Krups EA8050 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA8050 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

ocramdegraaf 06-05-2014
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Tja, wat te zeggen over dit apparaat. Compact, makkelijk in gebruik, prima koffie, en tot het onderhoud werd uitbesteed bij E-care een TOP service.

Met mijn huidge machine heb ik nu 13000 kopjes gezet. Toen de machine vastliep heb ik KRUPS gebeld. De service is dus niet meer als voordien toen ze het nog niet uitbesteed hadden. Hoge kosten en "meer kunnen we niet voor u betekenen". Gelukkig ben ik handig en weet de machine nu binnen 1 minuut volledig open te leggen en binnen 10 minuten
schoon te maken en/of te repareren met onderdelen die makkelijk op internet te verkrijgen zijn.

Dus, een mooie machine maar als je niet handig bent zou ik hem niet aanbevelen.

huibberg 27-01-2013
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Dit is wat je met dit apparaat over je afroept.
In het jaar dat wij het apparaat aanschaften, zo'n 3 jaar geleden, hebben wij 3 keer een volledig nieuw apparaat gekregen via Krups Veenendaal. Het maalwerk ging kapot, het apparaat schakelde niet meer in, er ging iets mis met de software. Steeds werd het apparaat opgehaald en na enkele dagen vervangen door een geheel nieuw. Lastig, maar een uitstekende service, die wij overigens kende van de ervaringen van onze zoon, die met eenzelfde Krups, hetzelfde traject volgde. Het apparaat bleef echter stuk gaan en inmiddels is de service overgegaan naar E-care in Duiven. Daar gaat de service iets anders. Na geruime tijd (weken) sturen die een brief met een voorstel voor drie opties. Repareren (meer dan 100 euro), niet repareren (50 euro onderzoekskosten) of afstand doen van het apparaat zonder vergoeding. Ik heb eenmaal voor repareren gekozen. Er waren een paar O-ringen versleten en gaan lekken, dat is een centenkwestie en met het reparatieloon moest dat meevallen. Niet dus. Het onderdeel waar de O-ringen omheen zitten, is vervangen (materiaalkosten 60 euro), dat deel is verkeerd gemonteerd, waardoor het is gescheurd en is gaan lekken en nu is het hele apparaat, alsnog waardeloos geworden. E-care durf ik niet meer in te schakelen en met Krups wil ik niets meer te maken hebben. Bovendien is het apparaat, zelfs als het goed zou zijn, veel te duur in vergelijking met anderen. Krups espressomachines: mijn advies is om er ver vandaan te blijven.

Tomadje 17-08-2012
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

En eindelijk na een hele poos wachten en verkeerd bezorgen van de levering en weer bellen enz. hebben we echt een keurige afhandeling van GroupeSEB ontvangen. Een spiksplinternieuw apparaat, nieuwste model (ben wel bang hoe lang deze het houd....) en een hele mooie enveloppe met een bloemenbon, VVV bonnen en nog wat zaken ter compensatie van alle miscommunicatie en noem maar op. Dus het heeft bloed, zweet en tranen gekost, een hele hoop gemail en gebel maar uiteindelijk is het toch goed opgelost. Mijn besluit is wel.... mocht het nieuwe type kapot gaan... dan ga ik bij de DE-winkel een simpel koffiezetapparaat halen en dan zet ik daar voortaan koffie mee. Het is me de moeite niet meer waard, een dure leerzame les.

nasoR 18-05-2012
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Beetje jammer dat een de KrupsEA8050 niet langer dan 2 jaar meegaat en dat voor zoveel geld......

De service van Krups is de 1e 2 jaar oke, wordt thuis opgehaald en weer bezorgd en alles is gratis. (al vraag ik me ag óf ze er echt wel wat mee doen..)
Ons apparaat is in december en januari 3 x achter elkaar opgehaald en in febr ging hij weer stuk en nu krijgen we een rekening van €250,00.
Dat is de helft van wat het apparaat waard is!
En dat terwijl hetgeen wat gemaakt moet worden in december vervangen is....

