Philips AJ3600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ3600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Roclame 02-01-2013
Geschreven voor: Philips AJ3600

Na anderhalf jaar begint de projectie vreemd te doen, vreemde tekens worden geprojecteerd, sommige cijfers vallen weg, ineens staat er een alarm tekentje terwijl er geen alarm is aangezet, DPA ?? wordt geprojecteerd, kortom na anderhalf jaar een grote miskoop voor die centen.

merlin_the_magician 16-08-2011
Geschreven voor: Philips AJ3600

Prima wekker. Projectiebeeld is gemakkelijk te verstellen en zelfs kantelbaar, dus na wat experimenteren is het op elke wenselijke plaats te projecteren. Handig.

Bediening is erg eenvoudig en overzichtelijk.

Display met grote cijfers is duidelijk zichtbaar, maar moet wel van een hoek uit een hoger standpunt bekeken worden om het goed te kunnen zien. Met een hoog nachtkastje is dat minder handig (maar ach... je hebt immers de projectie).

DaniFra 24-09-2010
Geschreven voor: Philips AJ3600

Qua uiterlijk een mooi wekkerradio. In de praktijk viel deze echter tegen en heb ik de wekker retour gestuurd.

Frequentie scheiding bij het radio gedeelte was bar slecht, ondanks digitale afstelling toch op bepaalde frequenties 2 zenders door elkaar.

"Gentle Wake" alleen beschikbaar bij de buzzer. Maar ik gebruik alleen de radio om te wekken.

Weliswaar 2 alarmtijden, maar zoals hieronder al gemeld 1 x radio en 1 x buzzer. Verder geen smaken.

Toestel helt redelijk achterover, dus wat lastiger om af te lezen als je ligt.

Batterijen voor backup bij stroom uitval lijkt handig, maar is slechts 3 minuten. En dat bij 4 penlight batterijen!

Voor 10 euro heb ik nu een soort gelijk model van silvercrest met betere ontvangst / frequentie scheiding, keuze voor de 2 alarmtijden, betere projectie en beter display.
Ik ben beter gewend van Philips

thereal 25-09-2009
Geschreven voor: Philips AJ3600

Makkelijk te bedienen wekker met goede geluidskwaliteit; hij kan zo hard dat zelfs een grizzly beer nog uit z'n winterslaap kan komen ;-)
verlichting is in 3 standen te zetten, voor s'nachts de 1e of 2e stand en overdag stand 3 want anders is de tijd nauwelijks afleesbaar.
Nadelen: -het display ligt wat diep, als je het goed wilt kunnen zien moet je de wekker dus heel schuin naar je toezetten, het vervelende is dan dat de projectieklok -als hem ongeveer in het midden boven je bed wil zien- echt heel recht boven je hoofd word geprojecteerd; dat is niet prettig kijken. Wat ook jammer is dat er bij stond dat het geluid langzaam harder gaat, maar dat funktioneerd alleen met de alarmtoon, en dan nog maar een heel klein beetje. Het radio-alarm gaat gewoon knal in één keer aan.
Allemaal een kwestie van gewenning, al met al leuke wekker waar ook 4 batterijen in kunnen voor de back-up. En die batterijen hebben hun gewicht dan ook als voordeel waardoor de wekker ietsje zwaarder word en dan niet zodra je hem aanraakt wegschuift.

Mkok 26-03-2009
Geschreven voor: Philips AJ3600

Design is mooi. Hij is klein en neemt dus weinig ruimte in beslag. 2 wektijden mogelijk, een op de radio en een met de zoomer, na het wekken kunnen ze eenvoudig uitgezet worden ook als je eerder wakker bent. Geluid is dik in orde. Radio met 5 voorkeuze zenders. Hij zoekt zelf de sterkste zenders. Projectie werkt goed en kan uitgeschakeld worden(kleur van projectie is rood). Instellen kan zonder boekje. Verlichting is dimbaar tot een prettig niveau.

R U B E N 25-02-2008
Geschreven voor: Philips AJ3600

Ik heb deze wekker aangeschaft vanwege zijn uiterlijk, het instelbare backlicht en de mogelijkheid om twee wektijden in te stellen.

Het design bevalt mij erg goed, maar is persoonlijk.
De andere twee zaken vallen tegen.

Om met het instelbare backlight te beginnen, wanneer ik de lichtsterkte op de laagste stand instel, komt er nog steeds te veel licht de kamer binnen. Ik had liever gezien dat het backlicht geheel uitgezet kon worden, zodat je bijvoorbeeld ‘s nachts de projectieklok kunt gebruiken om te zien hoe laat het is. Dan zou je totaal geen last hebben van teveel licht...

En dan de dubbele wektijd. Ik vind dit eigenlijk een beetje misleidend.
Het is namelijk zo dat één wektijd als alarm gebruik maakt van de radio en één wektijd gebruik maakt van de alarmtoon.. Er valt dus niets te kiezen.
Op mijn vorige wekken kon je één alarmtijd instellen, maar had je de keuze of je de alarmtoon of de radio wilde gebruiken. Dit principe is in deze wekken eigenlijk ook toegepast, alleen hebben ze het een dubbele wektijd genoemd.. Als je dus wakker wilt worden met radio, dan ben je verplicht alarm1 (wektijd 1) te gebruiken, wil je wakker worden met de alarmtoon, dan ben je verplicht alarm2 te gebruiken.. Het is dus onmogelijk om 2 tijden in te stellen die beide als alarm de radio gebruiken.. Ik vind dit een zeer teleurstellende ervaring. Het is dat ik de wekker niet meer kan retourneren, anders was deze wektijdkwestie voor mij reden genoeg geweest voor een retournering...

Verder vind ik dat de antenne erg gevoelig is. Je moet het ding goed positioneren om bepaalde zenders te kunnen ontvagen. Er is veel interferentie.

Het design en retro beeldscherm zijn voor mij een schrale troost...

Bastiaanse 26-01-2008
Geschreven voor: Philips AJ3600

Display is in drie lichtsterktes instelbaar. Tijd is duidelijk afleesbaar, handig is de zichtbare wektijd.
Projectie kan aan of uit, en is goed richtbaar en niet hinderlijk aanwezig.
Wekker is compact.
Vijf instelbare zenders op FM en op AM radio, digitaal snel in te stellen.
Alarm zijn piepjes die telkens frequenter worden.
Knopjes zijn redelijk tot goed te bedienen. De handleiding is makkelijk en duidelijk.

Vi 18-11-2007
Geschreven voor: Philips AJ3600

Zocht een wekker met goed leesbaar en verlicht display en toen ik deze zag die de tijd ook nog 's projecteert heb ik hem gekocht. Ben er zeer tevreden over: makkelijk met 2 instelbare wektijden. Zoemer of radio in te stellen, sleeptimer. Helderheid display is aan te passen. En zou niet meer zonder de projectie op het plafond kunnen.
De wekker ziet er erg mooi uit. De knopjes voor instellen tijd en alarm zijn beetje onhandig en helaas heb je die eens per 2 maanden nodig om de wekker gelijk te zetten: hij loopt dan een paar minuten voor.