GROHE Start m-size wastafelmengkraan push open mat zwart 235752432 - Reviews

• Best Reviewed 3 keer aug 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Start m-size wastafelmengkraan push open mat zwart 235752432 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

j**********@h********** 07-08-2023
  • Product gekregen

mooie kraan, makkelijk te installeren

Als je op zoek bent naar een betrouwbare en gebruiksvriendelijke wastafelmengkraan, dan is de GROHE QuickFix Start M-size zeker het overwegen waard. Met zijn strakke design en eenvoudige installatieproces is deze kraan een uitstekende keuze voor zowel particuliere als professionele omgevingen

Een van de belangrijkste kenmerken van de GROHE QuickFix Start kraan is het innovatieve snelmontagesysteem. Dit systeem maakt het installatieproces snel en gemakkelijk, zelfs voor mensen zonder ervaring in loodgieterswerk. Met slechts een paar eenvoudige stappen kan de kraan worden geïnstalleerd zonder gedoe of extra gereedschap.

Pluspunten

• mooi
  • gemakkelijk

Stefboo 04-08-2023

Elegante perfectie voor elke badkamer

De Grohe Wastafelkraan is zonder twijfel een verbluffend staaltje vakmanschap dat elke badkamer transformeert. De perfecte balans tussen modern design en functionaliteit maakt dit pronkstuk een must-have voor elke stijlbewuste huiseigenaar.

Het slanke silhouet en de duurzame chromen afwerking geven een gevoel van tijdloze klasse. Bovendien biedt de eengreepsbediening moeiteloze controle over de waterstroom en temperatuur.

Met Grohe's geavanceerde technologieën zoals de SilkMove® cartouche en de EcoJoy®-functie voor waterbesparing, levert de kraan topprestaties zonder concessies te doen aan het milieu.

In een notendop: de Grohe Wastafelkraan is een echte blikvanger die design, functionaliteit en duurzaamheid combineert op een manier die zijn geld meer dan waard is. Een absolute aanrader voor iedereen die het beste zoekt voor zijn badkamer.

Gezinmetkinderenenhond 03-08-2023

Prettige kraan

Prettige kraan die makkelijk te installeren is. Door de hoogte kunnen ook mensen met grote handen eindelijk handen wassen in ons toilet. Onder de kleine versie lukte dit niet. Installatie is gemakkelijk gegaan en werkt als een tierelier. De kleur is mooi zwart en lijkt tot nu toe makkelijk schoon te houden.

Pluspunten

• Hoogte
  • Installatie

iStijn 28-07-2023

Stijlvol en ergonomisch ontwerp!

De GROHE Start M-size wastafelmengkraan in mat zwart heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het ontwerp is niet alleen stijlvol, maar ook ergonomisch doordacht. De kraan ligt prettig in de hand dankzij de zachte grip van de hendel, en het push open systeem is een geweldige toevoeging die het gebruiksgemak verbetert.
De mat zwarte afwerking is een opvallende eigenschap die een vleugje moderniteit toevoegt aan mijn badkamer. Het is een ware blikvanger en ik heb al veel complimenten ontvangen van vrienden en familie.
De installatie was eenvoudig en het feit dat GROHE bekend staat om zijn kwaliteit, stelde me gerust bij het maken van mijn aankoopbeslissing. De kraan presteert uitstekend en de waterstroom is perfect gebalanceerd, wat zorgt voor een aangename ervaring bij het handen wassen.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn GROHE Start wastafelmengkraan in mat zwart. Het is een perfecte mix van stijl en functionaliteit, en ik zou het ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige en esthetisch aantrekkelijke kraan voor hun badkamer.

Pluspunten

• Mooie kleur
  • Makkelijk te bevestigen

Delaat 27-07-2023

Stijlvolle kraan

Wat een mooi ontwerp heeft deze Grohe kraan. De kraan is op elk vlak prachtig afgewerkt en staat daardoor geweldig in mijn badkamer.

