LG DD1411BWM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DD1411BWM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

a************@g******** 27-06-2023

Nooit meer

Geschreven voor: LG DD1411BWM

Raak constant in onbalans haal iedere keer was eruit en weer erin maar blijft onbalans geven nooit meer
Word er nu helemaal gestrest van iedere x weer
Zo doet hij het 2 wasjes goed en dan begint de ellende zit je de hele dag maar was er in en eruit te doen

Ali 17-02-2021

LG goede wasmachine 10 jaar vol gehouden

Geschreven voor: LG DD1411BWM

goede wasmachine heb hem gekocht op in maart 2011.

heeft het altijd goed gedaan, na wassen gaat hij zelfrustig uit, geen irritante muziekje.
bij vergeten was kon ik deze altijd pauze zetten en was bij gooien en gaat hij weer verder van begin.

Stille 51 Db geluid en lawaai met 1 deur van douche dicht naast slaapkamer hoor je hem niet meer.
11KG goed genoeg, De was in soms 2 en 1 wasbeurt wel gewassen, wonen met 4/ 5 personen.

Persoonlijk vind ik het goed dat je gebruik kan maken van pauze knop bij vergeten kleding. En de Kinderslot helpt goed voor de veiligheid.

Na 5 jaar deed de motor het niet meer en accu stil gegaan, LG gebeld deze kwamen na 2 weken.
motor of accu viel binnen de garantie en de de rest heb ik toen alleen ongeveer tussen denk 100 - 140€. Betaald voor service reparatie.

Daarna geen problemen met wasmachine gehad monteur was erg aardig vond goede service heeft verleend kwam in avond wasmachine maken weet ik nog deed zijn best.

De wasmachine is dit jaar stuk gegaan en heeft na reparatie ook 5 jaar goed gedraaid zonder problemen. Veel keuzes met wasprogramma's ik gebruik GEEN waspoeder Altijd vloeibaar wasmiddel gebruikt. Toen de tijd voor rond 1000 euro gekocht ongeveer.

De vooruitgang op wasmachine is ook erg fijn geweest die laat zien hoelang het nog voor was zal duren erg duidelijk en helder display. En wat ook erg fijn was dat je aantal toeren hoe snel deze draait kon aanpassen. Ja vind voor gezin het goede wasmachine draait lekker maakt niet veel geluid en veel wasprogramma's die niet te lang zijn en ik zal hem wel nog keer kopen.

Pluspunten

• A+ Label
  • 51 Db
  • 11 Kg ruime inhoud
  • LG Service
  • kinderslot

Minpunten

• prijzige wasmachine

renate 28-01-2016
Geschreven voor: LG DD1411BWM

een zeer slechte wasmachine,veel s te licht gebouwd,ontzettend veel lawaai,kan het niet aan zo veel was

Vera Meijer 27-02-2012
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Geweldige wasmachine!!! Zou geen andere meer willen. Mocht deze in de verre toekomst stuk gaan, komt er absoluut weer dezelfde.Wast geweldig, centrifugeert geweldig. Niet echt geluidsarm maar hij staat bij ons op zolder. Makkelijke bediening, je kunt alles apart instellen,toeren voor centrifugeren, watertemperatuur! Veel programma's maar gebruik meestal de katoenstand en stel dan zelf alles in. De machine weegt dan zelf de hoeveelheid was die erin zit zelf af! Alles al gewassen,alle dekbedden, gordijnen.Een absolute aanrader! Wassen wordt weer leuk!! Nu nog een 11 kg droogtrommel! Al hang ik veel zelf op.

4littlekids 26-02-2011
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Sinds 7 juni 2010 deze machine in gebruik na 13 jaar een AEG te hebben gehad. In het begin flink wennen aan de vele keuzes die je per programma hebt.
Mooie vormgeving en heeft een kinderslot zodat de kids hem niet kunnen storen in zijn werk.

