Philips HF3451

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3451 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

mottie 18-01-2011
Geschreven voor: Philips HF3451

Geen problemen met het wieltje oid, na 3 jaar nog steeds dezelfde lamp... phlilips quality!
Prettig wakker worden of door gesjierp of een eentonig geluid!
Maarrr... helaas! het overig Philips elektronika onderdelen geef de geest, de digitale tijds aanduiding veranderd vanzelf..?? Jammer, naar de witgoed container.

Emmy088 05-10-2009
Geschreven voor: Philips HF3451

Nu een jaar in bezig maar zou er nooit weer een van philips kopen. Ik dacht goed product, philips...ja toch? Zoveel geld voor een klein dimmertje wat een peertje lngzaam aan laat gaan. Professionele dimmers zijn goedkoper!

De vormgeving is lelijk maar was toch benieuwd naar het principe. Nu is alleen ook bij mij (zoals bij velen) het draaiwieltje kapot van de lamp en gaat ie standaard aan op 7. niet uit te zetten, niet feller te zetten. natuurlijk net buiten de garantie! fijn hoor! dag geld!

pieterrrrrr 15-07-2009
Geschreven voor: Philips HF3451

Wat een sores met dat ding
Eerst de lamp die 't niet doet, bleek electronica te zijn. --> raparatie.

Nu het wieltje van de lamp waardoor die niet harder kan dan stand 7 (van 20 of zo).

Draai er maar een grotere lamp in, dan heb je toch voldoende lich ....

Nu: Bij tijd en wijle schiet het ding in een fout, waardoor je 'm geheel moet resetten en dus ook klok en alarmtijd opnieuw in moet stellen....

pfft.

carwil 19-02-2009
Geschreven voor: Philips HF3451

Ik heb het apparaat inmiddels een jaar in gebruik.
Gewoon prettig wakker worden. Aan het uiterlijk ben ik gewend geraakt. Wekker is eenvoudig in te stellen. De loop in het geluid vind ik wel prettig. Het licht heb ik niet sterk aanstaan; goed in te stellen op lagere stand.

roma 27-11-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Ik heb de philips nu een jaar in bezit en ben wel tevreden over het geleidelijk aan wakker worden.Ik vind hem wel erg onhandig met oppakken voor b.v te stoffen enz...
Maar is nu terug naar Philips vanwege de scroll voor het geluid dat niet meer werkte.Ik krijg een nieuwe en die van mij gebruiken ze voor onderzoek.Maar het schijnt vaker voor te komen met dit apparaat.Jammer .

PaulineT 17-11-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Jammer dat bij de beoordelingscriteria niet effectiviteit vermeld staat, daar draait het uiteindelijk toch om.
Pluspunten: als je voor het licht wordt op moet, is het een ideale oplossing: beter wakker met een beter humeur. Het ding werkt zo goed dat we nu ook wakker worden van licht en vogeltjes als hij niet aan staat :)
Minpunt: de loop van vogelgeluiden is veel te kort en ik vind het echt een gemiste kans dat je niet je eigen mp3s kunt gebruiken.
In het review van wclh (12-1-08) staat trouwens ten onrechte dat de wekfunctie niet uit is te zetten, misschien heeft hij/zij een exemplaar met productiefout...

Bert 16 03-09-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Heb de wakelight 10 maanden, ik word er wel lekkerder wakker van, maar inderdaad goedkope afwerking, niet met 1 hand in te stellen zonder dat het apparaat gaat schuiven, en helaas nu het draaiwieltje van het licht dat niet meer reageert.. teruggebracht naar de winkelier en deze heeft hem (in garantie) opgestuurd naar Philips. Ben benieuwd waar ze mee op de proppen komen, aangezien meer gebruikers hier melden dat de draaiwieltjes voor licht en geluid niet best zijn.

Annewiep 29-05-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Opzich voldoet de wekker bij prima, maar met name in de winter. Het probleem is dat ik nu om half zes van de echte vogels wakker word die beginnen te fluiten...
Verder kan het mij weinig schelen hoe hij er uit ziet, het is een wekker....geen tafellamp...

Bobsouth 01-05-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Het apparaat doet wat het moet doen: je lekkerder wakker maken. Maar daar is het dan ook wel mee gezegd...

De geluidskwaliteit is triest te noemen. Het kraakt en doet pijn aan je oren. Ook vind ik het vreemd dat wanneer je het geluid op 0 zet (en dus alleen met het licht wakker wilt worden) hij toch nog geluid maakt. Raar...

De draaiknoppen voor volume en lichtsterkte reageren echt voor geen meter. Ook het instellen van de wekker met 15-minuten stappen duur eeuwen. Ook vind ik het behoorlijk irritant dat wanneer je de wekker inschakeld, de radio het wekkergeluid 5x afspeelt. Je ziet toch aan het display dat de wekkerfunctie ingeschakeld staat of ben ik nou gek? Zeker als je vriendin al ligt te slapen en zij wakker wordt van het inschakelen van de wekker, is dat vervelend.

