Samsung WF0704Y

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF0704Y op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Debsterella 25-08-2015
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Wasmachine nou 4 jaar in het bezit en gisteren schoot ineens de trommel los. Ik vond hem al steeds slapper worden en meer bewegen maar gisteren was het dus het eindpunt. Ondanks het feit dat hij verder stil is en ontzettend veel opties heeft was ik nooit helemaal tevreden over het was resultaat. Ik dacht eerst dat het aan het wasmiddel lag maar ik heb nou echt al van alles geprobeerd maar het ligt echt aan de machine. Tevens begon hij de laatste tijd ineens kleding kapot te vreten. Halve sokken kwamen er uit (en uit het filter). Ik onderhoud de machine altijd goed, maak hem met regelmaat schoon en draai het reinigingsprogramma maar het is echt teleurstellend. Ik ga zo Samsung mailen met de vraag of dit normaal is, zo snel de trommel kapot met normale belading. Zal wel weer honderden euro's gaan kosten maar weet eerlijk gezegd niet of hij het waard is.

marcodeboer 10-04-2015
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Ik heb deze machine nu sinds einde 2011 in mijn bezit.

Het leek allemaal erg mooi toen hij net uit was: zuinig, makkelijk in gebruik, 10 jaar garantie op de motor, etc.

Echter na 3,5 jaar beginnen er steeds meer kuren bij te komen..

-de machine maakt zijn programma niet meer af (eind centrifugeren)
- veel rumoer gekregen als ik de helft van de lading eruit haal of hij het gewoon wel doet..
-hier komt ook gewoon geen foutmelding bij.. het ding blijft zo een dag door proberen.(misschien ook nog wel een nacht maar ik vond het wel goed)

Na een jaar al had ik het idee dat er iets slapper was geworden met de trommel, wat nu ook op verschillende plekken op internet bevestigd is.

Ik leef als kerel alleen dus ik gebruik hem niet vaak en dacht in het begin dat ik wel gek zou zijn..

Maargoed de levensduur van de machine laat gewoon erg te wensen over blijkbaar..

Nu gelukkig heb ik het verlengde garantieplan erbij gedaan destijds(5jaar) en kan ik de leverancier even confronteren met het braadapparaat wat samsung levert..

Meer informatie volgt waarschijnlijk wel als er een monteur is langs geweest.

Bj1970 04-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Helaas een onvoldoende. Na 2,5 jaar gebruik, kan ik met zekerheid melden dat het wasgoed er kapot of versleten uit komt. Ook ruikt de was niet altijd even fris na een wasbeurt. De fabrieksgarantie is voorbij, dus het zal moeilijk worden iets van een vergoeding terug te ontvangen.
De marketing van Samsung was goed (10 jaar garantie op de moter...) maar de machine is zwaar teleurstellend. Helaas een kat in de zak!

polleke1970 06-11-2013
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Deze wasmachine 2,5 jaar geleden gekocht, met name o.b.v. de reviews hier op kieskeurig. Spijt als haren op het hoofd. Wat is het geval: nu na 2,5 jaar heeft ie het al begeven! Zo dood als een pier. Monteur vandaag laten komen en de conclusie was: de printplaat zou moeten worden vervangen, kosten 350 euro. Gegeven dat bedrag is "repareren onverstandig" aldus de monteur; ja dat lijkt me duidelijk. Ook gaf de monteur aan dat Samsung zich beter bij televisies kan houden. Een 1 dus van mij voor de categorie duurzaamheid. Wasresultaat was overigens ook maar net voldoende. Gebruiksgemak was ruim in orde (maar wat heb je daar aan als je 'm zoals in mijn geval al na 2,5 jaar kan afvoeren).