Nu kan het dikke kussen van de hond tenminste thuis gewassen worden, dat scheelt me toch de ritten en kosten bij de wasserette.
Er kan erg veel wasgoed in, alle kinderbedden (4 stuks) afhalen en in de machine.
Hij is vrij stil, in de nachtstand hoor je hem eigenlijk niet.
Vrolijk deuntje als ie klaar is en als ie een storing heeft een ander deuntje, gaat uit als het programma klaar is en dat is ook een pluspunt, zonde van de standbyenergie.

Minpuntjes vind ik dat de klok meer tijd nodig heeft dan dat ie aangeeft, als ie nog 12 minuten aangeeft en ik ga na een kwartier naar boven dan is ie vaak nog niet klaar.
Ook het feit dat ie heel vaak (eigenlijk elke wasbeurt nu)aangeeft dat ie "uit balans" is vind ik vervelend, machine staat goed waterpas en het maakt niet zoveel uit wat erin zit aan was (vol of minder vol), nu gebeld naar LG en ze komen een keertje kijken.

Voor een gezin wat veel was heeft is dit een fijne machine, ik doe vaak 1/2 hanggoed en 1/2 wasdrogergoed want anders moet de droger in 2 of soms wel 3 beurten de machine leeg drogen.
Nu nog grotere wasdrogers....

zeeuws meisje 13-12-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Deze machine is echt fantastisch, ik heb hem een paar weken, hij is bij mij nog niet uit balans geweest terwijl ik ook al een paar keer het dekbedovertrek gewassen heb.
Een pluspunt vind ik de pauze knop, ik vind altijd nog een sok die eigenlijk ook in de was had moeten zitten die net aan staat, met de pauze knop kan ik de machine openen zonder dat het water weggepompt wordt.
Met een groot gezin was ik volle trommels, er gaat 2 keer zoveel was in als in mijn oude machine, het programma duurt dan wel bijna 3 uur maar het is schoon en heel droog, want 1400 toeren in zo'n grote trommel centrifugeert droger dan 1400 toeren in een kleine trommel.
De eerste week zat er wel een geur van nieuwigheid van de wasmachine aan het wasgoed maar dat is nu over.

zeeuws meisje 02-06-2012

Nu na anderhalf jaar wil ik even een update geven over mijn LG wasmachine.
Hij wast nog steeds fantastisch maar ik heb gemerkt dat er in fijne t-shirts gaatjes komen. Ik heb echt verschillende shirts met gaatjes en dat zijn dan geen oude shirts maar het gebeurt ook bij nieuwe shirts die ik voor de eerste keer was. De gaatjes zitten vooral op de voor en achterkant, eigenlijk nooit in de mouwen. Ik denk dat het komt door het hoge toerental in combinatie met de grote trommel, de stof wordt tijdens het centrifugeren zo uitgerekt dat er gaatjes ontstaan. Ik had zelfs een nieuwe hoeslaken van Walra waar gaten in zaten. Bij dikke stoffen en handdoeken gebeurt het niet. Om gaatjes te voorkomen centrifugeer ik nu nog maar op 1000 toeren.
Ik ga eens contact opnemen met de fabrikant want dit moet toch niet kunnen.

pet51 02-11-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

apparaat valt tegen ondanks de hoge prijs
centrifugeer-programma is menigmaal in onbalans
bij 800 toeren meer geluid dan bij 1400 toeren
handleiding spreekt van 4 vervoersbouten
het zijn er na enig zoeken nog steeds maar drie
ik ben benieuw naar de levensduur

koos46 25-01-2012

Ls.
moet een kijken of hij goed waterpas staat anders is hij uitbalans.bij mijn dochter liep de vloer schuin af,de leveancier had hem alleen maar vast gezet zodat hij niet wiebeld,maar hij stond te dansen tijdens centrifigeren.ik heb hem nu zuiver waterpas gezet,koste wel wat moeite en nu is hij heel stil.

