Sangean RCR-7

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean RCR-7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Rowald20 26-10-2011
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Ik heb de eerste die ik binnen kreeg gelijk terug moeten sturen. Wanneer ik ook maar iets wou doen waarbij de internet radio module gebruikt moest worden liep hij vast en startte hij continu opnieuw op. Ik heb hem toen retour gedaan en een nieuwe ontvangen. Deze heeft het even gedaan maar ook bij deze gebeurt hetzelfde. Dus wanneer ik een internetradio zender als wekker will gebruiken is er bijna een 100% kans dat hij de hele tijd herstart en dus totaal GEEN geluid maakt.

Ik heb toen een tijdje een FM zender gebruikt als weksignaal maar ook tijdens het gebruik hiervan stopt het geluid soms en wordt het scherm blanko.

Ik kan hem dus niet gebruiken als wekkerradio of als gewone radio want hij loopt gewoon vast wanneer ik dat wil doen.

MarcellusWallace 22-07-2014

Herkenbaar.
Het instellen van een vast ip-adres (ipv DHCP) lost dit probleem op.

Sake15 23-06-2011
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Dit is niet zo maar een wekker. Wat een veelzijdig apparaat. Enkele van deze mogelijkheden zijn:
* internetradio: veel zender zijn ter beschikking over de gehele wereld.
* FM-radio: via de normale ether-antenne is ontvangst ook mogelijk, staat niet goed beschreven maar is dus aanwezig
* 2 klokken in te stellen, eenvoudig aan en uit te zetten. Ook kan er het gewenste onderdeel worden geprogrammeerd: Internetradio, buzzer, FM-radio of een extern mediaapparaat. Zelfs een specifieke zender is te programmeren, zodat altijd de gewenste zender bij het ontwaken is te horen.
* Update via het netwerk
* Bedraad of draadloos netwerkaansluiting.
* Stereo geluid: via externe aansluitingen beter weergegeven
* Externe aansluiting voor op een versterker of bijv. PC-luidsprekers voor een beter geluid.
En zo kan ik misschien nog wel even doorgaan. Via updates zijn in de toekomst meer toepassingen mogelijk. Ik kijk er naar uit..
Zijn er ook nog nadelen?
* De display had van mij wel wat duidelijker gekund: een wat donkere achtergrond had beter geweest.
* voelt allemaal wel plastic aan.
* redelijk trage draadloze internetverbinding, maar dat kan ook in mijn netwerk zitten.
* Maar 5 kanalen te programmeren voor internetradio en FM-radio. Met name voor de eerste had wel wat meer gekund.
Uiteraard heeft een verbetering van de nadelen een hogere aanschaf prijs tot gevolg.
Kortom een veelzijdig apparaat met veel mogelijkheden en misschien in de toekomst nog beter door software-updates.

2010 Jasper 16-01-2011
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Ben zeer tevreden met dit prachtig vormgegeven toestel. Heb de radio bedraad op de router aangesloten. Zenders onder de voorkeuze was zo voor elkaar. Jammer dat er maar 5 voorkeuzetoetsen zijn. Als de radio bedraad is aangesloten branden er aan de achterzijde bij dataoverdracht een groen en een geel led lampje welke in een donkere slaapkamer voor behoorlijk wat licht kunnen zorgen. Ik heb ze met zwarte tape afgeplakt. Verder is het éénmaal voorgekomen dat op een ochtend alle voorkeuze zenders waren gewist. Al met al zeer tevreden.

eppiethefirst 03-09-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-7

De sangean RCR-7W nu 1 dag in mijn bezit en nu al 'verkocht' aan het 'ding'. Voldoet aan alle specificaties. Gezien de vorige reacties is het hier ook: smaken verschillen. Bij mijn radio kan b.v. het display van helemaal donker naar behoorlijk licht. Instellen van internetradio is met de handleiding bij de hand zelfs voor dummy's simpel, inderdaad duurt het opstarten van internetradio enkele sec. maar absoluut geen minuten. Bovendien blijft de WiFi configuratie gewoon bestaan zelfs na een spanningsonderbreking, gewoon weer aanzetten en de radio zoekt zelf weer contact. Tot nog toe een goede aankoop.

Robert vA 31-07-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Ik heb de radio pas 1 dag maar hij voldoet helemaal aan mijn verwachtingen.

Ik heb eerst nog gekeken naar een Logitech Sqeezebox Boom of Logitech Sqeezebox Radio maar ik heb toch gekozen voor de Sangean omdat ik meer op zoek was naar een "Wekkerradio". Logitech heeft ook wekmogelijkheden maar het voordeel van de Sangean is dat er ook een USB poort en SD-card reader opzit zodat ik geen muziek hoef te streamen van mijn PC.

Ik ben me er ook bewust van geweest dat een Logitech Sqeezebox veel voller geluid geeft maar voor een wekkerradio is het een prima geluid.

In tegenstelling tot eerdere reviews kan ik zeggen dat de zoemer heel zacht begint en uiteindelijk behoorlijk luid wordt.

Het lijkt soms dat een zender van een internetzender langzaam opstart maar dat heeft met de server van de radiozender zelf te maken. De meeste zenders starten heel snel op.

Een ander voordeel is dat er bij de wek functie gekozen kan worden welke functie gebruik kan worden voor het wekken. Dat kan de radio zijn maar ook internet radio enz.