Nisha87 28-02-2013
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Mooie wasmachine met veel wasopties. De machine is verrassend stil. Kleding komt er ook schoon uit. In mijn vorige woning hadden wij een Bosch die enorm veel geluid maakte bij het centrifugeren. Ik ben reuze blij met dit product.

fsw002 15-01-2013
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Mooie wasmachine, wast goed,veel keuzes in de programmering. helaas is het geluid van het centrifugeren niet om aan te horen.

mrs Kaat 16-01-2013

Ik heb onze Samsung op 4 van die rubber noppen staan en heb geen last van raar geluid. Staat hij waterpas? Dat wil ook nog wel eens schelen.
Onze staat op zolder naast de kamer van 1 van de kinderen en die slaapt gewoon door als de machine aan staat.

Roos 08-12-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Het is heel handig dat je je eigen wasprogramma kan instellen. Maar hij voldoet niet helemaal aan de verwachtingen. De kleding komt er pluizig uit. Tevens heeft hij steeds last dat hij niet kan centrifugeren omdat hij vindt dat hij uit onbalans is. Het apparaat staat waterpas dus dat is het niet. Even snel 1 trui wassen kan niet omdat hij dan niet kan centrifugeren. Vaak gaat het met beddengoed ook fout. Kussens wassen lukt ook niet meer. Ik verlang terug naar mijn oude wasmachine die het altijd deed. En nooit aan het klagen was. Kortom ik moest snel een andere wasmachine hebben. En de 7 kilo is leuk. Maar ik zou deze dus NOOIT meer kopen.

angela.b 03-12-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Het wasreaultaat kan er mee door, maar echt echt schoon wordt het niet. Zeker de kibderkleding moet ik wel eens opnieuw wassen.
Het reaultaat van het centrifugeren is helemaal verdrietig. Her is niet moeilijk een wasmachine zuiniger te maken als de was er nog praktisch nat uit komt en hierdoor de droger 2x zo lang nodig heeft.
Ik weet niet of de mijne een maandagochtend model is, maar dat de was er zo nat uitkomt ( hierbij vergelijk ik met mijn oude wasmachiene) is een slechte zaak en zeker nier "eco".

michel2531 25-11-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Wasmachine nog net geen half jaar in bezit of de monteur is al langs geweest. Bij het centrifugeren was de enorme herrie niet aan te horen. Bleek: 3 bouten zaten los. Het centrifugeren klinkt al veel beter maar de wasmachine is absoluut niet stil. Twee verdiepingen lager is de machine nog duidelijk te horen.
Keuzes te over, verder geen klachten over resultaat maar ik kan niet zeggen dat ik er tevreden mee ben

nniicc 09-11-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Wat een genotje in vergelijking met mijn vorige maandagochtendmachine. In de garantieperiode de oude mogen omruilen voor deze (uitgezocht. Hij is met centrifugeren al zo stil, dat ik denk, doet hij het wel. Mogelijkheden op het apparaat zat, ook een favoriet programma is te programmeren. Ik heb er pas eh, drie wasjes in gedraaid, dat is verder prima. Oogt wat groot door de zilveren onderdelen, had van mij ook gewoon allemaal wit mogen zijn. De was komt er ook goed uit (dus niet heel nattig bijv.). Wellicht kom ik nog even terug als ik m wat langer in gebruik heb.

samsung2012 07-08-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Veel mogelijkheden en gemakkelijk in gebruik, echter tegenvallend wasresultaat. Vlekken die bij oude wasmachine met gemak verwijderd werden blijven nu zichtbaar aanwezig. Helaas, bij ons gaat ie retour...

mrs Kaat 31-08-2012

Toch denk ik dat er iets niet goed is dan. Ik was echt naar volle tevredenheid met deze machine. Ik heb twee jongens (9 en 11 jaar) en die blijven echt niet schoon als ze buiten spelen. Geen probleem voor deze machine. Verder werkt mijn man bij een afvalverwerkingsbedrijf en kan hij niet tegen de schoonmaak middelen van het bedrijf wat de kleding reinigt en dus was ik zelf...........ook dat komt er prima uit.

Kfs 29-09-2012

Herkenbaar verhaal. Als je de studenten er uit filtert die werden betaald om het ecobubblesprookje te hypen, dan zijn de wasmachines van Samsung helaas niet meer dan een 4 waard als het gaat om wasresultaat. Jammer. Leuk idee. Maar het werkt gewoon (nog) niet. Beter eentje te kopen die een sopje doet met wat meer water of eentje die gebruik maakt van stoom.

