AEG L75475FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L75475FL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Corry 02-01-2021

Levensduur

Geschreven voor: AEG L75475FL

Na jaren turnamat gehad was dit de eerste volautomaat. Na 8 jaar lagers kapot. Reparatie hiervan te duur t.o.v. een nieuw apparaat.
Had verwacht dat levensduur langer zou zijn.
Zo heb je niets aan garantie motor.
Wasmachine niet dagelijks gebruikt. Huishouden van 2 personen.

Hein55 27-03-2013
Geschreven voor: AEG L75475FL

Machine nu een halfjaar in gebruik. Eigenlijk een prima machine, maar centrifugeren is hopeloos. Alle klachten over lawaai herken ik. Reeds 3 maal AEG over de vloer gehad nwe software. Schokbrekers vervangen. Opstelling nogmaals gecontroleerd door AEG zelf. Lawaai bij centrifugeren is kennelijk niets aan te doen. Zou gevolg moeten zijn van onvoldoende belading? Vreemd want er zit een programma voor halve belading op. Zou m.i. dus nooit een reden voor onbalans kunnen zijn. Jammer ondanks onze goede ervaring met onze vorige AEG. Grote twijfel of deze machine ook wel 15 jaar staat en of het nogmaals een AEG wordt. In ieder geval niet op basis van deze machine.

sebregts 30-11-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

Mooie machine lekker stil was komt er schoon en bijna droog uit besteld bij Ben van Dijk keurig de volgende dag geleverd en keurige bezorger die hem keurig aan sloot

mr68 14-05-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

WAT EEN HERRIE TIJDENS CENTRIFUGEREN !
Na advies van de winkel en het lezen van de recensies deze stille wasmachine aangeschaft. Hij wast goed maar wat een herrie...oude wasmachine was vele malen stiller.
Wasmachine staat in washok op zolder, bij centrifugeren is de machine zelfs beneden in de woonkamer zo erg hoorbaar dat ik boven ben gaan kijken of het wel goed ging. kortom, Wasresultaat ok, maar door herrie ontevreden over deze machine. Heb spijt dat ik geen miele heb gekocht. (collega heft voor 50% van mijn aanschafprijs een indisit gekocht, is ook veel stiller dan mijn kwaliteits produkt. Jammer AEG!)

tinoz 16-09-2012

Als iedereen deze wasmachine als 'stil'beoordeelt en u zegt 'herrie' dan klopt er iets niet..ik zou nog eens naar de opstelling kijken, staat de machine horizontaal?

bobsel 23-04-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

Erg stille machine, op alle vlakken.
Het begint al bij het water pakken (oude machine ook AEG deed dit met een harde knal omdat ze in 1 keer de hele watertoevoer open zetten) hier gebeurt dat geleidelijk dus ook geen knallen meer in de leidingen.
Ook het wassen en centrifugeren gaat super stil.

Bedieningsgemak is ok, je hebt verschillende programma's en elk programma kun je (als je het hebt gekozen) nog aanpassen (lagere centr. toerental, hetere temp. etc etc)

Was resultaat is goed, ze zeggen dat je kleren er langer door mee gaan maar dat moeten we nog zien.
Ook de duurzaamheid (toch wel het belangrijkste van een wasmachine op het wasresultaat na) is nog niet bekend

Patrick0541 11-02-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

Vandaag gekocht bij de BCC in het 'kneuzenhoekje'. Er zaten een paar krasjes aan de zijkant linksachter. Voor de rest een hagelnieuw apparaat. Meegenomen voor € 625,-.

De oude AEG heeft na 10 jaar met een storingscode E52 het pand verlaten en deze is ervoor in de plaats gekomen. Wij zijn een gezin met 3 kinderen dus de wasmachine is een veel gebruikt apparaat in ons huishouden.

Wat valt op? Stil, muisstil. De enorme trommel (vorige was 5kg) van 7kg en de eenvoudige bediening in combinatie met het stijlvolle LCD display. De machine zelf zit degelijk in elkaar en alles ziet er solide uit.

Kortom, weer een plaatje om naar te kijken, doet wat je ervan verwacht anno 2012 en doet het in alle stilte. Ik ben er zeer blij mee.

Laten we hopen dat deze het ook weer 10 jaar doet.

