Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XE300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

icitaiwan 25-11-2022

Goede speaker met prachtig geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Deze XE300 speaker is een topper. Het geluid is goed en maakt het luisteren op elke plaats mogelijk. De speaker heeft een goede Bluetooth verbinding en deze komt eenvoudig tot stand. Het design van de speaker is prachtig. De bediening gaat eenvoudig met de toetsen. Voor mij is het de ideale speaker voor in de sportkamer, stevig en met goed geluid.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Stevig
  • Goede Bluetooth verbinding

Minpunten

• Redelijk zwaar (vindt ik niet erg)

mickey30m 24-11-2022
Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Mooie speaker met groot formaat uitstraling.

Redelijk tot goed geluid, geluid bij concurrentie is naar mijn idee iets beter. Maar voor een speaker op het strand, zwembad, douche, festival, loods, keet, enz erg leuk!

De app kan nog wel iets verbeterd worden maar werkt an sich goed.

Het formaat is aardig groot maar niet hinderlijk.

Design is netjes en goed bedacht (gekopieerd) en leuke fancy kleur (blauw)

• Formaat

Minpunten

• Mist een koortje
  • App kan iets beter

j**********@g******** 23-11-2022

Klein formaat groot in geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Na het ontvangen van mijn pakket gelijk de box uitgetest! Geluid is echt goed! Zeker als je via de app het nog een beetje aanpast naar je eigen smaak! Ook vind ik het design erg mooi, strak en goed van kleur! Kortom zeker een aanrader als je voor een goede prijs een goed box wilt!

Brentos 23-11-2022

Robuuste speaker met voldoende volume.

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

De speaker voelt in de hand stevig en robuust aan. De rubberen laag zorgt ervoor dat hij niet zo maar uit je hand glipt.
Rechtstreeks uit de doos aangezet en direct mn telefoon gekoppeld om hem te testen. Koppelen gaat bijna vanzelf.
Helaas viel het geluid me tegen toen ik mn favoriete muziek afspeelde. Op half volume overheersen de lage tonen enorm en de mid's en hoge tonen waren gedempt (alsof er een dekentje over de speaker lag). Op max volume leken de lage tonen bijna te verdwijnen en klonk het flets. Ik verwacht ik geen kozijn trillende bassen maar het klonk alsof de speaker het niet aan kon.
Beetje teleurgesteld installeerde ik de Music Center app om hopelijk het geluidsbeeld te veranderen.
Gelukkig kon ik met de app het geluid zo in te stellen dat het geluid meer in balans was. Wat een verschil!!
Stemmen en instrumenten komen veel beter uit de speaker terwijl de lage tonen natuurlijker hun ding deden. Het geluid is gewoon goed, maar moet toch zeggen dat het niet mee kan met een soort gelijke speaker van een ander bekend merk.
De batterij doet wat de fabrikant belooft en is gewoon top. Ik doe makkelijk een week met de batterij met dagelijks gebruik.

Waarom een 7 als waardering? Omdat ik misschien net iets kritischer luister dan een gemiddeld persoon. Maar iemand die een kwalitatief gebouwde en waterbestendige speaker zoekt met een flink volume is deze perfect.

Pluspunten

• Batterij
  • Volume

Minpunten

• Geluids kwaliteit op hoog volume

Leo Logister 22-11-2022

Strakke speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

De Sony XE300 zie er niet alleen goed uit, maar klinkt ook lekker. Door de vorm is deze zowel hoogkant als ook plat te gebruiken. Koppelen gaat snel en meteen streamen maar, dat lukt je dan ook wel de hele dag, want de accu houdt het lang vol. Kortom echt een aanrader.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Geluid
  • Degelijk

a*************@h********** 22-11-2022

Superspeaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

De speaker heeft een mooi en helder geluid met een goede bass. Hij is niet zo zwaar en makkelijk mee te nemen.

Ja, ik beveel dit product aan.