Dus je begrijpt, deze mogen ze daarin stoppen waar de zon niet schijnt en wij gaan weer over naar gewone filterkoffie.

Raymond_V 12-05-2012
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Ik heb nog even bijgehouden hoeveel kopjes ik nu uit 1000 gram bonen haalt; bij een fijne maling kom ik uit op ongeveer 160 kopjes. Reken dat maar eens even om, daar drink je geen Senseo voor (tenzij je heel goedkope pads gebruikt)!

Jammer weer van de slechte reviews over de duurzaamheid. De mijne is nu bijna drie jaar oud en ook twee keer ter reparatie aangeboden (een keer de aan-/uitschakelaar lam en de tweede keer het maalmechanisme kapot). Ik ben echter erg tevreden over de service van Krups, ik heb nog nooit een cent hoeven te betalen (maar inderdaad, alles bij elkaar ben ik de machine de afgelopen 3 jaar wel ongeveer 14 dagen kwijt geweest).

Zolang de service van Krups zo goed blijft, durf ik in de toekomst wederom een Krups espressomachine te kopen!

Tomadje 30-03-2012
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Nu ruim een week verder en niets meer vernomen van Groupe SEB. Apparaat is nog steeds weg.

Tomadje 23-03-2012
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

En gisteren is het apparaat opgehaald..... voor de 6e keer... ik heb nu aangegeven dat ik mijn geld terug wil. De service is prima, de koffie geweldig maar het apparaat is gewoon technisch heeeeeel slecht en dat vind ik oprecht heel jammer want de koffie is super (maar daar heb je niets aan als het apparaat steeds stuk is)

tomadje 06-03-2012
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Wat heb ik een spijt van mijn Krups aanschaf. Ons eerste apparaat was net na 1 jaar kapot, het water liep er aan de onderkant uit. Gebeld, sjachie aan de telefoon, opnieuw gebeld aardige mevrouw aan de telefoon. Opgehaald, gemaakt. Maar het apparaat was helemaal van de waps, je kon nog geen datum meer instellen. Gebeld, mailadres gekregen. Apparaat weer opgestuurd, nieuw apparaat gekregen. Helemaal blij!! Weer bijna een jaar later, water loopt er aan alle kanten uit, aanrechtblad naar de knoppen, apparaat weer op laten halen, gemaakt en nu blijft hij maar zeggen dat de opvangbakken leeg gemaakt moeten worden en dan gaat hij een automatische test doen.... NA IEDER kopje koffie. Weer gemaild, klantenservice bellen, weer een onuitstaanbaar persoon aan de telefoon, moest vanalles hebben. Apparaat weer opgehaald. Ondertussen Krups gemaild dat ik het nu wel beu ben. Het kan nooit goed zijn voor het apparaat als er water in staat, het liep er aan alle kanten uit, ook niet voor de overige onderdelen die in het apparaat zitten. Verder blijven we aan het klooien met het apparaat en dan bel je maar weer eens de klantenservice en dan wordt je afgeblaft..... Wat mij betreft mogen ze het hele apparaat houden. Het maakt goede koffie, is gebruiksvriendelijk, ziet er goed uit maar de kwaliteit is om te huilen!!! Ik wil mijn geld terug en ik wil een apparaat waar ik voor dat geld wel plezier van heb. Het is niet zomaar een goedkoop apparaat en dan wil je wel iets hebben voor je geld.

Koerier 02-04-2012

Ik ben het HELEMAAL met je eens.
Ik heb EXACT de zelfde ervaringen, hele onaardige mensen bij de reparatie/klanten service.
Slechte kwaliteit apparaten en nu weten ze niet eens meer waar mijn apparaat is en weiten ze het aan de overgang naar E-care.
Hopelijk zijn ze hem echt kwijt en krijg ik mijn geld retour, want met een nieuw apparaat hoeven ze nou NIET meet aan te komen, zelfs niet voor niets.

tomadje 05-06-2012

We hebben vandaag 5 juni en nog steeds hebben wij ons nieuwe apparaat niet ontvangen maar ook helemaal niets meer vernomen van Krups. Voor mij is nu de maat echt helemaal vol. Ik heb een mail gestuurd dat ik uiterlijk 8 juni iets wil horen van ze, zo niet dan ga ik stappen ondernemen.

huibberg 27-01-2013

En stuk gaat hij weer, hoor. Daar kun je op wachten. Wat er ook gebeurt, ga niet in zee met E-care. Die maken het alleen nog erger.