Eline A 24-08-2012

Beste reviewer, wij hebben precies hetzelfde probleem met deze machine. Ziet er prachtig uit, maar wast niet schoon. (en dat is toch net iets belangrijker dan een leuk smoeltje).

Echter wij stuiten op enorme weerstand bij Elektrokoopjes en Bol.com. Zij accepteren geen retour. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Eline

Frans.Wen. 30-08-2012

Vreemd verhaal zou met alle nieuwe technieken toch schoner moeten wassen dan een conventionele machine die alleen maar draait. Is er niet een defect van een van de funties?

Boebels 06-08-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Prima apparaat met veel mogelijkheden en erg stil. Veel 'luxe' opties voor een kleine prijs. Vooralsnog dus heel tevreden. De duurzaamheid zal nog moeten blijken.
Qua wassen geen wonderen (tomaatvlek gaan niet zonder extra behandeling uit wit shirt... hè jammer), maar prima resultaat.

WenB 19-07-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Lang op zoek geweest naar een wasmachine die ook stil kon zijn op de houten ondervloer. Mijn vorige wasmachine liet de ramen bij mij en mijn buren schudden en maakte mijn buurmeisje wakker. Deze machine is in 1 woord geweldig en de wasresultaten zijn super! Centrifugeren ook erg goed, zelfde aantal toeren als mijn vorige machine maar de was komt droger uit deze. Je kunt ook alle opties weer zelf aanpassen en een aangepast programma opslaan als favoriet.
Duurzaamheid kan ik nog niet bepalen maar tot dusver ben ik dik tevreden.

Isabella9 07-07-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Nog geen week in huis, maar 1x het boekje lezen en je weet hoe het werkt.Wast goed schoon. Is stil. Moest wel wennen aan de glimmende deur, op de foto lijkt het matter te zijn. Nu even afwachten of de resultaten zo blijven.

Alex.B 01-07-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

De samsung is erg stil in gebruik. geen vliegtuig wat opstijgt! makkelijke bediening en lekker grote vulopening. Relatief korte programma's en de was komt behoorlijk "droog" uit de wasmachine. Met andere woorden: een aanrader.

Rolo77 10-06-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Het eerste wat ik dacht toen het apparaat werd geleverd is WOW, ik wist niet dat een wasmachine zo cool kon zijn :-)
Hij loopt zijn concurenten ver vooruit, veel programmas (je kan zelfs je eigen programma opslaan), makkelijk te bedienen maar vooral heel erg stil en zuinig. Al met al een echte aanbeveling!

Antini 17-05-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Prima wasmachine. stil, veel mogelijkheden en ziet er mooi uit. ben zeer tevreden over deze wasmachine.

Lex1958 15-05-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

We hadden een nieuwe wasmachine nodig, de AEG sond op instorten. Beetje research gedaan op internet en zo kwam ik op deze Samsung. Wat een fijn apparaat zeg! Stil, zuinig, snel en schoon. Er kan lekker veel was in en het resultaat is bijzonder goed te noemen. Hij is weliswaar niet superstil, maar stil genoeg.

Joca 30-04-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Op basis van de goede beoordelingen zelf ook deze wasmaschine aangeschaft via internet.
Wereld van verschil met onze vorige, 9 jaar oude Siemens (maar dat geldt waarschijnlijk voor alle nieuwe wasmaschines).
Wassen is bijna geruisloos, tijdens centrifugeren wat meer geluid.
Ontzettend veel mogelijkheden en alle standaard programma's gemakkelijk aan te passen naar eigen inzicht. Ook erg handig zijn het bakje voor vloeibaar wasmiddel(lekker weinig wasmiddel nodig) en het kinderslot.Was wordt lekker schoon.
Wasmachine wordt intensief gebruikt, dus hopelijk is íe ook duurzaam.

