Philips Sonicare Essence HX5551/02 wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare Essence HX5551/02 wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Mirjam12345 05-01-2012

Ik vind de tandenborstel op zich wel goed alleen er zitten wat nadelen aan. De borstels zijn slecht te krijgen, hier in de buurt kan ik ze alleen kopen bij mediamarkt en daar zijn ze al 3 weken in bestelling dus moet ik ze via internet bestellen. Verder zijn de borstels hol van binnen dit betekend dat zodra je ze een aantal keer vergeet eraf te draaien het een smerige boel word binnenin schimmel tot en met niet erg fris, en als je ze wel schoonmaakt vind ik ze lastig schoon te maken met allerlei kiertjes erin. De volgende keer ga ik voor een ander model.

JoopTandenborstel 24-10-2011

Sinds een kleine twee jaar maak ik op aanraden van mijn tandarts gebruik van een Philips Sonicare hx5500. Het poetst uitstekend en mijn tandarts is tevreden, en ik dus ook. Totdat de accu/batterij slechter werd en uiteindelijk het apparaat niet meer goed functioneerde.

Ik wilde een nieuwe accu monteren, omdat het apparaat nog uitstekend functioneerde. Verassing 1: het apparaat kan niet op een normale manier open. Verassing 2: Op internet leerde ik dat het erg lastig is de accu te vervangen van de HX5500.

Vervolgens heb ik het apparaat zelf opengemaakt, en wat ik toen zag vond ik schokkend:

De tandenborstel wordt gevoed door twee normale AA penlite oplaadbare batterijen. Het geheel is zo gemonteerd dat als de bovenkant met kracht is geopend (gewoon openen kan niet) de batterijen er niet uit kunnen. De printplaat is er boven overheen gesoldeerd, en laat onvoldoende ruimte over. De spoel en een aantal andere onderdelen zijn in hars gegoten zodat er niets uit kan.

Ik heb het een en ander losgesoldeerd, maar nieuwe batterijen bevestigd, maar waarschijnlijk zoveel kapot gemaakt dat het niet meer werkt. Jammer, maar de schuld ligt geheel bij de ontwerper.

Mijn conclusie: Deze tandenborstel is opzettelijk zo gefabriceerd dat vervanging van de batterijen onmogelijk is. Niet duurzaam produceren is slecht, maar opzettelijk duurzaam vervangen van onderdelen onmogelijk maken tard alle beschrijvingen.

In het huidige tijdsgewricht mag ik als consument van een producent als Philips eisen dat duurzaamheid meegenomen wordt in het ontwerp. Hier is duurzaamheid bewust gedwarsboomd.

De tandenborstel doet het goed, maar ik raad iedereen aan naar een ander, meer duurzaam, ontwerp te zoeken.

RLCM 28-11-2010

Precies wat je zoekt in een tandenborstel: maakt met sonicare technologie schoon en wit zonder veel poespas. Eerst goed opladen en daarna gewoon gebruiken. Hij piept als-ie weer opgeladen moet worden en verder niets. Ideaal. Goede prijs/prestatie!

Roes 05-11-2007

Nu een paar maanden in bezit. Hiervoor had ik een Braun met een roterende borstel, maar dat werkte een stuk minder.
Sinds ik deze Philips heb, blijven mijn tanden gladder en is tandsteen zelfs minder geworden. Ook ben ik nu met zo´n 2,5 minuut klaar met poetsen, terwijl ik met de Braun na 4 minuten nog geen voldoende schoon gevoel had. In het begin gaf deze borstel wel een kriebelend gevoel, maar dat was binnen enkele dagen over.

Hij is natuurlijk een stuk duurder dan de gemiddelde Braun, maar hij is het zeker waard, ook omdat de borsteltjes een stuk langer meegaan.

john016 25-10-2007

Heb deze nu twee maanden in bezit.
De snelle trillingen die dit soort sonische apparaten geven is wel even wennen.
Maar... hij poetst erg goed.
Op aanraden van onze tandarts aangeschaft; was het beste dat toen op de markt was zei hij.
Nu is hij in reparatie, en ik kreeg het bericht dat hij niet meer te repareren was.
Ik mag nu een nieuwe gaan ophalen.