Bose SoundDock Portable

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose SoundDock Portable op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Marte12345 10-05-2012
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Ik heb de Bose SoundDock nu een paar maanden in mijn bezit, en allemachtig, wat een prachtgeluid komt eruit! Inderdaad, de bass is wel aanwezig, maar naar mijn mening is dat iets positiefs.
De afstandsbediening erbij is erg handig, toch wel jammer dat het selecteren van andere artiesten er niet mee gaat (op een iPod, althans). Er kan echter wel geswitched worden van afspeellijsten.

Het grootste minpunt vind ik dat de draaischijf waarop de iPod staat erg gammel is. Ik heb het apparaat na een week al moeten inruilen voor een nieuwe omdat de aansluiting kapot was, terwijl ik er niet iets raars mee heb gedaan. Daarom raadt ik aan om het apparaat niet overal mee naar toe te nemen, maar gewoon op één locatie te laten staan.

De AUX-aansluiting werkt trouwens wel prima! Overal gewoon op aan te sluiten en er gaat geen kwaliteit verloren.

Echt een aanrader, dit ding, als je een compacte maar goede muziekafspeler wil!

iiineke 01-05-2012
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Prima apparaat, handig in gebruik, zowel als pc-geluidsbox als met de iPod. Helaas gaf de audio-in-plug al langere tijd makkelijk wat storing, en nu, ik heb het apparaat meerdere jaren, ik weet niet meer hoe lang al, heeft die audioplug het helemaal opgegeven.
Ik ontving van Bose bericht dat ze dit voor € 99,- kunnen herstellen, en dat vind ik dan weer heel veel geld. Ik ga dus nog maar even op zoek naar een handige techneut, die kan het wellicht goedkoper, garantie heb ik toch niet meer.

iiineke 19-08-2012

Ik heb een bevriende elektrotechneut gevonden die de geluidsplug voor me heeft kunnen maken, maar die vooral verbaasd was over het feit dat volgens hem die plug nooit goed heeft kunnen werken omdat er sowieso al iets niet goed in was wat ik niet veroorzaakt kan hebben. Daar komt volgens hem dus ook vandaan dat het ding vanaf het begin al ruis kon geven als de geluidsplug er niet helemaal op de 'juiste' manier in was gestoken. Volgens hem was het dus een 'gerefurbished' apparaat, dat ik dus wel als nieuw heb gekocht. Dikke min voor Bose dus, wat dit betreft. Ik hoorde dat dit op zich niet ongewoon is... dat je een nieuw apparaat koopt, compleet in nieuwe verpakking in een officiële winkel, en dat je dan toch een apparaat krijgt dat niet helemaal goed was en is opgeknapt.

Officiele reactie van Bose 22-08-2012

Reactie voor iiineke:Naar aanleiding van uw reactie het volgende: Alle door Bose Nederland via erkende dealers geleverde producten worden volledig nieuw in originele verpakking geleverd. Bij vragen of opmerkingen betreffende een Bose produkt voor, tijdens of na de aankoop bent u van harte welkom bij uw dealer en/of bij Bose Klantenservice.

Bose stelt het op prijs als u over de door u genoemde storing contact wilt zoeken en daarbij het serienummer van uw Bose Sounddock wilt opgeven en de dealer van aankoop. Graag bespreken wij met u de gang van zaken om in gezamenlijk goed overleg een passende oplossing te vinden. Wilt u zo vriendelijk zijn contact op te nemen met Bose Klantenservice. U kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur, of per e-mail naar consumenteninfo@bose.com Voor uw medewerking onze hartelijke dank. Met vriendelijke groet, Bose Klantenservice Edam. Zie ook www.bose.nl

ttzippie 29-12-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Toch de SoundDock gekocht, nadat ik de kleinere soundlink wireless 1 uur in bezit heb gehad. De soundDock is qua geluid toch echt veel maar dan ook veel beter. Ongelooflijk wat een geluid er uit zo'n relatief kleine kast komt. Je kunt niet veel op het apparaat zelf instellen, maar dat hoeft ook niet naar mijn idee. Instellingen zoek je 1 keer uit op je iPhone / iPod en daarna klaar. Je blijft toch ook geen instellingen wijzigen op je stereo installatie ? Als je éénmaal de juiste instellingen hebt, blijft het genieten elke keer als dock aan staat. Kan er bijna niet over uit, wat een geluid. In vergelijking met de wireless is deze een stuk duurder, maar dat was het mij meer dan waard. Als je toch een behoorlijk bedrag uitgeeft zou ik deze kiezen als je een iPhone / iPod hebt. Mocht je een ander bluetooth telefoon / apparaat hebben, dan is het wireless dock een leuke optie maar kan absoluut niet tippen aan de sounddock portable.