Koerier 27-03-2012

Zelfde hier, ik heb nu mn 2e apparaat (die ik met goeie korting kon kopen bij Krups voor 170 euro, nadat mijn eerste appataat ook langs alle kanten water spoot, behalve langs de uitloopbuisjes) terug gestuurd voor reparatie.
Op zich heeft deze het wel redelijk uitgehouden (1,5 jaar) maar dien wel te vermelden dat ik erg veel koffie drink.
Dit keer doet de maler t niet meer (bij mijn eerste apparaat ook gebeurd) en apparaat begint meerdere kuurtjes te krijgen laatste tijd.
Ik vind het ook erg jammer, want het was echt lekkere koffie en een mooi apparaatje.
Ben al beetje rond aan het neuzen welk merk het goed doet met espresso apparaten.

alfred 07-03-2012

ze gaan nooit langer mee als een jaar ik ben al aan mij 6e

tomadje 16-03-2012

Apparaat is nu 1,5 week weg geweest en gisteren werd hij retour bezorgd. Conclusie apparaat werkt prima........ dus we wachten maar weer af of het nu beter gaat.

Tomadje 06-04-2012

Wij zijn nu twee (!!) weken verder en nog steeds geen koffiezetapparaat retour of ook maar iets gehoord vanuit Groupe SEB over ons apparaat. Zelf een mail gestuurd op 3-4-2012 waarin we stand van zaken navragen. De reactie: koffiezetapparaat is retour gestuurd, ons verzoek werd niet gehonoreerd, ze hebben een reparatie uitgevoerd en dat is het. Maarrrrrrrrr...... tot op de dag van vandaag...... geen koffiezetapparaat ontvangen. Dus zometeen maar even bellen waar ons apparaat gebleven is????

Tomadje 13-04-2012

13-04-2012 nog stees helemaal niets bekend over ons koffiezetapparaat..... niets meer gehoord.... ik vind het zooooooooo slecht.

tomadje 10-04-2012

In het Paasweekeinde gemaild dat we en geen apparaat en geen reactie van Groupe SEB hebben ontvangen. 3 weken oploskoffie begint de keel uit te hangen. Nu geeft men aan dat ze op een nieuwe reparateur zijn overgegaan en vandaag begonnen zijn met registreren van de apparaten. Ze vragen ons om geduld...... Afgelopen week ontvang ik een sjacherijnige mail van SEB dat ze ons apparaat retour gezonden hebben.....

tomadje 24-04-2012

Vanmorgen, na veel mailen van onze kant en dreigen met gerechtelijke stappen, consuwijzer en de geschillencommissie geeist dat we vandaag voor 10:00 uur iets horen van ons apparaat. En jawel om kwart voor 10 bericht. We krijgen een nieuw apparaat. We zijn heel blij en hopen dat we het nu beter treffen met ons apparaar....

tomadje 26-04-2012

En dank denk je eindelijk dat alles opgelost is..... en dan krijg je deze mail... en dat apparaat is helemaal zwart, en wij hadden met RVS en een heel stuk goedkoper dan het apparaat dat wij hadden.....
En het mooie ze hebben het ook gewoon zonder overleg al opgestuurd......

Hallo Mijnheer,

Ik heb met u telefonisch contact gehad en u aangegeven dat uw apparaat vervangen wordt voor een EA 8000. Maar dit is een type zonder display . Daarom heb ik voor de EA 8250 gekozen want deze heeft dezelfde functies en display als uw oude apparaat . De AE 8260 waar de consumentenservice via een mail naar refereert is , naar ik heb vernomen niet momenteel leverbaar . Om de levering niet nogmaals te vertragen heb ik uw apparaat vervangen voor de EA 8250 . Dit apparaat is inmiddels onderweg .

