Philips HF3475/01 Wit Wake-up Light

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3475/01 Wit Wake-up Light op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Robert Bakker 22-03-2011

Na bijna een jaar gebruik begon de lamp voortdurend te flikkeren en heb ik het apparaat teruggestuurd. Omdat reparatie niet mogelijk was heb ik ter vervanging de HF3470 toegestuurd gekregen. Hoewel deze mij op een aantal punten zeker wel een verbetering lijkt tov de HF3475 (bediening, de HF 3475 is lastig instelbaar, vervangbare lamp)is het geen vergelijkbaar apparaat aangezien de HF3470 maar over 2 wekgeluiden beschikt en de HF 3470 over 4 geluiden (naast de radio). Juist de geluiden die niet op de HF 3475 staan gebruikte ik altijd.... Daarom weer contact opgenomen met Philips, eerst webshop en toen e-care. Na 10 minuten zoeken naar mijn gegevens is mij gevraagd het apparaat maar terug te sturen.

jdthood 17-08-2010

Mee eens. Prima wekker, behalve de FM-ontvanger die echt waardeloos is.

MS52 11-03-2010

HF3475.
Heb het 3e ! exemplaar wake up light HF3475 in huis gehad. Alle drie de examplaren vertoonden dezelfde klacht: een zéér hinderlijk kipperende /flikkerende lamp, alsof er een los contact in zat. Deed zich voor zowel wanneer hij als leeslamp gebruikt werd, als tijdens de wekfunctie wanneer de lamp op volle sterkte was (ik had hem op stand 19 of 20 staan).

Bovendien ontvangt de FM radio van deze wekker'radio'erg slecht. Dwz op de plek naast mijn bed, waar mijn andere (ook Philips) wekkerradio's wel de zenders kunnen ontvangen. Zelfs een oude Philips van 20 jaar oud ontvangt wel goed.
Maar die hebben geen lamp..
Alleen twee lokalezenders kwamen goed door. Radio 1 2 3 ed.werden zeer slecht ontvangen, met een irritante brom.
Op het moment dat ik de lamp aanzette begon de radio bovendien nog meer te storen.
Ik heb Philips hier twee keer over gebeld, maar volgens de (callcenter)medewerker van de Klantenservice die je dan aan de lijn krijgt zijn er van dit apparaat 'geen klachten bekend'.
Overigens zou er, als tegemoetkoming voor de overlast (twee keer terug naar de winkel voor omruil), per mail een kortingsvoucher gestuurd worden zodat ik de wake-up light via de Philips webwinkel met korting zou kunnen bestellen.
Tot op heden niets ontvangen..
Mijn bezwaar van kopen via de webwinkel is dat ik de lamp dan dus zou moeten opsturen.
Deze week heb ik het derde exemplaar terug naar de winkel gebracht en mijn geld terug ontvangen omdat ik geen zin meer in de ergernis heb. Hoezo relaxt wakker worden?

Is gewoon geen goed apparaat voor de toch wel hoge prijs !

Aangezien ik drie verschillende apparaten gebrobeerd heb kan hier m.i.geen sprake meer zijn van een incident.

Wat ik verder slecht vind is dat je de (spaar) lamp waneer deze stuk gaat NIET kunt vervangen. Philips geeft twee jaar garantie maar mocht de lamp na 2,5 of 3 jaar stuk gaan, moet je het apparaat opsturen naar Philips, volgens de Klantenservice.
Geen idee hoe lamp zo'n dimbare spaarlamp mee gaat.

Echt en afknapper, helaas, want op zich heb ik het wakker worden met licht als prettig ervaren. De FM zender die wel ontvangen wordt en het wekgeluid klinkt goed.