Binnen 10 minuten had ik de kraan geïnstalleerd dankzij de duidelijke handleiding.
Als vrouw met weinig gereedschap was het ook nog eens ideaal dat er een tool bij zat om de kraan te installeren. Ik had niets meer nodig.

Ook over de werking ben ik zeer tevreden. De kraan is makkelijk te reguleren tussen warm en koud water. De kraan is zuinig in gebruik maar dat is niet te merken aan de straal deze is nog steeds erg krachtig.

Na gebruik is het handig om de kraan direct te drogen. Zo komen er geen vlekken op de kraan, en ontstaat er minder kalk.

Pluspunten

• Snel en makkelijk te installeren
  • Waterbesparend
  • Mooi ontwerp
  • Krachtige straal

j****************@g******** 27-07-2023

Geweldige kraan met handig installatiesysteem

Ik heb onlangs de Grohe QuickFix Start wastafelkraan gekocht en ik ben er absoluut blij mee. Deze kraan heeft mijn verwachtingen overtroffen op verschillende fronten.

Het eerste dat me opviel, was het slimme en eenvoudige installatiesysteem. Zelfs zonder uitgebreide ervaring in loodgieterswerk, was ik in staat om de kraan binnen enkele minuten te monteren. Het bijgeleverde installatie-instructieboekje was duidelijk en gemakkelijk te volgen. Dit heeft me veel tijd en frustratie bespaard, wat ik zeer op prijs stel.

Eenmaal geïnstalleerd, merkte ik meteen de uitstekende bouwkwaliteit op. Het voelt stevig en solide aan, wat een gevoel van kwaliteit en betrouwbaarheid geeft.

De waterstroom en temperatuurregeling zijn soepel en precies, wat zorgt voor een aangename gebruikerservaring. De kraan heeft een handige enkelvoudige hendel, waardoor ik gemakkelijk het watervolume en de temperatuur kan aanpassen met één hand, wat vooral handig is als ik mijn andere hand vol heb. Een ander voordeel van deze kraan is de waterbesparende functie.

Ik heb deze kraan nu een paar dagen in gebruik en ben nog geen enkel probleem tegengekomen. Alles werkt nog steeds perfect en ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook in de toekomst zo zal blijven.

Al met al kan ik de Grohe QuickFix Start wastafelkraan ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een kwaliteitsvolle, betrouwbare en gemakkelijk te installeren kraan. De combinatie van de uitstekende bouwkwaliteit, het doordachte ontwerp en de waterbesparende functie maken dit een fantastische keuze voor elke badkamer.

Ik hoop dat deze review je helpt bij het nemen van een weloverwogen beslissing.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • mooi design
  • makkelijk in gebruik

Pien 27-07-2023

Prachtig!

Deze prachtige Grohe wastafelkraan heeft een heel fraai design. Het belangrijkste (als vrouw): het schoonmaken van de kraan is niet veel werk. Ook hoef je niet bang te zijn voor zichtbare witte kalkaanslag op de donkere kraan, want kalk krijgt geen kans. Het monteren van de kraan is niet veel werk, een kind kan de was doen. Ook het omhoog en omlaag doen van de hendel loopt soepel en de temperatuur is makkelijk te regelen. Ook niet onbelangrijk: deze kraan heeft een waterbesparende functie! Dus zoek jij een stijlvolle kraan met een fraai uiterlijk, maar wil je daarnaast ook duurzaam bezig zijn en geld besparen? Dan is dit jouw kraan!

• Duurzaam

orfie 21-07-2023

Top kraan

De Grohe QuickFix Start wastafelmengkraan vind ik een zeer mooie kraan, makkelijk te installeren door de meegeleverde instructies en tool.
De prijs van de kraan is in verhouding met de kwaliteit zeer goed.

De kraan past in elk interieur met dit mooie ontwerp .
Doordat de waterstraal iets wat schuin loopt is dit fijn aangezien je nu geen last hebt van spattend water. Het wisselen van koud naar warm gaat heel gemakkelijk. Hij geeft een mooie waterstraal en drupt niet na .