Yvonne2227 22-02-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Tot nu toe altijd een AEG Lavamat gehad, nu overgestapt op Samsung bevalt uitstekend, stille machine en veel programma mogelijkheden en eenvoudig te bedienen.
Eerst naar Mediamarkt Arena geweest daar een verkoper getroffen die je nooit wil hebben, uit pure irritatie weggegaan en naar Scheer en Foppen Almere gegaan, prima geholpen en daar machine gekocht.

gvdneut 24-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

We hadden hiervoor een Miele, deze Samsung doet hier bijna niet voor onder. Niet zo stil als de Miele maar komt toch dicht bij voor een machine die de helft kost. Duurzaamheid is nog afwachten.

Jan Hop 18-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

zoals beloofd een vervolg op mijn eerdere review, niet na 6 maanden maar na bijna 11 maanden.
De machine doet zijn werk over het algemeen keurig, ik draai er gemiddeld een 4 wassen per week mee.
Over het algemeen? tja, het standaard spoelen is naast de ietwat luidruchtige waterinname is eigenlijk het enige nadeel.
Bij het standaard aantal spoelbeurten bij de meeste programma's zit er nog wasmiddel in de was en als je daar zoals ik enigszins gevoelig voor bent kan dat lastig zijn.
De oplossing kan het verhogen van het aantal spoelbeurten zijn maar de helft tot maximaal twee derde van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel nemen is zeker ook een optie, echter nooit meer dan 40 ml. (gebruik Lidl Formil aktiv en Formil Super Plus aktiv vloeibaar wasmiddel).
Het wasresultaat is absoluut prima te noemen, ook met een sterk vervuilde was!
Ook de onbalansregeling doet zijn werk keurig, de resttijdindicatie op het paneel is reëel, het wasgeluid is er nauwelijks, het centrtifugegeluid (57 dB/1m) is ook absoluut rustig te noemen.
Wanneer de machine EXACT waterpas wordt gezet op een verharde ondergrond (tegelvloer) zal deze niet bewegen en nauwelijks trillen.

Mijn conclusie:

voor het geld een absolute topper, zuinig met energie en een groot intuïtief bedieningsgemak.
Alhoewel de "plastic" look lijkt het een solide en betrouwbare machine te zijn met handige extra's zoals lekkagesensors op de bodemplaat van de machine, beveiliging bij slangbreuk, tijdschakelaar en een toerental stapsgewijs opvoerbaar tot 1400 tpm.

grun 09-10-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Ik heb deze machine nu een paar dagen in bezit en er ook al flink mee gewassen. M'n vorige machine was een 26 jaar oude Marijnen (lees: Zanussi) en het is een wereld van verschil. De Marijnen danste echt de keuken door op het laatst en maakte een enorm kabaal. Deze nieuwe machine heb ik nu in de badkamer staan.

Hoewel de Samsung een grotere trommel heeft, is hij kleiner dan ik verwacht had. De deur is wel erg groot, makkelijk met laden en ontladen. Ik vind hem er echt mooi en modern uitzien. Na twee keer wassen is de bediening ook kinderspel, het wijst zich haast vanzelf. Opvallend is hij erg weinig water gebruikt, ik was gewend de halve kuip onder water te zien staan bij mijn oude machine, bij deze Samsung zie je nauwelijks water maar wel een hoop schuim.

De slangen en het netsnoer zijn aan de korte kant, als de trekschakelaar 15 cm hoger gezeten had was het te kort, hoewel de machine er recht onder staat. Wat lawaai betreft, het wassen zelf hoor je bijna niet. Wat je wel hoort zijn de pomp, de bubble generator en het centrifugeren natuurlijk. Het is niet zozeer een hard geluid, het is meer een fluittoon. Met de deur van de badkamer dicht hoor ik hem nauwelijks in de slaapkamer. Op een heel kleine trilling na staat de machine als een rots in de branding, hij komt geen millimeter van z'n plek.

De was komt er prima schoon uit en is ook lekker zacht. Toch heb ik minder waspoeder en wasverzachter gebruikt dan in de vorige machine. Zelfs op 800 toeren centrifugeren levert een veel drogere was op dan ik verwacht had. Al met al ben ik tot dusver zeer tevreden over deze Samsung.