Gezien dat Naf Naf ook een lichtwekker heeft, voor veel minder geld. Misschien ga ik die proberen (kijkshop oa.),
tegen het volgende najaar..

ilona5050 20-02-2010

Ik had eerst een HF3475 gekocht,maar ik vond het licht alleen te TL-achtig en niet gezellig. Bovendien knippert het licht een heel klein beetje. Hoewel je dit nauwelijks ziet geeft het ergens toch een onrustig effect. Om deze redenen heb ik hem binnen de probeer periode van 30 dagen teruggestuurd en ben ik overgestapt op de HF3470. Het licht daarvan is namelijk veel geler en lijkt daardoor meer op zonlicht. Ook als schemerlamp vind ik het licht gezelliger aandoen. Het is best een verschil. Mijn vriend vond dit ook.

Ik zal in deze revieuw de 2 lampen met elkaar vergelijken.

De bediening van de HF3470 vind ik zelf net iets prettiger. Bij de HF3475 moet je draaien en drukken op hetzelfde knopje. Daarbij draai je soms per ongeluk, terwijl je de keuze wil bevestigen door te drukken. Je stelt dan bv de tijd snel verkeerd in. Bij de HF3470 heb je alleen knopjes. Deze voelen ook degelijker aan.

De HF3470 heeft een apart schermpje voor de tijd. Ik vind het licht van de tijdsaanduiding iets minder hinderlijk (fel en qua kleur. Het is iets rustiger voor het oog) dan van de HF3475. Je kunt de intensiteit wel instellen, maar je wil de tijd natuurlijk ook nog fel genoeg hebben zodat je het goed kunt zien. Ik vond bij het slapengaan het display van de HF3475 soms te fel en diffuus.

Een nadeel van de HF3470 is dat als het licht op volle sterkte (of zelfs iets minder) staat je de tijd niet meer kunt lezen. Als ik wakker wordt moet ik dus eerst goed turen hoe laat het is. Bij de HF 3475 heb je dit probleem niet. De tijd is dan toch nog wel te lezen. Wat mij betreft is dit het grootste minpunt van de lamp die ik heb. Niet echt logisch van Philips.

Een ander nadeel van de HF3470 ten opzichte van de HF3475 is dat de HF3470 een licht brommend geluid maakt. In het begin vond ik dat wel storend en ik ben ook iemand die heel moeilijk slaapt met geluiden, dus ik wilde de lamp al bijna terugbrengen. Toch heb ik er nu geen last meer van. Waarschijnlijk wen je er dus wel aan. Je hoort het geluid met name als het licht aangaat of als je het aanhebt als nachtlampje. S' ochtends lig ik toch nog in coma, dus ik word daar niet wakker van. De HF3475 maakte ook iets van geluid (meer een hoge pieptoon, die je iets van de lamp af nog nauwelijks hoorde), maar toch wel een stuk minder.

Ik vind 3 wekgeluiden (radio, vogels, windgong of zoiets)of 4 bij de HF3475 erg weinig en ik vind de geluiden best slecht van kwaliteit. Het zijn vrij korte samples en je hoort het waar de sample ophoudt en dan begint hij weer opnieuw. Ik kan er niet lang naar luisteren, zo slecht zijn ze, dus ik zet ze meestal snel af. Ik vind het ook te softe geluiden om mee wakker te worden. Ik val snel weer in slaap bij bv vogelgeluiden. Ik overweeg dus voor het geluid an sich mijn telefoon te zetten. De knop voor snooze is overigens heel handig. Het is een hendeltje dat makkelijk te bereiken is.

De HF3470 heeft geen spaarlamp, maar een halogeenlamp. Kost dus iets meer stroom dan de HF3475. Daar staat dus wel het mooiere licht tegenover.

Deze review klinkt misschien negatief, maar toch ben ik blij met de lamp. Met name het kunnen gebruiken van de lamp als bedlampje waarvan je het licht kunt dimmen en het wakker worden met licht vind ik fijn. Ik moet wel zeggen dat ik niet wakker wordt van het licht alleen (dat had ik wel gehoopt), maar in de wintermaanden is het toch fijn als er al iets van licht aan is als je wakker wordt. Ook het design vind ik o.k. voor op de slaapkamer. Het is in ieder geval een van de minst lelijke van alle lelijke lampen die ik gezien heb.