GJV62 06-09-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Wat een geweldig apparaat. Onvoorstelbaar dat er zo veel en zo'n mooie heldere muziek kan komen uit zo'n klein apparaat. Ook de lage tonen klinken vol en dreunen niet te veel door.
Bediening is zeer eenvoudig. De hele ruimte wordt gevuld met sprankelende muziek. Er treedt nauwelijks vervorming op, ook niet als het echt hard gaat.
Niet verder kijken, maar gewoon dit apparaat kopen. Krijg je nooit spijt van!

marcscholtens 14-07-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Wat een geweldig apparaat , ik ben zeer onder de indruk van het formaat, en het geluid.. ik neem hem mee overal mee naar toe, en zelfs mensen vragen mij of ze hem mischien voor hun bbq mogen lenen, en waar je zoiets kan kopen.. tuurlijk het is veel geld, maar kwaliteit is belangrijker ik wist niet dat uit zo'n klein ding met accu. zo'n geluid kon komen!

Oja ik heb een applicatie op mn telefoon met straaljager geluiden,helicopters.. je had op het zwembad moeten zien hoeveel mensen omhoog keken, toen ik dat aanzette op het hoogste volume haha.

Ton_282 04-04-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

De bas is inderdaad heel erg aanwezig, maar dit kun je gewoon veranderen in je instellingen op je iphone of ipod. Ik vind het een prachtig apparaat en kan het iedereen aanraden.

Graaf57 04-01-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

ik heb dit apparaat nu een week in huis en mede op de reviews gekocht maar ik vind het geluid toch wat tegen vallen: te veel bas / dreun en daardoor dof en te weinig scherpte / hoge tonen. Toch spijt

Danieldeboer 22-11-2010
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Fantastisch apparaat! Ik heb hem op mijn tv aangesloten via de aux ingang omdat ik die grote baskast van een 2.1 set niet kan plaatsen ook niet als deze draadloos is.Die led tv's zit meestal geen volume in en met de bose erop dus wel.Verder kun je alle apparaten erop aansluiten via diezelfde aux.Je kan hem voor een avondje bv op je pc aansluiten via een hoofdtelefoonkabel met aan beide zijden 3,5mm.
Ik heb er een ipod touch op,werkt ook perfect(als je een radio of ander apparaat erop aansluit moet de ipod uit de houder van de bose)
Het geluid is gewoon erg goed,zelfs als je erachter staat.Voor een feestje zeer goed te gebruiken in alle grote huiskamers,niet voor een sporthal uiteraard:-)
Zit volume genoeg in,zou je niet zeggen gezien de grootte 30cm breed en 18cm hoog.Ben er zeer tevreden mee,duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.

Sotje 21-10-2010
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Via een bekende had ik het geluid al gehoord van dit systeem en was meteen verkocht.
2 nadelen: bass en andere effecten zijn niet aanpasbaar en je kunt er geen radio op beluisteren. Ik had juist gecheckt of er radio op de iPod zat die ik ook gekocht heb, zodat ik dat daarop kon beluisteren, maar dit is niet mogelijk. Wellicht dat hier nog accessoires voor verkrijgbaar zijn, maar toch jammer dat het niet automatisch kan.

Wim.O 05-08-2010

Paar weken in bezit.
Top ding!
Deze samen met HK Go+play vergeleken.
Vonden de HK te veel bass hebben (ook bij rustige nummers erg veel bass) en de Bose was over het geheel beter qua geluid. Hij is dan wel duurder maar als het geluid beter is (en hij heeft een accu) dan moet je niet moeilijk doen. Aangezien je er heel wat jaren luisterplezier aan beleeft.

Pannakru0 18-05-2010
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Heb deze sounddock portable nu ongeveer een maand en ben er zeer tevreden mee.

Heb heel lang getwijfeld tussen de bose en de harman kardon go + play (simpelweg omdat je niet echt meer keuze hebt in goede portable speakers) Heb uiteindelijk toch gekozen voor de bose omdat hij een oplaadbare batterij heeft en een stuk makkelijker is mee te nemen dan de HK.
Geluid van de HK is dan wel een stukje beter maar is nauwelijks te merken (iets meer bass)

Enige nadeel: de ongelofelijk hoge prijs!!