ydens 06-09-2013

Je heb die bouten er toch wel uit gehaalt

jootje1985 14-10-2010

hoi,
ik heb hem nu een paar dagen maar ben er erg blij mee!
Ziet er mooi uit makkelijke bediening, die heb je zo door.
Anders heb je een gebruiksaanwijzing die kort en krachtig is.
We hebben eindelijk onze winterdekbed van 220 bij 240 kunnen wassen! zat er wel wat krapper in als ik dacht.
Maar wasresultaad goed , ik weet de duurzaamheid nog niet maar mocht ik later iets hebben, komt dat hier natuurlijk op te staan. Al heb ik er wel vertrouwen in.

danielha 05-09-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Wasmachine bevalt goed. Alleen het wasresultaat viel wat tegen. Dit komt denk ik door de grote hoeveelheid die erin kan. Met kleinere hoeveelheden was dit geen probleem.

Wij hebben een groot gezin en het scheelt aannemelijk veel was om weg te werken!

Minpunt was wel dat hij regelmatig aangaf dat de trommel uit balans was en dat de kletsnatte was er eerst uit moest en daarna erweer in.

annika1979 17-08-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Ik heb dit apparaat 2wkn getest en ik wilde hem eigenlijk niet meer kwijt! wat een super ding zeg! vooral de maat van de trommel is echt geweldig! hij wast alles prima schoon ook op het snelle programma!
Wij hebben voor de hele familie dekbedden gewassen ;)

elly hofstra 15-08-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

het is een goeie wasmachine wast schoon weegt de was vond ik fijn als de was afgelopen was ging ook de stroom er af vond ik ook fijn ik kan iedereen de wasmachine aan raden super stil.ik ben veel lof had het niet verwacht

jacqueline113 11-08-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

mooie vormgeving en niet te geloven dat een wasmachine met dit formaat zo'n capaciteit(11kg) kan hebben.
Wasresultaat is goed en zelfs bij een volle trommel komt de was er bij 1400 toeren aardig droog uit.Machine bepaalt bij elke wasbeurt hoelang programma duurt en hoeveel water etc. er nodig is.Je kan dan eventueel zelf nog kiezen voor verkort programma of intensief. De machine is zeer stil in gebruik en na afloop speelt hij een melodie. In display is precies te volgen hoelang hij nog bezig is en in welk programma. Machine schakelt automatisch uit na afloop van programma.Over duurzaamheid kan ik na 2 weken nog niet veel zeggen.bij wassen van dekbedden geeft machine bij centrifugeren soms aan dat hij uit balans is, als het dekbed dan even omgeschud wordt maakt de machine zijn programma verder af.

Glove 11-08-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

We hebben de machine twee weken thuis gehad om te testen en hij is ons prima bevallen. Met name de grote vulopening en de grote capaciteit van de trommel zijn een verademing. Het wassen verliep geruisloos en het wasresultaat was goed. Persoonlijk vind ik het plezierig dat je de start kunt uitstellen en kunt zien hoe lang de was nog duurt.

De wat kleine en naar achter geplaatste wasverzachterresevoiropening en het nog niet helemaal functionerende weegsysteem (bepalen wasduur & hoeveelheid water)zou ik als wat minder geslaagd willen noemen.

Maar al met al een ideale machine voor gezinnen met (opgroeiende) kinderen.

GrwN 09-08-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Een fijne wasmachine die heel weinig lawaai maakt, zuinig is en makkelijk te bedienen. Ook alleen spoelen en / of centrifugeren gaat eenvoudig. Veel wasgoed in een machine die niet groter is dan een met veel mindere capaciteit.

JBBrouwer 28-07-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Wasmachine uiterlijk is misschien niet het meest belangrijk maar goed het oog wil ook wat. En deze machine voldoet keurig, mooi overzichtelijk en erg duidelijk display.