Lia 22-01-2010

Ik heb deze lamp nu een week in het bezit en ben er erg tevreden over. Het is lekker wakker worden met licht 's ochtends en ik merk dat ik makkelijker mijn bed uitstap dan voorheen.

Ik vind de bediening niet onhandig. Het is niet ingewikkeld, maar even in de handleiding kijken is wel noodzakelijk. Maar daarna is de bediening een peulenschil, ik heb er geen problemen mee.

Ook geen problemen met flikkerende lichten of gezoem oid. Als ik er écht naar luister, hoor ik wel een zachte zoem, maar het is niet storend en valt eigenlijk nauwelijks op. Ook als leeslamp dus prettig te gebruiken.

Het grootste nadeel is de prijs; ik heb geen spijt van de aankoop maar ik vind 90 euro voor een dergelijk apparaat erg veel geld. Ik denk dat het Philips waarschijnlijk niet meer dan een paar euro kost om de lamp te maken, dus 90 euro is echt heel geld voor een dergelijk eenvoudig apparaat. Ik vind het geen lelijke lamp, maar qua vormgeving ook niet speciaal of hoogwaardig, dus dat rechtvaardigt de hoge prijs ook niet.

Maar goed, het is tot dusverre een voor mij effectieve en prettige methode om mee wakker te worden.

BeatN 21-01-2010

Hoewel ik in het concept van een wake-up light geloof, ben ik niet erg te spreken over deze uitvoering:

* De lamp knippert zichtbaar, hetgeen mij erg stoort: niet bepaald rustgevend.
* De knopjes zijn erg onhandig uitgevoerd: je moet de knopjes aan de zijkant indrukken, maar ze gaan erg stroef. Ik duw vaker de lamp van het nachtkastje dan dat ik de functie achter het knopje geactiveerd krijg.
* Voor het verstellen van de helderheid (wat ik 's avonds graag doe om niet al te fel licht te hebben), moet je het draaiknopje tot 16! keer toe draaien om van maximale helderheid naar gedimd licht te komen.
* In het donker is nauwelijks te bepalen welk knopje je te pakken hebt. Ik draai dus regelmatig aan het verkeerde knopje, waarbij de knopjes tevens onhandige combinatiefuncties hebben, waardoor je in een instellings-modus terecht komt waar je weer onhandig uit moet zien te komen.
* Als je de lamp 's avonds dimt, dan gaat hij 's ochtends maximaal tot die gedimde toestand. Dus als je 's ochtends met maximaal licht wil gewekt worden, moet je 's avonds, als je gedimd hebt gelezen, weer even de lamp helemaal helder maken (en ben je dus meteen weer helemaal wakker)!
* Als je de helderheid wil instellen, ijlt de lamp enkele seconden na. Je moet dus altijd even wachten om te kijken of je de gewenste helderheid hebt en daarna weer corrigeren.

Pjotter12 28-12-2009

Philips Wake-up Light HF3475 nu een week in bezit. En hij bevalt mij eigenlijk prima. Er zit nog een best goed geluid in en het licht is zeker fel genoeg om er wakker van te worden. Dit is overigens ook uit te zetten of aan te passen na eigen voorkeur.
De bediening gaat mij gemakkelijk af.
Het enige nadeel voor mij was dat de bedienings knopjes net aan de andere kant hadden moeten zitten. Dan zou hij beter uitkomen op men nachtkastje.
Verder een prima product.

douwe63 15-10-2009

Een maand in bezit. 'Niet goed-geld terug'-actie: morgen gaat 'ie terug. Word al wakker binnen paar minuten nadat licht begint te branden. Op deze manier elke dag half uur te vroeg wakker! Jammer, best wel een leuk apparaat/gadget. Verder: inderdaad een hoge toon als licht brand. Zelf geen last van. Bedieningsknopjes lijken erg kwetsbaar.

