Philips HF3470/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3470/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

RL73 10-10-2011
Geschreven voor: Philips HF3470/01

nu het s'morgens weer lang donker is het heerlijk wakker worden. Ik zou anders niet uit bed kunnen komen.

Henk Kn11 09-10-2011
Geschreven voor: Philips HF3470/01

Geluid en ontvangst radio niet om aan te horen.
Ik heb er een gewone wekkerradio bijgekocht.
Het vogelgeluid is helemaal een verschikking.
Lamp wert verder prima,is ook wel prettig wakker worden.

Babsje9 08-10-2011
Geschreven voor: Philips HF3470/01

In eerdere berichten staat dat de lamp een bromgeluid zou maken maar dat heb ik nog niet gemerkt. Hiervoor had ik het "paddestoelmodel". Die had meer mogelijkheden. De 3470 is sneller op het lichniveau en ik vind de kwaliteit van het radiogeluid niet erg goed. Misschien komt dat doordat de speaker aan de achterkant is geplaatst. Verder doet de weklamp prima wat hij moet doen, instellen is eenvoudig en vormgeving mooi strak.

Judith 13-05-2011
Geschreven voor: Philips HF3470/01

Door de hoge cijfers voor de overige onderdelen komt mijn beoordeling vast op een voldoende uit, maar door de al eerder genoemde blijgeluiden, die in een stille slaapkamer niet om aan te horen zijn, wordt deze wake up light totaal onbruikbaar. Ik snap niet dat Philips dit probleem niet verholpen heeft voordat zij het apparaat op de markt bracht. Totaal onacceptabel voor zo'n duur product. Ook het vogelgeluid heeft bijgeluid: als het op sterkte komt hoor je in de verte iets dat lijkt op het voorbijrijden van een trein. Ook niet erg relaxed. Een misser, Philips. Hoe kun je zo'n goed idee zo slecht uitvoeren... jammer. Bij verrassing voor moederdag gekregen maar vandaag gaat ie terug naar de winkel. Zodra er één op de markt komt die deze problemen niet meer heeft, is ie voor mij...

pimsalabim1973 08-05-2010
Geschreven voor: Philips HF3470/01

Ook ik ervaar een bromgeluid bij het aanspringen. Deze brom klinkt het sterkst wanneer de lamp (ongeacht op welke sterkte) inschakelt, daarna hoor je een lichte brom.
Ik werd hier vaak al wakker van, en heb nu sinds enige tijd de lamp maar uitgeschakeld.

Wat mij nu opviel is dat ik, omdat de lamp nu in 'off' stand staat, er een half uur voor het afgaan van de daadwerkelijke wekker diverse malen een soort klik geluid hoorbaar is, alsof het apparaat de lamp wil aanzetten.

De gebruiksvriendelijkheid is redelijk, de tijd is wat mij betreft goed afleesbaar en het design is aardig. Ik had er echter meer van verwacht, en met name de bijgeluiden hebben mij doen besluiten om toch naar een andere wekker op zoek te gaan, omdat ik nu voornamelijk wakker wordt van de bijgeluiden, en niet van het licht of het wek geluid.

Mandarijntje 13-03-2010
Geschreven voor: Philips HF3470/01

De lamp zorgt in de winter voor een lekker gevoel als je wakker wordt. Je hebt namelijk niet meer het gevoel dat je in het midden van de nacht moet opstaan (zoals ik voorheen wel had).

Van het gebrom heb ik niet zo veel last, het is geen irritante bromvlieg brom oid.

Van de vogeltjes werd ik alleen niet wakker, waarschijnlijk omdat ik die al best vaak hoor..;)

Ik vind deze lamp zeker een aanrader!

ilona5050 20-02-2010
Geschreven voor: Philips HF3470/01

Ik had eerst een HF3475 gekocht, omdat dat een nieuwer model is dan dit model. Ik vond het licht alleen te TL-achtig en niet gezellig. Daarom heb ik hem binnen de probeer periode van 30 dagen teruggestuurd en ben ik overgestapt op de HF3470. Het licht daarvan is namelijk veel geler en lijkt daardoor meer op zonlicht. Ook als schemerlamp vind ik het licht gezelliger aandoen. Het is best een verschil.

De bediening van de HF3470 vind ik zelf ook net iets prettiger, maar veel verschilt het niet (bij de HF3475 moet je draaien en drukken op hetzelfde knopje. Daarbij draai je soms per ongeluk, terwijl je de keuze wil bevestigen door te drukken. Je stelt dan bv de tijd snel verkeerd in).

De HF3470 heeft een apart display voor de tijd. Ik vind het licht van de tijdsaanduiding iets minder hinderlijk (fel) dan van de HF3475. Je kunt de intensiteit wel instellen, maar je wil de tijd natuurlijk ook nog fel genoeg hebben zodat je het goed kunt zien.

Nadelen:
Een nadeel van de HF3470 is dat als het licht op volle sterkte (of zelfs iets minder) staat je de tijd niet meer kunt lezen. Als ik wakker wordt moet ik dus eerst goed turen hoe laat het is. Bij de HF 3475 heb je dit probleem niet. De tijd is dan toch nog wel te lezen. Wat mij betreft is dit het grootste minpunt. Niet echt logisch van Philips.

Een ander nadeel is dat de HF3470 een licht brommend geluid maakt. In het begin vond ik dat wel storend en ik ben ook iemand die moeilijk slaapt met geluiden, dus ik wilde de lamp al bijna terugbrengen. Toch heb ik er nu geen last meer van. Waarschijnlijk wen je er dus wel aan. Je hoort het geluid met name als het licht aangaat. Op dat moment lig ik toch nog in coma, dus ik word daar niet wakker van. De HF3475 maakte ook iets van geluid (meer een hoge pieptoon, die je iets van de lamp af nog nauwelijks hoorde), maar toch wel een stuk minder.

Ik vind 3 wekgeluiden (radio, vogels, windgong of zoiets)of 4 bij de HF3475 erg weinig en ik vind de geluiden best slecht. Het zijn vrij korte samples en je hoort het waar de sample ophoudt en dan begint hij weer opnieuw. Ik kan er niet lang naar luisteren, dus ik zet ze meestal snel af. De knop voor snooze is heel handig. Het is een hendeltje dat makkelijk te bereiken is.

De HF3470 heeft geen spaarlamp, maar een halogeenlamp. Kost dus iets meer stroom dan de HF3475. Daar staat dus wel het mooiere licht tegenover.

Deze review klinkt misschien negatief, maar toch ben ik blij met de lamp. Met name het kunnen gebruiken van de lamp als bedlampje waarvan je het licht kunt dimmen en het wakker worden met licht vind ik fijn. Ik moet wel zeggen dat ik niet wakker wordt van het licht alleen (dat had ik wel gehoopt), maar in de wintermaanden is het toch fijn als er al iets van licht aan is als je wakker wordt. Ook het design vind ik o.k. voor op de slaapkamer.

amuller 29-11-2009
Geschreven voor: Philips HF3470/01

Lamp maakt lawaai als hij aanspringt en bromt als hij aan staat. Hierdoor wordt je een half uur eerder wakker dan de ingestelde wektijd. Leuk idee maar zo werkt het concept niet. Zonde van de gemiste slaap!