Pluspunten

• Bass
  • Geluid

Minpunten

• Niks

m**************@h********** 22-11-2022

Fijne en makkelijke speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Ik was verrast over het formaat van de speaker. Hij is best wel flink voor een 'kleine' speaker. Het design is heel geslaagd, met de driehoekvorm er in. Gebruiksgemak is goed. Je kunt hem gewoon gebruiken met Bluetooth, maar met de app kan je nog veel meer. Voor mij niet persé nodig. Maar leuk dat het kan! Jammer dat hij niet via WiFi werkt. Ik vind het namelijk fijn om tijdens het luisteren ook mijn telefoon te gebruiken voor bijvoorbeeld social media. En als je dit doet, komt het geluid daarvan over de speaker. Met WiFi verbinding is dit niet. Dat is het enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken. Verder echt super tevreden! Wij gebruiken hem vooral in de badkamer. De bass en volume is echt goed voor die ruimte. Heerlijk!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Draagbaar

Minpunten

• geen Wifi verbinding

MarcVDB 21-11-2022

Krachtig, klein en helder geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Al een paar kleine (dans)feestjes doet deze speaker zijn dienst. Daarnaast zien we hem weinig terug omdat de kinderen de speaker steeds meenemen om zelf te gebruiken.

Naast dat deze box erg mooi uitziet, is hij makkelijk draagbaar en simpel in gebruik. De bluetooth verbinding is snel gemaakt. We hebben een aantal test telefoongesprekken gevoerd via de box, en dat werkt gewoon!

Het geluid is helder en mooi. Verrassend ook dat het op meerdere plekken echt goed klinkt. Ook met het volume is echt niets mis mee.

De ultieme wens is dat je tegen zo'n box ook kan praten via een luisterfunctie. Maar dat heeft deze box niet. Je kan de box wel instellen als standaard-speaker van jouw Google Assistent of Amazon Echo.

Ik had dit niet snel verwacht maar: We zijn blij dat we deze speaker in huis hebben!

Pluspunten

• batterijduur
  • helder geluid

Minpunten

• niet volledig smart

The Cyberdude 21-11-2022
Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Goede Sony Bluetooth speaker. Geluid klinkt goed en krachtig. Bass was eerst storend aanwezig maar valt eenvoudig aan te passen in de Sony Music Center app. Hoge tonen blijven wat achter. Makkelijk te koppelen met mijn smartphone. Speaker is wel wat aan de zware kant. Ik heb mijn twijfels over het rubberachtige laagje aan de buitenkant. Mijn ervaring is dat dit in de toekomst heel plakkerig kan worden maar misschien zit ik ernaast. Bluetooth bereik is prima. Het voeren van telefoongesprekken via de speaker heeft voor mij geen meerwaarde. Al met al een fijne speaker.

Daankins 21-11-2022

Kraakhelder geluid, niet heel handzaam

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

De Sony XE300 heeft een zeer mooi design. Hij oogt zeer stevig, gemaakt van kwaliteit materiaal en is mooi vormgegeven. De speaker is niet volkomen rond, maar hoekig en lijkt daarmee qua vorm op professionele speakers zoals gebruikt bij concerten. Dit design heeft alles te maken met de Line-Shape Diffuser technologie die er voor zorgt dat waar je ook staat ten opzichte van de speaker, de kwaliteit van het geluid blijft hetzelfde. Samen met de meer dan uitstekende geluidskwaliteit maakt deze speaker dan ook echt een hele goede speaker. Zelfs wanneer je het geluid op vol volume zet blijft de kwaliteit perfect. Wat ik iets minder aan de speaker vind is het formaat. De speaker is vrij groot, ondanks dat deze wordt geadverteerd als de ideale speaker om met je mee te nemen waar je ook gaat. De speaker is net aan met één hand vast te houden en heeft geen handvat of iets dergelijks. Ik zou hem daarom niet zo snel mee naar het park nemen bijvoorbeeld. Als speaker in een ruimte zoals de keuken is hij wel ideaal. Verder kan de speaker met andere XE300 speakers verbonden worden om zo meerdere geluidsbronnen te creëren. Doordat dit echter wel één van de duurdere speakers is die je kan vinden vermoed ik zo dat je niet heel snel iemand gaat vinden met exact dezelfde speaker. En zelf meerdere van deze speakers kopen doe je ook niet snel. Helaas is het ook niet mogelijk om deze speaker draadloos te verbinden met mijn Sony soundbar en als achter speaker te gebruiken. Deze connectiviteit zou mijn waardering van de speaker enorm hebben vergroot. De Sony XE300 speaker heeft dus geweldig geluid, ziet er zeer mooi uit, maar is helaas niet erg handzaam qua formaat.

