Siemens WM14S443NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14S443NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

HarJac 30-06-2013
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Het korte wasprogramma is iets wat positief is aan deze machine, het wassen gaat ook wel goed.
Duurzaamheid?
Wat een ellende.
Vanaf de aankoop problemen, geluid alsof er een stoomlocomotief voorbij komt de afvoerpomp produceert dit geluid,niet het centrifugeren dit gaat redelijk stil.
Men maakt reclame voor een stille machine, dat klopt alleen als je geen was draait.
Op een gegeven moment was de machine zo in onbalans dat de was niet meer droog gecentrifugeerd werd.
Onder garantie en met heel veel moeite(BSH service?) vervangen; de schokbrekers(is een probleem bij deze machines) de trommel en nog wat onderdelen.

Siemens was voor ons altijd een kwaliteitsmerk.
Deze wasmachine valt daar helaas niet onder.

Kievitjes 15-01-2012
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Wij hebben deze siemens nu 2 weken in bezit. Vergeleken met onze oude Bauknecht (met veel herrie en maar 5kg vulgewicht), echt een geweldige machine. De was is een stuk schoner en ook de kleren slijten veel minder dan de oude. Het is ook prettig dat er 8kg in kan, ook de uitsteltijd is handig voor 's nachts.
De ecostand duurd wel wat langer (3,5 uur) maar als je toch weg gaat is dat niet zo'n probleem.
Het meeste geluid maakt deze wasmachine met het afvoeren van water, het wassen en centrifugeren is echt heel stil.
Ook de tiptoetsen zijn makkelijk te gebruiken evenals de vele programma's.
Wij zijn erg blij met deze wasmachine, werd zelfs door de BobShop gratis aangesloten.
De duurzaamheid kan je nog niet zeggen maar hij ziet er erg mooi en degelijk uit... Dus dat zal wel goedkomen.

1Marco2 10-01-2012
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Wij hebben de wasmachine ruim een jaar in bezit en wij zijn matig tevreden met de aankoop. De wasmachine is erg stil en dat kan een (groot) pluspunt zijn. Voor ons is dat niet relevant. Het wasresultaat is helaas minder dan onze vorige wasmachine (Miele Novotronic Frontstar - 1998). Het droogresultaat valt ook tegen, zeker voor een machine met 1400 toeren. De was komt minder droog uit de machine, terwijl het toerental volgens de specificaties veel hoger is dan de vorige machine (1100). Ook blijft er veel rommel achter in de trommel. Tenslotte is het enkele keren voorgekomen dat het wasgoed niet was gecentrifugeerd. De garantietermijn is echter twee jaar, dus dit zullen wij nog voorleggen aan Siemens. Maar over de duurzaamheid kan pas echt iets zinnigs worden gezegd als de machine een jaar of 10 oud is... Wel keurig na registratie garantiebewijs ontvangen voor 10 jaar garantie op motor. Totaal oordeel op dit moment: tussen 6 en 7.

ps1314 22-06-2011
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

De oude Bosch wasautomaat is na 16 jaar intensief gebruik overleden. Dus op zoek naar een nieuwe.
Lastig kiezen uit het enorme aanbod van merken en de daarbij behorende types. Welke moet je dan nemen?
Vervolgens dan maar gekeken naar de meest energiezuinige apparaten en dan wordt de keus ineens een heel stuk beperkter.
Zo terecht gekomen bij Siemens/Bosch en tenslotte gekozen voor dit type van Siemens. Ook nog redelijk betaalbaar.
Geen seconde spijt, wast zeer schoon. Ruim voldoende instellingen om elk type was perfect schoon te krijgen. Opvallend is wel dat de automaat tov de vorige er veel langer over doet om het hele wasprogramma af te werken.
De automaat werkt bijna geruisloos zelfs bij snel centrifugeren.
Klein min puntje is wel de erg beknopte gebruiksaanwijziging die niet altijd even duidelijk is. Had best wat duidelijker mogen zijn.
Apparaat ziet en voelt zeer degelijk aan, hoewel de praktijk dit zal moeten leren.

Jimfx 13-04-2011
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Ik heb de Siemens WM 14S443NL nu een paar maanden in bezit. Ik ben er niet tevreden mee:
- De tiptoetsen laten zich lastig indrukken, wat erg ten koste gaat v het gebruiksgemak
- De meegeleverde handleiding is summier / onduidelijk en ook op internet is er geen uitgebreidere handleiding te vinden, een aantal wasprogramma's zijn nog onduidelijk voor mij
- De timer is erg onlogisch: je kunt alleen instellen wanneer ie klaar moet zijn...niet wanneer die moet beginnen. Wat natuurlijk niet handig is als je om 23:00 wilt starten (goedkoop stroomtarief). Volgende keer dus gewoon weer een Miele.