H. Kleijer 16-01-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

In het verleden allen maar goede ervaringen gehad met AEG, vandaar dat we nu weer een AEG wasautomaat hebben gekocht. Het voordeel van deze machine is vooral de grote trommel, het bedieningsgemak, en dat het een "stille"machine is

S. Rikers 15-01-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

heel fijn gebruiksvriendelijke wasautomaat. Vooral het wolwasprogramma is heel goed. Wollen truien komen er goed uit. In het verleden heb ik met mijn vorige AEG problemen gehad om de wollen truien te wassen in de automaat. Ook de gordijnen komen vrijwel kreukvrij uit de wasmachine. Prachtige wasautomaat.

Inge 1985 14-01-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

Prima wasmachine. Erg gemakkelijk te gebruiken, voldoende wasprogramma's. Bovendien maakt de wasmachine weinig geluid. Prijs/kwaliteit is goed.

Jukkie de wasbeer 14-01-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

Prima wasmachine. Stil snel en wast mooi schoon, zonder hete wasstanden. We hebben gekozen omdat AEG betekent "aus erfarung guht" (let even niet op de spelfouten). Onze vorige wasmachine was ook een AEG, maar die werd bij onze verhuizing overgenomen voor een goed rpijs, dit scheelde weer een hoop sjouwwerk.

Dus tot nu toe een goede keuze.

Fam. R. van der Wal 14-01-2012
Geschreven voor: AEG L75475FL

Na verschillende AEG wasautomaten in het verleden, met ook alle goede resultaten,vinden wij deze toch wel de beste tot nu toe. Een heel mooie en functieonele machine met grote trommel en veel stiller dan zijn vboorgangers. Wij zijn dik tevreden.

KimNHN 02-12-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Na 14 jaar zanussi, nu een AEG. Gekozen voor dit type ivm energie zuinigheid, grote trommel, geluidsniveau (stil).

Voordélen; stil, goed schoon, helder scherm met programma aanduiding, veel mogelijkheden waarvan we ze waarschijnlijk weinig gaan gebruiken)

klein nadelen;
In vergelijking met de oude wasmachine komt de was er niet droger uit, wat ik zelf verwacht had na 14 jaar. Dit heeft ook te maken met welk programma (1400 of 1200 toeren centrifugeren) wat je trouwens kan instellen bij sommige programma's.

conclusie: ben er erg blij mee!

Annemarie123 13-10-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Een heel goede wasmachine, die een heel grote trommel heeft en de deur draait naar links. De wasresultaten zijn zonder meer goed. Alles komt er schoon uit. Hij is stil en "loopt" niet weg. Kortom een aanrader, vooral vanwege de grote trommel. Op het display is prima te zien hoe ver de machine is in het proces.

MB1950 12-09-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Handige stille machine. Grote deuropening die ook nog eensde goede kant opdraait.
We zijn er uiterst tevreden mee.

Joke C. 04-09-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Omdat vorige AEG Lavamat goed bevallen was nu weer gekozen voor een AEG Lavamat. Is tijdens het cetrifugeren veel stiller dan de vorige. Heeft een grote vulopening en trommel. Ook gekozen voor de gunstige prijs/kwaliteit verhouding.

133 B 04-09-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Heb al eerder een review geschreven 10-05 dat de wasmachine veel lawaai maakt bij het centrifugeren inmiddels zijn de schokbrekers vervangen maar dit heeht niets opgelost.Heb spijt dat ik deze wasmachine heb gekocht.Ga weer bellen met AEG.

A. Gunco 01-09-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Na een miele tijdperk gekozen voor een AEG Lavamat 75475,omdat deze een koolbostelloze elektromotor heeft.Dit vanwege minder lawaai en slijtage.De prijs kwaliteit verhouding is ook van doorslaggevende overweging geweest.Kortom deze machine is een heel goed alternatief voor een dure Miele.De duurzaamheid kan ik pas over een jaar of wat beoordelen.Een zeer tevreden AEG gebruiker.

fem1970 31-08-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Ik heb deze wasmachine gekocht via internet nadat ik verschillende types en merken vergleken had,ik ben zeer tevreden over het gebruik en wasresultaat(heb het type voor dit model ook gehad,ook goed),wat ik erg fijn vind zijn de wasresultaten op de korte progammas,ik gebruik bijna altijd de kortste en laagste(linnen en handdoeken 60 gr)temperaturen/progamma,s.
Ik vond de service van de heren die de machine aansloten wat minder,ze spraken bijna geen nederlands,franstalig(?),en waren snel weer vertroken voor ik de kans kreeg om wat te vragen,maar goed het apparaat werkt na behoren.
De gratis stofzuiger die ik erbij kreeg(binnen 1 week)zuigt goed maar is toch van mindere kwaliteit,de ''zuigmond''blijft soms vasthangen,hij draait dan niet van links naar rechts,dat vind ik en minpuntje,maarja als mijn wasmachine het maar doet ben ik tevreden.

