Philips Fidelio DS3800W/10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio DS3800W/10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

angelus12 19-01-2014

Verbinding met WIFI is verre van stabiel te noemen, muziek word regelmatig onderbroken. Leuk apparaat, maar er gaat niks boven een bedrade geluidsinstallatie.

Anoniem 11-01-2013

Gewoon een goede AirPlay speaker met een zuiver en goed geluid. Bass is net te weinig aanwezig maar zoveel geluid uit dit apparaat had ik niet verwacht. Goed gedaan Philips! Alleen dacht ik dat er een app in de store voor zou zijn?

Mathias22 24-07-2012

Nu sinds enkele dagen in mijn bezit en is tot nu toe precies wat ik er van verwacht.

Ik was op zoek naar een compact geluidssysteem wat in staat was een middelgrote kamer draadloos van muziek te voorzien. In mijn zoektocht hierbij o.a. Sonos overwogen maar gezien de relatief hoge prijs helaas niet mijn voorkeur. Uiteindelijk de DS3800 tegengekomen. Het ontbreken van tuner en cd-speler bracht mij in eerste instantie aan het twijfelen maar bij nader inzien is dit geen enkel probleem. De radio kan makkelijk in digitale kwaliteit via mijn Iphone 4 afgespeeld worden en gezien het feit dat nagenoeg ook al mijn muziek hierop staat is een cd-speler eigenlijk ook overbodig!

De geluidkwaliteit vond ik in de winkel al behoorlijk goed maar kwam thuis in een kleinere gesloten ruimte nog beter tot zijn recht! De diepte van het geluid is gezien het formaat en de prijsklasse absoluut top!

Instalatie viel mij persoonlijk ook alles mee. Instalatie met een WPS knop op de router zou het makkelijkst moeten zijn maar hier beschikt mijn router helaas niet over. De lange instalatiemethode kostte mij door de overzichtelijke handleiding (en jawel op papier) zelfs maar 4 á 5 minuten!

Verder bijzonder, maar toch niet overaanwezig, vormgegeven (licht geborsteld metaal met donkere afwerking) waardoor het apparaat naar mijn mening in eigenlijk elk huishouden past (zowel modern als klassiek).

Wat mij betreft een aanrader!

carine 47 22-07-2012

Gekocht bij Ben van Dijk.Goede uitleg gehad,handleiding goed lezen voor de airplay,daarna is het een eitje en kan de volumeknop open wat een geluid uit zo een klein compact ding!!!
Ik kan nu overal in huis genieten van mijn radio via de ipod.Zelfs ik als vrouw kan er mee omgaan een aanrader !!!!

Jan Verkuil 28-06-2012

Gekocht bij Expert,

Perfect apparaat.
Gemakkelijk te installeren met wps op je modem/router.
Niet alleen maar geschikt voor alleen airplay gerelateerde apparaten. Download Airfoil en ander players op Mac en Windows spelen perfect.
Handig mee naar buiten mee te nemen. Lekker met een wijntje buiten naar je muziek luisteren. Zeer geschikt voor zwoele avonden.

MWillemse1970 04-06-2012

Gekocht bij Ben van Dijk ( goede service en uitleg ), Het geluid en het strakke design trok in de winkel gelijk mijn aandacht.Thuis aangekomen binnen enkele minuten werkend gekregen ( wel handleiding lezen). Ook thuis gaat het volume open en klinkt het goed. Kortom zeer tevreden over mijn aankoop en ga ook kennissen het apparaat aanbevelen....

GadSnapTV 27-03-2012

In deze review leest u onze bevinding met de Philips DS3800. De Philips DS3800 hebben wij getest in combinatie met een iPhone4 en een laptop met daarop de laatste versie van Apple iTunes.
De Philips DS3800 is een mooie, compacte speaker met goed geluid. Hij is daarnaast ook nog makkelijk te installeren. Het apparaat is makkelijk te gebruiken en kan eenvoudig worden bediend met de iPhone. In combinatie met de laptop is de bediening (lees: volumeregeling) iets minder eenvoudig. De gratis app die Philips aanbied, is niet echt in de smaak gevallen. De app wordt op de philips website DockStudio genoemd maar in de App store kunt u deze vinden als Fidelio.