Hein w 14-02-2012

- De tiptoetsen kunnen niet ingedrukt worden, daar zijn het aanraakgevoelige tiptoetsen voor.
- handleiding is idd kort en bondig

Je geeft wasresultaat + duurzaamheid een zesje, maar geeft niet aan waarom.

simone 32 04-02-2011
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

1 een woord super wasmachine.
Heb er lang over moeten denken.
ik had een siemens van net 2 jaar oud daar kwakelde ik al mee vanaf begin herrie maken niet normaal tikkend geluid het een naar ander kwam er aan.
op laats draaide hij bijna niet meer rond en de snaar kraakte behoorlijk was ook al 2 keer vervangen maar probleem bleef.
dus heb lang moeten denken over siemens vertrouwen was op nul punt.
toen toch maar weer voor een siemens gekozen en ik moet zeggen was een goed keuze hij is zo stil je hoort alleen de was vallen tijdens het wassen echt super stil wasresultaat super schoon en ruikt lekker fris de duurzaamheid geen idee hoop dat deze keer goed is. hij oogt wel heel degelijk. de tijd zal het leren met 5 jaar garantie en 10 jaar op de moter zou je bijna denken dat het heel degelijk zal zijn. dus kortom super stil schone was heel veel mogelijkheden.
wat is de techniek op 2 jaar tijd vooruit gegaan.
alleen zouden ze bij siemens de klanten wat beter moeten helpen in de garantie tijd.ze komen wel maar het ligt 9 keer van de 10 keer aan jezelf als er iets is dat is mijn ervaring!
tenminste proberen je ze dat wijs te maken.
ik ga er vanuit dat ik bij deze machine geen gebruik meer hoef te maken van de garantie regeling.
en dat zo het vertrouwen in siemens weer wordt hersteld!

1Marco2 11-01-2011
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Eerste indruk is goed. Bijzonder rustige machine en goede wasresultaten. Sterk getwijfeld tussen de Miele W5821 en deze Siemens. Miele heeft de naam veel langer mee te gaan. Onze vorige was na 14 jaar (gezinnetje met 4 kinderen waarin de machine minimaal elke nacht draaide) compleet af. We wachten af hoe lang deze mee gaat... Aanschaf scheelde zo'n € 300,-. Mooie deal kunnen sluiten met Koopjeskampioen. De WM14S443 kunnen kopen voor de prijs van de WM14S442. Prima service!
Over Siemens als bedrijf wat minder te spreken. Wilde 10 jaar garantie bijkopen. Blijkt echter niet mogelijk met deze machine. Kan alleen met bepaalde modellen die via Expert worden verkocht. Net een iets andere nummer (betere uitvoering?). Dan heet ie de WM14S493. Schept weinig vertrouwen! Na aanschaf kun je de wasmachine wel direct registreren bij Siemens ivm garantie van de iQdrive motor. Deze wordt "kosteloos*" (let op de *) vervangen. Oftewel: je betaalt de voorrijkosten en de montageuren wel, dus zo "kosteloos" is dat nu ook weer niet. Dit neigt naar kopersbedrog en daar houd ik niet van. Uit eerdere ervaring weten wij dat Siemens hoge voorrijkosten en uurlonen berekent bij servicebezoeken, waarbij je zomaar een paar honderd euro lichter bent. Vandaar een 5 voor duurzaamheid.

Rob000000 08-01-2011
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Ik had na 8 jaar een Bauknecht te hebben gehad alweer een nieuwe wasmachine nodig.
Mijn oude machine die maakte al 8 jaar kabaal! op mijn houten vloer.
Nadat ik deze site had bezocht had ik mijn zinnen gezet op een siemens of een samsung.
Het is dus deze siemens geworden omdat de samsung in het echt toch te veel knopjes en gekke geluidjes had en veel onnodige functies.
Nu heb ik de siemens een maand en wat een perfecte machine.. echt heel stil.. ook met centrifugeren..
Ook de bediening, de grote deur en afwerking is perfect.
De machine heeft ook een waterslot en een speciale softcare trommel zoals miele die heeft.
Dit is echt een aanrader.

hvbeurden 06-01-2011
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Een ideale wasmachine. Lekker grote vulopening, er kan 8 kg was in de trommel en de wasmachine is echt superstil. Zelfs het centrifugeren hoor je niet! Het enige wat je hoort is het afvoeren van het water.
De bediening is kinderlijk eenvoudig en er zijn zeer veel mogelijkheden.

+ punten
> grote vulopening
> grote trommel
> veel was mogelijkheden
> ook korte draai op lage temperatuur mogelijk
> machine is zéér stil
> machine is erg zuinig

- punten
> was wordt niet altijd schoon op de snelle stand

volkersz 05-11-2010
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

De reden dat ik deze machine na lang vergelijken heb gekozen is omdat hij stil is, en dat klopt zeker! Er kan tot 8 kg in de wasmachine en als je 2 kilo doet past hij het waterverbuik aan. Heel veel opties wat wassen betreft, varierend van 15 min superkort (kleding die niet vies is even opfrissen) tot 3,5 uur eco bewust.
Wit/bonte was mogelijk op de speed stand in iets meer als een uur, dit is dan wel 1400 toeren en 60 graden! De temperatuur kan je ook nog lager instellen.

zwetjes 04-11-2010
Geschreven voor: Siemens WM14S443NL

Na lang vergelijken toch voor deze Siemens gekozen omdat deze machine geen koolborstels meer heeftdus minder geluid maakt en inderdaad bijna geen geluid. Mooie grote trommel en makkelijk te bedienen met erg veel mogelijkheden.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.