Pluspunten

• Kraakhelder geluid
  • Zeer goede bluetooth connectie

Minpunten

• Niet heel handzaam
  • Geen draaglus of dergelijke

c***************@u********* 20-11-2022

Fijne speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Vandaag binnen gekregen en direct aangesloten dat ging verbazingwekkend snel en stabiel. Het geluid is helder met een goede bass. Vooral dat laatste is voor de muziek liefhebbers toch vaak het gene wat ze net even missen. Bij deze speaker dus duidelijk niet. De volume is ook meer dan voldoende om er een goed feestje mee te bouwen. Of dat voor de jongeren onder ons haalbaar is is de vraag ;). Voor nu nog meer uittesten, maar nu al bijzonder goede muziek uit de Sony xe 300 die ik via mijn spotify stream.

Pluspunten

• Prijs
  • mooi geluid

Minpunten

• Hoge noten soms schel

Jozzeeland 20-11-2022

Deze box is een allemansvriend

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Wat een fijne en eenvoudige box is dit. De verbinding via Bluetooth gaat eenvoudig. Ook het verbreken van de verbinding is makkelijk.
De box is mooi vormgegeven en valt niet op in het interieur. Zowel muziek als podcasten gaat erg goed.
Het formaat is perfect. Wij nemen de box mee naar de ruimtes waar de stereo-installatie niet komt. Badkamer, tuin, garage etc. Erg handig!
De bediening gaat eenvoudig. Het opladen van accu gaat snel en de batterijduur is goed.
Het is in ons gezin een allemansvriend!

• Gebruiksgemak
  • Formaat

davidpiet 20-11-2022

Super lichtgewicht bluetooth speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Erg mooie lichtgewicht bluetooth speaker met helder gebalanceerd geluid. Het eerste wij mij opviel aan de speaker is het gewicht. De speaker is lichter dan je zou denken. Maar het gewicht doet zeker niet onder aan het geluid wat de speaker produceert. Het geluid is erg goed gebalanceerd en blijft zuiver, ook wanneer het volume op max ingesteld staat. De speaker voelt premium en stevig aan. ik heb het gevoel dat de speaker wel tegen een stootje kan (niet uitgetest ;) Voor mijn werk kan ik de speaker ook goed gebruiken in Teams/Zoom cals. Dit is mogelijk door de ingebouwde microfoon en klinkt erg goed. Met vergelijkebare speakers heb ik altijd dat de bass het geluid overstemt maar dat is met de XE300 zeker niet het geval. In de beschikbare App Sony music center is veel in te stellen en heeft een handige equalizer

Pluspunten

• USB C
  • Goed gebalanceerd geluid
  • Sony app met equalizer

Minpunten

• Geen audio Jack aansluiting

mama Erna 19-11-2022

Doet wat er beloofd wordt

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Gelijk uitgepakt bij levering, makkelijk te installeren (bleutooth verbinding) en gelijk spotify opgezet, mooi helder geluid, wat ver gedragen wordt, even wennen dat mijn telefoon ook op gaat, ik kreeg een telefoontje en gelijk moest ik naar de box toe, even kijken of ik dit kan uitschakelen, zover ben ik nog niet. Compact en je kunt deze overal mee naar toe nemen, ook buiten is deze goed te gebruiken, erg fijn bij zwembad/hottub. Deze zou waterdicht zijn, ik ga het niet proberen, vind ik zonde. Ik ga nog deze week de gebruiksaanwijzing goed lezen wat er nog meer aan mogelijkheden op zit Geeft geen krassen op tafel. En batterij verbruik is niet veel. Tot nu toe super blij mee. Ik ga dit weekend aan de slag met Sony Music center