RonBos 08-11-2011

>> Het is niet zozeer een hard geluid, het is meer een fluittoon <<

Hallo grun,

Ik heb deze machine ook sinds twee weken en hij bevalt mij uitstekend.

V.w.b. de fluittoon bij het centrifugeren, bij mij maakt de machine bij het centrifugeren ook een dergelijk geluid, een beetje als een turbine (geen trillings geluid), het starten van het centrifugeren doet me ook een beetje denken aan het geluid van een optrekkende trein of metro. Is dit ongeveer wat je bedoelt? (Uiteraard is het altijd moeilijk om een geluid te omschrijven).

fokke_01 30-08-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Machine werkt prima, en is bijzonder stil. Waar onze vorige wasmachine de neiging had om "op te stijgen" tijdens het centrifugeren, moet je vanuit de kamer goed luisteren om te horen wat-ie doet. Bediening is erg eenvoudig dmv een stuk of 14 voorgeprogrammeerde programma's. Wel vreemd is, dat niet altijd alle toerentallen gekozen kunnen worden bij het centrifugeren. Bij sommige soorten was zou je een hoger toerental willen kiezen (beddegoed, max. 800 toeren), maar dat kan dan niet. Enige minpuntje tot nu toe, voor deze prijs een erg goed apparaat.

grun 09-10-2011

Hoe hoger het toerental, hoe groter de middelpunt vliedende kracht en hoe eerder de trommel in onbalans raakt. Ik vermoed dat de machine moeite heeft de juiste balans te vinden bij 1 of 2 grote wasstukken, zoals beddegoed. Bij meerdere kleinere wasstukken is dat veel makkelijker. Andere merken zullen daar waarschijnlijk dezelfde moeite mee hebben.

MaDoBa 15-08-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704Y

Na aankoop heb ik even gewacht met mijn review zodat ik ook de wasresultaten goed kon beoordelen. Maar ik ben erg enthousiast over deze machine. Had al 22 jaar een Miele die nog niet stuk was, maar wel erg veel lawaai maakte en vast ook niet erg zuinig meer was. Er zaten steeds vaker kleine gaatjes in de mooie shirts. Dus de knoop doorgehakt, en voor deze prijs een leuke machine gekocht met mogelijkheden die ik niet had, en waar ik dan minder lang mee hoef te doen. Heb ik over tien jaar weer verbeterde technieken in huis, voor evenveel geld. Snapt u het nog? (Miele is 3 x zo duur, dus in een derde van de tijd afschrijven kan dan) Wasresultaat: perfect. Hij is vreselijk stil en heeft aangename geluidjes als het klaar is. Uitgestelde starttijd is een uitkomst met onze energie op nachtstroom. Zo vergeet ik 'm niet aan te zetten voor ik naar bed ga. Ik heb geen klachten. Vond de gebruiksaanwijzing handig en duidelijk, en wist na 2 wasjes alles te vinden.
Enig minpuntje? De deur kan niet de andere kant op. Van de droogtrommel wel, en die moest links staan, dus heb ik omgedraaid, maar nu moet ik om de deur van de wasmachine heen de droogtrommel vullen. Klein beetje jammer.
We hebben een druk huishouden met vijf personen, en veel was. Hij draait regelmatig, maar door de 7 kg capaciteit toch minder dan voorheen. Ik kan hem van harte aanbevelen.

Tanneke04 02-02-2012

Beste MaDoBa,

Graag zou ik van een paar van jullie enthousiastelingen horen nu we weer wat verder zijn of de wasmachine nog steeds bevalt en goed werkt? Ik zelf zat namelijk ook te denken aan Miele of Bosch maar de recenties zijn zo goed en prijsverschil zo groot dat de Samsung nu boven aan staat. Wil alleen zeker zijn dat deze naar half jaar nog steed bevalt.

Tanja

Berthie Werne 09-08-2012

Bent U nog steeds zo tevreden over deze machine?