fakerboom 07-09-2009

Ik heb de lamp nu een half jaar. Het is een uitstekende lamp. Nooit meer een slecht humeur door de wekker.
Er is een nadeel, De lamp produceerd continu een hoog zoemend geluid. Zodat hij toch echt naar de andere kant kant vann de slaapkamer is verbannen. Dus niet echt bruikbaar als leeslamp.
Voor de rest wil ik nooit meer een andere.

beterzo 21-08-2009

Een prima apparaat! Wekt je uiterst bescheiden en niet abrupt. Licht is prettig en goed regelbaar.
Qua minpunten: In de zomer is het licht te weinig bij een gemiddelde stand (bij mij is dat 10) om alvast wakker van te worden. De aan-uit knop voor de verlichting is lastig (want tevens de regeling qua helderheid) en zit net boven de knop waarmee je de gehele lamp instelt, bij misdrukken zit je in een instelmenu. De helderheid van het display zou ik overdag wel wat helderder willen hebben maar dan is het 's nachts weer te helder...

Phillip 14-02-2009

Gisteren de Philips HF3475.
Mooi apparaat, mooi geluid.
Vanochtend ging helaas niet het licht een half voor tijd aan. Ik was inmiddels al wakker voor de wektijd. Heb toen de wekker uitgezet en vervolgens weer aan en toen floepte het wakeup light wel aan, raar...
Nog maar een keertje testen.

Ik las in de handleiding dat de lamp ongeveer 7 jaar meegaat en niet vervangbaar is. Dit vind ik erg vreemd.

Marianne 06-02-2009

Ik heb em nu een maand en ben zeer tevreden. Geen gekke piepjes, geruis o.i.d. Ik wordt veel plezieriger wakker dan met een gewone wekker.

V1NN3P03S 20-01-2009

Nadat het vorige model nét na de garantieperiode kapot ging, wilde ik toch weer een nieuwe.

Het opkomend licht en de rustige geluiden zorgen er bij mij voor dat ik makkelijker wakker word (ik hoef minder vaak op snooze te drukken). En het is absoluut ook beter voor mijn humeur! ;-) Vreemd genoeg werkt hij bij mijn vriend niet, hij wordt niet eens wakker van het licht of van de geluiden (wat bij ons wel een voordeel is).

Het nieuwe model is in alle opzichten verbeterd. Niet alleen het design, maar ook de helderheid van het display, de geluiden en de bediening zijn stukken beter!
Het licht is inderdaad wat 'witter' geworden, maar zeker niet storend.
Een klein nadeel vind ik wel de bediening van het licht. Als je het licht uitzet kan het zijn dat je per ongeluk de sterkte van het licht aanpast voor de volgende ochtend.

Ik heb verder ook geen problemen met knipperend licht of rare geluiden. Kortom, voor iedereen een aanrader die moeite heeft met opstaan, zeker tijdens de winterdagen!

selma06 04-01-2009

Ik heb de wakeuplight heel voordelig kunnen kopen en heb daarom voor dit model gekozen, hoewel ik de geluiden van de goedkopere uitvoering (oa kikkervijver) mooier vond.
Ik word heel makkelijk wakker door het licht, een supervriendelijke wekmethode. Het apparaat is makkelijk te bedienen, geeft een goed geluid van radio en wekgeluiden (voorkeur voor de vogels), géén last van storende zoem-of bromtoon, géén last van knipperende lamp op volle sterkte, géén last van per ongeluk onbedoelde knopjes aanraken, verlichting is prima apart aan en uit te zetten. Kortom probleemloos apparaat. Het enige minpunt wat mij betreft is dat ik al binnen 10 minuten nadat de lamp aangaat wakker word, waardoor ik de aangename vogelgeluiden nooit te horen krijg! (en dan staat de lichtsterkte slechts op 10, middelste stand). Verbeterpunt: De periode waarin de lamp op de uiteindelijke gewenste sterkte komt zou instelbaar moeten zijn, zodat in mijn geval het wekgeluid na 10 minuten al te horen is.
Voordeel is wel dat ik na 10 minuten opgewekt mijn bed uitstap en de lamp weer uitzet, zodat mijn partner, die veel later opstaat, lekker door kan slapen (hij wordt niet wakker van het licht op die sterkte en laat zich wekken door een wekkerradio).

