Philips Clock Radio

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Clock Radio op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

R. Poppen 09-02-2010
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Ik kan helemaal aansluiten bij de vorige revieuw, koop deze wekker niet!! De bediening is waanzinnig ingewikkeld en net als je denkt erop aan te kunnen laat hij het afweten. Waardeloos ding.

Peter1111 01-12-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

In de review is de beoordeling gebaseerd op geluidskwaliteit, leesbaarheid, gebruiksgemak en vormgeving. Op al deze punten scoort deze clockradio goed. Daardoor lijkt dit een perfecte koop te zijn. Echter helaas, mischien perfect voor de huiskamer, maar niet als wekkerradio. Deze wekkerradio heeft een 3tal gebreken waardoor hij voor mij niet bruikbaar is:
1ste - na een power failure is hij de tijd kwijt, en begint hij weer vrolijk op 0:00 uur.
2de - volume is veel te luid als de radio als wekker wordt gebruikt, het volume van de radio is dan NIET instelbaar. Ik wil wel wakker worden, maar niet wakker schrikken.
3de - display is te helder, waardoor je zelfs 's-nachts de krant kan lezen. Je kan het display wel uit zetten, maar ja dan is de tijd ook niet meer afleesbaar.

nmattheij 15-09-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Dit is een slecht product. Materiaal is prima, het is alleen jammer dat ie zo nu en dan gewoon niet afgaat. We hebben inmiddels alles geprobeerd, maar op willekeurige momenten laat ie het 's morgens afweten.

De bediening is tevens zeer onlogisch, wat een verschrikkelijke gebruikersinterface.

Onbetrouwbare rommel.

Martijn2912 07-08-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Zonder overdrijven het slechtste apparaat wat ik ooit gekocht heb. Er is totaal niet over nagedacht. De bediening is onlogisch en reageert slecht. De radio-ontvangst is erg slecht. De geluidskwaliteit is slecht. Het display niet normaal leesbaar, een hoop licht maar weinig cijfers.
De voorgeprogrammeerde geluidjes zijn leuk, maar valt erg tegen. Niets om lekker mee te slapen of wakker te worden. Gewoon niets positiefs over te vertellen.

En het meest irriterende is dat het wekvolume van de radio niet regelbaar is.! Wakker worden met radio op standje 15.! Elke ochtend tegen het plafond wakker worden dus..

En toen ging ie kapot.. na 3 weken.. Radio-functie werkte niet meer, alleen nog maar ruis.

Heb 'm goddank mogen ruilen (buiten de termijn.! Dank Aximax.) voor een Sangean RCR-22. Wat een verschil. Nooit meer Philips.

BartM1 12-07-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Het design is erg mooi van dit apparaat maar dit gaat helaas ten koste van de functionaliteit.
Het display is slecht afleesbaar en de blauwe verlichting brengt daar geen verbetering in. Heb er zelf een stukje wit plakplasic aan de achterzijde geplakt. Dat scheelt de helft. De projectie is prima, jammer dat dit dan weer in oranje is.
Daarnaast viel het mij op dat je de projectie nooit recht op een muur of plafond tegenover het toestel krijgt ondanks alle mogelijkheden om te draaien en te spiegelen. Hij is altijd wat gedraaid maar storend is het niet.
Wel weer doordacht is dat de temp. sensor aan een draad zit (in het witte knopje aan het uiteinde) zodat je die van het toestel af kunt plaatsen. Want het toestel geeft natuurlijk wel iets warmte af wat anders een foutieve meting zou geven. De projectie van tijd en temperatuur (binnen en buiten) is het sterkste punt van dit toestel. Krijg alleen de dag niet geprojecteerd, of is dit alleen op het display zichtbaar? De gebruiksaanwijzing is inderdaad een ramp. Zelden zo'n onhandelbaar en daardoor onleesbaar document gezien.

damnsharp 11-06-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Wij wilden graag een wekkerradio die cd's kon afspelen zodat je met je eigen muziek (bijvoorbeeld vogelgeluiden) wakker zou worden. Daar is deze cd wekkerradio geschikt voor. Er zitten ook ingebakken geluiden in maar die gaan snel vervelen omdat de loop tijd zo kort is.

Wat ons ontzettend stoorde was het display en de ingewikkelde bediening. Het display is qua helderheid instelbaar maar blijft moeilijk te zien. 's Nachts is de kamer teveel verlicht. Als je de helderheid dimd kan je de cijfers niet meer lezen.

Het alarm instellen is ingewikkeld.

Na 2 weken ging het apparaat kappot en kochten we (met bijbetaling) de Sony ICF-CD814 die een zeer duidelijk display heeft, ook helderheid in te stellen en vooral is de bediening vele malen beter.

hilfe 14-03-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Deze wekkerradio heeft alle mogelijkheden in zich om het gewekt worden een stuk aangenamer te maken. De bediening lijkt ingewikkeld, maar is precies zoals elektronica tegenwoordig bediend wordt. Niet nadenken, maar doen.
De tekens in het display hadden wel wat groter gemogen. Verder een mooi afgewerkt apparaat.