Met vriendelijke groet , TD

tomadje 26-04-2012

And the soap continues:

Geachte heer en mevrouw,

In de eerste plaats onze welgemeende excuses voor het feit dat naar u een verkeerd type apparaat is toegestuurd.

Afgesproken was dat u de EA8260 zou ontvangen wat ik u ook heb meegedeeld in een email.
Omdat dit type momenteel niet op voorraad is heeft de heer xx ervoor gekozen u het type EA8250 te sturen wat niet de afspraak was.
Wij betreuren het dat één en ander zo is gelopen.

Graag horen wij van u wanneer het apparaat bij u is afgeleverd zodat wij het weer op kunnen laten halen.

Zodra het type EA8260 op voorraad is zullen wij u hiervan een exemplaar toesturen.

Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor deze helaas verkeerde gang van zaken en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet/Best regards,

xx
Customer Service Consultant

Groupe SEB g
Groupe SEB Nederland B.V.

Raymond_V 11-01-2012
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Apparaat is echt een meesterkoop geweest, zeker voor de prijs die ik er destijds voor betaalde. De Krups is in vergelijking met sommige andere merken ook vrij compact. De EA8050 is nu 31 maanden in ons bezit en er zijn een krappe 6000 kopjes mee gezet. Ik ben in al die tijd slechts twee zwakke punten tegen gekomen, daar later meer over. Ongeveer een jaar gelden deed de aan-/uitschakelaar het niet meer. Na telefonisch contact, kon ik langs komen in Veenendaal (ik werk daar in de buurt) en ik kon er op wachten. Kosten: niets. Vlak voor de kerst liep het maalmechanisme vast. Deze storing heb ik kunnen verhelpen door alle bonen eruit te halen, maar het maalwerk was beschadigd en er kwam alleen nog maar licht gekleurd water uit. Even bellen met Krups en ze hebben ‘m aan huis opgehaald, aangezien Veenendaal rond de feestdagen gesloten was. Ik ben het apparaat wel twee weken kwijt geweest, maar hij is ook weer netjes thuis afgeleverd. Het mechanisme was geblokkeerd en het maalwerk is vervangen. Kosten: wederom niets (op de bon stond dat het er uit coulance geen kosten zijn berekend)! En de machine is al een maandje of 7 uit de garantie. De service van Krups is ook geweldig, dit had ik al eerder vernomen en is een van de redenen geweest om voor een Krups te kiezen.

De bediening van de Krups is eenvoudig. De maalgraad is in te stellen en ik heb die altijd op fijn staan. Smaak is persoonlijk, maar natuurlijk voor een groot deel afhankelijk van de kwaliteit bonen die je gebruikt en ook de waterkwaliteit. Ik vind de koffie uit de Krups erg lekker, de (instelbare) temperatuur is ook goed. Nadeel: ik ben er meer koffie door gaan drinken… Je kunt kiezen voor koffie, grote koffie, espresso of heet water. Theedrinkers zullen de heet water functie niets vinden, gekookt water is altijd heter. Ik gebruik de Krups dan ook niet voor thee. Een grote koffie bestaat gewoon uit twee malingen. De hoeveelheid water is te variëren tot 120 ml (espresso: max 70 ml). Met het meegeleverde melkschuimpijpje en melkkan is er ook prima cappuccino mee te maken. Ik heb een aantal keer dezelfde klacht gelezen over het melkschuimpijpje, dat er na een tijdje geen schuim meer uit kwam. Nou, dat zelfde probleem had ik ook, dus maar even bellen met Krups. Dit is een eenvoudig op te lossen probleem, even het pijpje uit elkaar halen en in de hete afwas doen (dit probleem wordt namelijk veroorzaakt door aangekoekte melkresten). Het is heel simpel om dit probleem te voorkomen: elke keer nadat je melkschuim gemaakt hebt, even het heet water programma draaien, dit opvangen, hier af en toe een druppeltje afwas bij doen (hoeft niet elke keer), het pijpje uit elkaar halen de onderdelen vervolgens een half uurtje in het hete water gooien. Hierna heb ik de problemen nooit meer gehad.

