Bosch TWK 8 SL 1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TWK 8 SL 1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

bossiewegermee 09-03-2012
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

dramatisch slecht. bosch zou de kokers hun geld moeten teruggeven, zo slecht is dit dure product. Ons apparaat is meerdere keren gerepareerd en 1x zelfs geheel vervangen. Het klepmechanisme is zo zwak uitgevoerd in een plastic setting, wat vraagt om problemen. Vervolgens wil het ook nog lekken aan de onderkant (rubberen afdichting) en is sprake van overmatige kalkaanslag. Nooit meer.

Jeanette52 26-07-2011
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Nu inmiddels de derde koker kapot. De eerste 2 gingen lekken en nu de bij de laatste is de klep afgebroken tijdens het koken. Twee veren en stukjes plastic onder in de koker gevonden. Mooi design maar daar heb je het dab ook mee gehad. Waardeloos apparaat!!!!

paul_32 18-07-2009

Beste lezers,

Ik heb er drie gehad, 2 maal op kantoor en eentje thuis.

Alle drie zijn ze gaan lekken, binnen een jaar.

GuusL 27-03-2009
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

we hebben 'm nu 2,5 jaar en hij begint nu dan eindelijk te lekken (zie overige reviews). Ook is het scharnier al een keer afgebroken (constructiefout)en heb ik bij Bosch een nieuw scharnier besteld (helaas niet gratis).

Door lekkages komt er overal kalk tussen te zitten en dat is niet fraai om te zien.

Deze waterkoker is erg mooi maar kwalitatief niet goed.

Jos Verbeek 01-02-2009
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Ook onze waterkoker is gaan lekken. Een tweede gehad, maar ook is gaan lekken. Die gaan we opnieuw proberen in te ruilen omdat het binnen de garantie ligt.

bart666 13-08-2008
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

binnen een jaar was het dekselscharnier stuk, dit ivm ontwerpfout. de ontwerp fout houdt in dat er een verkeerd materiaal is gekozen voor het scharnier. door de hoge temperatuur van het water gaat de weekmaker van het materiaal eruit waardoor het breekt. dit is te zien door materiaalverkleuring en op die plekken kun je zien dat het volledig poreus is geworden. heb geprobeerd binnen de garantie termijn een nieuw scharnier te krijgen maar dat is niet gelukt, maar het is wel te koop voor een bedrag van Euro 10, maar hier is helaas het probleem niet mee opgelost, omdat het binnen een relatief korte tijd weer stuk gaat.

Gem 16-06-2008
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Waardeloos vwb duurzaamheid, de 1e na een half jaar teruggebracht, met moeite een nieuwe gekregen. Van de volgende was na een jaar het dekselmeganisme alweer stuk, nog wel gebruikt en sinds een paar dagen is ie na een schoonmaakbeurt helemaal stuk. Ivm de moeizame service van de 1e keer ga ik niet meer terug. Prachtige waterkoker, maar ik neem geen Bosch meer.

s29 19-05-2008
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Ook mijn waterkoker ging erg snel lekken op de naden. Viel nog binnen de garantie, dus eerste keer gemaakt zonder kosten (wel teruggekregen van Bosch met kras op de behuizing). Ging binnen 3 maanden weer lekken en ook nu braken er twee stukjes plastic en de 2 veertjes vielen eruit. Helaas net buiten de garantie. Kreeg er toen de schuld van de waterkoker te hebben laten vallen (vanwege de kras en de afgebroken onderdelen). Waterkoker was dus afgeschreven. Kreeg hem na heel veel mailwisselingen teruggestuurd en wat schetste mijn verbazing ze hadden er ook nog een deuk in gemaakt en een stuk plastic aan de onderzijde was gebroken. Ik baal als een stekker dat de kwaliteit van de waterkoker zo slecht is. Ik zou nl. graag een nieuw hebben omdat het een mooie set voor op mijn aanrecht is (heb het koffiezetapparaat nl. ook). Denk dus goed na voordat je over gaat tot het kopen van het apparaat.

Vic.B 14-12-2007
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Zeer tevreden met deze waterkoker, welke door ons
sinds 30-10-2005 intensief wordt gebruikt. Enkele
weken gelden lagen er twee nokjes en twee veren in
koker en scharnierde het deksel niet meer. Een e-mail naar de servicedienst van Bosch te Amsterdam was voldoende om mij aan een nieuw scharnierstukje te helpen en het apparaat functioneert weer uitstekend.

Els P. 21-11-2007
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Vandaag is bij mij precies hetzelfde gebeurd, tijdens het water koken sprongen 2 veren en 2 plastic stukjes van het deksel eraf. Jammer, want ik vond het juist zo'n fijn apparaat van een mooi design.
Ik ga maar eens contact opnemen met de fabrikant.
Sinds begin februari in mijn bezit.

van der Hoeven 19-04-2007
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

heb deze waterkoker gekocht om zijn goede handligging. Bovendien vond ik het een mooi ontwerp, water goed zichtbaar voor linkshandigen.
Maakt redelijk lawaai.
Maar precies 1 jaar en 1 dag na aankoop (wel prijzig) valt de deksel met 2 veertes en 2 afgebroken stukjes hard plastic in mijn net gekookte water.
De winkelier insunueerde dat het door onzorgvuldig gebruik zou komen en dacht hiermee weg te komen.
Consumenten laten zich tegenwoordig informeren dus met die 2 jaar garantie van Bosch wachten we even af of de fabriekant zich ook van zo'n smoes gaan bedienen.

susanne456 23-02-2007
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Erg mooie waterkoker, maar niet tevreden. Waterkoker begint na verloop van tijd te lekken. Ik heb daarom een nieuwe gekregen, maar ook deze gaat lekken.

Annelies P 02-12-2005
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Slecht apparaat, hij begon na een aantal maanden te lekken en te roesten, net
op de naden.

R van Ast 17-06-2005

Na een week uitproberen blijft nog steeds de plastic bijsmaak aan het water. 2x
ontkalkt, al 20x water gekookt, maar de bijsmaak neemt niet af. We gaan de
ketel daarom maar weer inleveren. Healaas want het is een mooi design.

mevr. van mierlo 08-12-2004
Geschreven voor: Bosch TWK 8 SL 1

Heb hem terug naar de winkel moeten brengen i.v.m. een chemische smaak van het
theewater.
Mevr. van de winkel gaf me gelijk en heeft hem opgestuurd. Ik krijg een andere.
Jammer ik vond hem mooi en gemakkelijk. Heeft er iemand soortgelijke
ervaringen?