li74 29-12-2008

Ik heb de lamp sinds een week in huis. Ik lees het maar in 1 andere review hier op de site, maar het apparaat geeft continu een heel hoge pieptoon af. Hij staat nu aan de andere kant van het bed maar ik hoor het nog steeds en ben veel wakker 's nachts: niet echt bevordelijk voor de nachtrust. Als de lamp aangaat komt daar een nog zwaarder brommend geluid bij, dus als leeslamp kan ik de lamp echt niet gebruiken: daar krijg ik hoofdpijn van. Ik wacht inmiddels al tijden op een reactie van Philips (ik moest eerst andere mensen laten luisteren etc en nu zullen ze contact met mij opnemen).

Ik lees hier dat er allemaal mensen de lamp met rentepunten hebben gekocht...daar heb ik eigenlijk ook tijden op zitten wachten maar kennelijk gemist. Ik heb de lamp nu in combinatie met een abonnement op mind magazine (jaarabonnement + lamp samen 50euro), maar ben bang dat ik hem nu niet terug kan sturen..

Bart7979 18-12-2008

Ik heb door de hoge prijs en de negatieve reacties op de vorige versie van deze lamp ook lang zitten twijfelen om deze lamp aan te schaffen. Toen ik deze wake-up light flink afgeprijsd en i.c.m. de 30 dagen op proef actie kon kopen, heb ik er toch maar een aangeschaft.

De lamp ziet er wel mooi uit en heeft een nette afmeting. Het wekken is erg plezierig maar een echt overtuigend voordeel van het licht heb ik nog niet ervaren (met mijn oude wekker had ik ook al een heerlijk rustige wektoon, en daar werd ik ook plezierig mee wakker). De interne radio heeft goede ontvangst en het geluid is ook goed (voor een wekker). De wak-up light is m.b.v. de drie draai/druk knopjes over het algemeen prettig en makkelijk bedienbaar.

Er zijn echter ook wat minpuntjes aan te merken. Met het drukken op de middelste knop kom je meteen en dus veel te makkelijk in het setup menu waarbij het instellen van de tijd ook nog eens de eerste optie is; gevolg: bij het uitzetten van de radio/lamp voor het slapen gaan per ongeluk de tijd verzet en dus op het geheel verkeerde tijdstip gewekt. De snooze functie welke juist dagelijks gebruikt wordt is via ditzelfde menu maar via een extra actie (wat in mijn ogen te ingewikkeld is) bereikt.
Daarnaast is er net zoals bij de vorige versie van de wake-up light nog steeds geen apparte stand voor de verlichting en erger nog het geluid!! voor wekken en normaal gebruik (leeslamp / radio luisteren). Dit met als gevolg dat als je de radio een keer te hard aan laat staan je in de ochtend rechtop in je bed zit. Een schande dat Philips dit na zoveel reacties op diverse forums nog niet als optie heeft toegevoegd. Voor de prijs die je er voor neer moet tellen had ik ook wel wat meer opties verwacht (zoals het programeren van radio zenders, meerdere wektijden)

Conclusie: Een erg leuk concept, aardige uitvoering, maar de uiteindelijke prijs kwaliteit verhouding vind ik bijzonder laag.

Overigens is de beoordeling van de gebruiksvriendelijkheid een 1 puur omdat er niet de juiste beoordelingscriteria zijn om de minpunten van deze lamp mee te nemen in de beoordeling en ik het totale cijfer echt niet veel hoger wilde laten zijn dan een 6.