De plug past mooi bij de kraan wat het totaal een luxe uitstraling geeft.

Een nadeel is wel dat je het zwart mat veel vaker moet poetsen om de kraan mooi te houden. Het is daarom ook aan te bevelen de kraan na gebruik meteen droog te maken zodat je geen kalk op de kraan achter laat.
Kort samengevat is dit een hele fijne kraan die perfect past op elke wastafel. Heeft een goede straal en is zeer makkelijk in gebruik en makkelijk te installeren. Wij zijn er dan ook erg blij mee, dus ik beveel hem ook iedereen aan.
Van onze gasten hebben we complimenten gekregen over de kraan, het ontwerp valt bij veel mensen in de smaak.

Ronald van Amstel 16-07-2023

Super kraan, montage methode heeft niet mijn voorkeur

De kraan is een super aanvulling op mijn wastafel. Eenvoudig te installeren. Naar mijn mening is de montage van de kraan op de wastafel niet solide. Middels een draadeind onder de kraan en een u-vormig onderplaat wordt de kraan gemonteerd. Hierdoor is het niet mogelijk de kraan (naar mijn mening) vast te zetten. Door de manier van montage is de water afdichting ook niet wat het zou moeten zijn. Ik heb al regelmatig water in de lade gehad.
Het design van de kraan is fantastisch hij ziet er super uit. Het meegeleverde putje is fantastisch. Hij monteert makkelijk, ziet er mooi uit en functioneert 1000x beter dan het putje welke ik eerst had.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Meegeleverde putje

Minpunten

• Montage methode van de kraan

Stanneke 10-07-2023

Hele mooie kraan

Een hele mooi en strakke kraan. Is wel wat gevoelig want er is bij ons al een hapje uit de kraan. Installatie is erg makkelijk en werkt verder prima. Ideaal dat er zelfs een sleutel meegeleverd wordt waarmee je alles kan doen. De oude kraan loshalen en de nieuwe installeren.

Pluspunten

• Snel te installeren
  • Mooi en strak design
  • Bijgeleverd gereedschap

Minpunten

• Is bij ons al stukje uit de verf.

Inge23 30-06-2023

Kwaliteitskraan van Grohe

Al enige tijd ben ik op zoek naar een mooie wastafelkraan en gelukkig heb ik die met deze Grohe kraan gevonden. Ik was benieuwd of ik hem zelf kon installeren omdat ik dit nog nooit had gedaan, maar met de duidelijk uitleg en alle materialen lukte mij dit en ook nog snel. Toen die eenmaal stond was het echt een upgrade aan de badkamer. Deze kraan straalt echt klasse uit en werkt super goed. Ik ben heel erg tevreden. Grohe bewijst met deze kraan weer dat ze echte kwaliteit leveren. Ik droog hem wel elke keer af want ben wel bang dat die anders wat lelijk wordt door kalk. Maar ik kan deze kraan iedereen aanbevelen.

m*********@g******** 25-06-2023

Mooie, strak desing kraan

Het is een mooie kraan, met een strak design. De installatie is eenvoudig en gaat op zich wel snel! Er komt een mooie volle straal uit, werkt goed! Al met al een prima kraan qua functie!
Enkel.. en ja, hadden we kunnen weten. Maar tegen beter weten in toch gekocht. Conclusie is helaas toch duidelijk, op zwart zie je alles!! Denk daar eerst wel even goed over na…

Pluspunten

• mooi
  • strak design

Minpunten

• zwart
  • je ziet er alles op

Nick 23-06-2023

Mooi, strak design en snelle installatie.

Mooi, strak design en snelle installatie.

Vervangen van de kraan is gedaan binnen enkele minuten. Dan heb je een hele strakke zwarte kraan die mooi staat bij bijna alles. Hij werkt goed en biedt een mooie volle straal.
Door de licht gekantelde kop kan je er ook makkelijker onder komen.
Is z’n geld zeker waard!

