 jaar van m'n vorige zanussi wasmachine gaat overtreffen. Maar de tijd moet dat leren.