Tot slot nog even de zwakke punten. Je kunt twee kopjes tegelijk zetten, er wordt dan twee keer achter elkaar gemaald. Om twee kopjes te maken, moet je twee keer snel op de knop drukken. Dit is niet zo een probleem, maar… Als je net iets te langzaam bent, denkt de Krups dat je wilt stoppen. Hij breekt de procedure dan af. Echter, als hij nog niet is begonnen met malen, gaat hij vervolgens alsnog malen (de display vertoont de hele tijd dat het proces gestopt wordt) en die koffie wordt dan vervolgens gewoon weggegooid. Zonde van de koffie. De machine zou gewoon direct moeten stoppen en niet alsnog koffie verspillen als je het proces tijdig onderbroken hebt. Tweede zwakke punt dat ik ontdekt heb (dit doet zelfs een Senseo beter): tijdens het maken van koffie kan het voorkomen dat er te weinig water in het reservoir zit. Het proces wordt dan onderbroken en je moet eerst water bijvullen voordat het proces afgemaakt wordt. Als je het reservoir op dat moment echter verwijdert, zal je dien dat er dan nog genoeg water in zit. Een software-aanpassing zou op zijn plaats zijn, zodat het proces gewoon helemaal afgerond wordt en dat pas na afloop de melding komt dat je water moet bijvullen. Kijk, water bijvullen moet je toch, dus dit is niet echt het probleem. Het is alleen irritant als je een kop koffie wilt zetten, vervolgens even naar boven loopt, terugkomt en de Krups staat te knipperen dat je eerst water bij moet vullen. Dit zou iets beter kunnen. Dit zijn dan ook de enige minpunten die ik heb kunnen ontdekken en dit zijn geen van beide ´showstoppers´. Ik zou zo weer een Krups kopen. Dit model is inmiddels opgevolgd door een nieuwer model, maar het lijkt alleen een nieuw jasje. Al met al vind ik de Krups een echte aanrader!

Koerier 13-05-2012

Wacht maar tot je hem nu een keer ter reparatie weg moet brengen, dan zul je ook wel anders praten..Krups heeft namelijk de reparaties sinds kort uitbesteed aan E-care en die staan nou niet echt geweldig bekend om hun goede daden :(
Ik ga mijn krups binnenkort op marktplaats aanbieden met nog een half jaar fabrieksgarantie, apparaat funtioneert nog gewoon goed maar heb gewoon te veel gekke dingen meegemaakt nu met Krups.
Hun service WAS idd echt geweldig maar door bezuinigingen maken ze nu gekke sprongen.
Dit apparaat is mijn 2e Krups maar ik ga nu voor een Miele met 10 jaar garantie voor 159 euro extra...niks meer opsturen maar gewoon service aan huis ;)

Henk Schall 21-11-2011
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Geweldige smaak, hoog gebruiksgemak.
Goede vormgeving.
Zeer storingsgevoelig.
Ga hem nu voor de vierde keer aanbieden voor reparatie.
Steeds snel en efficiënt uitevoerd.
Voor de tweede keer in successie is de aan/uit schakelaar defect.
Ben het een beetje zat.
Voorafgaand aan vorige reparatie gevraagd apparaat om te ruilen voor een nieuwe, geen antwoord gekregen ??

stachowski 06-05-2011
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Ongeveer 2 jaar geleden gekocht.
Bij de aankoop krijg je er garantie en serv. bij. Vaak is het afwachten.
Ik heb hem 2 keer moeten opsturen. Ze komen van UPC aan de deur en binnen een week terug. Echt super. Probleem: lekkage water en een keer maal probleem.
Ik ben erg onder de indruk van de serv. van Krups alleen daarvoor zou ik als hij ooit kapot gaat (hoop het niet) weer een krups kopen.
Krups ga zo door.