Verder wel een aardig ding. Ik hoop dat Sony hier ooit nog eens een betere versie van maakt als de patenten eraf zijn. Want in feite is 75 euro voor een lampje op timer van deze twijfelachtige kwaliteit een lachtertje...

Tanja3 31-03-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Sinds twee weken in bezit, bevalt ons de Wake-up light enorm goed. Een half uur voor wekkertijd, begint het licht heel geleidelijk toe te nemen, daarna komt er een vogelgeluid of hartslag om je definitief te wekken. Wij zijn tot nu toe altijd voor het vogelgeluid wakker geworden. Het grappige is, dat we niet precies kunnen zeggen waarom we wakker zijn geworden. Het gaat heel rustig. De schok waarmee je normaal met een wekker wordt gewekt is compleet verdwenen.
Het apparaat doet dus precies wat het moet doen ! Aanrader !

ilona1 23-03-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Dit product doet gewoon waar het voor gemaakt is. Je wordt op een aangename manier wakker.
De vormgeving en bediening van de toetsen laat zeker te wensen over, maar dat is ook niet de voornaamste reden om een Wake Up Light te kopen. Wil je iets moois op je nachtkastje, moet je wat anders kopen. Wil je wat lekkerder opstaan, dan met een gewone wekker, koop dan dit product.

Mehetia 16-03-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Had van Philips meer verwacht qua techniek en ontwerp:
Lamp is lomp en ziet er meer uit als iets dat in ziekenhuis of keuken thuishoort, dan in slaapkamer. De woorden op de lamp zelf (philips en wake up lamp) zijn ook oerlelijk.
Geluid is onder de maat: vogelgeluid is duidelijk een loop. Terwijl er zoveel goede natuurgeluiden op cd te krijgen zijn! En wat doet het geluid van een espressomachine op de achtergrond bij de vogels (zo klinkt het tenminste!). Het andere alarmgeluid op de goedkope versie doet sommige mensen in mijn omgeving denken aan druppende waterkraan, gebruikt als martelwerktuig! Geluid is volgens gebruiksaanwijzing uit te zetten, door geluidsknop op 0 te zetten, maar gek genoeg werkt dat dus niet voor de druppende waterkraan (overigens denk ik zelf meer aan stuiterende tennisballen in een computergame), want dan hoor je het stuiteren nog steeds heel lichtjes.
Heb in de winkel ook het geluid van de duurdere lamp gehoord; nu, daar hoef je het echt niet voor te doen.
Ik mis een mp3-speler in het apparaat, zodat je lekker met eigen muziek kunt inslapen en wakker worden.
Maar de techneuten en de designers van Philips hebben nauwelijks hun best gedaan op dit product, lijkt het wel.
Een goed puntje; het is wel veel relaxter wakker worden dan met een gewone wekker. Ik wordt er ook nog steeds van wakker, ook zonder geluid. Of het lichamelijke voordelen biedt (frisser wakker worden?) durf ik niet te zeggen.

aprilisca 24-02-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Sinds een week heb ik ook zo'n lamp op mijn nachtkastjes staan en ben erg tevreden. Mijn winterdip is in één keer over door deze dagelijkse lichtdouche, hard nodig met mijn werktijden en locatie (ik zie niet zo veel daglicht in de winter). Lekker rustig wakker worden, fris je bed uitstappen in plaats van nors en slaapdronken.

Over de lamp zelf: Ik kan me niet zo goed vinden in een aantal kritieken in andere reviews. Vormgeving en prijs staan al vast bij de aanschaf, dan kun je ook besluiten de aanschaf niet te doen. Ik vind de vormgeving overigens prima, en zal ook grotendeels door de functie bepaald worden.

Uitschakelen van het alarm is trouwens heel eenvoudig, daar zit een knopje voor met de omschrijving alarm, stekker verwijderen uit het stopcontact is hiervoor niet nodig.

Als lees- en avondlamp vind ik de Wake-Up light ook bijzonder geschikt, ik wilde altijd al een dimmer op mijn nachtlampje, dat is nu ook geregeld.

Van de knopjes vind ik alleen de scrolwieltjes wat vaag aanvoelen, de rest is prima. Bij mij verschuift de lamp niet met instellen.

Belangrijk pluspunt vind ik de complete stilte van het aparaat. Geen gezoem of gebrom naast je hoofd als je slaapt. Ook als de lamp inschakelt volledige stilte om uiteindelijk door een paar (prima klinkende) vogels gewekt te worden.

Samenvattend: Prima ding. Geen spijt van mijn aanschaf, hooguit dat ik 'm niet eerder heb gekocht.

