Tefal BI5625 Paris rvs, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal BI5625 Paris rvs, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

malk 20-09-2013

Heb em nu 2,5 jaar in bezit. Maakt veel lawaai maar dat vond ik niet zo erg. Het hendeltje is erg gevoelig, is nu afgebroken. Voor mij geen tefal meer!

Pe66 20-04-2011

---------- update review 20-04-2011 ----------
Ook mijn waterkoker slaat sinds een paar dagen niet meer af als het water kookt...heel vervelend.
Ik heb hem 2,5 jaar in bezit, maar ik geloof dat nu zijn einde is genaderd...gelukkig heb ik nog een kleintje op zolder staan, die ga ik nu maar weer tevoorschijn halen.

---------- oude review 27-08-2009 ----------
Ik heb deze waterkoker nu een jaar in gebruik en hij bevalt nog steeds prima. In het begin was het wel even wennen dat de buitenkant ook heet wordt.
Ook bij mijn waterkoker klinkt er geen belletje zoals iemand eerder beschreef...je hoort een klik (het terugspringen van het lipje) als ie klaar is.
Verder gewoon een mooi pronkstukje op het aanrecht.

JEA_ 18-04-2011

Nieuwe waterkoker gekocht.

Na lang wikken en wegen werd het deze .... vanaf het begin een enorme herrie, en natuurlijk geen voorziening voor linkshandigen - alleen een schermpje voor rechtshandigen dat altijd vol druppels zit.

Geen belletje, maar alleen een 'tikje' wat weer wegvalt tegen de herrie die het ding maakt.

Ook zitten we naar een soort sneeuwboleffect in onze thee te kijken - oh, dat zijn de kalkvlokken. Ja, het filtertje zit erin en zou moeten werken, maar nee.

En nu, na een paar weken? Nu kan ik een nieuw keukenkastje aanschaffen, omdat de waterkoker al tweemaal niet is afgeslagen bij een kooklast van ca 1,5 liter, maar doorgekookt heeft tot minder dan 0,5 liter.

Tefal? Duurzaam? Nee dank u, geef mijn portie maar aan fikkie - of nee, daar wordt het geheel te heet voor, da's gevaarlijk met huisdieren. Waar kan ik de rekening voor vervangende keukenspullen naartoe sturen?

geminialpha 05-02-2011

Na het fiasco met de Princess Roma (zie review) deze met 10 euro extra bij Blokker gekocht. Wij vinden de herrie niet erg, dan weet je tenminste dat het water heet wordt. Dat de stalen behuizing heet wordt, vinden wij niet erg; geen kleine kinderen in huis. Als de thermostaat uit slaat, kookt het water echt en dat zie je in het venster! Water krijgt geen bijsmaak. Wij zijn erg tevreden.

John189 13-12-2010

Heb de waterkoker twee dagen in bezit. Vormgeving en gebruiksgemak is wel goed. Maar wat een herrie maakt dat ding. Ben zeer ontevreden over geluidsniveau. Ik breng hem terug en ga een andere kopen.

Lekkende waterkoker.. 25-08-2010

Deze waterkoker is ca 2 jaar oud en begint nu kuren te vertonen. Soms valt de waterkoker uit (los contact?). Ook lekt er sinds kort water uit de waterniveau indicator..Jammer, want het was een prima ding. Nu maar weer een nieuwe uitzoeken (geen Tefal meer)..

bb1980 21-08-2009

ik gebruikte deze waterkoker zeer regelmatig. maar helaas na 3 jaar doet ie in eens niets meer. verder was het een mooie en handige waterkoker maar vind ik hem dus wel duur als ik na 3jr weer een nieuwe moet kopen.

marjo 12-05-2009

Ik heb deze waterkoker voor moederdag gekregen nadat een siemens na 11 jaar stuk ging.
Het is jammer dat de kan erg heet wordt zeker als je dat niet gewend bent.
Het glaasje waarin je kunt zien hoeveel water erin zit is erg duidelijk maar altijd vol met druppels.
Het belletje waar sommige het over hebben heb ik niet.
De vormgeving is erg leuk en het voordeel is dat de schenktuit van metaal is zodat je niet knoeit met inschenken.Al met al is het een mooie prijs kwaliteitverhouding.