Triple Bert Bunzing 29-01-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Geen voor de hand liggende bediening van de knoppen (ingewikkeld). Verder gaat het licht van de wekker uit, wanneer het alarm afgaat, zodat je dan niet kunt zien hoe laat het is. Ook liep de tijd van de wekker achter. Wekker is inmiddels niet meer in mijn bezit.

Javo 02-01-2009
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Een veelbelovend apparaat maar in het gebruik niet handig. Inmiddels heb ik de wekkerradio alweer verkocht.
Geluid was prima voor een dergelijk klein apparaat.
Nadelen echter te over:
Het display gaf zoveel licht dat het van mijn vrouw altijd uit moest. Als de radio aanstond stond de frequentie van de zender in het display en was de tijd niet meer zichtbaar. Vreemd voor een apparaat dat toch in eerste instantie een wekker is.

De juiste knoppen zijn in het donker slecht te vinden. Voor de snoozeknop moest het dekseltje van de cd-speler worden ingedrukt. Voor het dimmen van het licht echter ook. Dat werkte niet prettig.

Echt lastig is dat het display niet af is te lezen als de wekker iets hoger op het nachtkastje staat. Ook is het erg vervelend dat het volume van de wekker niet is af te stellen.

alaven 30-12-2008
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Na 14 dagen studeren en uitproberen compleet gefrustreerd de kast in gegooid. Wegens vakantie tussendoor niet meer mogelijk terug te brengen naar de winkel.
De display geeft zoveel licht dat je erbij kunt lezen. Zelfs op halve kracht is het nog te veel als je er naast wil slapen (en een wekkerradio hoort tenslotte in de slaapkamer) zet je het licht uit dan kun je niet meer zien hoe laat het is. Dus oude wekker ernaast gezet!! Welke alarmmethode je ook kiest Philips kiest het volume en daarmee worden ook de buren wakker. Als je de radio gebruikt dan lig je met hartkloppingen in bed. Gebruik je de geluiden bv de vogeltjes dan krijg je de neiging ze uit de boom te schieten. Een apparaat wat veel frustraties geeft. Maar volgens Philips doet ie wat ie moet doen je wakker maken. Hij staat in de kast en we worden wakker met een regelbare wekkeradio van Sony!!

sulleke 31-10-2008
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Het klopt dat het display niet leesbaar is, maar dit is een wekker met projectiemogelijkheid.
Daarom een 9 voor leesbaarheid, dit is gewoon geweldig. Voor de radio is ie minder, gebruik liever het vogeltje of de haan. We hadden eerst een wake-uplight, maar het enige dat we daarvan goed vonden was de optie om met vogelgeluiden wakker te worden. Dat heeft deze wekker ook, en nog meer!
Instellen is supermakkelijk, ik heb geen handleiding nodig gehad. En als je wakker word kijk je even naar d ebuitentemperatuur en je weet meteen of je moet krabben of niet... Ik vind 'm erg goed. en we zijn lang op zoek geweest naar een goede wekker!

Annelies5 22-10-2008
Geschreven voor: Philips Clock Radio

De wekkerradio is erg compact en de bediening is na het lezen van de gebruiksaanwijzing helder. Ik mis alleen de mogelijkheid om het standaardvolume in te stellen. Dit staat op 18! terwijl wij een stand van 10 wenselijk zouden vinden. Dit kun je niet regelen en tot dit volume zwelt ook het wekgeluid aan. Philips noemt dit Gentle wake. Nou wij vinden dit niet echt prettig wakker worden. Voor ons dus een reden om het apparaat binnen de zicht periode te retourneren.

otluv 15-10-2008
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Het display van deze wekkerradio is in het donker of duisternis volledig onzichtbaar, bij het matige licht van een bedlampje ook slecht leesbaar. De achtergrondverlichting die ingesteld kan worden geeft alleen de contouren van de radio weer. De projectiemogelijkheid is daarentegen uitstekend. Op de laagste stand goed leesbaar op het plafond zonder hinderlijk te zijn. De digitale radio geeft een matige ontvangst het geluid is erg blikkerig.
De gebruiksaanwijzing bestaat uit een meterlang pamflet waar naast ander talen ook Nederlands op voorkomt. De tekst is in twee kolommen verdeeld, maar het is onduidelijk aangegeven wanneer de tekst van de linker naar de rechterkolom overgaat(vijf maal), kortom gebruiksonvriendelijk en bovendien incompleet en onduidelijk.
Mijn totaaloordeel is desondanks positief vanwege de goede projectiekwaliteit. Die geeft naast tijd overigens ook achtereenvolgens dag, datum, binnen- en buitentemperatuur. Slimmigheidje blijkt dat bij ingeschakelde alarmfunctie de geprojecteerde datum (dag en maand)verandert in een aanduiding van maand en jaar (staat nergens beschreven)

Peterpiloot 13-06-2008
Geschreven voor: Philips Clock Radio

Prima ding en alles werkt zoals het hoort.
1 nadeel: het geluid begint zachtjes (dat is heel erg lekker) maar daarna gaat het naar zeer luid. En dat is minder.
Wat ook mooi is, is de 3 standen voor de lichthoeveelheid van de klok. Bright, half en uit.