MarienB 10-04-2011
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Ik wil een dikke pluim aan KRUPS geven. Deze Espresso machine is dan wel redelijk aan de prijs. maar hij is zeker goed van formaat, mooi klein model. Ik heb nu ca 3 jaar geleden de vorige variant van deze machine gekocht. Op deze site had ik de reviews gelezen dat hij gaat lekken en dat de service perfect was.

Hij is inderdaad gaan lekken, Krups heeft hem netje opgehaald en na reparatie weer thuis gebracht, kostenloos. een jaar en 3 maanden later is hij weer gaan lekken, Krups heeft hem weer netjes opgehaald, en gisteren stond er een hele nieuwe voor mij op de stoep.

Ik had de eerste keer ook gevraagd of ze het bonen klepje ook wilde vervangen (vanwege wat ruw gebruik) was deze half afgebroken, en dat hadden ze ook netjes mee genomen.

Krups, geweldig lekkere koffie, en een super goede service.

Krups Barista 15-01-2011
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Goede espresso, maar melk schuimen voor cappuccino was problematisch. Lijkt alsof er vacuüm ontstaat in melkbekertje. Mijn oplossing: rubber dopje niet vastduwen, maar los op het bekertje laten.
Schoonmaken van melkpijpje enzo is vrij lastig, veel onderdeeltjes.

W. Last 03-11-2010
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Binnen een week was het apparaat kapot. Vervolgens bij de servicedienst kwijtgeraakt. Het nieuwe apparaat is nu na 2 jaar al drie keer kapot gegaan. Tot nu toe gratis gemaakt.

sjoneah 17-05-2010
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Erg goed apparaat, we hebben deze nu ongeveer twee week. Vandaag voor het eerst even het schoonmaakproces gestart (is pas nodig na ik geloof iets van 300 koffie-bereidingen) en dat werkt zeer gemakkelijk.

Verder erg tevreden over het apparaat, je kan er lekkere koffie mee zetten en de temperatuur van de koffie is goed, en daarnaast ook nog aan te passen.
De automatische melkopschuimer werkt goed, ik had alleen de warme melk warm verwacht en die kwam de laatste keer lauw-warm uit het apparaat. Waar dat aan ligt heb ik nog niet aan kunnen ontdekken.
Melkschuim wordt verder wel netjes opgeschuimd, en je kan makkelijk een latte machiato maken.

We zijn zeer tevreden met de EA 8050 van Krups. Wel zet ik mijn vraagtekens bij de functie om de grootte van je kopje koffie in te stellen. Tijdens het malen kan je namelijk meer of minder instellen met de draaiknop, en als ik een veel grotere kop laat zetten dan heb ik het gevoel dat de machine er niet meer koffie bij maalt, dus dat mijn kopje slapper wordt ten aanzien van een kleinere hoeveelheid. Toch is hier ook een oplossing voor, want je kan ook voor de mogelijkheid 'Grote koffie' kiezen. Daarbij als je gewoon voor 120 ml kiest, smaakt de koffie bij ons ook nog met de normale functie prima.

fredprins 09-05-2010

heb een krups EA 8050
fantastisch ding 1 x ( bij een draainde machine) vermaling ingesteld
en zet iedere keer de beste koffie
heb deze verkregen na omruiling, van mijn ook goede na 3500!! kopjes andere krups GRATIS !!
super service en gewoon goede nononsens koffie
ik denk bij het lezen van deze berichten dat er ook wel wat mensen bij zitten die wel héél kritisch zijn en het apparaat van alle kanten bekijken of ze een minpuntje kunnen vinden