Installatie
In de doos zit een snelstart gids meegeleverd waarmee u de Philips DS3800 snel en makkelijk kunt instellen. De snelstart gids is geschreven in 2 talen, in het Engels en het Duits, helaas niet in het Nederlands. Wilt u een wat uitgebreidere handleiding en/of in het Nederlands? Die vindt u op het kleine cd'tje die is meegeleverd. Ja, een klein cd'tje (8cm diameter). Zo klein dat wij hem niet in de Apple MacBook durven te stoppen omdat de cd er anders nooit uit gaat komen.
Installatie kan in 5 minuten klaar zijn. Als uw router een WPS knop heeft kunt u zelf nog sneller klaar zijn. Het is raadzaam om de snelstart gids niet te letterlijk te nemen, zo moet je de Philips DS3800 wel aanzetten voordat je verder kan met stap 2. Philips gaat er namelijk vanuit dat u na het insteken van de stekker (stap 1) de DS3800 zelf aanzet en dat ze dit niet als extra stap hoeven te vermelden.

Gebruik in combinatie met de iPhone
Zolang u verbinding heeft met uw thuisnetwerk kunt u draadloos muziek doorsturen naar de Philips DS3800. Dit kunt u heel eenvoudig doen door de Philips DS3800 te selecteren op de iPhone. U kunt ook heel eenvoudig de volume van de Philips DS3800 regelen door middel van de iPhone. Of u nu muziek luistert of een filmpje kijkt op YouTube, al het geluid kunt u via de DS3800 ter gehore brengen.

Gebruik met een laptop met iTunes
Airplay werkt ook met een laptop. Echter werkt het alleen met de muziek in iTunes. U kunt dus niet draadloos het geluid van u laptop via de DS3800 luisteren, althans niet doormiddel van AirPlay. Wilt u toch het geluid van uw laptop via de DS3800 ter gehore brengen, dan kunt u de laptop verbinden doormiddel van een 3.5mm jack kabel. Als u de DS3800 in combinatie met een laptop gebruikt, moet u het volume van de DS3800 regelen via iTunes of de volume knoppen op de speaker. De mediatoetsen op uw toetsenbord werken alleen voor het volume van het geluid dat uit de laptop komt.

Philips app
Voor de iPhone heeft Philips ook een gratis app op de Apple App store beschikbaar gesteld. In deze app vindt u verschillende functies. Zo kunt u onder andere door uw muziek bladeren, een sleeptimer inschakelen of de wekker zetten.
Bij de sleeptimer kunt u een aantal minuten selecteren (minimaal 10), waarna de muziek stopt. De muziek dooft helaas niet maar wordt in een keer gestopt. Een ander nadeel is dat, wanneer u in slaap bent gevallen, de iPhone en de DS3800 aanblijven staan.
Wanneer u met de app de wekker zet kunt u kiezen of u wakker wilt worden met muziek of met een standaard alarm. U kunt zelf wakker worden met een foto op uw iPhone. Wat de sleeptimer niet doet, doet de alarmfunctie gelukkig wel. Als u ervoor gekozen heeft om met muziek wakker te worden, wordt de muziek zachtjes gestart. U schikt dus niet wakker. Het nadeel van de wekker is dat, volgens de app, de Philips app op de voorgrond moet draaien.

Geluid
Het geluid van de Philips DS3800 is prima. De DS3800 is bij hele hoge en lage tonen wel wat aan de mindere kant. Door zijn formaat en prestaties kan de Philips DS3800 zeker als vervanging van een cd-speler/microset worden beschouwd. Al met al is de Philips DS3800 een prima apparaat.

Mete 26-03-2012

Gekocht bij Ben van Dijk in Uden (Top winkel), toen ik thuis was had ik hem al binnen 5 minuten op het netwerk en ja hoor overal muziek dmv mijn iPhone.. Goed geluid en zooo simpel.
Door de vormgeving past het ook in het interieur dus kortom een mooi goed apparaat met een mooi geluid..

Korsten E 26-02-2012

Na half uurtje stoeien om hem in het netwerk te krijgen (gebruiksaanwijzing beter lezen aan/uit, vlietuigmodus en g3 tips) geluid van Ipad / Ipod via Airplay naar luidspreker. Prima geluid. Erg leuk en zelfs kids snappen het in no time.
Adele via speaker of via Ipad scheelt een hele boel.
Aanrader voor thuis of kantoor.