Marjolein1 07-12-2008

Ik gebruik de Philips Wake-up light nu ongeveer een maand en ben er heel erg tevreden mee! Het is een heel fijne manier van wakker worden. Veel rustiger dan zo'n hard zoemer. Het licht is mooi en prima geschikt als leeslamp. Het enige wat jammer is is dat je geen radiostations kunt inprogrammeren, je moet dus onthouden op welke frequentie ze zitten en dat je geen eigen geluiden kunt toevoegen of anderszins een mp3 kunt afspelen. Dat komt vast in latere uitvoeringen :-)

LH 06-12-2008

Na het lezen van de verschillende reviews had ik mijn twijfels of ik er goed aan deed een wake-up light aan te schaffen. Maar heb - ook dankzij de rentepunten - de gok gewaagd en ben helemaal enthousiast!

Had ik voorheen zowel een wekkerradio als een mobile nodig om me wakker te laten schrikken, door deze lichtwekker ontwaak ik en da's toch wel een heel ander gevoel! Ben soms zelfs al wakker voordat de vogeltjes te horen zijn.

Het enige wat ik onhandig vind, is dat je met het handeltje alleen het geluid uitzet en dan het licht nog eens apart (met het bovenste wieltje) moet uitzetten.

Ndb 05-12-2008

Ik heb deze wake up light net 2 weken in bezit. Ik word wakker van het licht en dat is veel beter dan wakker schikken van het geluid van een normale wekker. Ik heb ook het idee dat ik frisser wakker word en door het licht val ik tussen het snoozen door minder snel weer in slaap.

M'n partner werd er niet wakker van, dus na een week heb ik 'm aan haar kant neergezet. Dat hielp niet, zij wordt er niet wakker van. Ik wel nog steeds.

Sinds 3 dagen merk ik dat de lamp gaat flikkeren als deze een tijdje op volle sterkte aan staat. Ik kijk het nog even aan, maar als het blijft gaat de lamp terug.

Maar over het algemeen wel een aanrader. Het geluid dat langzaam harder wordt is ook prettig.

AVfreak 23-11-2008

Heb goede ervaringen tot nu toe opgedaan met dit model. Ondanks de sceptische berichten in de media heb ik er toch een aangeschaft met de optie om het (volgens de doos) te retourneren.

Het is een succes. Zowel mijn partner als ik word wakker op een ontspannen manier van het licht. De radio gaat langzaam aan en ben meteen op de hoogte van de files op de weg (dat valt vaak dan weer tegen). Dit kon vroeger natuurlijk ook met een ordinaire wekkerradio maar dit maakt opstaan een stuk gemakkelijker, vooral in de donkere winter maanden.

Het enige waar ik me aan stoor, is het knipperen van de lamp nadat het op vol vermogen gaat branden. Kan niet in de handleiding vinden dat dit een feature is bij het opstaan. Ook als ik de lamp voor lezen wil gebruiken gaat het na ongeveer een minuut knipperen. Volgens de handleiding moet ik de lamp op een ander stopcontact zetten (troubleshooting section). Momenteel staat de lamp op een Belkin verdeelslof met piekspanning beveiliging. Misschien dat dit het euvel verhelpt. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Yuri79 25-10-2008

In September heb ik deze wekker aangeschaft. De donkere maanden doen hun intrede en met mijn extreme wisseldiensten had ik in het verleden wel eens moeite om wakker te worden in het donker. Met deze wekker wordt je prettig wakker, en eerlijk gezegd wordt je relaxed wakker. Qua design ziet hij er mooi uit, het is geen lomp ding zoals de vorige en de spaarlamp die erin zit kan ik mij eerlijk gezegd niet aan storen. Mijn vriendin heeft het vorige model en die geeft wel warmer licht, maar dat is daarin tegen een lomp ding wat erg plasticerig aanvoelt. De draai/drukknopjes aan de zijkant van de nieuwe vindt ik ook prettiger. De geluiden van het vorige model duren wel wat langer, maar deze heeft daarintegen wel weer andere mooie geluiden. Jammer dat enkel niet de kikkervijver erop staat. Maargoed je kan niet alles hebben. :-D Het display is duidelijk af te lezen door de LED verlichting die erin zit. Je kan hem in vier standen verstellen. Maar stand twee is ook al duidelijk. Ben behoorlijk tevrede over en als deze stuk zal gaan dan koop ik gewoon weer een nieuwe, want met licht wakker worden is echt een prettige ervaring. Wordt veel lekkerder wakker dan in het donker met een irritante zoomluchthoorn.

