Krups XN7006 - CitiZ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups XN7006 - CitiZ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Christin2400 22-02-2012
Geschreven voor: Krups XN7006 - CitiZ

Twee maanden na het verstrijken van de garantieperiode van twee jaar begaf het apparaat het. We hebben het apparaat niet intensief gebruikt en goed onderhouden. Probleem is dat er nog maar heel weinig water uitkomt, zoals hier al genoemd de kopjes lungo zijn vingerhoedjes geworden.

De service die Nesspressoclub vervolgens biedt valt er tegen. Reparatie is € 115. Bij aanschaf van een nieuw apparaat werd € 80 korting beloofd, dat blijkt later voor ons toestel nog maar € 30 korting te zijn.

De cupjes die we nog in bezit hebben (waarde € 70) mogen we ook niet terug sturen. Dit als dank voor een trouwe klant.

Advies: niet kopen

Apparaat geeft heerlijke koffie maar is veel te duur om na twee jaar al in de prullenbak te moeten gooien.

Rammstein01 17-07-2011
Geschreven voor: Krups XN7006 - CitiZ

Na bijna 1 jaar intensief gebruik begon de machine te lekken. Lungo's werden geen Lungo's meer en Espresso's werden vingerhoedskopjes. Machine in bruikleen (zelfde type) en jahoor deze begon ook te lekken. En dit al tijdens de bruikleenperiode. Dit in combinatie met de al niet goedkope cups wordt mijn tevredenheid wel op de proef gesteld

Daar ik uit ervaring de service van Nespresso uitmuntend vindt is het toch vreemd dat de duurzaamheid van de machines zeer laag is.

EdithZ 19-10-2010

---------- update review, 19-10-2010 ----------
De Nespresso Citiz heeft uiteindelijk een nieuwe Brewig Unit (geen idee wat dat is) gekregen en doet het nu echt, maar ik wil niet te vroeg juichen. Overigens mogen we alleen gloednieuwe cupjes gebruiken, terwijl we in het verleden van de firma Nespresso te horen hebben gekregen dat het niet erg is als de cupjes een paar maanden over de tht-datum zijn. En dat klopt inderdaad ook voor onze eerste Krups Nespresso (die het nog steeds prima doet), maar niet voor de Nespresso Citiz. Conclusie uit dit alles: niet alle nieuwe zaken zijn goed / beter, soms kun je inderdaad met recht zeggen, dat vroeger zaken / dingen beter / degelijker waren.

---------- 2e review, 01-09-2010 ---------
Update: Na tussenkomst van mijn echtgenoot (...) is het apparaat toch opgehaald voor reparatie. Is welgeteld 2 weken weggeweest en vandaag weer teruggebracht. En wat denk je: het apparaat perforeert nog steeds het merendeel van de cupjes niet. Ze hebben er helemaal niets aan gedaan. We voelen ons echt bedrogen, wat een miskoop en wat een waardeloze "service"!

---------- 1e review, 16-08-2010 ----------
Eerste Krups Nespresso aangeschaft op 17 november 1998. Dijk van een apparaat, doet het nog steeds. Voor vakantiewoning de Nespresso Citiz gekocht: na 1 keer gebruik hield het ermee op, zekeringen doorgebrand. Gerepareerd. Blijft een miskoop: cupjes worden in 75% van de gevallen niet geperforeerd. - Weet je wat die dingen kosten en wat denk je van de afgang naar bezoek toe? - Apparaat welgeteld 4 keer gebruikt!!! Assistance Service van Nespresso luistert niet naar mijn verhaal, gaan volgens standaardprocedure ontkalkingsset (ontkalken na 4 keer gebruik???) toesturen.

koffieklant 15-10-2010
Geschreven voor: Krups XN7006 - CitiZ

Het eerste en ook het tweede door ons gekochte nespresso apparaat van krups, (voorgaande mode) stopte naar behoren te funtioneren (stopten na enkele druppels) twee a drie maanden na verloop van de garantie termijn. Reparatie was duurder dan een nieuw apparaat. Daarna de Citiz aangeschaft in de hoop op betere kwaliteit machine. Ook krups kan leren niet waar. Helaas, drie maanden na aanschaf naar de reparateur,ook dit apparaat stopt na enkele druppels.
We zijn genezen van krups. Onze Magimix nespresso werkt al 3 jaar zonder mankeren.