Spaan 06-02-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Leuk apparaat. Niet qua materialen, maar qua functie. Het vervelend wakker worden door een wekker in een donkere kamer komt, omdat onze hersenen in een te diepe slaap is. Door het lichter worden kom je steeds meer aan de oppervlakte van wakker worden. Het prettige is dat je zelf kan bepalen hoe licht en hoe luid het wekken moet gebeuren. Kortom het wakker worden gaat fysiologischer en daarom in je beleving prettiger.

Tinus69 18-01-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Ben het eens met de vorige Reviewer: bij mij werkt het ook niet. Fijn dat er iemand de lamp voor je aandoet maar daar blijft het dan ook wel bij. Ik word er niet wakker van. Heb de dure uitvoering maar het is maar een plastic geval. Foto doet aluminium vermoeden maar dat is het dus echt niet. Vind het uiterlijk echt een grote misser van Philips. Hij is echt heel licht en dat maakt het idee dat je een prul hebt gekocht wel compleet. En het gevoel dat je gewekt door een redelijk natuurlijk zonnetje/licht, dat blijft een illusie.
In tegenstelling tot anderen vind ik het display niet duidelijk. Wel als het donker is, maar ik vind het prettig om te zien tijdens het aankleden of ik moet gaan opschieten. Met de lamp van de kamer erbij aan, is het display (hoe je het ook instelt) niet goed leesbaar. Dan werkt zo'n rood geletterd display (die van mijn man) dus toch wel heel wat beter. De vogels heb ik nu wel gehoord, die repeteren erg vaak... De ganzen kwaken me te hard... Eh, tja, ik ben dus niet echt heel positief. Veel te duur!!! Heb overigens de dure versie (gelukkig voor de prijs van de goedkope versie middels een aanbieding gekocht, maar dan vind ik het NOG te duur!). Geluid en licht moet je handmatig instellen middels een draaiknopje en inderdaad, als je een boek hebt gelezen op andere sterkte licht moet je dat niet vergeten terug te zetten als je liever gewekt wordt met een andere lichtsterkte. Overigens, ook die knopjes, ik had er meer kwaliteit van verwacht. Ben dit niet gewend van Philips!

wclh 12-01-2008
Geschreven voor: Philips HF3451

Bij mij werkt het principe niet echt. Meestal wordt ik tevroeg wakker als de wekker nog maar op 5 tot 25 % van de eindlichtsterkte is; het is redelijk donker in mijn slaapkamer.
Als bedlampje voldoet de wekker prima.
De vormgeving is echter een schande voor philips:
- de knopjes en het display doen me denken aan yoko radio's van vroeger, het ziet er erg goedkoop uit.
- de wekker is instabiel, je kan de wektijd niet zetten zonder de wekker met 1 hand tegen te houden, zodat deze niet van je kastje af valt.
- Erg slecht is dat je de wekfunctie niet uit kan zetten, de enige manier is de stekker eruit trekken, daar neemt philips simplicity wel erg serieus (idee van lichtwekken is trouwens ook gewoon gejat)

Kortom, als het lichtwekken bij je werkt is het een leuk product , maar anders is het wel een erg dure bedlamp.

Pascal De Petter 13-12-2007
Geschreven voor: Philips HF3451

Wij hebben deze wekker ook reeds een enkele weken en zijn er heel tevreden over. De versie met radio is zelf niet nodig. De wekker staat aan de kant van mijn vrouw en zelf dat is voldoende voor mij, dus één stuk voor de 2 is genoeg. Display is heel goed, licht is ruimvoldoende, kortom een aanrader, spijtig dat de tijd maar een paar min. bewaard blijft bij stroomonderbreking.

paulll 02-12-2007
Geschreven voor: Philips HF3451

Ik heb deze wekker nu enkele weken in mijn bezit. En ben blij dat ik toch voor de goedkopere uitvoering heb gekozen. Er zitten minder geluiden op, maar het vogeltjes geluid is leuk genoeg. De wekkerradio zal ik daarom nooit gebruiken.
Deze lamp geeft meer dan voldoende licht en als leeslamp zal hij denk ik ook goed te gebruiken zijn.

Wel jammer is, dat als je de lamp aanzet en je wilt het licht instellen (lezen) dat je hem dan weer terug moet zetten voordat je gaat slapen, omdat je dan tegelijk het licht van je wekker veranderd.

Het instellen van de tijd, had sneller gekunt, dit gaat nu namelijk maximaal per kwartier.

Ook het display is naar mijn mening op de laagste stand nog iets te fel, dit is echter heel eenvoudig op te lossen door er iets voor te doen.

Maar al met al een schitterende wekker. Ik wordt ook echt een stuk beter wakker en kan veel sneller opstaan.