Pluspunten

• Strak design
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Op zwart zie je kalkaanslag sneller
  • Is wat hoger en moet je van houden

Rick 21-06-2023

Goede kraan

Handig product. Werkt eenvoudig en is gemakkelijk te installeren. Hebben deze geinstalleerd op onze badkamer. Kwa formaat lekker hoog en precies genoeg om je haren te wassen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Eenvoudige montage

Minpunten

• Op zwart zie je alles... (waren gewaarschuwd)

l*************@k********* 12-06-2023

Luxe kraan die makkelijk is in gebruik

De GROHE QuickFix Start wastafelmengkraan M-size kraan straalt pure luxe uit met zijn prachtige vormgeving, waardoor hij moeiteloos past in elke moderne badkamer. Het enkel vervangen van de kraan geeft al een heel ander beeld in de badkamer en/of wc. Het vernieuwen en moderniseren van je badkamer hoeft met deze kraan dan ook niet veel te kosten; het veranderen van de kraan en een paar kleine andere aanpassingen doet het lijken alsof de hele badkamer is vernieuwd.

De installatie van de kraan is zo gefixt. Ook is de kraan eenvoudig schoon te maken en blijf je er geen vlekken en/of vergen op zien. Doordat de installatie eenvoudig is - zelfs voor mij als iemand die vaak niet handig is in dit soort dingen - kun je snel kunt genieten van je nieuwe aanwinst. De GROHE kraan biedt uitstekend gebruiksgemak met zijn vloeiende hendels en krachtige waterstroom. Kortom, deze kraan heeft niet alleen een luxe uitstraling, maar is ook functioneel en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Moderne en luxe uitstraling
  • Eenvoudig te installeren

limate 12-06-2023

Mooie kraan, helaas niet zo handig op IKEA wastafel

Mooie kraan met zwarte, matte look. Hij past perfect in de badkamer.
Helaas was de kraan niet een hele 'quickfix' doordat het gat van de wastafel groter was in doorsnee dan de kraan zelf. Hierdoor zag je net een kleine opening om de kraan heen zitten. Niet mooi, niet hygienisch. Uiteindelijk opgelost met een rubberen ring van de vorige kraan. Er blijken ook speciale ringen hiervoor te koop te zijn bij Grohe zelf.
Helaas past ook de afvoerset niet op de wastafel doordat er een lange pin in zit. Hier hebben we heel veel tijd aan besteed omdat het boekje en het filmpje (QR code die erbij zat) een compleet andere afvoerset laten zien. Uiteindelijk hebben we deze dus niet kunnen installeren. Let op: Dit is waarschijnlijk doordat wij lades in onze badkamermeubel hebben zitten.
Al met al een mooie, degelijke kraan, maar niet zo handig in combinatie met een IKEA wastafel/badkamermeubel.

• Kleur

Minpunten

• Instructie
  • Past niet op IKEA wastafel

Thijs107 07-06-2023

Duurzame moderne kraan

Stiljvolle zwarte kraan, welke makkelijk is aan te sluiten en daarnaast ook nog milieubewust.

Pluspunten

• Modern
  • Duurzaam

Jillz 02-06-2023

Chic, robuust en duurzaam!

Ik ben erg tevreden met de kraan! Hij ziet er erg mooi uit, de hendel loopt soepel en voelt stevig aan en het water loopt er goed uit. Aansluiten was zoals ze beloven erg gemakkelijk, wel vond ik dat de slangen die je moet aansluiten op je eigen leidingen erg kort waren. Bij ons redde hij het niet tot de officieel aansluiting, waardoor wij de leiding hebben moeten doortrekken.
In een huis met kinderen is de water en temperatuur begrenzer erg fijn. Dit is makkelijk in te stellen en zorgt voor een duurzaam en veilig gebruik. Al met al: zeer positief!