Modw 13-03-2010
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Zeker 2 jaar lees ik de reviews. Mijn eerste apparaat was een 7240 Dit apparaat is 4 maal retour geweest en Ik kreeg nadien de 8050 geheel nieuw en kostenloos. Dit apparaat heeft perfect gefunctioneert van 25-09-2008 tot 10 minuten geleden. Ik kreeg foutmelding 06 en neem contact op met de fabriekant. Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat, en zal zeker de garantietijd in de gaten houden. Als het apparaat werkt vind ik het zeer gebruiksvriendelijk Ook het ontwerp ben ik zeer tevreden mee mooi compact. Jammer dat het zovaak kapot is en je weer de last heb van retourneren en vrij moet zijn als het wordt opgehaald en teruggebracht. Toch wil ik de dames van de klantenservice complimenteren dat ze ondanks de vele telefoontjes vriendelijk naar mij toe zijn gebleven. Ik dank de reviewer die me attendeerde op het garantie termijn. Omdat ik op kieskeurig nadat ik de Krupps had gekocht altijd de reviews lees vond ik dat ik er nu ook een moest plaatsen met mijn bevindingen zodat iemand anders er ook zijn voordell mee kan doen.
Conclusie Prima apparaat als hij het doet en niet zo storingsgevoelig is. Klantenservice heeft mij altijd vriendelijk benaderd.

eaarsen 18-08-2009

---------- update review 18-08-2009 ----------
Even een aanvulling op de vorige review.
Krups heeft een prima service.
Via Elektrokoopjes hoorden wij dat wij een splinternieuwe EA 8050 konden krijgen van Krups, of bij Elektrokoopjes een ander vergelijkbaar apparaat uitzoeken.
We hebben zoals al eerder aangegeven voor het laatste gekozen. Het wordt een Delonghi Esam 6600.
We kiezen daarvoor ivm hogere pompdruk voor beter opgeschuimde melk.
De Krups EA 8050 is een mooi apparaat. Duidelijke handleiding. Mooi digitaal display.
Makkelijk te bedienen. Je kunt er niets fout mee doen.
Alleen..... zoals je hier vaker leest. Veel problemen met het opschuimen van melk voor cappuccino.

---------- oude review 30-07-2009 ----------
Eind maart 2009 dit appaaat via elektrokoopjes.nl aangeschaft.
Ik moet toegeven het zet heerlijke koffie.!!!
Maar.....
Na 4 weken ging het melkopschuimen niet meer. Een beetje warme vloeibare melk kwam eruit.
Krups gebeld en ik kreeg per e-mail een gebruiksaanwijzing om het stoomgedeelte schoon te maken.
(ontkalken).
Nu hebben wij in onze woning een professionele wateronthardingsinstallatie. Bij ons zit totaal geen kalk in het drinkwater.
Dit reinigen werkte niet.
Drie weken geleden is het apparaat opgehaald door Krups. Hij is nu terug en het opschuimen werkt nog steeds niet.
Als alles goed gaat krijgen wij via elektrokoopjes het aankoopbedrag terug en zullen waarschijnlijk de philips HD5730 of de Delonghi ESAM 6600 kopen.
Wel iets duurder dan de Krups.
Dus.. onze ervaring:

Een Krups EA 8050 zet prima koffie. Alleen moet je geen cappuccino willen drinken want het opschuimen gaat moeizaam.

michel 1974 12-07-2009
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

heb 2 jaar geleden de EA7240 gekocht,de eerste weken helemaal geen problemen maar toen begon het,het apparaat is toen 5 keer terug geweest naar de fabriek en elke keer was er wel iets,was er na een jaar wel zat van en heb in eerste instantie mijn geld terug gevraagt maar krups vroeg of ik het nieuwe type(EA8050) wou proberen die nog in duitsland getest werd en als die niet zou bevallen kreeg ik mijn geld alsnog terug en dat hebben we gedaan.
de eerste dag dat we de nieuwe machine kregen kon hij meteen weer terug want hij bleef meteen in een fout code staat,maar toch weer terug gestuurd omdat we niet meteen moeilijk wouden doen,toen we het apparaat terug kregen was hij perfect we hadden niks te klagen en dat heeft hij driekwart jaar goed gedaan maar toen begon het weer de molen liep vast en een foutcode,toen we hem weer terug kregen was de koffie niet te drinken (alsof er prut in de schuimlaag zat en de melk schuimde niet meer op,en toen was ik er helemaal klaar mee,krups gebeld en vertelde mij dat ze niet meer aan particulieren crediteren en dat ik daarvoor naar de winkel moest waar ik hem gekocht heb,daar staat hij nou en die gaan er achteraan dus dat is nog even afwachten.
over de service van krups heb ik helemaal niks te klagen want die is echt fantastisch.