Christiaan-Dventer 31-08-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Op 23-8 heb ik een reactie geplaatst inzake het storende geluid.

Op 30-8 is er een monteur geweest en die heeft geconstateerd, dat het geluid komt vanuit de schokbrekers. Dit idee had ik al, en ook aangegeven bij het melden van de storing bij AEG. (hier wordt overigens niks mee gedaan hoor door AEG). De monteur komt nu terug (wat niet had gehoeven als hij de nieuwe schokbrekers bij zich had) om alle schokbrekers te vervangen. Vind het A) slecht dat er nieuwe schokbrekers in een machine van twee maand oud moeten EN B) dat er een vervolgafspraak voor gepland moet worden. Ik vind de serivce van AEG in deze beneden alle peil!! Deze reparatie had in een bezoek kunnen worden opgelost, als de monteur de nieuwe schokbrekers bij zich had... er zat een week tussen het melden en bezoek....

Kortom ik geeft de duurzaamheid een 1 en de service van AEG ook een 1. Als je toch een bedrag van zo'n € 800,00 wil betalen voor een wasautomaat, betaal dan iets meer en koop dan een MIELE!!

En wat betreft de gratis stofzuiger, de parketborstel die erbij zat is nu al defect. Voor mij NOOIT meer een apparaat van AEG.

Annemarie123 31-08-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Prima wasmachine, wast goed, mooie ruime trommel, gaat aan de goede kant open, wat heel prettig is. Maakt weinig geluid. Kortom prima machine, aanrader!

janneke1111 28-08-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Inmiddels mijn derde aeg wasautomaat. Deze heeft zeer goede mogelijkheden om programma's in te stellen. Het meest gebruik ik het verkorte programma van ongeveer een uur, en de was is prima schoon. Fijne grote trommel en vulopening. Centrifugeren is erg stil (weer een stuk stiller als mijn vorige aeg) kortom wij zijn zeer tevreden over deze machine.

Mw. Vermeulen 27-08-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

Deze wasmachine is echt ongelooflijk stil! Zelfs het programma op 1400 toeren geeft nauwelijks geluid. Dat is een enorm pluspunt voor een machine die naast een slaapkamer staat.
Het bedieningsgemak valt tegen, maar dan vooral van d soorten wasprogramma's: na een maand moet ik nog steeds in het boekje opzoeken wat voor programma ik nu weer kan gebruiken, en hoe veel gewicht wasgoed er dan in mag. De verschillen tussen de verschillende mogelijkheden vind ik niet heel duidelijk. Ik gebruik eigenlijk maar een paar programma's, en de rest blijft onduidelijk.
Wel heel prettig is de 7 kg voor het katoen-programma, dat scheelt veel wasbeurten t.o.v de bovenlader die we eerst hadden.
De 'start-uitstel' is natuurlijk ook heel prettig, dus al met al een fijne, geruisloze machine!

Jan1936 27-08-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

De wasmachine ziet er goed uit. De programma's zijn overzichtelijk ingedeeld. De temperatuur en het tourental van de centrifuge kunnen aangepast worden. Er zitten extra programma's op voor 2 kg. en intensief wassen, jeans etc. In vergelijking met de oude machine die we hadden, een hele verbetering, met natuurlijk de nieuwste technieken. Het wasresultaat is ook bij lagere temperaturen zeer goed. Al met al een goede koop. Bovendien krijg je van AEG 10 jaar garantie op de koolborstelloze motor. Wel zelf aanvragen na aanschaf.

Joopenjaccie 26-08-2011

Prima wasmachine, veel mogelijkheden
Was komt er voor ons fris uit, makkelijk te bedienen.
Zeer stil, alleen bij centrifugeren maakt de wasmachine toch redelijk geluid, maar niet hinderlijk.

Norbert S 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L75475FL

De wasautomaat is lekker stil en ik heb de indruk dat hij ook een stuk zuiniger is dan een van een paar jaar geleden. Met het juiste programma is hij ook nog eens snel klaar. Er zit namelijk tijdbesparingskeuze op.