Varian 11-02-2009

Mooi apparaat voor het oog. Goede vormgeving en modern.
Ik heb hem nu 2 maanden in mijn bezit en ben er zeer tevreden over. Maakt niet teveel lawaai en is snoerloos.
Als het water gekookt heeft geeft hij zelf een klein belletje dat het water klaar is.

saartje1 02-01-2009

Ter vervanging van de Princess, waarvan de deksel steeds open schoot, deze Tefal gekocht.
Ik vind 'm 'n beetje groot maar 't werkt voortreffelijk, niet al te veel lawaai en redelijk snel.
Mooi om te zien ook!

m.vanbeers 17-10-2008

Het ledig gewicht van de waterkoker is ca 850 gram. Dat vind ik veel.
De deksel kan niet ver open.

joze48 24-06-2008

Heel erg tevreden tot vandaag.
Hij slaat niet meer af en blijft doorkoken.
Nu 10 maanden in bezit.

Mrs Neri 30-05-2008

Ik ben zeer tevreden over dit product. Hij kookt snel en je kan aan de voorkant erg makkelijk aflezen hoeveel er in zit.
Giet in je kopje zonder te lekken. Kortom erg tevreden!

Idolina 04-01-2008

Zeer mooie, lekker in de hand liggende waterkoker. Prachtig design (RVS) Wordt heet maar dat is logisch met metaal maar kijk hier wel voor uit!
Mooie aan en uit knop onderaan de handvat zit een lipje die je naar beneden kunt klikken, er gaat dan een oranje lampje branden (hij staat dan aan) Staat erg mooi vind ik.
Maakt wel een beetje lawaai maar het water is daar en tegen wel snel gekookt.
Super handig ronde oplader. Je kunt de waterkoker gewoon om de ronde schijf plaatsen en hij zit altijd goed. Groot reservoir met een handig venster om te kijken hoeveel water erin zit. Is zeer degelijk. Is naar mijn mening de beste waterkoker die er momenteel op de markt is.

marco66 28-11-2007

Mooi design. Hetgeen hij moet doen, doet hij goed. Buitenkant wordt wel heet, logisch met metaal. Maakt wat lawaai, dit komt echter door de taps toelopende vorm.
Echter tevreden over product/kwaliteit.

Sander 09-11-2007

Prima waterkoker. Een volle lading is in 5 minuten aan de kook. Ideaal om dus snel water weer heet te hebben.
Dat er geen apart element inzit is ook erg handig, zo is er geen minimum aan water wat er in moet. Als je dus maar voor 1 kopje water nodig hebt hoef je er maar voor 1 kopje in te doen.
Het ronde plateau is ook ideaal. Zo maakt het niet uit hoe je de waterkoker terugplaatst.
Dat hij heet wordt is logisch bij een RVS.Dan kan je beter een plastic versie kopen.
Prima waterkoker dus.

Boneka Paul 18-04-2007

Heb deze mooie waterkoker nu bijna een kwartaal en ben er dik tevreden over. Hij ziet er mooi uit (voor in de keuken) ziet er niet log uit (zoals mijn vorige Inventum) en kookt lekker snel.

Het schenken is echt een groot pluspunt. Dit doe je zonder morsen. Ook ziet deze waterkoker er zeer degelijk uit. De klep sluit goed en ook de constructie ziet er goed uit. Misschien dat op termijn het ledje/aan en uitlipje het zwakste punt is op termijn.

Helaas is ie wel erg heet aan de buitenkant maar dat geldt inderdaad voor elke RVS watekoker. Een plastic waterkoker is minder heet aan de buitenkant. Gelukkig is het kunstof niet heet en kun je gerust aanraken. Dus handvat en binnenkant tegen de kan is gelukkig koel. Geld ook voo de deksel.

Kortom een prima waterkoker al is ie voor linkshandige misschien wat minder. (Heeft maar 1 kijkvenster)

+ mooi design
+ stevige constructie
+ schenkt zonder morsen
+ kookt lekker snel
+ geen straaljagergeluid (geluid redelijk)
+ duidelijk kijkvenster
- erg heet rvs materiaal
- 1 kijkvenster

Marianne1 18-03-2007

Prima waterkoker voor dagelijks gebruik. Natuurlijk wordt de buitenkant erg heet, maar dat is bij alle RVS waterkokers volgens mij. Het geluid valt best mee en dan nog wat maakt het uit. Water kookt erg snel en deksel gaat heel makkelijk open met een knop op het handvat. Met een ledje kan je zien dat hij aanstaat; heel handig.
Hij ziet er verder prima uit, je kan goed zien of er nog water in zit.