janthea 26-04-2009
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

De Krups EA 8050 een week of 5 in gebruik.
Lekkere koffie en zeer gebruiksvriendelijk. Ook was de cappuccino de eerste drie weken erg lekker.
Nu alleen nog maar veel stoom en gesputter uit het stoompijpje. Klantenservice vriendelijk en boden aan app. op te laten halen.
Zijn er al mensen die ervaring hebben met een reparatie na dit probleem?

Sebastiaan Hoogenberg 04-03-2009
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Ik had voor dit model de XP7240 deze had na verloop van tijd helaas een aantal storingen (lekkage, en een error in scherm)

Ik had Krups gebeld en het apparaat werd heel snel thuis opgehaald.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik dit gloednieuwe model opgestuurd!! Ik zeg top service!!

Verder kan ik nog niks zeggen over de duurzaamheid van dit apparaat.

Groot verschil met vorrige is dat de koffie veel warmer is.

Cappucino moet ik nog uitproberen.

Mobus 28-11-2008
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Mooi apparaat maar ook bij ons na 5 weken geen melkschuim meer helaas.
Wij kregen toen per mail een advies om te reinigen en hebben dit gedaan maar het werkte nog niet helaas.
Telefonisch zeer vriendelijk te woord gestaan en de volgende dag werd het apparaat keurig thuis opgehaald. Daar wij bij het voorgaande model dezelfde problemen met melkschuim zagen vroegen wij geld terug.
Ondanks dat de 30 dagen geld terug garantie net een paar dagen om was kregen wij toch (na enkele weken) het geld teruggestord. Service is fantastisch en een zeer vriendelijke mevrouw bij de klantenservice!

slelieveld 15-11-2008
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Apparaat sinds 5 weken in bezit. Ben er zeer tevreden over. Koffie is lekker (als je de goede bonen hebt). Apparaat warmt snel op en reageert en werkt snel. Zeker de autocapuccino functie is een groot pluspunt.

Echter... net als kiewit heb ik hetzelfde probleem dat er na 5 weken nu sinds een paar dagen geen melkschuim maar gesputter uit de tuit komt. Heeft echt perfect gefunctioneerd al die weken. Alles extra schoon gemaakt, verse melk enz... maar niet mag baten. Maandag maar eens bellen met Krups.

gerda56 08-08-2008
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

sinds enkele weken hebben wij het apparaat in ons bezit. Gekocht op het internet, keurige service, snele levering. Mede door de display is hij erg makkelijk in het gebruik. Makkelijk dat hij s ochtends vanzelf aan springt en je zelf aan kan geven hoelang hij warm blijft.
Schuim met het melkkannetje is heerlijk. (wel erg veel melk, misschien weet iemand hier een oplossing voor?)

kiewiet 08-08-2008
Geschreven voor: Krups EA8050 zwart, zilver

Mooi apparaat als vormgeving, Koffie smaakt prima! Handig om de temperatuur in te stellen en dat het volautomatisch is. Maar toch gaan we het weer inleveren. De cappuchino werkt twee weken goed en daarna krijg je bij het opschuimen, geen romige melk zoals het hoort te zijn, de eerste dagen was het prima Je krijgt nu gewoon melk en het begint vreselijk te spetteren, ondanks dat ik alles na iedere stoomfunctie voor de cappuchino schoonmaak. En gebruik zoals het hoort volgens boekje, jammer voor een nw machine die net op de markt is.
Ik ga denk ik maar voor een lekkere bak koffie van echte bonen, maar zonder een stoomfunctie voor cappuchino.