Pluspunten

• mooi geluid
  • gedragen geluid
  • compacte box
  • solide box
  • waterdicht

Minpunten

• stekker zelf kopen

mama29 19-11-2022

Doet wat er beloofd wordt

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Gelijk uitgepakt, makkelijk te installeren (bleutooth verbinding) en gelijk spotify opgezet, mooi helder geluid, wat ver gedragen wordt, even wennen dat mijn telefoon ook op gaat, ik kreeg een telefoontje en gelijk moest ik naar de box toe, even kijken of ik dit kan uitschakelen, zover ben ik nog niet. Compact en je kunt deze overal mee naar toe nemen, ook buiten is deze goed te gebruiken, erg fijn bij zwembad/hottub. Deze zou waterdicht zijn, ik ga het niet proberen, vind ik zonde. Ik ga nog deze week de gebruiksaanwijzing goed lezen wat er nog meer aan mogelijkheden op zit Geeft geen krassen op tafel. En batterij verbruik is niet veel. Tot nu toe super blij mee. Dit weekend aan de slag met Sony music center

Pluspunten

• mooi design
  • mooi geluid
  • waterdicht
  • batterij duur (weinig verbruik)

Minpunten

• zelf stekker kpen

ancolo 19-11-2022

Fijne speaker met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Toen ik de speaker uit de verpakking haalde was ik al redelijk enthousiast. De speaker voelt erg degelijk en zwaar aan. De buitenkant van de speaker is stroef waardoor hij makkelijk vast te houden is. De speaker heeft een goed geluid. Vooral de lage tonen en de bas komen goed naar voren. De hoge tonen missen enigszins. De speaker is eenvoudig aan te sluiten op je telefoon middels bluetooth. Het bereik van de bluetooth is enorm goed. De speaker heeft ook een telefoonfunctie waarmee je telefoongesprekken kunt voeren met je speaker. Dit is erg prettig. Het geluid van de microfoon is volgens de ontvanger redelijk. De Sony music center app werkt prettig en is een echte toevoeging. De batterijduur is zoals beloofd. De speaker is volgens de specificaties waterdicht. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik ook zeker niet doen maar het zou me verbazen als het niet zo is.

Pluspunten

• Goede bas en lage tonen
  • Eenvoudig in gebruik
  • Telefoonoptie

Minpunten

• Geen aux aansluiting

d********@l****** 18-11-2022

Krachtige speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Bij het uitpakken voelde de speaker al stevig aan. De rubberen rand zorgt ervoor dat de speaker niet te glad is zodat je hem makkelijk vast kunt houden. Omdat de batterij groot is, je kunt er ook echt heel lang mee doen, is de speaker wel wat zwaarder maar dat is niet hinderlijk. Het geluid is helder en mooi gericht. De apps die je kunt gebruiken voor de speaker zijn gebruiksvriendelijk. Je kunt meerdere telefoons tegelijk verbinden met de speaker door middel van Bluetooth. De speaker staat hoog in de Bas ingesteld, deze kun je via de app makkelijk bijstellen naar eigen wens. Volgend de beschrijving zou de speaker waterdicht zijn maar dat hebben we nog niet uitgeprobeerd. Weet ook niet of ik dat wel durf.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Handzaam
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Wel wat zwaar

FvdW 04-08-2022

Toffe speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Toffe speaker met goed geluid en volle tonen. Mooi en stevig design. Eenvoudig in gebruik en de batterij gaat lang mee.

Pluspunten

• Perfect geluid
  • Makkelijk te bedienen

Julia 02-08-2022

Bluetooth krachtpatser

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Megamooie strakke speaker met echt een heel diep geluid. Zeker een aanrader voor een feestje, maar ook zeker heerlijk als je staat te koken.

Hij is heel sleek, niet zwaar en blijft heel lang opgeladen.

Wat ik vooral heel erg chill vind is dat de bluetooth zo supergoed werkt dat ik mijn telefoon naar alle kamers in het huis kan dragen en dat de telefoon alsnog geconnect blijft met de speaker.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Diepe bas

Marloes 31-07-2022

Mooi geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Een mooi speaker. Wat groter en zwaarder dan verwacht. Staat daardoor wel stevig op tafel. Het geluid is erg goed. Al verschillende muziekstijlen gespeeld via de speaker zoals rock, soul, klassiek en dance. Deze kwamen goed tot hun recht. De zangstemmen komen duidelijk naar voren en verdwijnen niet tussen de muziekinstrumenten. Als de muziek heel zacht staat vind ik het wat fletser klinken, maar ik heb nog niet geprobeerd dit met de Sony app te stellen. Waarschijnlijk maakt dat wel verschil.
Ook het bellen via de speaker getest en dat werkt uitstekend.

