Siemens WM14Q460FG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14Q460FG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mkeur 12-09-2012
Geschreven voor: Siemens WM14Q460FG

Een paar weken geleden heb ik deze wasmachine besteld bij Wehkamp ter vervanging van een stokoude Indesit. De wasmachine werd bezorgd op het afgesproken moment, naar twee hoog gesjouwd en aangesloten. De oude namen ze zonder morren weer netjes mee (ik had aangegeven dat ik dat wilde tijdens de bestelling). Erg vriendelijk waren de bezorgers niet (ze hadden het duidelijk zwaar met de wasmachines) en ze sleepten de wasmachines gewoon over de vloer. Gelukkig kon het laminaat het hebben. Verder heel tevreden over de levering.

Na de eerste was wist ik niet wat ik zag, het verschil in wasresultaat is ontzettend groot. Alles komt er brandschoon uit. Wellicht komt dat doordat ik een hele oude wasmachine had, maar ik heb nu gewoon lol in de was doen. Bediening is gemakkelijk, programma is makkelijk aan te passen en er zijn redelijk wat speciale programma's. De programma's (en de rest van de wasmachine ook, volgens mij) zijn identiek aan die van de Bosch WAQ28461NL, alleen heten ze anders, bijv. Outdoor ipv Sport.

Met de Ecostand duurt een was op 40 graden ongeveer 3 uur en een kwartier. Lang, maar dan wast 'ie wel heel zuinig. Er zit ook een 'snel' knop op, dan doet 'ie dezelfde was in 1 uur.

Qua geluid valt het ook erg mee, het wassen zelf hoor je nauwelijks (alleen het geluid van vallend wasgoed) en bij het centrifugeren beperkt het balanssysteem goed het getril, zelfs ondanks dat 'ie nu op een rubberen mat staat (en een houten vloer). Binnenkort leg ik er tegels onder, dat zou nog meer moeten schelen.

Enige minpuntjes die ik kan bedenken zijn dat er standaard geen bakje voor vloeibaar wasmiddel (wel los leverbaar), dus gehannes met wasbolletjes, en dat 7kg capaciteit vrij lastig te vullen blijkt te zijn voor een eenpersoonshuishouden (maar dat is m'n eigen domme fout). Verder ben ik heel tevreden, kan 'm iedereen aanraden.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, want ik heb 'm pas een paar weken. Ik maak me daar in ieder geval geen zorgen over, want de constructie ademt Duitse degelijkheid.

dhr. Dijkhuis 29-02-2012
Geschreven voor: Siemens WM14Q460FG

Deze Siemens machine na een zeeeeeer grote teleurstelling met een Bauknecht wasmachine gekocht bij de Wehkamp. Zeer snelle levering en machine werd keurig op de zolder gebracht en geinstalleerd. Oude (2 jaar en 1 maand) Bauknecht werd keurig door de heren naar beneden gebracht en meegenomen. Eerste resultaten van de Siemens zijn zeer goed. Uiterlijk is het een echte Siemens. De kwaliteit druipt er vanaf. Ziet er zeer solide uit en is heel eenvoudig te bedienen. Geen poespas met allerhande knopjes e.d. Wel veel mogenlijkheden maar dus een eenvoudige en logische bediening. Het toerental van de centrifuge is onafhankelijk van het wasprogramma in te stellen. Grote plus. Timer (uitgestelde start) erg handig en ook simpel te bedienen. Ook qua geluid is deze Siemens een grote aanrader. Hoe de machine zich in de toekomst gaat houden is nog een vraagteken, wel heb ik vanuit het verleden zeer goede ervaringen met Siemens. Voor de Bauknecht had ik namenlijk ook een Siemens, welke het 15 jaar zonder enig probleem heeft vol gehouden in een gezin met 3 kinderen.

Martino. 05-09-2011
Geschreven voor: Siemens WM14Q460FG

Deze machine gekocht omdat onze oude wasmachine stuk was na 7 jaar en het erg veel geld zou gaan kosten om te repareren. De was van de afgelopen week gewassen en hij wast prima tot nogtoe. Maakt weinig geluid. Heeft een timer/uitgestelde aanvang van het wassen, dus van tevoren in te stellen. Overzichtelijk display. Afwachten hoe de machine op lange termijn in gebruik is.

Minpuntje is de kleur van de rand van de deur. Die is zilvergrijs waardoor de machine in de badkamer opvalt.