Philips Pure Essentials Collection HD4686

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Pure Essentials Collection HD4686 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Matzelli 24-03-2013

Een mooie en handige waterkoker. Helaas net als iedereen hetzelfde probleem van lekken na ca 1,5 jaar (afhankelijk van de hardheid van het water)
Het probleem ontstaat door kalkafzetting op de silicone afdichtingsring tussen de behuizing en de bodem.
Dit probleem is redelijk gemakkelijk te verhelpen door de bodem te verwijderen om de afdichtingsring te reinigen.

- Verwijder de drie torx-schroefjes uit de bodem (vervelende kleine maat torx 8)

- Haal de zwarte bodem los. Hier is een niet al te grote, platte schroevendraaier voor nodig en 6 spijkers van ca 2cm lang en niet te dik. De bodem is volledig schadevrij los te halen. In de bodem is door rechthoekige uitsparingen in de rand het rode binnenwerk van de koker zichtbaar. Steek in het eerste gat naast het handvat een platte schroevendraaier en beweeg deze een beetje naar buiten. Tussen de zwarte bodem en de zwarte kokerbehuizing is nu een kleine kier zichtbaar waar een spijker tussen gezet kan worden. Hiermee druk je een weerhaakje naar binnen en fixeer je deze door de spijker er tussen te zetten. Doe dit voor de 6 bredere rechthoekige uitsparingen rondom en de bodem springt los.

- De bedrading kan niet los, deze is geknepen. Wees daar voorzichtig mee. Van binnenuit kan de hele bodem van de koker nu naar buiten geduwd worden, met element en al.

- Verwijder de losse, witte siliconering rondom de RVS bodem (let op de montagerichting) en reinig deze met schoonmaakazijn. Ook de binnenkant van de koker en de RVS bodem goed schoonmaken.

- Ring weer terug monteren, heel lichtjes invetten met een drupje zonnebloemolie en het geheel weer terug schuiven in de koker.

- Bodem terug klikken, schroefjes terug draaien.

Hij kan er weer ca 1,5 tegenaan om vervolgens opnieuw gereinigd te worden.

Succes!

Kniebroek 18-02-2014

Super! Bedankt! Hij lekt niet meer!

case1956 06-01-2014

Ik heb deze handelswijze precies gevolgd en het is gelukt!
Bedankt voor de heldere uitleg, ik hoop dat hij nu weer een tijdje mee "kan" :-)

RipCurl 24-05-2011

Ik heb de waterkoker destijds gekocht omdat ik dacht dat ik een toppertje had gekocht. In veel opzichten is hij dat ook, maar na 2 jaar en 2 maanden ging hij lekken. Helaas is de garantie verlopen en wil Philips alleen een 20% korting voucher geven als je bij hun koopt. Echter is het met die 20% nog altijd duurder dat in meing webwinkel. Mooie waterkoker, maar zoals hier al vaak gemeld lek hij gewoon erg snel. Hiervoor heb ik 11 jaar met een waterkoker gedaan en die deed het nog toen ik hem verving voor dit exemplaar (stom, stom, stom!). Jammer, maar voor mij geen Philips meer!

WillemF 08-03-2011

Het is een mooie waterkoker om te zien en gemakkelijk in gebruik maar dat zijn ze allemaal. Je hoeft alleen maar water te koken he? Net een jaar oud en hij begeeft het. Warmt niet meer op. Kan apparaat ook niet meer uitzetten. De aan/uit schakelaar blijft branden. Kan de temperatuur instellen maar apparaat doet in feite niets meer. Denk dat de verwarmings element het heeft begeven. Zal eens kijken hoe lang garantie ik heb op dit toch wel dure apparaat. De vorige, een simpele goedkope waterkoker heb ik 16 jaar lang gehad zonder problemen.

snuf30 14-06-2010

Erg blij ben ik met deze waterkoker.
Vooral de verschillende temperaturen om water te koken vind ik prettig.
Voor mijn baby kan ik water op 40 graden warm maken.
Mijn zoontje vindt thee op 60 graden erg lekker.
En zelf drink ik nu thee met water op 80 graden.
IDEAAL!!!

Het water is snel op temperatuur, wat erg prettig is.
En als ik het water warm wil houden is de warm houdt functie erg handig. Maar die gebruik ik eigenlijk niet zo vaak.

henniepolak 19-12-2009

---------- update review 19-12-2009 ----------
Hahaha, wat ben ik toch hardleers!

Zoals al eerder vermeld had ik deze waterkoker gekocht en is hij naar 1 jaar kapot gegaan. Op zoek naar een andere dus. Maar... ik vond deze toch echt de mootste, dus ondanks de ervaring en alle meldingen hier, weer deze waterkoker gekocht.

Ik heb hem afgelopen woensdag gekocht en ja hoor, op vrijdag lekken als een zeef!!!

Nu is hij definitief terug naar de winkel en heb ik een Bosch private collection gekocht. Niet zo mooi als deze Philips, maar ik hoop op een lange levenduur.

---------- oude review 11-12-2009 ----------
Ik heb deze waterkoker precies 1 jaar geleden gekocht. Ik was er zo blij mee! Mooi design en handig in gebruik. Tot hij afgelopen week ineens niets meer deed. Kreeg hem niet meer aan. Gelukkig had ik de bon nog en bij de Mediamarkt mijn geld teruggekregen. Wilde eigenlijk gelijk dezelfde weer kopen, maar de 1,7 ltr niet op voorraad. Na alle reviews hier te hebben gelezen, ga ik toch maar naar een andere waterkoker kijken. Wel jammer, ik had eindelijk een handige en vooral mooie waterkoker en nu blijkt het zo'n slechte te zijn! Had ik niet verwacht, zeker niet voor deze prijs.

Mystic 12-12-2009

Deze waterkoker nu bijna 2 jaar in bezit en tot nu toe heeft ie geen enkele dienst geweigerd en lekken heeft hij ook (nog) niet gedaan.
Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn lees ik hier.
Misschien heb ik dan toch geluk gehad want ik ben echt zeer tevreden over dit product.

Wim1953 14-08-2009

Oktober 2007 gekocht, nog geen 2 jaar oud en hij stopt er gewoon mee. Je kan nog wel de temperatuur instellen, maar het koken wil niet meer starten. Wat een waardeloos apparaat voor deze prijsklasse! Schaam je, Philips.

Brigittepak 07-02-2008

Geweldige waterkoker. Het water is snel warm en dat zonder al te veel herrie. Ik vind het ook erg praktisch dat je voor verschillende temperaturen kunt kiezen. 80graden is prima voor thee (geen schuim, en meteen drinkbaar). Er zit een erg goed kalkfilter in. De waterkoker wordt aan de buitenkant niet erg warm.
Ook niet onbelangrijk: mooi design.