MauriMauri 16-07-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Dit toestel heb ik na 1 dag/nacht retour gestuurd. De specificaties leken mij wel in orde maar de uitwerking viel wat tegen. Ik heb via internet de laatste firmware op het apparaat laten installeren.

Ten eerste het geluidsniveau van het alarm. Zoals ook al elders gemeld is dit veel te luid. Je kunt het niet beinvloeden. Ik heb geprobeerd om het geluid te dempen door er een doekje op te leggen maar zelfs dan vind ik het nog te luid. Ik heb nog even nagevraagd bij de importeur of hier nog iets aan gedaan kon worden. Deze reageerde binnen een dag met de melding dat je niet te verwachten dat dit met een firmware update te verhelpen zou zijn.
Ten tweede de afleesbaarheid van het display. Deze had ik echt op een minimum gezet zodat deze overdag niet meer te lezen is. 's avonds echter is het nog veel te fel. Alsof je een led lampje naast je bed hebt staan. Dit is volgens mij een algemeen probleem met van die backlight verlichte LCD schermpjes.
Ten derde de internet verbinding. Het maken van contact met mijn draadloze router ging wel goed. Echter voor het contact maken met een bepaalde zender heeft de radio wel even tijd nodig. Ik heb een paar nederlandse zenders geprobeerd en het wisselt per zender maar bij een aantal had hij toch wel een paar minuten nodig om contact te maken. Soms lukt het helemaal niet. Kan uiteraard aan de zender liggen.

De geluidkwaliteit van de radio is wel ok. Handig is ook wel dat de tijd automatisch wordt ingesteld als er contact met het internet is.
De instelmogelijkheden van het alarm zijn divers maar ik zou nog wel een paar combinaties kunnen verzinnen die niet mogelijk zijn. Grofweg heb je deze mogelijkheden: Werkdagen, alle dagen, weekend. Je kunt dus niet instellen dat je op maandag, dinsdag en donderdag een bepaalde wektijd wil hebben en op woensdag en vrijdag niet.

Mijn conclusie: Het idee van de radio is leuk. De uitwerking voor verbetering vatbaar. Voor een bedrag van 160 euro had ik een beter uitgewerkt product verwacht.

oranjebird 02-03-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Nu na een paar weken ervaring mee te hebben opgedaan mijn ervaring.

Heel mooie vormgeving, diplay helderheid perfect regelbaar totaal niet storend wanneer het nacht is.
Bij wekken zowel dagelijks of instelbaar voor iedere dag of wekelijks met en zonder weekend. Hoe je het maar kunt bedenken alles is mogelijk. Instellingen met draadloos internet , met wep, wpa,wpa2
Totaal geen probleem heel simpel in te stellen.
S’morgens optijd wakker met een leuk deuntje en goed geluid. Ook via usb mogelijk.
Een super wekradio. Afmeting totaal niet storend.

TheFronz 07-12-2009
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Ik heb deze wekkerradio nu een aantal weken in mijn bezit. Qua vormgeving ziet de wekkerradio er erg mooi uit. Handig is ook de mogelijkheid om het licht, dat de wekkerradio afgeeft, naar eigen voorkeur te dimmen. Het instellen van de wekkertijden (2x is mogelijk) is vrij eenvoudig. In eerste instantie had ik wat last met het krijgen van verbinding met internet. Dit bleek echter te liggen aan het feit dat ik een vast IP-adres hanteer. Ook hiervoor staat in de handleiding een duidelijke uitleg. Na het volgen van deze uitleg kreeg ik eenvoudig verbinding met internet. Het geluid is werkelijk schitterend. Zeer zuiver (ook op FM). Ik heb slechts 1 minpunt: de wekkerradio gaat "getrapt" van zacht naar hard. Dit geluidsniveau kan ik verder niet beinvloeden waardoor de wekker uiteindelijk te hard eindigt. Rustig in bed blijven liggen, genietend van de radio, is er dus niet bij. Ik kan ook het volume van de wekker niet zachter zetten wanneer de wekker is aangeslagen. Dan moet ik de wekker eerst uit zetten en de wekkerradio vervolgens handmatig aanzetten om het gewenste geluidsniveau te kunnen bepalen. In de gebruikshandleiding staat dat de wekkerradio het volumeniveau van "de laatste keer dat je de wekker aan had" aanhoudt. Dit klopt wel, maar dit is het niveau waarmee hij START. Ik had graag gezien dat dit het niveau was waarmee hij eindigde. Hoop dat ze dit in een firmware-update nog aanpassen. Verder ben ik zeer tevreden.

BLENCHI 04-12-2009
Geschreven voor: Sangean RCR-7

Vormgeving is ok. Heldere display, ook 's nachts. Helderheid is appart in te stellen voor 'in gebruik' en 'uit' stand, wat een voordeel is. De internet radio geeft een mooi geluid, vergelijkbaar met FM. Nadeel is echter de WiFi. Bij een beveiligde router, dien je telkens als het toestel start opnieuw de configuratie in te stellen. Dit is totaal ongebruiksvriendelijk. De enige optie voor goede werking is via een vaste aansluiting. De WiFi is gewoon erbarmelijk en ongebruiksvriendelijk. Spijtig want voor de rest is het een prachtig toestel.