Pluspunten

• Ontwerp, erg mooi
  • Instellen max temperatuur
  • Instellen max waterdoorloop
  • Voelt robuust en degelijk
  • Makkelijk aan te sluiten (als hij direct past)

Minpunten

• Korte aansluiting naar leiding

JulianW 02-06-2023

Mooie luxe mengkraan

Deze mengkraan is een geweldige aanvulling op elke badkamer. Het installeren van de kraan is eenvoudig en snel. Het design is prachtig en past perfect bij elke stijl. Bovendien helpt de kraan om het warm waterverbruik te verminderen, wat zowel goed is voor het milieu als voor je portemonnee. Daarnaast voelt de kraag ook erge luxe aan. Kortom, deze mat zwarte wastafelmengkraan is een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een stijlvolle en praktische oplossing voor hun badkamer.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • luxe uitstraling

Jorissmo 01-06-2023

simpel, zelfs voor linkshandigen

Voor iemand met twee linkerhanden was dit vrij simpel te installeren. Bij de bestelling zat ook een link naar een YouTube-filmpje waardoor ik precies wist wat ik moest doen. De kraan oogt mooi en van hoogwaardige kwaliteit en tot nu toe heb ik geen problemen ermee ervaren.

Pluspunten

• montage
  • kleur

Missy88 01-06-2023

Geweldig kraan

De design van deze kraan is super mooi. Bij het openen zag ik de mooie Matt zwarte kleur. De installie was zo gedaan. En het is pracht stuk in mijn badkamer. Het makkelijk in gebruik en deze tot heden geen problemen ermee.

• Makkelijk in gebruik

karin 30-05-2023

Mooie kraan

Kraan is fijn in gebruik. Goede straal en makkelijk te mengen tot de gewilde temperatuur. De kraan heeft een luxe uitstraling. De mat zwarte kleur geeft onze badkamer een upgrade. Kraan is goed en vrij eenvoudig te installeren en wordt geleverd met materiaal om deze te monteren.
Het push to open principe vind ik ook ideaal. Kortom een fijne kraan waar je nog jaren veel plezier van zal hebben.

Pluspunten

• Goed te installeren
  • Luxe uitstraling
  • Fijn in gebruik

Minpunten

• Kraan zit vast en kun je niet even opzij duwen

Gullie 29-05-2023

Heel mooi en praktisch

Ik had behoefte aan een nieuwe kraan in de badkamer en ik ben erg blij dat ik voor deze kraan heb gekozen, want de installatie was daadwerkelijk makkelijk. Ik heb alles zelf kunnen vervangen zonder problemen. De kraan is makkelijk in gebruik en de badkamer heeft meteen een andere uitstraling. Kalkaanslag zie je helaas iets sneller op zwart, maar dat neem ik voor lief. Het blijft makkelijk schoon te maken, dus het is verder geen probleem.

TimT. 26-05-2023
  • Product gekregen

Zwarte kraan, makkelijk aan te sluiten

Ken je dat, je kraan is net te klein, lekt op de aansluiting of is erg vies geworden.
Je gaat twijfelen, kan ik deze kraan wel zelf aansluiten? Nou met de GROHE Start m-size wastafelmengkraan is het gelukt!

De kleur zwart is mooi en het grootste voordeel is dat de kraan niet direct naar beneden spuit maar iets naar voren, waardoor t.o.v onze vorige kraan niet de hele wasrafel nat is, dit is een groot voordeel.

Gab71 25-05-2023

Luxe kraan

De kraan ziet er super mooi chique uit. Bij de kraan werd materiaal geleverd om te bevestigen, daardoor ging het snel en eenvoudig. Het oogt samen met de sifon echt luxe. Wat ik handig vind is dat de waterstraal niet precies naar beneden spuit maar een beetje schuin. Ook ivm het spetteren. De spetters die op de kraan komen had ik verwacht erg te blijven zien maar dat valt me alles mee. Het is mooi glad materiaal en goed schoon te maken. Of het echt zuinig is durf ik niet te zeggen. Ik moest ook wel even wennen aan het mengen van de kraan. Maar dat is snel gewend.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Makkelijke montage