Marielle3 22-10-2008

Na het lezen van de niet al te beste revieuws lang getwijfeld of ik de wake up light wel zou kopen. Het is tenslotte een heel bedrag. Maar het idee om in de donkere wintermaanden beter mijn bed uit te kunnen leek me wel wat. Als de wekker niets bleek te zijn had ik de mogelijkheid om de wekker binnen een maand terug te sturen. Dus toch maar besloten om de lamp aan te schaffen! En ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad. Ik word inderdaad 's ochtends veel makkelijker wakker, heb er geen last meer van dat het lijkt of ik van een andere planeet moet kommen. Ben heel blij met de wekker en zou hem niet meer willen missen. Het is inderdaad zo dat de geluiden die je af kunt spelen maar kort zijn en zich herhalen maar ik zet de wekker toch redelijk snel uit om op te staan. De radio heeft wel een goed geluid voor een wekker, dus je kunt ook daarvoor kiezen.
Al met al: het is echt makkelijker en fijner wakker worden, het is inderdaad veel geld maar dat heb ik wel voor over.

Robert Nijssen 15-10-2008

Inmiddels een paar weken een werkend exemplaar in huis.
De vormgeving is prima, net als het geluid. Mijn kat denkt nog steeds dat er echte vogels in mijn lamp wonen.
Wakker worden door licht is prettig en als je daar doorheen slaapt, werken de vogels prima. Van mij had de lamp dan niet hoeven te gaan knipperen, want daar wordt ik dan wel weer nerveus van.
Verder is de tijd bij vol licht (wat inderdaad weinig op zonlicht lijkt) amper meer te lezen.
Al met al een prima aankoop. Hoewel ik de originele prijs wel erg hoog vind. Gelukkig kon ik de helft met rentepunten betalen.

-------------------1e review, dd.19-9-2008-----------------------
De lamp werkt helaas bij het aansluiten al niet goed. Het display geeft de karakters om en om weer in plaats van allemaal te gelijk. Duurt nu zo'n 20 sec voordat ik weet welke tijd hij aangeeft. En in te stellen is het zo helemaal niet. Gaat dus gelijk terug.
Geluidskwaliteit: wat ik heb gehoord klinkt prima. Net als de lichtsterkte. Model is veel compacter als het vorige. Philips heeft dus wel degelijk naar de kritieken geluisterd.
Nu maar hopen dat ze dit probleem ook weten op te lossen.

Brrrr 09-10-2008

Een aantal verbeteringen t.o.v. het vorige model (formaat, looks, kwaliteit), maar wat geeft dit ding een koud/kil licht! Je wordt niet wakker met de zon, maar onder een operatielamp... Ik snap niet dat de wijze heren van Philips dit op de markt brnegen. Deze gaat lekker terug.

sleepy 26-09-2008

Na de reviews van het vorige model gelezen te hebben wachtte ik met smart op dit model. Dus toen deze ook nog bij een landelijke groothandel in de aanbieding was heb ik 'm meteen gekocht. Het instellen van de functies vind ik wat omslachtig; knoppen met draai- en drukknoppen. Het geluid en de ontvangst van de radio klinkt prima, het blijft natuurlijk wel een wekker. Of het beter wakker worden is met deze wekker heb ik helaas niet kunnen ervaren; nadat de wekker was ingesteld, op het nachtkastje neergezet en de stekker weer in het stopcontact zat, hoorde ik een zacht ultrasoon geluid uit de wekker komen. Iets waar ik zeker niet van in slaap zal vallen! Ook op een andere plaats in de kamer neergezet, andere stopcontact, instellingen veranderd, maar nog altijd dit geluid. De wekker zit inmiddels weer in de doos en gaat retour naar groothandel. Jammer, het leek mij wel wat...