Tefal BR 304 - Quick & Hot inox

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal BR 304 - Quick & Hot inox op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j.heddema 24-07-2020

tefal type 100 serie 1

ik wil wel graag een nieuwe maar weet niet hoe ik dat kan bestellen want die ik nu heb die gebruik ik al jaren en voldoet prima het is een type 100 serie 1 maar weet niet wat voor nieuwe waterfilter er in hoort het zijn allemaal andere nummers en als ik dan wel een nieuwe koop wil ik net zoiets

Reneo60 31-03-2014

Dit product is handig in het gebruik, inzetbaar voor alles waar je slechts 1 of 2 koppen voor nodig hebt. Maar ook voor hoeveelheden tot 1,5 liter. Al meer dan 3 jaar in gebruik zonder onderhoud. Werkt uitstekend, ben zeer tevreden. Zou graag een reserve willen kopen én iemand kado willen doen. Hij lijkt echter niet meer te koop. :-(

Petina02 22-08-2010

Ik heb dit apparaat nu meer dan twee jaar en ik zou niet meer iets anders willen.
Bij mij staat het theeglas op een blokje hout en het spettert niet. Na drie seconden komt er heet water uit en dan duurt het natuurlijk nog een paar seconden voordat het theeglas vol zit.
Het ding heb ik nog nooit onkalkt en ik gebruik het per dag een keer of vijf, dus na ruim 3600 keer doet hij het nog steeds.
Wat een geweldige uitvinding!

crmtd 22-08-2008

1e apparaat liet de stoppen doorslaan, teruggestuurd naar Tefal.
Na 2 weken kregen we het terug.
gerepareerde apparaat gaf koud water en teveel water (dus na reparatie niet nagekeken of het werkte.
Gerepareerde apparaat mocht ik van Tefal terugsturen en ik heb een luxere ontvangen, prima actie.
Helaas heeft dit apparaat het 3 dagen gedaan en toe kreeg ik alleen nog koud water.
Dus wel aardig van Tefal, ze proberen het goed op te lossen, maar ik denk dat het product niet goed ontwikkeld is, wij hebben het amper gebruikt en het gaat steeds stuk, je kan zelf niets fout doen, je hoeft alleen de kan met water te vullen en op een knopje te drukken.
Ik weet niet hoe het verder afloopt, dat meld ik dan nog wel.

Verder ben ik het met de reacties hier eens:
Plastic waterreservoir komt mij ook erg goedkoop over, dat zal snel stukgaan bij valllen of scheuren denk ik.
Ik heb dus ook problemen gehad met het doorslaan van de stoppen in huis.
Ik heb ook het probleem gehad van teveel water geven.
Wij hebben nu bij 2 apparaten alleen koud water gehad.
Voor de groene alg aanslag ben ik ook een beetje bang, komt inderdaad door de goedkope kan denk ik.
Het instructieboekje vind ik ook waardeloos, ik kan moeilijk zien wat ik bij de luxere versie precies moet instellen (dus welke hoeveelheid voor welke mok), het lijkt simpel, maar is het niet, of de hoeveelheden kloppen niet.

Kortom, na 1 nieuw apparaat, 1 gerepareerd apparaat en weer een nieuw apparaat heb ik nog steeds geen goed apparaat, ik denk dat ik weer een waterkoker ga kopen.
Het merk Tefal zat bij mij best hoog, maar is ondertussen echt gezakt naar een dieptepunt.

redcat 19-12-2007

Na 2 dagen terug gebracht naar de winkel en geld terug gekregen.
Water is niet warm/heet genoeg en spettert.
Volgens de reclame binnen 3 seconde heet water maar voordat er een beker/mok helemaal gevuld is duurt het veel langer.
Verder is het apparaat groot in afmetingen en zal de waterbak met handvat geen lang leven hebben want deze is gemaakt van hard kunststof met een onhandig los dekseltje.

Harold67 16-12-2007

Sinds enige weken in het bezit van dit apparaat.
Op zich is het concept wel leuk maar allemachtig wat SPETTERT het apparaat. We hebben het eerste apparaat na een week om moeten ruilen toen na een brandlucht uit het apparaat de zekeringen er uit vlogen. Ook het tweede apparaat spettert geweldig. Wij vinden het gewoonweg gevaarlijk want de spetters vliegen echt overal naartoe. We hebben twee kinderen van 8 en 11 en hebben die inmiddels verteld niet met dit apparaat in aanraking tekomen, te gevaarlijk. Geen veilig aparaat is onze conclusie en zeker voor deze prijs en zijnde van Tefal hadden wel iets beters/ veligers verwacht. Geen aanrader tenzij we tot twee keer toe een mankerend apparaat hebben gehad. Helaas hebben ook kennissen al geklaagt over het gespetter van (zeer) heet water. Je vraagt je af hoe zo'n apparaat dan toch goedgekeurd kan worden voor huishoudelijk gebruik.

ven1978 15-12-2007

Sinds sinterklaas ben ik in het bezit van deze waterkoker.

Ik vind het een superapparaat. Binnen 3 seconden komt er heet water uit, 90 graden wordt hier gehaald.

De knop om de juiste hoeveelheid te bepalen is erg handig. Even een paar keer proberen welke stand er bij welk kopje hoort, en voila.

Omdat het water er niet heel erg constant uit stroomt, spettert hij wel een beetje. Dit komt voornamelijk omdat de uitstroomopening erg hoog zit (er kan immers ook een hele kan onder gezet worden).
Ik vind dit geen probleem, die paar druppels veeg ik zo weg. Oplossing is je kopje hoger plaatsen.

Het water in de tank is kamertemperatuur, en het apparaat consumeert niet continu stroom.
Ik haal wel de stekker eruit als ik hem niet gebruik. (Heeft ook geen opwarmtijd, dus dit belemmert t gebruiksgemak niet)

Ik heb de smaak van een kop thee vergeleken met onze normale waterkoker, en zowel mijn partner als ik proeven geen verschil.

Er zit een Claris waterfilter in, prima; maar meteen een nadeel: Dit filter moet na 2 maanden vervangen worden (apparaat geeft dit aan d.m.v. lampje). Hij hoeft niet geplaatst te worden, maar ook vanwege de kalk die uit t water gehaald wordt, en daarmee samenhangende levensduur van het apparaat wel aan te raden.

Taxfree 11-05-2007

Ik vind het een super apparaat. Thee zetten is nu een fluitje van een cent! De koudwater functie heb ik nog niet gebruikt (kamertemperatuur) maar dat zal ook wel in orde zijn. Installatie was supersimpel.

Zondag krijgt moeders er ook een :) (moederdag)