Gr. Jeroen

(nieuwste ipod nano 5g en de 4g doen het op deze speaker)

ABB 30-01-2010
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

wat een geweldig vol geluid! Ik gebruik hem in combinatie met mijn ipod touch, mp3 speler, draagbare radio en computer. Ik heb lang getwijfeld omdat er geen radio op de dock zelf zat, maar nu blijkt dat alle apparaten (incl. draagbare radio)hierop kunnen worden aangesloten via de audio-in (kabel niet meegeleverd) ben ik blij dat ik voor deze gekozen heb. Ook is het erg handig dat hij draagbaar is en overal kan worden neergezet als de accu is opgeladen. Het geluid is harde of zachter te zetten met de knoppen aan de zijkant van de dock of met de kleine meegeleverde afstandbediening. De prijs van deze bose is flink, maar dan heb je ook wat!

isabas 10-11-2009

Geweldig apparaat!
Mooi design, super vol geluid!
Kan nadat hij opgeladen is behoorlijk wat uurtjes draaien. Ideaal voor op vakantie, een buiten bbq, feestje etc.
Afstandbediening erbij, die wij persoonlijk niet vaak gebruiken.
Fingertouch om volume aan zijkant harder of zachter te zetten....
De houder van de Ipod kan naar binnen gedraaid worden indien de Ipod (touch) er niet instaat...

Ella en Erik 22-05-2009
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Als muziekliefhebbers hebben wij onze Philips FS 9001 DSS helaas moeten verkopen omdat we op ons schip gaan wonen. Na lang zoeken kwamen we op het idee een ipod classic te kopen met daarbij een Bose SoundDock.
Omdat deze een zowel op 220V als met een lithium batterij te beluisteren is geeft deze ons een ontzettend bewegingsvrijheid. Leuk te gebruiken, zowel voor binnen als buiten. Het geluid valt ons ontzettend mee, eigenlijk een zeer goed geluid voor zo'n compact ding. Geen doordringende bas, maar een mooie bas. Midden en hoge geluiden komen ook goed tot zijn recht.
Enige nadeel vinden we de prijs, maar als muziekliefhebber........
Inmiddels hebben we enkele concerten op de Ipod staan en genieten we van (klein) beeld met heerlijk geluid. We hebben er geen moment spijt van. Duurzaamheid krijgt een 9 van ons en hopen dat Bose dat ook waar gaat maken.

Mok14 28-04-2009
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Kwa geluid prima, zoals je van Bose mag verwachten. Echter ik heb hem met een Apple Nano Ipod gekocht en dat is ernstig af te raden.
De Ipod is ergonisch niet goed te bedienen in het dock. Met de afstandsbediening kan je niet naar je nummers zoeken en je bent dus genoodzaakt de Ipod te blijven bedienen in z'n dock. De meegeleverde adapter van de apple past niet goed. Als je deze adapter niet gebruikt, staat de ipod erg wankel op z'n connector en moet voor z'n levensduur gevreesd worden.

Tip: Koop een kabeltje erbij en klap het docking station gewoon dicht.

Jans13 29-03-2009
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Van de week gekocht, kost wat maar maak deze prijs meer dan goed.
Uitstekende geluidskwaliteit en vormgeving.Zelfs bij max volume geen vervorming kortom maak waar waar Bose voor staat.

benvzanten 01-12-2008
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Wat een geweldig mooi topding! Het design is erg mooi en supersolide. Toen ik hem voor het eerst beluisterde werd ik heel erg stil van verbazing: dat zulk geluid hieruit kan komen! Schitterend mooi helder maar vooral ook vol geluid. Ik heb hem vervangen voor mijn oude JVC stereoset, je hebt niets anders nodig. Hij kost wat maar dan heb je ook wat. Zulke mooie details in de bediening. TOP!

RamonVH 12-08-2008
Geschreven voor: Bose SoundDock Portable

Heb gister de Bose Sounddock Portable gekocht. En ik ben blij toe! Het design is oogstrelend en het geluid is superieur!

Je zou verwachten dat bij een portable systeem het geluid niet hard kan zonder te vervormen. Dat is bij de Bose absoluut niet het geval. Het apparaat doet niks onder van zijn grote broertjes!

De lithion accu is echt een uitkomst! Geen gezeur meer met batterijen. De afspeelduur heb ik nog niet kunnen testen. Volgens bepaalde sites was het 10uur op vol volume. Dus ik denk dat het rond de 12 uur is op normaal niveau.

Kortom: als je op zoek bent naar een uitstekende en mooie sounddock voor je Ipod en je hebt wat geld over. Koop dan deze Bose! Je zal er geen spijt van krijgen!