Het wassen met deze machine is zoiezo op 1 vlak grandioos, dat is de enorme hoeveelheid was die deze machine aankan, het is onvoorstelbaar maar hij wast echt met gemakt 12Kg wasgoed, van te voren even op de weegschaal gezet en net onder de twaalf kilo wasgoed in de trommel gedaan, naderhand duidelijk zwaarder maar de hele was, was inderdaad schoon.

Het pieptoontje voor als de was klaar is, geeft een erg leuk riedeltje maar dit was op de begane grond niet te horen als de deur dicht was. (niet kunnen vinden of dit harder gezet kon worden)
Het aanpassen van een programma is wel wat ingewikkeld naar onze mening maar als je er even voor gaat "zitten".

Geluidproductie valt inderdaad erg mee, of dit nu komt door de direct drive techniek of niet maakt voor ons niet zoveel uit. Maar de machine is inderdaad stil te noemen.

Mijn vrouw had liever ook een 1600 toeren optie gezien maar met 1400 toeren wordt het wasgoed naar mijn idee droog genoeg.

De deur gaat van rechts naar links open en dat hebben we nog niet eerder gehad, was voor ons (gezien de plaatsing van de machine bij ons) niet bepaald praktisch.

Verder is het een prettige machine die inderdaad de was weegt voordat het programma start en de tijd van het programma daar ook op aanpast.
(prettig voor het milieu)

Rob van der Pijl 27-07-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

We hebben de wasmachine 2 weken getest en hem gebruikt voor alle soorten was.
Dit houdt in van sokken tot dekbedden en kussens.
Voor ons was dit een zeer geslaagde test, alles werd goed schoon.
De bediening is eenvoudig en duidelijk.
Bij een gedeeltelijk gevulde trommel zorgt de machine zelf voor een aangepast programma en dat kun je merken aan bv. de wastijd.
Doordat de trommel zo groot is (11 kg), konden wij ruim 1 1/2 maal de normale hoeveelheid wassen, met een prima resultaat.
Al met al een zeer fijne en goede wasmachine.

Hennymel 26-07-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

Ik heb hem 14 dagen mogen testen.
Prima wasresultaat,de wascapaciteit (11kg) is ideaal vooral zoals wij met 3 kinderen,ben dus sneller klaar. Vooral met het beddegoed, en handdoeken Droogt door het hoge toerental erg goed.Kon zelfs mijn dekbedden wassen en die kwamen erg goed uit, terwijl ik eigenlijk volgens het etiket ze alleen mocht stomen.
Hij had 20 jaar eerder op de markt moeten komen dat had mij heel wat wasbeurten gescheeld.
Zal hem missen naar het testen

denktenk 24-07-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

We hebben de machine 2 weken lang getest en zijn positief over het wasresultaat en performance. De machine kan een capaciteit van 11 kg aan maar dat zal in de praktijk niet veel voorkomen. (je moet dan lang het vuile wasgoed opsparen) 1 maal 11 kg normale witte was opgespaard maar dat paste vervolgens niet in de trommel.
Met het dekbedprogamma geeft de machine tijdens centrifugeren frequent foutmeldingen dat deze in onbalans is, dekbedden wassen met een zgn katoenprogamma geeft geen problemen met centrifugeren. Ook kleine hoeveelheden fijnwas geeft zo nu en dan onbalans meldingen.
Overall kunnen we stellen dat met een normale gemiddelde belading van 7 a 9 kg de machine prima resultaten heeft, zeer stil is, en heeft dezelfde afmetingen als een reguliere wasmachine die max 7 kg was aan kan. Tijdens de normale wassessies valt op dat deze machine nagenoeg niet trilt. Bediening is heel gemakkelijk en overzichtelijk middels een draaiknop. Wat wij ook als prettig hebben ervaren is dat in het LCD display, de voortgang wordt getoond. Wij beoordelen deze machine op een dikke 8

pauwelien 15-07-2010

1: uiterlijk mooi en duidelijk
al kon de deur wat minder opvallend (chroom)