Sanne 30-07-2022

Zeer tevreden

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Heel tevreden met deze speaker. Gemakkelijk te koppelen aan mijn telefoon via bluetooth. Mooi design, wel wat zwaar voor het formaat. Vooral heel tevreden over het geluid. Heerlijke bass! De batterij gaat lang mee en is ook weer snel opgeladen.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Batterij is snel opgeladen
  • Mooi geluid, goede bass

Minpunten

• Aan de zware kant

mohamecl 30-07-2022

Hele fijne draagbare speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Dit is een van mijn favoriete producten die ik recentelijk heb aangeschaft. Voorheen had ik altijd bose speakers als draagbare speakers. De switch naar deze Sony speaker is top. Batterij gaat lang mee, kwaliteit blijft gewoon ook al staat het geluid hard. De app werkt ook heel goed en connectiviteit is ook super.

Pluspunten

• draagbaar
  • batterijduur

Minpunten

• gaat niet heel hard voor formaat
  • geen hendel

Chronix 30-07-2022

Sony Speaker, feestje in huis

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Toen ik deze uitpakte, voelde de speaker aan als een degelijk product. De bouw ziet er goed uit en is niet al te zwaar. Wat wel jammer is, is dat je het niet gemakkelijk met 1 hand kan oppakken. Na het koppelen met mijn telefoon, kon ik het geluid gaan testen.
In eerste instantie vond ik het geluid slecht. Veel bas, maar ik miste heel erg de midden en hoge tonen. Nadat ik de Sony App had geïnstalleerd, kon ik deze met kleine equalizer deze aanpassen. Na het aanpassen was het geluid goed.
Zelf heb ik de speaker ook wel eens in de woonkamer aan. De speaker is gaat hard genoeg, zonder dat je hoeft in te leveren op het geluid.
Het mooie van deze speakers is dat er een functie is om meerdere speakers te koppelen. Helaas had ik er maar 1 en heb ik dit niet kunnen testen.
Wat fijn is aan deze speaker, is dat deze tegen een stootje kan en tegen water. Ideaal om deze buiten op tafel te zetten en te kunnen genieten van een muziekje. Daarbij hoef ik dan ook niet aan mijn kinderen te denken als ze per ongeluk een glas omstoten. Ook het water bestendige en het vallen heb ik niet getest.
Ik vind de 200 wel aan de hoge kant, maar op het moment van schrijven zie ik ze al vanaf 180 euro.
Al met al, vind ik het een fijne speaker, maar vanwege het geluid dat ik zelf heb aan moeten passen vind ik de speaker 3,5 to 4 sterren waard.

Pluspunten

• Fijn met telefoongesprekken
  • Goed te verstaan met meerdere personen

Minpunten

• Basisinstellingen zijn minder

Roadrunner 19 29-07-2022

Degelijke box, met een goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Het gaat hier om een mooi uitziende draadloze speaker, die in elk interieur past. Hij oog goed en degelijk. De batterij gaat lang mee en hij is makkelijk aan te sluiten.
Qua geluid klinkt de box voor mij niet vol genoeg, maar een beetje flets.
Wellicht is dat een instelling die ik niet gevonden heb.

Gemiddeld scoort de box voldoende en is hij voor deze prijs prima aan te raden.

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • makkelijk aan te sluiten
  • degelijk materialen

Minpunten

• het geluid is niet "vol"genoeg

Femke Kokke 29-07-2022

Super speaker!!

Geschreven voor: Sony SRS-XE300

Ik vind het echt een superfijne en mooie speaker. Mooi design, beetje zwaar maar niet TE. Hij connect soepeltjes via bluetooth en het geluid is echt top! Hij gaat ook lekker lang mee voor je hem weer moet opladen dus ideaal om bijv mee te nemen naar de camp ing zoals ik zelf gedaan heb :) echt top speaker!

Pluspunten

• Geluid
  • Connectie

Minpunten

• Ietsjes zwaar