LG NP7550W wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de LG NP7550W wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

AJD2015 18-05-2015
Geschreven voor: LG NP7550W wit

Sceptisch, zeer sceptisch ben ik altijd geweest over Bluetooth Speakers van vergelijkbare grootte. Een fervent muziek-liefhebber wil sound-kwaliteit, de reden voor mij om dit soort speakers bij voorbaat af te kraken was dat de kwaliteit ten alle tijden niet toereikend was. Het klonk altijd net niet….. te zacht, te plastic, niet helder.

Aangezien ik de laatste jaren wat LG producten heb aangeschaft, waar ik zeer tevreden over (TV + mobile) ben, in combinatie met de wens voor een portable speaker, wilde ik de P7 zeker proberen. Op die basis ook met de verkoper afgesproken dat ik het kan ruilen bij in mijn ogen niet de juiste klank.

Verbazingwekkend goed, is het eerste wat mij te binnen schoot toen ik thuis kwam en het eerste liedje luisterde op de P7. Kraak en kraak helder, HD op de TV is natuurlijk direct zichtbaar vergeleken met een wat oudere TV die bwvs niet HD ready was. Met muziek echter heb ik niet vaak meegemaakt dat ik dacht wauwww zo klinkt dus High Definition Audio, ik weet niet of ik het zo (HD) kan specificeren maar zo klinkt het in ieder geval wel. Goed om te weten is ook dat het geluid niet vervormd als je de volume op het hoogste punt hebt staan. (Tip voor de liefhebbers : beluister Ed Sheeran ; Thinking Out Loud op de P7 en je ervaart de sound-walhalla zelf).

Inmiddels draag ik de P7 overal mee: afgelopen maand op vakantie mee genomen en heerlijk genoten, zowel naast het zwembad of aan het strand. De batterijduur is hiervoor prima (circa 8/9 uurtjes), ook opladen is relatief snel gedaan (ca 3 uurtjes). Tijdens vakantie ook aangesloten op de laptop om een film te kijken, en alhoewel het scherm van de laptop maar 15 inch is, kreeg je door de P7 wel de bioscoop-vibe. In mijn geval gebruikte ik hiervoor een 3.5MM Jack aan beide zijde van de kabel, echter voor mijn gevoel kan dit ook gewoon met een Bluetooth-dongle vanuit je laptop, helaas heb ik dit zelf door het ontbreken van een dongle niet kunnen testen. Voor gebruik op Smartphone en Tablet heb je niets extra’s nodig dan wat al geleverd is, je kan tot 3 devices tegelijk koppelen. Superhandig doordat de Smartphones van mn vrouw en ik, niet om ste beurt gekoppeld of ontkoppeld moeten worden.

Het is niet alleen louter positief, voor mij het zwaarste minpunt is het ontbreken van een diepe (“voelbare”) bass, alhoewel in eerdere reviews wordt genoemd dat de bass aanwezig is, kan ik de echte bass-liefhebbers aangeven dat er zeker bass is maar niet de bass van een authentieke speaker , echter dat zal er voor mijn gevoel nooit zijn op BT speakers van dit formaat. En dan ervaar ik met de P7 toch een betere bass dan op die van de concurrenten die ik geprobeerd heb.

De prijs is ook iets aan de hoge kant (op moment van aanschaf 149 EUR), ik verwachtte voor die prijs net iets meer, als voorbeeld een simpele display waarmee je iig de hoogte van de volume kunt bekijken, en eventueel een equalizer met instellingen om te varieren, dit kun je uiteraard wel instellen op de device waarmee je streamt, maar was toch handig geweest voor variatie e.d op de speaker zelf.

Om positief af te sluiten wil ik een van de grotere pluspunten noemen, deze speaker is onderdeel van de totale Music Flow pakket, je kunt in deze serie dus ook een soundbar, subwoofer en overige boxen krijgen, waarmee de P7 te koppelen is, je kunt het in die opstelling dus ook als surround boxen gebruiken. Die extra boxen staan bij mij al op het lijstje “nog aan te schaffen” al is het maar door de uitmuntende helderheid in geluid. Als je een 2e P7 hebt zijn ze ook in Stereo mode te gebruiken, of voor als je op een bepaald moment iets meer power nodig hebt dan met een enkele speaker.

Samenvattend:

+Sound-kwaliteit uitmuntend
+Koppelen, net zo simpel als “plug and play”
+LG Music Flow app
+Koppelbaar met meerdere speakers tegelijkertijd (Stereo en Twin Mode bij 2 P7’s)
+Koppelbaar met overage LG Music Flow speakers
+Batterijduur
+Geen kabels - ellende, opladen via universele micro USB (die je dus altijd al bij je hebt voor je Smartphone J )
+Aan te sluiten op je TV (echter zelf niet kunnen testen door oudere versie TV)
+Overal en ten alle tijden genieten van je muziek

-Prijs iets aan de hoge kant (op moment van aanschaf 149 EUR)
-Geen info-display (voor bv hoogte volume en/of bass-treble instelling)
-Lage tonen zeker aanwezig, echter de rest van het geluidskwaliteit is beter dan de bass