2: hij stemt het water af op de aantal KG wasgoed die je mag gebruiken.
Dus gooi je er meer was in zoals je gebruikelijk zou doen, spoelt hij minder de zeep resten uit het wasgoed. dus hou je aan de wasvoorschriften en hij wast perfect.
Ook is het wel even uitzoeken hoeveel wasmiddel je moet gebruiken.
Met de voorschriften op het pakje "een dopje" krijg je echt de witte was niet schoon en bij 2 a 3 dopjes schuimt alles onder
Dus 1.5 dopje er in en het was goed ..
maar dat merk je wel naar 2 keer wassen.

3:geluid en trillingen ..
een woord .. NIET.
Deze zijn echt te verwaarlozen.
Zeker op het nachtprogramma.

4: gebruikersgemak en mogelijkheden.
Op het instellen van het kinderslot en de taal was hij vrij duidelijk en makkelijk in gebruik. zelfs mijn man kon de was doen en dat zegt genoeg (lach)
De mogelijkheden zijn uitstekend maar hier moet je wel terug in de tijd.
Alles heeft een andere naam en volgens mijn moeder was dat net als vroeger.
Zo heb je weer de donkere was (voor mij de bonte was)
en de delicate was (fijne was)
dus het is wel even zoeken welk programma je waar gebruiken moet.
tenzij je dit gewent bent natuurlijk.

duurzaamheid: onbekend
we hebben deze 14 dagen mogen testen, dus hier over geen oordeel

kinderslot: ik heb echt alles gedaan en meer kracht op de deur gezet dan een gemiddeld kind zou doen.
ik kreeg niets open / stuk of uitgezet.
Zelfs de deur kon goed tegen een stootje.

tip: LG mag nu aan de gang om 11kg drogers op de markt te brengen.
Anders loop je met het drogen achter op je was

skippy77 14-07-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

De LG DD1411BWM is een hele praktische en makkelijk te bedienen wasmachine.

De vooringestelde wasprogramma's kun je gemakkelijk aanpassen op temperatuur en het aantal toeren.

Bij bepaalde programma's weegt het apparaat de vulling om hierop de duur en intensiteit van het wasprogramma af te stemmen. Wat weer energie bespaart.

In de grote trommel past een heleboel, wat ik normaal in 2 wassen moest verdelen kan nu in een was. Je moet dan wel voldoende ruimte hebben om je was op te hangen om te drogen.

heb er zelfs mijn dekbedden erin gekregen en deze kwamen er ook weer keurig en fris uit.

De wasmachine is ook erg stil, zelfs tijdens centrifugeren hoor je hem amper. S'nachts laten draaien en absoluut niets gehoord, ondanks dat de machine in de kamer naast de slaapkamer staat.

Kortom een mooie machine, waar je met een gezin heel goed mee uit de voeten kan!

roewi 13-07-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

erg fijne wasmachine. de wascapaciteit (11kg) is geweldig. Helemaal mooi is dat het model niet groter is dan een standaardwasmachine. Was komt er goed schoon en droog uit. 1400 toeren werkt fijn. Wat wel lastig is, is dat het af en toe voorkwam dat tegen het einde van het programma de melding kwam dat de was niet in balans was. Je moet dan de was eruit halen en er opnieuw indoen alvorens hij verder gaat. Positief is dat hij weinig geluid maakt tijdens het centrifugeren.

gfoekens 13-07-2010
Geschreven voor: LG DD1411BWM

De LG Wasmachine is een van de beste wasmachines die ik ooit heb gehad.

Met 2 banjers van kinderen is de groote wastrommel meer als welkom. Vlekken kreeg ik er sneller uit, als mijn vorige wasmachine. De digitale display is overzichtelijk, en de wasmachine is makkelijk in gebruik te nemen.